Beantwoord

[NIEUWS] Stroomuitval Noord-Holland

Reputatie 7
Badge +15
  • Oud-Moderator
  • 10053 reacties
Er is een stroomstoring in Noord-Holland, wat nu?
icon

Beste antwoord door AmyP 27 maart 2015, 12:46

Zoals sommigen van jullie wellicht al gemerkt hebben is er momenteel een stroomstoring in Noord-Holland.

Update 11:50 uur: Het T-Mobile Netwerk heeft helaas op dit moment ook te kampen met de gevolgen van deze grootschalige stoomuitval. Momenteel werkt 70 procent van onze masten in die regio niet.

Naar verwachting zullen de overige masten in de komende uren ook uitvallen vanwege de maximale batterijduur van 1 tot 3 uur. Dit betekent dat er geen gebruik van ons netwerk kan worden gemaakt. Bellen/sms'en/internetten is niet mogelijk.

Belangrijke knooppunten, die een centrale functie hebben in het netwerk, werken wel omdat hier extra maatregelen voor zijn getroffen. Een groot gedeelte van het netwerk zal automatisch herstellen zodra de stroom weer terug is.

In dit topic kun je terecht met vragen en houden we jullie natuurlijk up-to-date.

Update 12:30 uur: We zien het netwerk vrij snel herstellen in het getroffen gebied. Om 11:30 was nog slechts 25% van de masten niet operationeel. We verwachten dat het netwerk snel weer is hersteld in het hele gebied. Ons netwerk is dan weer volledig beschikbaar.

Omdat de locaties van T-Mobile allemaal zijn uitgerust met extra batterijen en niet direct afhankelijk zijn van de stroomvoorziening konden de meeste masten langer doorwerken.

Update 15:30 uur: Ons netwerk heeft zich weer hersteld. Het netwerk is, ten gevolge van de stroomstoring, een aantal uren in Noord-Holland gedeeltelijk verstoord geweest.

In de eerste uren hebben klanten van T-Mobile beperkt last gehad van de stroomstoring dankzij de noodvoorzieningen. Tussen 11 en 12 uur hebben we een korte toename gezien van reacties bij de klantenservice en de online kanalen. Op dit moment is de situatie weer stabiel!

Er kan weer gebeld worden! 😃

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 6
Bedankt voor de info. Succes voor diegene die er mee te kampen hebben.
Regio Aalsmeer doet alles het gewoon weer, alleen tijdens de stroomstoring zelf ging het moeizaam.
Reputatie 7
Badge +15
Zoals sommigen van jullie wellicht al gemerkt hebben is er momenteel een stroomstoring in Noord-Holland.

Update 11:50 uur: Het T-Mobile Netwerk heeft helaas op dit moment ook te kampen met de gevolgen van deze grootschalige stoomuitval. Momenteel werkt 70 procent van onze masten in die regio niet.

Naar verwachting zullen de overige masten in de komende uren ook uitvallen vanwege de maximale batterijduur van 1 tot 3 uur. Dit betekent dat er geen gebruik van ons netwerk kan worden gemaakt. Bellen/sms'en/internetten is niet mogelijk.

Belangrijke knooppunten, die een centrale functie hebben in het netwerk, werken wel omdat hier extra maatregelen voor zijn getroffen. Een groot gedeelte van het netwerk zal automatisch herstellen zodra de stroom weer terug is.

In dit topic kun je terecht met vragen en houden we jullie natuurlijk up-to-date.

Update 12:30 uur: We zien het netwerk vrij snel herstellen in het getroffen gebied. Om 11:30 was nog slechts 25% van de masten niet operationeel. We verwachten dat het netwerk snel weer is hersteld in het hele gebied. Ons netwerk is dan weer volledig beschikbaar.

Omdat de locaties van T-Mobile allemaal zijn uitgerust met extra batterijen en niet direct afhankelijk zijn van de stroomvoorziening konden de meeste masten langer doorwerken.

Update 15:30 uur: Ons netwerk heeft zich weer hersteld. Het netwerk is, ten gevolge van de stroomstoring, een aantal uren in Noord-Holland gedeeltelijk verstoord geweest.

In de eerste uren hebben klanten van T-Mobile beperkt last gehad van de stroomstoring dankzij de noodvoorzieningen. Tussen 11 en 12 uur hebben we een korte toename gezien van reacties bij de klantenservice en de online kanalen. Op dit moment is de situatie weer stabiel!

Er kan weer gebeld worden! 😃

Reputatie 3
Amstelveen deed het vanaf 11:00 uur al. Daarvoor waarschijnlijk ook, maar toen lag ik nog te slapen....
Amstelveen, xcrm.. ? Zijn we buren 🙂
Reputatie 3
Gwendolyn70 schreef:

Amstelveen, xcrm.. ? Zijn we buren :)

Geef je postcode maar, dan zeg ik wel ja of nee.
Aalsmeer, bij veiling. Met buren bedoel ik, qua woonplaats 😉
Reputatie 3
Als je het zo bekijkt, ben ik de buur van Amsterdam!
En Aalsmeer, Bovenkerk, Uithoorn en Ouderkerk a/d/ Amstel.
Reputatie 7
Badge +9
En dan ben ik ineens blij dat ik in het Oosten woon xD

Is iedereen het een beetje goed doorgekomen?
Reputatie 3
ShadowLea schreef:

En dan ben ik ineens blij dat ik in het Oosten woon xD

Is iedereen het een beetje goed doorgekomen?

Ja hoor, kwam 11:00 uur mijn bed uit, zag dat het lichtje van de wekker het niet deed. En de rest ook niet. Algemene storingsdienst gebeld (4 G deed het wel, dus kon ik het nummer opzoeken) en gebeld met de ouderwetse analoge telefoon. Daar gehoord dat het tot 12:15 zou duren, maar het was eerder opgelost. Eindelijk koffie!!

Maar je boft dat je in het oosten woont. Ik was zondag bij familie in Het Stift (bij Oldenzaal) en wat een rust. Wandelingetje gemaakt, de deur gewoon open gelaten. Dat hoef je in de randstad niet te doen!
Na mijn pensioen meteen naar Twente, waar mijn vrouw vandaan komt.
Ondanks de stroomstoring bleef het T-Mobile netwerk hier netjes in de Lucht. Kon gewoon bellen en gebeld worden, maar geen internet. Collega met KPN lachte hard want hij had wel (traag) internet, maar hij kon niet bellen/gebeld worden.
Reputatie 1
Gelijk met het wegvallen van de spanning, vielen de masten in de omgeving van mijn huis van zowel T-Mobile als Vodafone meteen uit. Over welke batterij hebben we het dan?

Ook bij verplaatsing binnen Hoorn was er geen bereik waarneembaar. Omdat ook het telefoonnetwerk van Ziggo eruit lag, was ik telefonisch dus helemaal niet bereikbaar.
Reputatie 3
Dennisk76 schreef:

Gelijk met het wegvallen van de spanning, vielen de masten in de omgeving van mijn huis van zowel T-Mobile als Vodafone meteen uit. Over welke batterij hebben we het dan?

Ook bij verplaatsing binnen Hoorn was er geen bereik waarneembaar. Omdat ook het telefoonnetwerk van Ziggo eruit lag, was ik telefonisch dus helemaal niet bereikbaar.

Ziggo heeft geen tefoonnetwerk, maar een kabelnetwerk. Waarbij je dus een modem (en stroom) nodig hebt om te telefoneren. Met tv en internet erbij is dat modem dus een single point of failure.
Als je het belangrijk vindt om altijd bereikbaar te zijn, moet je een ouderwetse analoge verbinding van KPN nemen. Kost iets meer, maar dan heb je ook wat!
Reputatie 1
xcrm schreef:

Ziggo heeft geen tefoonnetwerk, maar een kabelnetwerk. Waarbij je dus een modem (en stroom) nodig hebt om te telefoneren. Met tv en internet erbij is dat modem dus een single point of failure.
Als je het belangrijk vindt om altijd bereikbaar te zijn, moet je een ouderwetse analoge verbinding van KPN nemen. Kost iets meer, maar dan heb je ook wat!

Wel of geen eigentelefoonnetwerk...de essentie is en blijft dat je bereikbaar moet zijn en blijven. Wat als er een grote ramp gebeurt? Dan schreeuwt iedereen moord en brand hoe erg het is dat je niet bereikbaar was....of kon bellen. Gelukkig is het een wat als verhaal en is het dus niet gebeurd.

Zelf ben en blijf ik van mening dat het niet moet uitmaken bij wie je bent aangesloten. Qua bereikbaarheid moet dit altijd goed zijn. Bijzonder dat een KPN hier wel in moet investeren en een andere bedrijf dus niet.
Reputatie 7
Badge +9
Dennisk76 schreef:

Wel of geen eigentelefoonnetwerk...de essentie is en blijft dat je bereikbaar moet zijn en blijven. Wat als er een grote ramp gebeurt? Dan schreeuwt iedereen moord en brand hoe erg het is dat je niet bereikbaar was....of kon bellen. Gelukkig is het een wat als verhaal en is het dus niet gebeurd.

Zelf ben en blijf ik van mening dat het niet moet uitmaken bij wie je bent aangesloten. Qua bereikbaarheid moet dit altijd goed zijn. Bijzonder dat een KPN hier wel in moet investeren en een andere bedrijf dus niet.

KPN is per wet verplicht om landelijke 112 dekking te bieden aan álle nederlanders, ook die met andere providers. Daar hebben ze in 2003 al een miljardensubsidie voor gekregen.

Maar het frappante? Net buiten de stad heb ik met KPN prepaid 100% dekking, en met T-Mobile 'Geen Service'.

KPN vertikt het namelijk om klanten van anderen door te laten. En omdat KPN de overheid om z'n vinger heeft gewikkeld, kan niemand ze wat maken.

Dus als je een klacht wilt indienen over het gebrek aan noodnetwerk, kun je beginnen bij KPN, want daar hebben we met z'n allen jarenlang belasting voor betaald. 😉
Reputatie 3
Heel toevallig is nu ter sprake gekomen om het luchtalarm af te schaffen. Volgens de regering zijn er andere middelen om informatie op te halen. (TV, GSM, internet). Dan moet niet de stroom uitvallen anders heb je voor je het weet een bom op je hoofd. Zover ik weet hangt het luchtalarm aan een apart electriciteitsnet.
Reputatie 7
Badge +9
xcrm schreef:

anders heb je voor je het weet een bom op je hoofd.

Als er een bom valt gaat elektriciteit ook niet meer helpen 😉
Reputatie 3
ShadowLea schreef:

xcrm schreef:

anders heb je voor je het weet een bom op je hoofd.

Als er een bom valt gaat elektriciteit ook niet meer helpen ;)

Eerst komt de bommenwerper, daarna het alarm, daarna de bom. Kan je in de tussentijd nog net de (wijn)kelder in als je die hebt.....:D
Reputatie 7
Badge +9
xcrm schreef:

Eerst komt de bommenwerper, daarna het alarm, daarna de bom. Kan je in de tussentijd nog net de (wijn)kelder in als je die hebt.....:D

Wanneer de bommen gaan vallen zullen het de nucleaire variant zijn, vrees ik. Dan kun je beter buiten gaan staan en op slag dood zijn; stralingsziekte is een lange, pijnlijke dood...

(Wat zijn we weer lekker positief vandaag he? xD)
Reputatie 1
Ik zie licht..ik zie licht! Of geef ik licht? 😉
Reputatie 5
ShadowLea schreef:

xcrm schreef:

Wanneer de bommen gaan vallen zullen het de nucleaire variant zijn, vrees ik. Dan kun je beter buiten gaan staan en op slag dood zijn; stralingsziekte is een lange, pijnlijke dood...

(Wat zijn we weer lekker positief vandaag he? xD)

Haha, ik denk dat we eerder een digitale war krijgen dan dat er een wereldleider en/of regering zo stupide zou zijn het einde der mensheid (en misschien wel de gehele aarde) in te luiden.
Dan werkt je toestel alsnog niet maargoed 😉

Reageer