[Nieuws] In de krant staat dat ik mijn toestel kan teruggeven. Klopt dat?

  • 15 februari 2016
  • 155 reacties
  • 32465 Bekeken


Toon eerste reactie

155 reacties

Hallo allemaal ik ben benieuwd wat hier aan de hand is.kunnen jullie wat uitleg geven. Ik hoor het graag.
Inmiddels zijn we twee maanden verder en hebben we nog steeds geen reactie van t-mobile. Denk dat t-mobile niks met de uitspraak van de hoge raad gaat doen. Wanneer komt t-mobile eindelijk eens met een reactie?
De mensen van t-mobile kunnen wel op andere topics reageren maar geven hier niet een reactie. Een statusupdate zou toch wel het minste zijn. Mensen willen weten waar ze aan toe zijn. En ondertussen steken de telecomproviders hun kop in het zand.
Ik snap het niet allemaal.. misschien heb ik het niet goed gelezen, maar waarvoor zou je je geld terug kunnen krijgen?

Alvast bedankt..
Reputatie 4
Badge +7
@annikaz Kern van de zaak
http://www.consumentenclaim.nl/claims/telefoonabonnement/algemeen/kern-van-de-zaak
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Ik begrijp dat jullie op een reactie wachten. Wij hebben hier op dit moment geen eenduidig antwoord op, de gevallen moeten individueel in behandeling genomen worden. Er zit namelijk verschil in de verschillende abonnementen. In dit geval kun je het beste via het contactformulier je situatie kenbaar maken.
Reputatie 4
Badge +7
Dus met andere woorden de klant moet er zelf maar achter aan gaan om te kijken of deze uitspraak op hem/haar van toepassing is. Waarom komt TM niet met een standpunt?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Toetsie,

Zoals Hajar al aangaf is dit per persoon verschillend. We hebben hier niet één antwoord op omdat alle klanten een ander abonnement hebben met weer een ander toestel.

Als het mogelijk was om hier een standpunt over naar buiten te brengen dan lieten we het uiteraard aan jullie weten op het forum. Voor nu hebben we geen andere informatie.
Reputatie 4
Badge +7
En daar moeten we het dan maar mee doen.
Ook het invullen van het formulier heeft geen enkele nut. Je krijgt alleen dezelfde reactie als hier. Men weet nog niet wat het betekent voor de klanten. Maw t-mobile steekt zijn kop in het zand
Reputatie 4
Badge +7
Uitspraak is van 3 maanden geleden ( 12-2-2016). Je kan mij niet wijsmaken dat je meer dan 3 maanden de tijd nodig hebt om een standpunt in te nemen.
Hey Toetsie,

Zoals Hajar al aangaf is dit per persoon verschillend. We hebben hier niet één antwoord op omdat alle klanten een ander abonnement hebben met weer een ander toestel.

Als het mogelijk was om hier een standpunt over naar buiten te brengen dan lieten we het uiteraard aan jullie weten op het forum. Voor nu hebben we geen andere informatie.


Dit lijk mij complete onzin en is m.i puur een manier om de boel te rekken, ik vermoed dat jullie individuele zaken proberen af te handelen tegen finale kwijting in jullie voordeel. De kern van deze zaak is duidelijk. Dat het bedrag verschilt per persoon i.v.m. de waarde van het onderhavige toestel lijkt mij correct. De inhoudelijke afhandeling van de diverse dossiers kan niet anders dan uniform zijn en het zou jullie sieren als jullie hierin een duidelijk standpunt zouden innemen en hier helder en transparant over zouden communiceren.

Maar ik vermoed dat Marco Kind het bij mooie woorden houdt. Hieronder een kort citaat van Marco Kind (Directeur Consumers):
,, Maar ik geloof dat je alleen in staat bent nieuwe klanten te winnen als je goed voor je bestaande klanten zorgt”, zo begint Marco Kind, chief commercial officer bij T-Mobile, zijn pleidooi. "
T-mobile komt niet met een standpunt wat wel tijd wordt na 4 maanden. Je kunt beter een wanbetaler zijn. Dan krijg je 500 euro terug als je je oude telefoon inlevert!
http://www.ad.nl/economie/500-korting-voor-wanbetaler-bij-terugsturen-oude-mobiel~a2eb4a15/
Reputatie 2
Misschien dat jullie hier iets aan hebben.

https://www.consumentenclaim.nl/claims/telefoonabonnement
Ze zullen wel weer een excuus hebben. Geldt dit voor al mijn oude abonnementen, ik ben al zo lang lid en verschillende ( gratis ) telefoons gekregen ( zelf betaald) dus.
Reputatie 4
Badge +7
Voor de geintresseerden: http://www.consumentenclaim.nl/claims/telefoonabonnement/aanmelden/gratis-aanmelden
Ik heb me net maar aangemeld, wie niet waagt. En zoveel jaar terug krijgen zou mooi zijn. Stap bij mijn volgende toch over naar een sim only
Haii allemaal,

Net contact gehad me t-mobile, werkenemers zijn alleen op de hoogte dat er een onderzoek loopt. Verder kunnen ze je niks vertellen. Klanten die een abo met toestel hebben afgesloten en niet op de hoogte zijn gestelt van de toestel kosten hebben een ongeldig contract. Ook al is dit abo verstreken voor de uitspraak van de hoge raad. Dus waar het op neer komt is dat je contract kan ontbinnen. Maar daar wil t-mobile niet aan dus stellen ze een onderzoek in hoe ze er onder uit kunnen komen. Dus waar het op neer komt t-mobile herft de maling aan de rechtelijke uitspraak van de hoge raad
Ten eerste verdiep je eens in spellingscontrole,

Ten tweede, dit gaat om all-in contracten en die worden al een flink aantal jaren niet meer aangeboden. Zeggen dat het gaat om "niet geïnformeerd over de kosten" is veel te kort door de bocht. Daarbij is het ook zo dat het niet zozeer een ontbinding is waar je je geld voor terug zal krijgen, want je kan het ontbinden, maar je krijgt echt niet alle betalingen terug. Waarom? Simpel, je hebt verbruikt en daarmee kosten gemaakt, die zullen ook door een rechter (die de Hoge Raad zal volgen) worden erkend en worden gehandhaafd. Je zal enkel 'te veel' terug krijgen of een contract kunnen ontbinden.

Ontbinden is echter iets wat je sowieso nu al kan, deze contracten worden al meer dan 2 jaar niet aangeboden (tenminste bij TM bij mijn weten) en dus is elke klant al vrij te ontbinden, per direct, die hieronder zou vallen.

Geld terug krijgen is naar de redelijkheid en billijkheid, je hebt verbruikt en dit zal verrekent worden. Echter, als jij direct meteen met een rechtszaak begint, ben jij niet billijk, verwacht dus dat TM terecht kosten voor een onnodige rechtsgang mag gaan opvoeren. Hoge Raad geeft aan dat de contracten niet correct waren, dat de kosten niet correct zijn opgebouwd en dat men nu bepaalde rechten heeft. Welkom in de rechtsgang, een hoop van die rechten had je al op basis van anciënniteit en zonder onderbouwing (of überhaupt enige vorm van nette uitwerking) zal je niets gaan winnen in de rechtszaal.

@Pascalcox, ik ben persoonlijk wat wantrouwender dezer dagen dankzij een ronduit gestoorde voormalig werkgever (grandioos afgegaan in de rechtsgang), dus ik zag die aanmelding staan. Is er ergens aangegeven waar precies die 15% op gebaseerd is? Ik vermoed, maar zag niet zo duidelijk bevestigd staan dat dat t.o.v. jouw claim-uitkering zou zijn?

Het idee is leuk hoor, maar elk abonnement dat ik heb gehad heeft slechts een paar weken na zijn verloop (en dus waar enige onredelijke kosten op basis van een telefoon in zouden zitten) al een vernieuwing gehad. Ik kan om die reden nooit onderbouwd enige claim indienen, derhalve is het een leuke uitspraak, maar ik heb gewoon kosten gemaakt. Elke rechter zal TM hier dan ook gelijk geven dat ik bijvoorbeeld 24 maanden 'netjes' kosten heb gemaakt en slechts die 24,1ste maand onterecht een paar euro's had betaald.

Al met al.. misschien nu een paar tientjes na 12 jaar... Ik zie geen grond voor een claim / rechtsgang 😉
Ongeacht om hoeveel geld het misschien zal gaan, vind ik het heel slecht dat t-mobile geen reactie geeft. Hier op het forum reageert men niet meer en op alle andere manieren krijg je geen antwoord. T-mobile hoort zo niet met zijn klanten om te gaan
Reputatie 7
Badge +20
Hi Christel,

We zouden natuurlijk graag wat met jullie willen delen, helaas hebben we nog geen updates hierover. Zoals beloofd laten we het weten als er iets te melden is.
Hi David,

Ik weet dat jij ook alleen je werk doet, maar aangeven dat er nog geen updates zijn, bijna 6 maanden na het openen van het topic heeft ook weinig nut. Zover waren we inmiddels al wel.

Concrete antwoorden daar hebben we wat aan. Iets in de richting van "vóór september komen we met een oplossing voor getroffen klanten" of zo.

De klanten hebben nu toch wel een redelijke hoeveelheid tijd aan de provider gegeven om met een oplossing te komen maar het gebeurt niet. Ik krijg het idee dat jullie als provider bang zijn om een beslissing te nemen omdat het een precedent schept bij de andere providers. Men is bang om teveel terug te geven in vergelijking met andere providers, en tevens nog druk doende om een maas in de wet te vinden.
Reputatie 4
Badge +7
http://www.ad.nl/binnenland/gratis-mobiele-telefoon-kan-veel-geld-opleveren~ae1a206e/
Reputatie 2
hoe kunnen we ons geld terug krijgen??
Reputatie 4
Badge +7
Klanten met 'gratis' smartphone kunnen meer geld terugvragen door rechterlijke uitspraak http://androidworld.nl/nieuws/klanten-met-gratis-smartphone-kunnen-meer-geld-terugvragen-door-rechterlijke-uitspraak/ via @Androidworld

Reageer