[Nieuws] In de krant staat dat ik mijn toestel kan teruggeven. Klopt dat?

  • 15 februari 2016
  • 155 reacties
  • 31980 Bekeken

Reputatie 7
Badge +15
  • Oud-Moderator
  • 10053 reacties
Hallo allemaal,

Wij hebben dat ook gelezen. Het is het gevolg van een uitspraak van de hoogste rechter over het aanbieden van telefoons in combinatie met een abonnement.

Wat dat betekent voor onze klanten is op dit moment niet duidelijk. We doen ons best dit zo snel mogelijk uit te zoeken. Houd onze website in de gaten voor meer informatie.

155 reacties

Beste T-Mobile,

Hoelang kan het nog duren voordat ik reactie ontvang over de Claim?
Anders ben ik genoodzaakt om het uit handen te geven.
Hoe staat het inmiddels hiermee? Moeten we echt onze rechtsbijstand gaan inschakelen massaal?
Eenmaal als je alles hebt ingevuld krijg je dit te zien maar je ontvangt geen bevestiging terwijl ze wel naar je email enzo vragen...

komt je dit bekend voor? je vult alles in krijgt geen bevestiging, en vervolgens paar maanden verder hoor je nog niets van ze en als je ze contacteert zeggen ze je moet geduld hebben ???

Hallo allemaal

Ik heb de claim inmiddels ingediend via het linkje, ik heb alle stukken per post verstuurd.
T-mobile laat niet van zich horen en ze sturen ook geen bevestiging dat ze het hebben ontvangen.

Je zult er dus steeds achteraan moeten gaan.

Ik was jaren klant bij T-mobile en ze kunnen mijn gegevens niet vinden in het systeem.
Eerst dacht ik dat het kwam omdat het ging via hun partner GSMTOPDEAL maar nee...

Ze komen steeds met andere smoesjes en excuus dat ze niet verplicht zijn de gegevens te bewaren maar het contract gedurende 7 jaar bewaren.

Ik heb ze per mail per post mijn contract en alle gegevens verstuurd maar ze doen er helemaal niets mee.

Eerst moest ik weken lang wachten op een antwoord en toen het antwoord kwam kon ik het beste mijn contract en alle gegevens opsturen via het contact formulier.

Daar stuurde ze me een link die ik moest invullen.
Frappant je krijgt zodra je het link invult geen bevestiging dat je jezelf hebt gemeld.

Als je de stukken per post stuurt krijg je niets te horen als het is druk.
Dat zal wel maar na 2,5 maanden mag je me wel een antwoord geven of mijn stukken ontvangen zijn...


Ik denk dat ik een incasso bureau ga starten voor dit.
Dus mocht je een contract hebben gehad en je hebt deze nog? dan kun je je melden.

Eis is dus dat je wel een contract moet hebben en het oude toestel.

Ik ga ze in ieder geval niet met rust laten.

MvG Claimer
Aaaahhh het standaard antwoord van t-mobile. Die enige tijd dat het kan duren voordat je antwoord krijgt, zoals in de mail staat, is dus minstens 2 JAAR! De uitspraken lijken me duidelijk. Ik heb ne destijds meteen aangemeld maar na het standaard antwoord niks meer gehoord. Ik vermoed dat het ook niet gaat gebeuren omdat het t-mobile geld gaat kosten. Hier op het forum reageren ze ook helemaal niet meer. Dus men vind het niet belangrijk en ik vermoed dat ze dus ook geen verantwoordelijkheid gaan nemen. Zoals al eerder gevraagd, wil ik nu wel eens weten binnen welke termijn ik antwoord kan verwachten??? Of moeten we nog jaren wachten?? Waar moet ik mijn oude telefoons inleveren om het geld terug te krijgen?
Ik krijg net, na 2 a 3 weken, een mailtje van T-Mobile.
Eerste was de vraag waarom ik mijn oude abonnementen wilde hebben.

En in de volgende mail ontkennen ze de veroordeling en uitspraak dat ze moeten betalen.
Net maar weer een mailtje naar Consumentenclaim gestuurd wat ik hiermee aanmoet.
T-Mobile probeert gewoon de boel te rekken.
Ik vermoed dat ze na 25 mei gaan zeggen dat ze geen gegevens meer bewaren ivm de privacywet.
Maar dan zullen waarschijnlijk heel veel mensen hun abonnementen op gaan zeggen bij T-Mobile.

Ik ben ook al aan het kijken, mochten ze proberen onder de claim uit te komen dan zeg ik per direct mijn abo op.

Onderstaand nog even de mail van T-Mobile:

Beste xxxxx,

De laatste tijd zijn telecomproviders in het nieuws vanwege discussies over de ‘gratis mobiel’.
We begrijpen dat je hier vragen over hebt. Helaas is nog niet bekend wat dit betekent voor de klanten van T-Mobile. T-Mobile is altijd helder geweest naar haar klanten over de maandelijkse kosten van een abonnement mét en zónder telefoon.

Formulier
N.a.v. het nieuws zijn er veel vragen. Heb je een vraag over jouw abonnement, dan kun je onderstaand formulier invullen. Dit is een ingewikkelde zaak, daarom kan het enige tijd duren voordat we je verdere informatie kunnen geven.

Let op: Ook onze Klantenservice medewerkers kunnen je hier op dit moment niet verder mee helpen, en zullen je naar dit formulier verwijzen.

https://www.t-mobile.nl/gratismobiel

Heb je nog vragen? Vind je antwoord dan snel op t-mobile.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groeten,
xxxxx
Klantenservice T-Mobile
Dag tmobile. Ik zou graag mijn oude contracten tot 7 jaar in het verleden graag willen opvragen voor persoonlijke administratie.
Reputatie 2
Hi,

Ik heb mezelf ruim een jaar geleden ook aangemeld, via dit forum en via het formulier.
Momenteel geen woord erover teruggehoord.

Ik ben zeer tevreden met T-mobile en wil niet weg, hoewel anderen zoals Ziggo/Vodafone een heel goed(koop) alternatief is.

T-mobile claimt dat er nog mee rechtszaken lopen maar dat kan wel zijn, het punt is dat de uitspraken die er al zijn in het nadeel zijn van T-mobile.

Concreet de vraag: Op welke rechtszaak verwacht t-mobile dan haar (gewenste) uitspraak waarop deze claim ten uitvoer wordt gebracht ?

Ik kijk uit naar uw antwoord.

Adri Priems
Ik heb T-Mobile gevraagd mijn oude abonnementen naar mij te sturen maar het blijft angstvallig stil.
Zo jammer ...
@bas zoals gezegd ligt die van mij er al 2 jaar. En nu is er nog steeds geen update. Dat is ontzettend lang en daardoor krijg ik het idee dat t-mobile nooit met een reactie zal komen en ze zich al helemaal niet aan de uitspraak houden. Ik wil graag een termijn weten waarin ik antwoord krijg. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn? Dat hoeft allemaal toch niet zo lang te duren
Badge +13
en wat betreft het door laten lopen van mijn huidige contract onder de zelfde voorwaarden is best mogelijk tis een kwestie van willen
Dat is helaas niet helemaal waar aangezien oude contracten niet meer te verlengen zijn ook kan het zijn dat oudere contracten op termijn vervangen worden voor nieuwere.
Je kan wel je contract door laten lopen enkel vervalt je korting die je voor een bepaalde periode heb gekregen.
en wat betreft het door laten lopen van mijn huidige contract onder de zelfde voorwaarden is best mogelijk tis een kwestie van willen
Hi Bas, Ja ik ben aangesloten bij consumenten claim hoef alleen maar de contracten uploaden in mijn digitale dossier, wat betrefd mijn contracten jullie hebben deze zelf in jullie administratie
Reputatie 3
Badge +11
@Christel Holder
Ik heb het meteen voor je nagekeken in ons systeem, Christel. Daar zie ik dat je inderdaad al eerder een claim hebt ingediend. Op dit moment hebben we nog geen update. Geen zorgen hoor, je ontvangt hier vanzelf bericht over!

@Aaltjan
De constructie die je voorstelt is niet mogelijk, Aaltjan. Ben je toevallig al aangesloten bij een claimstichting of ligt er al een claim bij ons? Mocht je nog geen claim hebben ingediend bij een stichting of bij ons, dan kan het contract worden opgestuurd naar ons. Dit kan via ons webformulier of via de post.
Ok ik heb diverse contracten gehad en nog lopen bij T-mobile
ook ik overweeg te gaan claimen
OF T-mobile moet over de brug komen wat ze met mijn lopende contract
kunnen doen deze loopt af en is en is in de huidige vorm niet verlengbaar
dit abonnement hebben ze niet meer. als ze dit door willen laten lopen
tot dat ik het ontbind dus met de zelfde kortingen die ik nu heb
wil ik overwegen om mijn claim in te trekken,
Er is mij volgens mij destijds ook niet gevraagd naar kopieën van mijn contract. Het lijkt mij dat jullie die zelf ook hebben???
De laatste reactie die ik heb gehad is van 5-8-2016!!!! Ik zou op de hoogte gehouden worden en er zou zsm door de juiste afdeling naar de claim gekeken worden en men zou er op terug komen. Dit is maar liefst 2 jaar geleden. De uitspraken van de hoge raad lijken me duidelijk. Waar miet ik dus mijn oude telefoons in leveren en hoe krijg ik het geld terug? Vind dat ik nu wel eens een duidelijk antwoord hoor te krijgen na al die tijd
Reputatie 7
Badge +20
@Talhich @Christel Holder

Zijn jullie al aangesloten bij een claimstichting of ligt er bij ons al een claim? @Christel, het laatste lijkt uit jouw bericht het geval te zijn. In dat geval hebben we nog geen update, omdat de individuele cases behandeld worden. Je ontvangt hier vanzelf bericht over.

Mocht er nog geen claim zijn ingediend bij een stichting of bij ons, dan kan het contract worden opgestuurd naar ons. Dit kan via ons webformulier of via de post:
Postadres
T-Mobile Klantenservice BV
Postbus 16272
2500 BG Den Haag

Wanneer we het contract hebben ontvangen, dan wordt de claim zo spoedig mogelijk opgepakt!
Na 2 jaar is er weer een negatieve uitspraak voor t-mobile. Ik ga er van uit dat ik mijn oude toestellen kan inleveren en er gewoon de nieuwprijs voor terug krijg? Zoals de hoge raad opnieuw heeft besloten? Dit loopt nu al 2 jaar en het wordt tijd dat er nu duidelijkheid komt voor iedereen. Het formulier invullen heb ik 2 jaar geleden al gedaan maar dan wordt je ook af gewipeld met de mededeling dat er nog geen nieuws/ duidelijkheid is. Nu de hoge raad 2x dezelfde uitspraak heeft gedaan, lijkt het me toch duidelijk? Of blijft t-mobile de kop in het zand steken? Vind dit ontzettend slecht van t-mobile en absoluut niet kunnen
Voor mij geldt ook hetzelfde. Ik wil ook graag een claim indienen bij T-mobile.
Ik heb twee abo.
Hallo,
Voor mij geldt hetzelfde als voor Hamza1998. Ik zal ook een claim indienen bij T-mobile.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Hamza1998,

Ik heb je hier even een privéberichtje over gestuurd! 🙂
Hoi allemaal,

Ik ben al jaren vast klant van T-Mobile.
Ik heb ook te horen gekregen dat te veel betalen heb. Ik wil graag ook een claim in dienen aan T-mobile.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi 37E,

Bedankt voor je berichtje! Ik kan me voorstellen dat je naar aanleiding hiervan in dit topic terecht komt. :)

Door uitingen in de media heb je misschien het idee gekregen dat vast staat dat je geld terug kunt krijgen voor je toestel. Maar zo eenvoudig is het niet. Er is simpelweg nog geen helderheid.

Zoals ook al eerder in dit topic aangegeven: In 2014 en 2016 heeft de Hoge Raad uitspraak gedaan over een vordering in een incassoprocedure tegen een wanbetaler bij een andere provider. Deze uitspraak van de Hoge Raad is echter niet 1 op 1 toe te passen op andere klanten en andere gevallen. Wat de gevolgen van deze uitspraak zijn voor andere klanten weten we dan ook nog niet.

Er lopen momenteel verschillende juridische procedures bij de rechtbank. Deze procedures kunnen duidelijkheid geven over de gevolgen van de uitspraak voor andere klanten in andere situaties.

Hopelijk is mijn antwoord zo helder, 37E!

Reageer