[Nieuws] In de krant staat dat ik mijn toestel kan teruggeven. Klopt dat?

  • 15 februari 2016
  • 155 reacties
  • 32438 Bekeken


Toon eerste reactie

155 reacties

Er is mij volgens mij destijds ook niet gevraagd naar kopieën van mijn contract. Het lijkt mij dat jullie die zelf ook hebben???
Reputatie 3
Badge +11
@Christel Holder
Ik heb het meteen voor je nagekeken in ons systeem, Christel. Daar zie ik dat je inderdaad al eerder een claim hebt ingediend. Op dit moment hebben we nog geen update. Geen zorgen hoor, je ontvangt hier vanzelf bericht over!

@Aaltjan
De constructie die je voorstelt is niet mogelijk, Aaltjan. Ben je toevallig al aangesloten bij een claimstichting of ligt er al een claim bij ons? Mocht je nog geen claim hebben ingediend bij een stichting of bij ons, dan kan het contract worden opgestuurd naar ons. Dit kan via ons webformulier of via de post.
Hi Bas, Ja ik ben aangesloten bij consumenten claim hoef alleen maar de contracten uploaden in mijn digitale dossier, wat betrefd mijn contracten jullie hebben deze zelf in jullie administratie
en wat betreft het door laten lopen van mijn huidige contract onder de zelfde voorwaarden is best mogelijk tis een kwestie van willen
Badge +13
en wat betreft het door laten lopen van mijn huidige contract onder de zelfde voorwaarden is best mogelijk tis een kwestie van willen
Dat is helaas niet helemaal waar aangezien oude contracten niet meer te verlengen zijn ook kan het zijn dat oudere contracten op termijn vervangen worden voor nieuwere.
Je kan wel je contract door laten lopen enkel vervalt je korting die je voor een bepaalde periode heb gekregen.
Ik heb T-Mobile gevraagd mijn oude abonnementen naar mij te sturen maar het blijft angstvallig stil.
Zo jammer ...
Dag tmobile. Ik zou graag mijn oude contracten tot 7 jaar in het verleden graag willen opvragen voor persoonlijke administratie.
Ik krijg net, na 2 a 3 weken, een mailtje van T-Mobile.
Eerste was de vraag waarom ik mijn oude abonnementen wilde hebben.

En in de volgende mail ontkennen ze de veroordeling en uitspraak dat ze moeten betalen.
Net maar weer een mailtje naar Consumentenclaim gestuurd wat ik hiermee aanmoet.
T-Mobile probeert gewoon de boel te rekken.
Ik vermoed dat ze na 25 mei gaan zeggen dat ze geen gegevens meer bewaren ivm de privacywet.
Maar dan zullen waarschijnlijk heel veel mensen hun abonnementen op gaan zeggen bij T-Mobile.

Ik ben ook al aan het kijken, mochten ze proberen onder de claim uit te komen dan zeg ik per direct mijn abo op.

Onderstaand nog even de mail van T-Mobile:

Beste xxxxx,

De laatste tijd zijn telecomproviders in het nieuws vanwege discussies over de ‘gratis mobiel’.
We begrijpen dat je hier vragen over hebt. Helaas is nog niet bekend wat dit betekent voor de klanten van T-Mobile. T-Mobile is altijd helder geweest naar haar klanten over de maandelijkse kosten van een abonnement mét en zónder telefoon.

Formulier
N.a.v. het nieuws zijn er veel vragen. Heb je een vraag over jouw abonnement, dan kun je onderstaand formulier invullen. Dit is een ingewikkelde zaak, daarom kan het enige tijd duren voordat we je verdere informatie kunnen geven.

Let op: Ook onze Klantenservice medewerkers kunnen je hier op dit moment niet verder mee helpen, en zullen je naar dit formulier verwijzen.

https://www.t-mobile.nl/gratismobiel

Heb je nog vragen? Vind je antwoord dan snel op t-mobile.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groeten,
xxxxx
Klantenservice T-Mobile
Aaaahhh het standaard antwoord van t-mobile. Die enige tijd dat het kan duren voordat je antwoord krijgt, zoals in de mail staat, is dus minstens 2 JAAR! De uitspraken lijken me duidelijk. Ik heb ne destijds meteen aangemeld maar na het standaard antwoord niks meer gehoord. Ik vermoed dat het ook niet gaat gebeuren omdat het t-mobile geld gaat kosten. Hier op het forum reageren ze ook helemaal niet meer. Dus men vind het niet belangrijk en ik vermoed dat ze dus ook geen verantwoordelijkheid gaan nemen. Zoals al eerder gevraagd, wil ik nu wel eens weten binnen welke termijn ik antwoord kan verwachten??? Of moeten we nog jaren wachten?? Waar moet ik mijn oude telefoons inleveren om het geld terug te krijgen?
Hallo allemaal

Ik heb de claim inmiddels ingediend via het linkje, ik heb alle stukken per post verstuurd.
T-mobile laat niet van zich horen en ze sturen ook geen bevestiging dat ze het hebben ontvangen.

Je zult er dus steeds achteraan moeten gaan.

Ik was jaren klant bij T-mobile en ze kunnen mijn gegevens niet vinden in het systeem.
Eerst dacht ik dat het kwam omdat het ging via hun partner GSMTOPDEAL maar nee...

Ze komen steeds met andere smoesjes en excuus dat ze niet verplicht zijn de gegevens te bewaren maar het contract gedurende 7 jaar bewaren.

Ik heb ze per mail per post mijn contract en alle gegevens verstuurd maar ze doen er helemaal niets mee.

Eerst moest ik weken lang wachten op een antwoord en toen het antwoord kwam kon ik het beste mijn contract en alle gegevens opsturen via het contact formulier.

Daar stuurde ze me een link die ik moest invullen.
Frappant je krijgt zodra je het link invult geen bevestiging dat je jezelf hebt gemeld.

Als je de stukken per post stuurt krijg je niets te horen als het is druk.
Dat zal wel maar na 2,5 maanden mag je me wel een antwoord geven of mijn stukken ontvangen zijn...


Ik denk dat ik een incasso bureau ga starten voor dit.
Dus mocht je een contract hebben gehad en je hebt deze nog? dan kun je je melden.

Eis is dus dat je wel een contract moet hebben en het oude toestel.

Ik ga ze in ieder geval niet met rust laten.

MvG Claimer
komt je dit bekend voor? je vult alles in krijgt geen bevestiging, en vervolgens paar maanden verder hoor je nog niets van ze en als je ze contacteert zeggen ze je moet geduld hebben ???

Eenmaal als je alles hebt ingevuld krijg je dit te zien maar je ontvangt geen bevestiging terwijl ze wel naar je email enzo vragen...

Hoe staat het inmiddels hiermee? Moeten we echt onze rechtsbijstand gaan inschakelen massaal?
Beste T-Mobile,

Hoelang kan het nog duren voordat ik reactie ontvang over de Claim?
Anders ben ik genoodzaakt om het uit handen te geven.
Krijg ik een melding als er hierover nieuws is? Of moet ik zelf steeds checken of er nieuwe berichten zijn?
Beste T-mobile,

Inmiddels zijn we drie weken verder. Kunt u mij al vertellen of ik mijn telefoon bij een T-mobile shop kan inleveren, of moet ik deze opsturen? Zo ja, waar naar toe en aan welke afdeling?
Krijg je dan je geld terug ofzo ?
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen allemaal,

We kunnen momenteel (nog) niet inhoudelijk op de situatie ingaan. Op dit moment is het niet duidelijk wat de gevolgen van de uitspraak zullen zijn voor onze klanten. Zodra er meer informatie over bekend is delen we dat uiteraard met jullie in dit topic.
Is er nog steeds niets bekend? het is inmiddels 11 dagen na de laatste reactie en een maand na de uitspraak. het lijkt er op alsof men net zo lang wil zwijgen tot iedereen het vergeten is.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Roel,

Welkom op ons Forum!

Helaas is er niets meer bekend, zodra wij meer weten zullen wij dat met jullie delen in dit topic.
Het valt me wel op dat als er positief nieuws is, er altijd direct gereageerd wordt. En nu moet iedereen meer dan een maand wachten. Vind dit zeer slecht van t-mobile. Er had toch allang meer bekend moeten zijn. Of wordt er eerst een manier gezocht om er onderuit te komen? Ik heb namelijk ook gelezen dat telecomproviders gevraagd hebben of er geen uitzondering gemaakt kan worden.
ik vind het ook vreemd dat het zo lang duurt.
Ik begrijp dat met zoveel klanten er nog niet meteen voor iedereen een oplossing klaar ligt. Echter een maand lang geen enkel nieuws naar buiten brengen is geen manier om met dit probleem om te gaan.

Bij de concurrent is men blijkbaar ook nog aan het zoeken naar een addertje onder het gras. Daar werd in eerste instantie aangegeven dat er binnen een maand een oplossing zou liggen. Dat wordt krap voor ze dan.
http://forum.kpn.com/t5/Mobiele-abonnementen/Hoge-Raad-consumenten-die-toestel-all-in-abo-inleveren-krijgen/td-p/398887/highlight/true/page/2

ik hoop toch dat het niet nodig is om over te gaan tot diensten als consumentenclaim of afzetabbo, en dat t-mobile gewoon doet wat het moet doen
Reputatie 4
Badge +7
@karelkarel iedereen heeft zomaar geld om een rechtszaak aan te spannen.
@karelkarel iedereen heeft zomaar geld om een rechtszaak aan te spannen.

Nooit gehoord van gesubsidieerde rechtsbijstand of een rechtsbijstandverzekering? Eerder genoemd arrest komt ook niet uit de lucht vallen he?! Sommige mensen hebben een schapen mentaliteit (passief) en andere een wolven mentaliteit (actief)..

Ik denk overigens dat er al wel wat mensen de gang naar de rechter hebben ingezet.
Reputatie 4
Badge +7
Kern van de zaak
http://www.consumentenclaim.nl/claims/telefoonabonnement/algemeen/kern-van-de-zaak

Reageer