Beantwoord

[Nieuws] T-Mobile introduceert T-Mobile GO: Unlimited in Nederland!

Toon eerste reactie

919 reacties

Reputatie 2
Badge
Getver, abo Go Up is nu € 27,00 (2 jr) en € 29,00 (1 jr) .
Ik heb T-Mobile Unlimited met een hotspot dongel als thuisinternet. Was in overleg met T-Mobile klantenservice en een winkelverkoper, die vonden t ook een prima acceptabel idee. Ik ga nu door de hel van GTA V downloaden over die verbinding. 70 GB aan download.

Geloof me, de downloadsnelheid is goed genoeg. Ik haal thuis 30 MBIT (goed het is niet de 120 MBIT die het zou kunnen zijn, maar het is functioneel, de up is ook goed en mn ping is laag dus normaliter werkt dit internet naar behoren, ook voor gamen).

Echter, je start de dag met 5GB. Hier ben ik met die snelheid in 22 minuten doorheen. Dan kom ik bij de bundels van 1 GB. Mag ik er dus 65 keer eentje van gaan aanzetten, pokkewerk. Om het nog leuker te maken, zowel op de website als in de app moet je na het activeren van een bundel een tijd wachten. Deze wachttijden zijn onafhankelijk van elkaar. Mijn vermoeden is dat dit dus lokaal in cookies opgeslagen wordt.

Het beginsel van de bundel is leuk, maar ik heb gewoon van tevoren overlegd of dit soort dingen nog onder fair use vallen. De consensus was "ja". De structuur die opgezet is maakt het echter behoorlijk onwerkbaar. Ik zou echt willen verzoeken dat
1. De basisbundel waarmee je de dag start aanzienlijk groter wordt dan 5GB. 5 GB ga ik elke dag eigenlijk wel doorheen met gamen en wat youtube filmpjes kijken. 50GB een optie?
2. Geef grotere pakketten, zeker als de start al zo klein is dan zou ik ook gewoon 5GB verwachten als bundel. Het liefst zou ik 10GB zien. Of drop deze structuur, maak het onbeperkt en meet gewoon hoeveel verbruikt wordt en pak dan de consistente extreemgrootgebruiker aan zonder de normale (ietwat grote) verbruiker in de weg te zitten
3. Geen timeout meer op aanvullingen

Please, make it happen. Het product zou in één klap van "okay" naar "goed" gaan. (Niet geweldig? Neuh dat geef ik pas als ik ook daadwerkelijk 100 MBIT/s ga zien)
Reputatie 7
Badge +20
@Rial

Scherp van je! Je hebt de voorwaarden aardig uitgepluisd! 😉 Het staat er inderdaad niet meer specifiek in, maar de basissnelheid is niet gewijzigd sinds de start van Go. Je kunt dus tot maximaal 384 kbps aan internetsnelheid krijgen wanneer je door jouw databundel van Up heen bent en deze besluit niet aan te vullen.

Het klopt inderdaad dat de prijzen gewijzigd zijn, want op het moment dat je jouw eerste vraag stelde, toen was het Unlimited Madness. Deze actie is na zondag afgelopen, vandaar dat deze prijzen aangepast zijn. Er zitten alsnog goede kortingen op, zeker met Samen! 🙂

@Harmt

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen: Ik weet niet waarom jou Go Unlimited is aangeraden voor het gebruik thuis. Het is namelijk niet als vervanger van thuisinternet bedoeld. We hebben daar 4G voor Thuis en T-Mobile Thuis voor en Go is echt specifiek bedoeld voor het gebruik op mobiele apparaten. Bij de varianten voor thuisinternet zit ook geen dagelijkse startbundel en zijn de aanvullers groter. Deze aanvullers zijn bij Go juist bedoeld om ervoor te zorgen dat het netwerk niet onnodig overbelast raakt en iedereen een optimale netwerkervaring kan behouden.

Ik begrijp de feedbak en wil je ook bedanken voor de suggesties, maar ik zou er niet op rekenen dat hier op korte termijn iets aan veranderd wordt. De time-out wordt naar gekeken of hier iets aan te doen is, maar ook dat is uiteindelijk afhankelijk van het netwerk. Hierdoor kan het ook soms langer duren voor je de optie hebt om aan te vullen.

Voor het thuisinternet zou ik je dan ook persoonlijk een ander prijsplan aanraden, ook omdat het kan zijn dat dit gebruik tegen de aanvullende voorwaarden in gaat. Het is dus handig om dit ook in je achterhoofd te houden.

Mocht je hier nog verdere vragen over hebben, let us know!
Reputatie 2
Badge
@David

Beste, nogmaals de vraag: is de basissnelheid van een Go Up abo 384/64 of zoals in de tarieven wordt aangegeven 64/64 ?

Is het die 64/64 dan zal ik mijn heil na een jaar of 20 bij jullie, ergens anders moeten zoeken.
Ik ben geen helderziende, maar dit wordt het antwoord van David:
We zouden het jammer vinden als je ons zou verlaten.
Als de GB's uit je abonnement op zijn, blijf je altijd online met een lagere snelheid. Voor Go Basic en Go Next is dat 64 Kbps. Je kunt met deze snelheid nog steeds WhatsAppen en e-mailen. Met Go Up wordt je snelheid teruggebracht naar 384Kbps. Je kunt dan nog WhatsAppen, e-mailen en muziek luisteren.
Als we nog wat kunnen doen voor je of heb je wat te vragen staan we altijd klaar voor je.
Reputatie 2
Badge
https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/bestelling-en-abonnement/tarieven/2017/t-mobile-go-050717.pdf
Reputatie 4
@Hakuin,

Ik neem het even over van David, maar schot in de roos haha! Dat is precies wat ik ga zeggen. :D

@Rial,

Het antwoord van Hakuin is helemaal correct, 100%. Als je kijkt op de website bij de GO-abonnementen, dan zie je het volgende staan. Ik heb even een screenshot gemaakt zodat je het meteen ziet. :)

Met een GO Up abonnement wordt de snelheid dus teruggezet naar 384 Kbps. Dus je hoeft je geen zorgen te maken.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. En ik wens je nog vele jaren toe in onze Magenta-familie!
Reputatie 2
Badge
@Muberra

We benne eruit, bedankt! 😉
Reputatie 2
@MargotR (of iemand anders van T-mobile)

Is er ooit nog iets uit het onderzoek naar de "MB-verdeler" gekomen?
Zou graag een Go Unlimited nemen, maar dan wel met 2 extra sim's voor de tablets op de achterbank v.d. auto ;-)

Je bericht over de MB-verdeler in combinatie met een Go abonnement was me opgevallen. Omdat we zelf ook heel erg geloven in dit product, zijn we aan het onderzoeken of en hoe we het toch weer aan kunnen gaan bieden bij een GO abonnement. Denk je mee?
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-go-495/onderzoek-naar-mb-verdeler-voor-t-mobile-go-abonnementen-275838/index2.html#post1366682
Reputatie 4
Hoi Elephantus IT,

Op dit moment is daar niks over bekend. Het is niet mogelijk om met een Go-abonnement een MB-verdeler te nemen en dat gaat in de nabije toekomst ook nog niet veranderen. Mocht er meer nieuws komen, dan zullen we dat direct delen op het forum met jullie en via onze andere T-Mobile kanalen! 🙂
Reputatie 2
Is het toegestaan mijn Go Unlimited te gebruiken als wifi-hotspot?
Ik denk bijvoorbeeld aan casten naar mijn tv, dan zouden mijn Chromecast en mijn reserve-telefoon (als bediening voor bijvoorbeeld Netflix) gebruik maken van de wifi-hotspot op mijn telefoon met Go Unlimited Sim.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Rdf70,

In principe is dit gewoon toegestaan, maar let er wel op dat het abonnement is ingericht voor het gebruik met 1 smartphone. Er geldt dus beleid voor eerlijk gebruik, zowel in als buiten Nederland. Het zal niet snel gebeuren, maar wanneer onze technische afdeling merkt dat het dataverbruik een stuk hoger ligt dan de gemiddelde gebruiker, dan wordt er wel contact met je opgenomen. Het is dus niet de bedoeling dat je met de hele wijk op jouw hotspot gaat zitten! 😉
Reputatie 2
Hallo David

Dat is wel een heel lang vaag antwoord op een duidelijke vraag. Het is dus 'in principe gewoon toegestaan'. Jullie houden een slag om de arm begrijp ik.
Uiteraard ga ik de hele wijk niet op mijn hotspot laten inloggen. (Waarom die opmerkingen nodig was van jullie kant is mij overigens een raadsel). Er zijn dagen dat ik enorm veel verbruik, dat krijg je als je in de trein en elders YouTube lijkt op full HD. Dat is vast meer dan de gemiddelde gebruiker doet. (Geen idee waarom jullie mij daarom zouden moeten contacten).
Maar goed, ik ga datgene uit mijn vraag gewoon doen, en als jullie ergens problemen mee hebben: jullie hebben mijn nummer, en de koffie staat klaar.
Reputatie 4
Hoi Rdf70,

Het antwoord van mijn collega David is puur uit voorzorg. Wij willen graag onze klanten goed informeren en geven liever teveel informatie dan te weinig. Dus dat is de gedachtegang erachter.

Uiteraard mag je doen wat je zelf wilt met jouw internet. Geniet ervan en als wij vragen hebben, dan komen wij graag een bakje koffie doen! 😃
Reputatie 2
Beste T-mobile,

Ik vraag me af hoe het nu zit met de MB-verdeler in combinatie met het GO abonnement.
De reden dat dit niet werd gedaan was om misbruik te voorkomen door go-unlimited + een mifi router. Echter lees ik op jullie site dat vanaf 29 januari het 4G thuis abonnement zowel qua prijs als voorwaarden gelijk wordt getrokken met het mobiele abonnement, wat het misbruik argument geniet doet, vandaar mijn vraag of we dan toch ook weer de mb verdeler terug gaan zien op de korte termijn?
Badge +13
@spekkie volgens mij heeft 4g voor thuis wat beperkingen zoals snelheid en is bedoelt voor thuis gebruik.
Dus gelijk getrokken met het Unlimited zoals jij het omschrijft nee dat lees ik er niet in terug
Reputatie 6
Badge +11
Unlimited 4G voor Thuis is nogal anders dan Unlimited GO, alleen de startprijs is hetzelfde. Beide hebben verschillende beperkingen om zo Fair Use Policy te implementeren of af te dwingen. MB-verdeler i.c.m. Unlimited is fundamenteel onzin, zie ook:
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-go-495/toch-meerdere-simkaarten-nu-unlimited-gemaximeerd-is-279802?postid=1387370

T-Mobile NL zal ongetwijfeld aan de hand van diverse analyses van verbruiksgegevens, klantenbestand, concurrentie etc tot de conclusie zijn gekomen dat de MB-verdeler sinds ze een grote network upgrade hebben afgerond ergens in 2016, niet meer echt de beste strategie wat betreft productportfolio is.

Misbruik door klant is niet aan de orde, het is eerder misbruik door T-Mobile van EU-regels (het niet naleven): Een eindgebruiker heeft het recht om zelf zijn of haar mobiele apparaat te kiezen en vooral ook wat voor data die er over heen jaagt. T-Mobile heeft niets te maken met wat voor internetdata je gebruikt. Om de verhouding hoeveelheid data per euro maandbedrag in toom te houden heeft men Unlimited op diverse manieren beperkt om zo geen inkomsten mis te lopen. Mensen die regelmatig proberen een groot bestand te downloaden, b.v. game update van 65GB, lopen vanzelf wel klem in hun eigen frustraties want de verbinding wordt per 5 (daarna 1) GB onderbroken. Voor dit soort gevallen kun je beter (Unlimited) 4G voor Thuis nemen: 50 euro voor max snelheid of 35 euro met beperkte snelheid (Unlimited) of beter via een niet-draadloze verbinding.
Beste T-mobile,

Ik kan dat niet begrijpen! Echt!

Nog andere verandering in de T-mobile Unlimited NL+ 10 Gb EU... Ik ben erg teleurgesteld te leren dat GO Unlimited NL+10gb EU nog weinig Unlimited geworden is!
Eerst waren de onbeperkt MB's in EU geschrapt - OK, prima. Ik begrijp dat kost heel veel geld. En 10 GB per maand is, eigenlijk, erg goed hoevelheid van MB's.
Maar vanaf 29-01-2018 de Go Unlimited is nog verder geschrapt van zijn titel, verkocht met 120 minuten vauit NL naar EU i.p.v. van Onbeperkt van NL naar EU. En zonder informatie voor bestande klanten die moeten/kunnen zijn abonnementen verlengen? NOT COOL T-mobile... Not cool... en dat komt ook helemaal onverwacht in hetzelfde manier de schrapen van de Onbeperkt EU MB's in het verleden kwam.

Waaroom doen jullie dat? Ik begrijp jullie financiëlle interesten spelen in deze geval, maar we zijn jullie klanten en kan tenminste geinformeërd worden als zulke grote veranderingen zijn ingesteld!

Bedankt voor de aandacht! Ik hoop mijn mening zal een antwoord van een medewerker krijgen...

Groeten,
Aleks
Reputatie 7
Badge +20
Hi Aleks,

Over het gehele nieuwe prijsplan is een aantal weken geleden een nieuwsbericht en Tweet online geplaatst en is ook in ons topic uitgebreid gewezen op dit nieuws. Aangezien het niet voor iedereen van toepassing is, gaat bijvoorbeeld het versturen van een SMS niet op. In dit geval hebben we dus voor de online route gekozen om dit te communiceren. Erg jammer om te lezen dat je dit gemist hebt en hier ontevreden mee bent. Heb je nog ergens vragen over of iets wat we kunnen toelichten voor je? We helpen je graag bij je verdere vragen!

Reageer