[Nieuws] In de krant staat dat ik mijn toestel kan teruggeven. Klopt dat?

• 15 februari 2016
  • 155 reacties
  • 32422 Bekeken

Toon eerste reactie

155 reacties

Reputatie 5
@all Op dit moment weten we helaas nog te weinig om je verder te helpen. Daarom kun je dit formulier invullen.
Wanneer er meer informatie bekend is stellen we je direct op de hoogte. Dit is een ingewikkelde zaak, daarom kan het enige tijd duren voordat we je verdere informatie kunnen geven
Reputatie 4
Badge +7
@Tom
Het is al sinds begin dit jaar bekend en nog steeds weet TM niet hoe dit afgehandeld moet worden?
Het is sympathiek om een formulier online te zetten waarin mensen hun gegevens achter kunnen laten tot ze wellicht ooit op de hoogte gebracht worden.
Mijn insziens is het beter om pro-actief op te treden en geen afwachtende houding aan te nemen.

Richt je hierbij overigens vooral niet op de klantenservice, deze hebben klaarblijkelijk instructies gekregen. Waarschijnlijk ook terecht want die kunnen hier niks aan doen en ook geen actie op ondernemen.
Reputatie 2
Goedemorgen,

Ik snap niet waarom zoveel mensen willen gaan claimen. Ik ben al een geruime tijd klant van Tmobile en ook ik heb in het verleden meerdere abonnementen afgesloten met een "gratis" mobieltje maar toen wist ik ook al dat het mobieltje niet gratis was. Net zoals energiecontracten met een cadeau want die betaal je ook zelf. Dus kunnen jullie mij uitleggen waarom jullie zo graag je oude "gratis" mobieltje willen terug geven?

Oja voor de mensen die zeggen dat kpn zo zaligmakend is, die bieden nog steeds all in abonnementen aan. en die willen ook geen duidelijkheid geven hoeveel je betaalt voor de mobiel en voor het abonnement. Dat weet ik omdat ik een verkoper aan de lijn had die mij als nieuwe klant wilde binnen halen. Ben gelukkig bij T-mobile gebleven en daar werd het duidelijk gemaakt wat je per maand betaalt. Heb trouwens mijn toestel in 1 keer betaalt meest verstandige wat je kunt doen.
Niet iedereen heeft gesnapt dat het mobieltje niet gratis was, zeker niet als het wel stevig gesuggereerd/geformuleerd is ten tijde van aankoop. Net als het feit dat niet iedereen snapt dat het "cadeautje" van de energieleverancier een sigaar uit eigen doos is.
Moeten we deze breder trekken en uitspraken ten aanzien van producten als aandelenlease (dexia) en woekerpolissen dan ook terugdraaien omdat iedereen ook wel had moeten snappen dat gratis geld niet bestaat? En dat een "winstverfijfvoudiger" ook niet heel plausibel is?
Feit is gewoon dat er regels zijn overtreden, hieruit vloeit een vonnis van de hogeraad en daarmee heeft men een sterk instrument in handen om te claimen.
en buiten de mensen die niet gesnapt hebben dat het toestel toch niet gratis was zijn er ongetwijfeld ook mensen die dit wel snapten en toch claimen (ik ben er 1 van)

Als je als bedrijf op het randje opereert bestaat er altijd een risico op correctie, dat heeft hier plaatsgevonden.
Goed gesproken (getypt) dielange31!

Eeg fijn dat tm nu een formulier beschikbaar heeft gesteld. Zojuist heb ik het formulier proberen in te vullen voor mijn (zeer dure) gratis tablet. Dit is geen 06 nummer en daarom herkent het formulier mijn nummer niet.

@t mobile; graag een formulier beschikbaar stellen voor tablets. BVD
Reputatie 2
Ik kan redelijk in komen wat je zegt dielange31.

Ik ben dan gelukkig geweest met een wijze les. Als het te mooi is om waar te zijn dan is dat het ook.
Moment dat bedrijven zeggen je krijgt gratis dit of gratis dat dan weet ik al bijna zeker dat ik dat uiteindelijk betaal.
Hoop ook dat meer mensen gaan nadenken als ze iets "gratis" erbij krijgen, want je betaalt het gewoon echt zelf.
Wat betreft T-mobile ja ze hebben het niet echt op een goede manier gecommuniceerd destijds. Goed dat het nu wel duidelijker gemaakt is en wordt wat nou alles kost en wat je daadwerkelijk betaalt.
Ik vind ook dat T-mobile een plusje verdient met de ruime kortingen die gegeven worden als je een mobiel direct betaalt.
Ik ga niet claimen omdat ik destijds al wist dat ik ervoor betaalde en ik zou het dan ook een beetje hypocriet vinden van mezelf om toch te claimen.

Ik wens je oprecht veel succes ermee en hoop voor jullie dat T-mobile snel met een goede statement komt. Dat zou wel erg netjes zijn van T-mobile.

Mocht ik in mijn berichten bot en ongenuanceerd overkomen dan mijn excuus..
Goed gesproken (getypt) dielange31!

Eeg fijn dat tm nu een formulier beschikbaar heeft gesteld. Zojuist heb ik het formulier proberen in te vullen voor mijn (zeer dure) gratis tablet. Dit is geen 06 nummer en daarom herkent het formulier mijn nummer niet.

@t mobile; graag een formulier beschikbaar stellen voor tablets. BVD

Hoi Debbie, je kunt daar ook je nummer plaatsen waar je op te bereiken bent hoor.
Hallo allemaal,

Wij hebben dat ook gelezen. Het is het gevolg van een uitspraak van de hoogste rechter over het aanbieden van telefoons in combinatie met een abonnement.

Wat dat betekent voor onze klanten is op dit moment niet duidelijk. We doen ons best dit zo snel mogelijk uit te zoeken. Houd onze website in de gaten voor meer informatie.
Geen woord Spaans

In de prejudiciële beslissing van de Hoge Raad (http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:HR:2016:236) staat geen woord Spaans en is zelfs voor niet juristen begrijpelijk te lezen. Ik snap dan ook niet dat Tmobile, net zoals KPN doet, niet in overleg wil met de Consumentenbond over een passende oplossing. Ik snap ook niet dat Tmobile niet met opgeheven hoofd probeert met zijn klanten tot een passende oplossing te komen. Dan kom je als bedrijf toch veel sterker en betrouwbaarder over? Ik heb een schappelijk voorstel in gedachten voor Tmobile om er samen uit te komen, maar wordt gedwongen om het via de rechter te spelen. Dat gaat jaren duren en betekent voor mij natuurlijk wel dat ik naar een andere provider zal overstappen.
Hallo allemaal ik ben benieuwd wat hier aan de hand is.kunnen jullie wat uitleg geven. Ik hoor het graag.

Hallo Antepli
Uitgaande dat je een en ander al hebt gelezen! Met andere woorden komt het er op neer dat providers (incl. T-Mobile) zijn betrapt dat ze hun klanten geruime tijd stiekem in hun **** hebben genomen, en niet eens het fatsoen hadden om een beetje glijmiddel te gebruiken.. Dus nu doet het bij veel mensen erg zeer, waardoor ze van hun provider een pleister op de wond verwachten. Maar nu is T-Mobile erg druk met verstoppertje spelen.

Ik ben benieuwd of ze dit dan met terugwerkende kracht gaan doen omdat ze hebben de laatste 2 jaar pas laten zien wat je voor het toestel betaald naast de abonnementskosten. Maar waar ik ook benieuwd naar ben, stel voor je neem een abbonement 1 gb 120 min en een toestel van 10 euro je betaald abonnementskosten 20 en toestel 10 maakt 30 euro. Maar na verloop is de abonnement verlopen maar laat je het stilzwijgend doorlopen. In mijn ogen betaal je dan 20 euro ipv 30 aangezien het toestel al helemaal is afbetaald. Ik denk dat het hier ook om gaat..het doorlopen van contract terwijl toestel is afbetaald maar toch blijven incasseren.
Ik reageer hier als klant en niet als medewerker van T-Mobile.

Met alle respect, maar iedereen met een gezond verstand zou moeten weten dat voor niets de zon op komt en alles waar 'gratis' aan verbonden is met een flinke scheut zout genomen moet worden. Het is logisch dat je je toestel betaalt in je abonnement, net als dat je rente betaalt bij een lening of bij een 'gratis' email adres van google betaalt met je (persoonlijke) gegevens. Dat alles in het verleden misschien niet altijd even correct is gedaan (hoge bedrag door laten lopen na verstrijken contracttijd) vind ik ook. Echter heeft de consument zelf ook nog de plicht te onderzoeken waarvoor hij/zij tekent. Ik lees altijd voorwaarden door omdat ik wil weten waarvoor ik teken, maar mijn ervaring welke ik had toen ik nog in een telecomwinkel werkte is dat niemand die dingen daadwerkelijk doorlas maar enkel zich blindstaarde op de 'gratis' telefoon. Overigens niet enkel T-Mobile heeft hierin schuld, alle andere providers en telecomboeren,mediamarktjes etc hebben hier mede schuld aan. Anyhow netjes hoe het nu geregeld is, jammer van destijds maar nogmaals in mijn optiek heb je hier ook zeer zeker eigen verantwoordelijkheid in te nemen.

En om nu toestellen van 10 jaar geleden terug te gaan sturen terwijl je wist dat je deze in je abonnement af zat te betalen is natuurlijk een beetje scheef. Ik zie dan ook geen reden dat T-Mobile of welke andere provider dan ook voor dit soort zaken op moet draaien. Dat het nu als lening wordt gezien is in mijn ogen een goed iets, wellicht gaat men nu nadenken wat het daadwerkelijk kost en kan men daar voor zichzelf een afweging voor maken of het je waard is of niet
Telefoonabonnementen verkopen met als lokkertje een gratis toestel. Op deze manier worden klanten misleid door T-Mobile en Vodafone, vindt stichting Consumentenclaim, die via de rechter wil afdwingen dat te veel betaalde kosten voor het toestel worden terugbetaald.
Ook ik deed dit en wil zodra de uitspraak voor de klant positief is de te veel betaalde kosten terugbetaald zien.
M.v.g.
Marga van Son
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Marga,

Ik heb jouw bericht even verplaatst naar het algemene topic hierover, om alle reacties hierover overzichtelijk bij elkaar te houden.

Wat betreft jouw vraag: op dit moment weten we helaas nog te weinig om je verder te helpen. Daarom kun je dit formulier invullen. Wanneer er meer informatie bekend is stellen we je direct op de hoogte. Dit is een ingewikkelde zaak, daarom kan het enige tijd duren voordat we je verdere informatie kunnen geven.
Beste T-Mobile,

Er zijn nu maanden verstreken en jullie kunnen nog steeds niets concreets naar buiten brengen. Dit is heel spijtig. Zeker omdat er toch eigenlijk niets "uit te zoeken" valt? De hoge raad heeft een uitspraak gedaan en aan de hand van die uitspraak wil ik graag het te veel betaalde bedrag terug. Heel simpel.

Daarnet heb ik meerdere keren met de klantenservice gesproken omdat ik graag al mijn contracten op wil vragen. In ieder geval tot 7 jaar geleden, want dit is een bedrijf verplicht. Helaas ben ik meerdere keren verwezen naar de bekende link www.t-mobile.nl/gratismobiel. Hier zou ik mijn contracten kunnen opvragen, wat niet het geval is, het is meer afwimpelen. Ik heb het recht om al mijn contracten uit het verleden op te vragen. De laatste mevrouw van de klantenservice was wel bereid een verzoek in te dienen om al mijn contracten op te vragen omdat ik bij haar als reden heb opgegeven; Voor mijn administratie. Telkens als ik het over de hoge raad heb slaan de medewerkers spastisch dicht en valt er geen contract op te vragen waarna wordt ik alleen maar verwezen naar laatst genoemde link.

Gelukkig zijn jullie niet de enigen die gesprekken opnemen en helpt mijn rechstbijstand contactpersoon mij goed op weg. De opgevraagde contracten worden naast andere contracten gelegd om te kijken of er niets gewijzigd wordt. Ook gaan de voorbeeldbrieven welke op de tros radar site te vinden zijn straks op aanraden van mijn jurist aangetekend naar het hoofdkantoor verstuurd worden.

Zijn er andere forumleden met soortgelijke ervaringen of is er al iemand mee bezig?
En? Nu ruim 6 september verder en nog geen concreet antwoord? Hoe lang denken jullie nog nodig te hebben??
Reputatie 7
Badge +15
Hey allemaal,

Zoals Thalina hierboven nog een keer had aangegeven kunnen wij hier verder niets over vertellen. Om op de hoogte te blijven kun je op deze pagina je gegevens achterlaten.

Wij kunnen jullie hier verder niet mee helpen. Excuses!
Al enige tijd volg ik met interesse de ontwikkelingen naar aanleiding van deze uitstpraak van de Hoge Raad. Ik ben dan ook heel erg benieuwd wat het voor gevolgen gaat hebben. Het valt mij wel heel erg tegen dat T-mobile al meer dan 7 maanden nodig heeft om intern uit te zoeken wat voor gevolgen de uitspraak heeft voor de klanten van T-mobile. En er zelfs 14 dagen geleden nog wordt gezegd door een moderator "Dit is een ingewikkelde zaak, daarom kan het enige tijd duren voordat we je verdere informatie kunnen geven."
Hoelang hebben jullie nog nodig T-mobile? En wat is er dan precies zo ingewikkeld aan de uitspraak?

Ik snap best dat jullie er niet blij mee zijn, maar dat is iets heel anders.

Het zou jullie toch sieren als jullie er snel op terug komen. Het lijkt er nu op alsof jullie er een doofpot van willen maken. Een website opzetten waar je je E-mail kan opgeven. En vervolgens hoor je er niets meer van.
En ondertussen vooral niets meer zeggen over dit onderwerp en zodra er vragen gesteld worden alleen maar terugrefereren naar de niets zeggende webpagina waar al continue hetzelfde op staat.

@Iwan_HTC, tja wat moet ik er over zeggen..... het is heel simpel, als je speelt moet je je aan de regels houden en doe je dat niet.... dan kan het je soms wel eens duur komen te staan. Als de providers transparanter waren geweest had dit nooit gebeurd.
Al enige tijd volg ik met interesse de ontwikkelingen naar aanleiding van deze uitstpraak van de Hoge Raad. Ik ben dan ook heel erg benieuwd wat het voor gevolgen gaat hebben. Het valt mij wel heel erg tegen dat T-mobile al meer dan 7 maanden nodig heeft om intern uit te zoeken wat voor gevolgen de uitspraak heeft voor de klanten van T-mobile. En er zelfs 14 dagen geleden nog wordt gezegd door een moderator "Dit is een ingewikkelde zaak, daarom kan het enige tijd duren voordat we je verdere informatie kunnen geven."
Hoelang hebben jullie nog nodig T-mobile? En wat is er dan precies zo ingewikkeld aan de uitspraak?

Ik snap best dat jullie er niet blij mee zijn, maar dat is iets heel anders.

Het zou jullie toch sieren als jullie er snel op terug komen. Het lijkt er nu op alsof jullie er een doofpot van willen maken. Een website opzetten waar je je E-mail kan opgeven. En vervolgens hoor je er niets meer van.
En ondertussen vooral niets meer zeggen over dit onderwerp en zodra er vragen gesteld worden alleen maar terugrefereren naar de niets zeggende webpagina waar al continue hetzelfde op staat.

@Iwan_HTC, tja wat moet ik er over zeggen..... het is heel simpel, als je speelt moet je je aan de regels houden en doe je dat niet.... dan kan het je soms wel eens duur komen te staan. Als de providers transparanter waren geweest had dit nooit gebeurd.

ik had in eerste instantie hetzelfde idee, maar inmiddels denk ik dat het iets anders zit.
http://nos.nl/artikel/2129095-vodafone-en-t-mobile-gedagvaard-voor-misleiding.html
zoals in de link te lezen is zijn ze al gedagvaard. Ik kan me voorstellen dat dit een soort proefproces wordt, wat een precedent gaat scheppen voor de algemene afhandeling van alle zaken. Mocht t-mobile hier winnen, dan heb je kans dat je (nagenoeg) niets gaat krijgen. Tot de uitspraak hiervan binnen is zal t-mobile ook wel niets laten horen.

Maar ik heb 0,0 juridische achtergrond. Misschien dat een andere poster kan vertellen of ik in de buurt zit 🙂.
Volgens mij is dit niet zo zeer een proefproces maar is dit op dit moment de enige manier om geld los te krijgen van de diverse providers. Ze geven uit zichzelf geen euro en pas als je het via de rechter speelt dan heb je de mogelijkheid dat die rechter de uitspraak van de hoge raad volgt en de provider dan veroordeeld tot het betalen van bedrag X. uit zichzelf doen ze niets, ongeacht de uitspraak, zogenaamd omdat dit een "Speciaal geval" zou zijn... Op zich was dit echter geen speciaal geval alleen betreft het in de casus een wanbetaler. Maar dat maakt voor de rest van het verhaal (de onjuiste werkwijze van de all-in abonnementen) niet uit.

Ze zullen inderdaad ongetwijfeld wachten met reageren tot na het proces omdat ze dan een betere inschatting hebben over hoe de rechtbank om gaat met processen die worden gestart naar aanleiding van de uitspraak. En afhankelijk daarvan zullen ze strategie bepalen vermoed ik.
Zelf ben ik nu al enkele weken bezig om mijn oude contracten op te vragen. Telkens van het kastje naar de muur. Erg jammer.
ja het lijkt er wel op of heel T-Mobile op scherp staat.
Beste T-Mobile,

Er zijn nu maanden verstreken en jullie kunnen nog steeds niets concreets naar buiten brengen. Dit is heel spijtig. Zeker omdat er toch eigenlijk niets "uit te zoeken" valt? De hoge raad heeft een uitspraak gedaan en aan de hand van die uitspraak wil ik graag het te veel betaalde bedrag terug. Heel simpel.

Daarnet heb ik meerdere keren met de klantenservice gesproken omdat ik graag al mijn contracten op wil vragen. In ieder geval tot 7 jaar geleden, want dit is een bedrijf verplicht. Helaas ben ik meerdere keren verwezen naar de bekende link www.t-mobile.nl/gratismobiel. Hier zou ik mijn contracten kunnen opvragen, wat niet het geval is, het is meer afwimpelen. Ik heb het recht om al mijn contracten uit het verleden op te vragen. De laatste mevrouw van de klantenservice was wel bereid een verzoek in te dienen om al mijn contracten op te vragen omdat ik bij haar als reden heb opgegeven; Voor mijn administratie. Telkens als ik het over de hoge raad heb slaan de medewerkers spastisch dicht en valt er geen contract op te vragen waarna wordt ik alleen maar verwezen naar laatst genoemde link.

Gelukkig zijn jullie niet de enigen die gesprekken opnemen en helpt mijn rechstbijstand contactpersoon mij goed op weg. De opgevraagde contracten worden naast andere contracten gelegd om te kijken of er niets gewijzigd wordt. Ook gaan de voorbeeldbrieven welke op de tros radar site te vinden zijn straks op aanraden van mijn jurist aangetekend naar het hoofdkantoor verstuurd worden.

Zijn er andere forumleden met soortgelijke ervaringen of is er al iemand mee bezig?

Ook ik heb net contact gezocht met tmobile voor mijn kopieen en word ook verwezen naar de link waar je eigelijk niets kan.

Zoals in de voorbeeldbrief op de site van Radar staat : Voor de volledigheid vermeld ik dat u ex artikel 35 Wet bescherming persoonsgegevens gehouden bent om deze gegevens te verstrekken. Ik verwijs daarbij naar de uitspraak van de Hoge Raad van 29 juni 2007 (LJN: AZ4663), met de inhoud waarvan ik u bekend vertrouw. U wordt nadrukkelijk verzocht de stukken rechtstreeks naar onderstaand (e-mail)adres toe te sturen.

Ongeacht waar ik het voor nodig heb dus....
Dus dat word ook maar een aangetekende brief evt via juridische bijstand.
Ze houden mij ook maar aan het lijntje. 2 keer toegezegt dat de contracten er aan komen. 2 keer werd ik in de wacht gezet zodat de betreffende medewerker met de afdeling kon overleggen die er over gaat. 2 dagen terug bel ik alwéér en nu krijg ik de mededeling dat zo'n afdeling niet bestaat en dat er helemaal geen notities in het systeem staan dat mn contracten worden toegestuurd. Mn broek zakt er van af!!!! Ook de genoteerde namen van de medewerkers kloppen niet, de helpdeskmedewerkers geven valse namen!!!!!
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Helaas geen nieuwe update in dit topic. Ik had graag iets nieuws met jullie gedeeld, maar op dit moment hebben we geen extra informatie. Voor vragen over jouw contract hebben we het contacformulier op deze pagina openstaan. Hier kun je jezelf aanmelden, zodat je op de hoogte blijft van de laatste updates.

Wij kunnen verder helaas ook niets voor jullie betekenen, dit gaat allemaal via bovenstaande link. Meld je hier dus aan om op de hoogte blijven!

Reageer