[Nieuws] In de krant staat dat ik mijn toestel kan teruggeven. Klopt dat?



Toon eerste reactie

155 reacties

Hallo iedereen,

Ook ik heb twee contracten afgesloten incl gratis mobiel. Ik was hier toendertijd erg tevreden mee (anders had ik het contract immers niet ondertekend). De contracten heb ik nog liggen, die bewaar ik altijd netjes. Ik ben echter niet van plan een claim in te dienen. Waarom zou ik, toendertijd vond ik het blijkbaar een redelijke prijs om te betalen. Toegegeven, ik wist niet dat losse abbo's goedkoper waren en dat het mobieltje dus niet een gift was. Dit is echter volledig aan mijzelf te wijten. Onderzoek doen voor een grote aankoop is immers altijd aan te raden. Ik zie het dan ook meer als een wijze les.

Het is appart om te zien (tenzij je echt geldnoot hebt) hoeveel mensen geld terug eisen van hun provider, terwijl ze net zoas ik enkele jaren geleden waarschijnlijk tevreden de winkel uitliepen, wetende hoe duur hun abo was.ik snap goed dat tmobile voor deze greterige klanten niet veel moeite doet. Je hebt toen heel bewust een contract afgesloten, het is vreemd dat je zoveel jaar na dato nog geld terug zou moeten krijgen. Dat is iedergeval mijn gedachte hierover en die wilde ik graag met jullie delen 🙂
Ik wil dan ook graag met jou delen dat de telecomproviders ons destijds met persoonlijke kredieten opscheepten zonder dit te vermelden. Dat maakt het verhaal weer net iets anders vind je niet?
@james ik snap het niet, hoe maakt het verstrekken van kredieten het verhaal anders?
Op een gegeven moment heb je je krediet afbetaald niet? Beetje vreemd dan om nog steeds diezelfde prijs te blijven vragen aan de klant.
Je contract is tegen die tijd toch opzegbaar?
Klopt. Echter niet iedereen heeft zijn/haar contract toen opgezegd/verlengd omdat ze tevreden waren met hun minuten of mb's. Die lieten dit doorlopen waarbij de oude provider de oude prijs hanteerde terwijl de telefoon afbetaald was. Dat is niet juist.

Voor wat betreft het terug krijgen van geld terwijl er een contract is: wanneer jij erachter zou komen dat de voorwaarden waaronder jij jouw contract hebt getekend niet worden nageleefd dan is dat 1) reden voor ontbinding in het geval dat het doorloopt, 2) reden voor compensatie op het moment dat dat contract niet meer geldt.
Toch eigenlijk wel frappant dat het inmiddels 9 maanden, ja echt 9 MAANDEN, oude topic nog steeds niet opgelost is. Nog helemaal geen nieuws. En moderators, durf me aub niet door te verwijzen naar de pagina waar je je gegevens moet achterlaten. Daar krijg ik langzamerhand nerveuze tics van
Hmm, ik zit in hetzelfde schuitje en heb mijn abo ook heel lang door laten lopen omdat ik er tevreden over was. Ook dit heb ik bewust gedaan en elke keer dat ik inlogde kon ik het verlengen (wat niet verstopt werd voor mij, het stond helemaal bovenaan de pagina en nam een kwart tot de helft van mijn scherm in beslag). Ook hier kan ik alleen mijzelf aanwijzen als schuldige, daarom neem ik het tmobile ook niet kwalijk.

De voorwaarde zijn in mijn optiek ook niet verbroken, ik ben immers akkoord gegaan met de hoge abo kosten, waar ik een 'gratis' mobiel bij kreeg. Het abo liet ik doorlopen en daarmee ook de hoge kosten.

Dat het juridisch niet juist is en dat je daarom nu je voordeel ermee kan halen is je goed recht. Ik vind het in deze situatie alleen niet terecht door de hierbovengenoemde redenen.
Mijn vragen zijn redelijk simpel:

Behoudens dat er gezocht word door T-mobile naar een oplossing

-Gaat of is T-Mobile tegen het vonnis in cassatie gegaan?

En wat zijn op dit moment de beweegredenen van T-Mobile om op dit moment, bijna een jaar na de des betreffende uitspraak, geen duidelijkheid te verschaffen over de mogelijkheden/oplossingen, waaraan T-Mobile denkt te kunnen bieden of te moeten aanbieden aan hun (voormalige) klanten?

Overigens ik ben al geruime tijd, naar tevredenheid, T-Mobile klant. Desondanks vind ik dat indien je iets fout doet of gedaan hebt, je een tweede kans verdient. Kennelijk was er destijds in de opzet van de abonnementen iets verkeerd verwoord, welke nu verstrekkende gevolgen heeft. Hetgeen nog niet wil zeggen dat T-Mobile geen goede provider is, in de zin van het opzetten van netwerken. De bereikbaarheid en behulpzaamheid van hun klantenservice, vind ik ook noemenswaardig.
Om deze redenen vind ik het dan ook niet noodzakelijk om over te stappen naar een andere provider of om mijn abonnement op te zeggen.
Nu bijna een jaar geleden.. 0 duidelijkheid.

Is T-Mobile niet verplicht duidelijkheid aan haar klanten te verstrekken?
Het is, in mijn ogen, een schande dat T-Mobile hier geen duidelijkheid over wil/kan verschaffen, ik houd al geruime tijd de ontwikkelingen bij, of liever, de afwezigheid van ontwikkelingen.

Het wekt bij mij de indruk dat T-Mobile hoopt dat deze claim, mettertijd vergeten wordt door haar klanten. Nu ben ik een (nog wel) tevreden klant, de afhandeling van de uitspraak is nu echter bepalend, ik sta niet te springen voor de nieuwe Go abbonementen, maar dat was/ben ik bereid voor lief te nemen, mits de uitspraak goed word afgehandeld door T-Mobile.

Een verdere opmerking die geplaatst moet worden, is de beperkte reacties van het T-Mobile forum personeel. het bericht dat mij voorgaat is in 18dagen tijd niet beantwoord, terwijl deze persoon een gegronde vraag heeft.

Al de meer reden om naar een consumentenclaim te stappen en een duidelijk antwoord af te dwingen, die 15% no cure no pay is in dat geval de moeite waard, aangezien de afwezigheid van T-Mobile staff vreselijk is op dit forum/thread
EmileP schreef:


Het wekt bij mij de indruk dat T-Mobile hoopt dat deze claim, mettertijd vergeten wordt door haar klanten.



Zoals gebruikelijk bij grotere bedrijven. Ik denk dat we er allemaal vanuit moeten gaan dat zulke uitspraken leuk zijn, maar daadwerkelijke vergoeding krijgen voor de overtreding die zij hebben gedaan zal er waarschijnlijk nooit van komen.
In reactie @Hyyb:

Vandaar de vermelding maar om zelf actie te ondernemen, 15% van de terugbetaling, is een schijntje als je er van uitgaat dat T-Mobile dit probeert dood te zwijgen, met als gevolg dat je helemaal niets uitgekeerd krijgt.

Niet om per direct te stellen dat T-Mobile een verrot bedrijf is, maar om wel de vervolgstappen is duidelijk te maken en de duidelijke overweging te maken, wachten op een antwoord dat wellicht nooit komt, of zelf de actie ondernemen en dan in ieder geval de meerderheid waar je recht op hebt te ontvangen.

Ik wil zelf T-Mobile het volle jaar geven, dus ze de tijd geven tot 12 februari, hierna word het een kwestie van zelf stappen ondernemen bij het aflaten van een passend antwoord van T-Mobile.
Ook ik begin het spuugzat te worden. Meerdere keren heb ik gelezen dat jullie naar mijn contracten aan het zoeken zijn. Dit duurt al maanden. Moet ik even mee helpen zoeken of wat? Ik heb screenshots van het aannemen van mijn aangetekende brieven aan het hoofdkantoor Nederland. Ook daar is na maanden niet op gereageerd. Ik voel mij genoodzaakt de bekendere vloggers welke honderdduizenden views per filmpje hebben aan te schrijven om over de mogelijkheid geld terug te krijgen uit te zenden. Het heeft een keer in de krant gestaan en is een keer op het NOS journaal geweest, daar bereik je weinig jongeren mee. Daar wil ik verandering in brengen want ik ben het zat om genegeerd te worden!!!!!!
In augustus heb ik via https://www.t-mobile.nl/gratismobiel op verzoek van jullie telefonische klantenservice mijn oude contract van T-mobile opgevraagd. Omdat ik dit op de website van T-Mobile deed was ik er volledig van overtuigd dat het goed zou gaan.
Op 8 september en opnieuw op 23 september kreeg ik van BEN, mijn huidige provider een reactie waarin ze aangaven nog bezig te zijn met het verzoek. Gek, dacht ik, want ik heb dit bij T-mobile gevraagd. Maar goed, jullie 2 zijn aan elkaar gelinkt, dus misschien dat het daarom zo verloopt.
Na 23 september was het stil. Het was maanden stil. Ik dacht dat jullie mij vergeten waren.

Maar toen kwam er toch een teken van leven. Gisteren kreeg ik van een medewerker van Ben een reactie. ''Mijn huidige contract was online te vinden.''
Ja, natuurlijk is die online te vinden. Ik ben klant. Maar daar vroeg ik niet om. Ik gaf het aan, maar ik geloof dat Sandra van Operations Backoffice Employee Ben een beetje koppig is, want ik krijg terug dat ik op 16 augustus telefonisch een verzoek voor dit contract van Ben heb gedaan.
Nee, Sandra, dat heb ik niet gedaan. Ik wacht nog op een reactie.

Ik heb zojuist opnieuw via https://www.t-mobile.nl/gratismobiel opnieuw een verzoek ingediend, grote kans dat het natuurlijk weer mis gaat. Ik weet namelijk niet meer welk telefoonnummer ik toen had, dus het ingevulde nummer koppelen jullie vast weer opnieuw aan Ben. En grote kans dat ik daar over 6 maanden (hoe lang?!?!) een keer van op de hoogte gesteld wordt.

Ik vind dit alles diep teleurstellend en om je kapot voor te schamen. Het wordt tijd dat jullie hier wat pro-actiever mee omgaan en klanten gewoon tegemoet gaan komen in deze kwestie. Dat zou jullie pas sieren ipv deze onzinnige tijdrek-actie.
Reputatie 4
Badge +7
Het is nu een jaar geleden.......
Reputatie 3
Badge +2
Goedemiddag iedereen,

Idealiter voorzien we eenieder natuurlijk veel sneller van een update. Ik kan mij voorstellen dat het idee ontstaat dat het vrij eenvoudig is nu de uitspraak van de Hoge Raad er ligt. Niets is eigenlijk minder waar. Dat het zo betrekkelijk lang duurt voordat we duidelijkheid kunnen bieden heeft te maken met dat er op dit moment nog geen duidelijkheid is.

De Hoge Raad heeft in 2014 en 2016 uitspraak gedaan over een vordering in een incassoprocedure tegen een individu dat zich structureel onthield van een betaling van facturen bij een andere provider. Deze uitspraak van de Hoge Raad is echter niet één op één toe te passen op andere klanten en andere gevallen. Wat de gevolgen van deze uitspraak zijn voor andere klanten weten we dan ook nog niet.

Er lopen momenteel verschillende juridische procedures bij de rechtbank. Deze procedures kunnen duidelijkheid geven over de gevolgen van de uitspraak voor andere klanten in andere situaties.

In gevallen waarbij zowel T-Mobile als de klant aan hun overeengekomen verplichtingen hebben voldaan, maar een klant achteraf alsnog de toestelwaarde claimt, daar heeft nog geen enkele rechter uitspraak over gedaan. Er lopen diverse juridische procedures die meer helderheid kunnen bieden hierin.

Zoals jullie zeer waarschijnlijk weten kunnen procedures bij de rechtbank erg lang duren omdat zaken met de grootst mogelijke zorgvuldigheid moeten worden uitgezocht door specialisten en rechters. We kunnen dan ook geen indicatie geven over de uitkomst of over hoe lang dit mogelijk kan gaan duren.

Het recht kenmerkt zich natuurlijk door een passende rechtsgang te koppelen aan de zaak en de belangen. Er bestaat bij mij dan ook geen enkele twijfel dat het gehele proces zo snel als mogelijk verloopt.

Voor nu zou ik eenieder dan ook om geduld willen vragen, beseffend dat dit al enige tijd wordt getoond, waarvoor uiteraard dank.
Reputatie 4
Badge +7
Geduld houdt een keer op....
En ik vind 5 maanden tijd om mn oude contracten op te zoeken ook wat lang.
Waarom kan het zo zijn dat andere providers die ook te maken hebben met de Uitspraak van de Hoge Raad (KPN bijvoorbeeld) al wel bezig zijn met het afhandelen van klachten hierover?
t-mobile diefen jaar verder ze doen niks als je beld zijn ze nog onder zoek doen zo lang de helft van de klante zijn het al vergeten dat is wat hun willen

Met ze alle overstappen naar vodafone ❤️
Reputatie 4
Badge +7
Ik dien me contract uit en dan zie ik wel wat ik doe.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Kelwa,

Uit je berichten is duidelijk dat je gefrustreerd bent, maar dergelijke taal tolereren we hier niet en ik heb jouw laatste reactie dan ook verwijderd. Dit is dan ook direct jouw laatste waarschuwing. Als je jouw toon aan kunt passen, helpen we je graag verder en anders zijn we genoodzaakt je op het forum te blokkeren. We zien het liever niet zover komen, maar we willen dat iedereen hier respectvol met elkaar omgaat en normaal met elkaar in gesprek gaat.

Als we je ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag.
Hallo allemaal,

De lakse houding van T-Mobile in deze heeft er bij mij in ieder geval voor gezorgd dat ik mijn contract niet ga verlengen.
Ook de manier waarop het personeel in de t-Mobile shop reageert was/is ver beneden peil.
Ik raad iedereen aan zich in te schrijven op
https://www.consumentenclaim.nl/claims/telefoonabonnement/aanmelden/gratis-aanmelden
(het is nog niet telaat!)
vriendelijke groet,

Marco.
Inmiddels zijn we bijna anderhalf jaar verder en is er nog steeds geen nieuws. Wanbetalers kregen wel hun toestelprijs gecrediteerd. Maar als een klant normaal betaald, gebeurt dat niet. Erg raar. Ik begrijp dat we even geduld moesten hebben maar dit duurt nu wel heeeeeel erg lang. Het lijkt er meer op alsof men het in de doofpot wil stoppen. Wanneer krijgen we eindelijk duidelijkheid? Jullie hebben nu lang genoeg de tijd gehad
Een jaar geleden begonnen met aangetekende brieven sturen. Drie maal raden hoeveel respons ik krijg?

Reageer