[Nieuws] In de krant staat dat ik mijn toestel kan teruggeven. Klopt dat?

  • 15 februari 2016
  • 155 reacties
  • 32215 Bekeken


Toon eerste reactie

155 reacties

Wat is nu de status van dat hele verhaal (jarenlang teveel betaald en onduidelijk welk deel al dan niet een lening was).

Ik heb toendertijd het formulier ingevuld, maar hoor nu al weer een jaar niets meer. Ik vind dit erg slodig en ook niet netjes van tMobile.

Dus: wanneer wordt dit nu eindelijk eens een keer afgehandeld?
Een jaar geleden begonnen met aangetekende brieven sturen. Drie maal raden hoeveel respons ik krijg?

Heb je dan helemaal nog niets gehoord?
Inmiddels zijn we bijna anderhalf jaar verder en is er nog steeds geen nieuws. Wanbetalers kregen wel hun toestelprijs gecrediteerd. Maar als een klant normaal betaald, gebeurt dat niet. Erg raar. Ik begrijp dat we even geduld moesten hebben maar dit duurt nu wel heeeeeel erg lang. Het lijkt er meer op alsof men het in de doofpot wil stoppen. Wanneer krijgen we eindelijk duidelijkheid? Jullie hebben nu lang genoeg de tijd gehad

Ik ben ook jaren "vaste" klant bij TMobile. Maar ik vind deze hele gang van zaken niet netjes. Ik heb nu een simonly abonnement van ruim E25,- per maand, dat is natuurlijk hartstikke duur. Indien er geen duidelijkheid komt, ga ik zeker niet verlengen, dat heb ik al wel voor mijzelf besloten....
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Nrb2Stay,

Ik zou het ontzettend jammer vinden om je om deze reden te zien vertrekken! Vanuit T-Mobile proberen wij hier zeker zo transparant mogelijk over te zijn. Ik zou je dan ook graag van een duidelijk antwoord voorzien, maar op dit moment is er simpelweg nog geen helderheid. Het antwoord van Mitch geldt op dit moment nog steeds. Je kunt zijn berichtje vinden op pagina 10 van dit topic. 🙂
https://fd.nl/ondernemen/1232213/t-mobile-verliest-claim-over-verborgen-kosten

Ik wil mijn contract nietig verklaren en mijn geld terug. Hoe kan ik dit doen?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi 37E,

Bedankt voor je berichtje! Ik kan me voorstellen dat je naar aanleiding hiervan in dit topic terecht komt. :)

Door uitingen in de media heb je misschien het idee gekregen dat vast staat dat je geld terug kunt krijgen voor je toestel. Maar zo eenvoudig is het niet. Er is simpelweg nog geen helderheid.

Zoals ook al eerder in dit topic aangegeven: In 2014 en 2016 heeft de Hoge Raad uitspraak gedaan over een vordering in een incassoprocedure tegen een wanbetaler bij een andere provider. Deze uitspraak van de Hoge Raad is echter niet 1 op 1 toe te passen op andere klanten en andere gevallen. Wat de gevolgen van deze uitspraak zijn voor andere klanten weten we dan ook nog niet.

Er lopen momenteel verschillende juridische procedures bij de rechtbank. Deze procedures kunnen duidelijkheid geven over de gevolgen van de uitspraak voor andere klanten in andere situaties.

Hopelijk is mijn antwoord zo helder, 37E!
Hoi allemaal,

Ik ben al jaren vast klant van T-Mobile.
Ik heb ook te horen gekregen dat te veel betalen heb. Ik wil graag ook een claim in dienen aan T-mobile.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Hamza1998,

Ik heb je hier even een privéberichtje over gestuurd! 🙂
Hallo,
Voor mij geldt hetzelfde als voor Hamza1998. Ik zal ook een claim indienen bij T-mobile.
Voor mij geldt ook hetzelfde. Ik wil ook graag een claim indienen bij T-mobile.
Ik heb twee abo.
Na 2 jaar is er weer een negatieve uitspraak voor t-mobile. Ik ga er van uit dat ik mijn oude toestellen kan inleveren en er gewoon de nieuwprijs voor terug krijg? Zoals de hoge raad opnieuw heeft besloten? Dit loopt nu al 2 jaar en het wordt tijd dat er nu duidelijkheid komt voor iedereen. Het formulier invullen heb ik 2 jaar geleden al gedaan maar dan wordt je ook af gewipeld met de mededeling dat er nog geen nieuws/ duidelijkheid is. Nu de hoge raad 2x dezelfde uitspraak heeft gedaan, lijkt het me toch duidelijk? Of blijft t-mobile de kop in het zand steken? Vind dit ontzettend slecht van t-mobile en absoluut niet kunnen
Reputatie 7
Badge +20
@Talhich @Christel Holder

Zijn jullie al aangesloten bij een claimstichting of ligt er bij ons al een claim? @Christel, het laatste lijkt uit jouw bericht het geval te zijn. In dat geval hebben we nog geen update, omdat de individuele cases behandeld worden. Je ontvangt hier vanzelf bericht over.

Mocht er nog geen claim zijn ingediend bij een stichting of bij ons, dan kan het contract worden opgestuurd naar ons. Dit kan via ons webformulier of via de post:
Postadres
T-Mobile Klantenservice BV
Postbus 16272
2500 BG Den Haag

Wanneer we het contract hebben ontvangen, dan wordt de claim zo spoedig mogelijk opgepakt!
De laatste reactie die ik heb gehad is van 5-8-2016!!!! Ik zou op de hoogte gehouden worden en er zou zsm door de juiste afdeling naar de claim gekeken worden en men zou er op terug komen. Dit is maar liefst 2 jaar geleden. De uitspraken van de hoge raad lijken me duidelijk. Waar miet ik dus mijn oude telefoons in leveren en hoe krijg ik het geld terug? Vind dat ik nu wel eens een duidelijk antwoord hoor te krijgen na al die tijd
Er is mij volgens mij destijds ook niet gevraagd naar kopieën van mijn contract. Het lijkt mij dat jullie die zelf ook hebben???
Ok ik heb diverse contracten gehad en nog lopen bij T-mobile
ook ik overweeg te gaan claimen
OF T-mobile moet over de brug komen wat ze met mijn lopende contract
kunnen doen deze loopt af en is en is in de huidige vorm niet verlengbaar
dit abonnement hebben ze niet meer. als ze dit door willen laten lopen
tot dat ik het ontbind dus met de zelfde kortingen die ik nu heb
wil ik overwegen om mijn claim in te trekken,
Reputatie 3
Badge +11
@Christel Holder
Ik heb het meteen voor je nagekeken in ons systeem, Christel. Daar zie ik dat je inderdaad al eerder een claim hebt ingediend. Op dit moment hebben we nog geen update. Geen zorgen hoor, je ontvangt hier vanzelf bericht over!

@Aaltjan
De constructie die je voorstelt is niet mogelijk, Aaltjan. Ben je toevallig al aangesloten bij een claimstichting of ligt er al een claim bij ons? Mocht je nog geen claim hebben ingediend bij een stichting of bij ons, dan kan het contract worden opgestuurd naar ons. Dit kan via ons webformulier of via de post.
Hi Bas, Ja ik ben aangesloten bij consumenten claim hoef alleen maar de contracten uploaden in mijn digitale dossier, wat betrefd mijn contracten jullie hebben deze zelf in jullie administratie
en wat betreft het door laten lopen van mijn huidige contract onder de zelfde voorwaarden is best mogelijk tis een kwestie van willen
Badge +13
en wat betreft het door laten lopen van mijn huidige contract onder de zelfde voorwaarden is best mogelijk tis een kwestie van willen
Dat is helaas niet helemaal waar aangezien oude contracten niet meer te verlengen zijn ook kan het zijn dat oudere contracten op termijn vervangen worden voor nieuwere.
Je kan wel je contract door laten lopen enkel vervalt je korting die je voor een bepaalde periode heb gekregen.
@bas zoals gezegd ligt die van mij er al 2 jaar. En nu is er nog steeds geen update. Dat is ontzettend lang en daardoor krijg ik het idee dat t-mobile nooit met een reactie zal komen en ze zich al helemaal niet aan de uitspraak houden. Ik wil graag een termijn weten waarin ik antwoord krijg. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn? Dat hoeft allemaal toch niet zo lang te duren
Ik heb T-Mobile gevraagd mijn oude abonnementen naar mij te sturen maar het blijft angstvallig stil.
Zo jammer ...
Reputatie 2
Hi,

Ik heb mezelf ruim een jaar geleden ook aangemeld, via dit forum en via het formulier.
Momenteel geen woord erover teruggehoord.

Ik ben zeer tevreden met T-mobile en wil niet weg, hoewel anderen zoals Ziggo/Vodafone een heel goed(koop) alternatief is.

T-mobile claimt dat er nog mee rechtszaken lopen maar dat kan wel zijn, het punt is dat de uitspraken die er al zijn in het nadeel zijn van T-mobile.

Concreet de vraag: Op welke rechtszaak verwacht t-mobile dan haar (gewenste) uitspraak waarop deze claim ten uitvoer wordt gebracht ?

Ik kijk uit naar uw antwoord.

Adri Priems
Dag tmobile. Ik zou graag mijn oude contracten tot 7 jaar in het verleden graag willen opvragen voor persoonlijke administratie.
Ik krijg net, na 2 a 3 weken, een mailtje van T-Mobile.
Eerste was de vraag waarom ik mijn oude abonnementen wilde hebben.

En in de volgende mail ontkennen ze de veroordeling en uitspraak dat ze moeten betalen.
Net maar weer een mailtje naar Consumentenclaim gestuurd wat ik hiermee aanmoet.
T-Mobile probeert gewoon de boel te rekken.
Ik vermoed dat ze na 25 mei gaan zeggen dat ze geen gegevens meer bewaren ivm de privacywet.
Maar dan zullen waarschijnlijk heel veel mensen hun abonnementen op gaan zeggen bij T-Mobile.

Ik ben ook al aan het kijken, mochten ze proberen onder de claim uit te komen dan zeg ik per direct mijn abo op.

Onderstaand nog even de mail van T-Mobile:

Beste xxxxx,

De laatste tijd zijn telecomproviders in het nieuws vanwege discussies over de ‘gratis mobiel’.
We begrijpen dat je hier vragen over hebt. Helaas is nog niet bekend wat dit betekent voor de klanten van T-Mobile. T-Mobile is altijd helder geweest naar haar klanten over de maandelijkse kosten van een abonnement mét en zónder telefoon.

Formulier
N.a.v. het nieuws zijn er veel vragen. Heb je een vraag over jouw abonnement, dan kun je onderstaand formulier invullen. Dit is een ingewikkelde zaak, daarom kan het enige tijd duren voordat we je verdere informatie kunnen geven.

Let op: Ook onze Klantenservice medewerkers kunnen je hier op dit moment niet verder mee helpen, en zullen je naar dit formulier verwijzen.

https://www.t-mobile.nl/gratismobiel

Heb je nog vragen? Vind je antwoord dan snel op t-mobile.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groeten,
xxxxx
Klantenservice T-Mobile
Aaaahhh het standaard antwoord van t-mobile. Die enige tijd dat het kan duren voordat je antwoord krijgt, zoals in de mail staat, is dus minstens 2 JAAR! De uitspraken lijken me duidelijk. Ik heb ne destijds meteen aangemeld maar na het standaard antwoord niks meer gehoord. Ik vermoed dat het ook niet gaat gebeuren omdat het t-mobile geld gaat kosten. Hier op het forum reageren ze ook helemaal niet meer. Dus men vind het niet belangrijk en ik vermoed dat ze dus ook geen verantwoordelijkheid gaan nemen. Zoals al eerder gevraagd, wil ik nu wel eens weten binnen welke termijn ik antwoord kan verwachten??? Of moeten we nog jaren wachten?? Waar moet ik mijn oude telefoons inleveren om het geld terug te krijgen?

Reageer