Beantwoord

[Nieuws] T-Mobile introduceert T-Mobile GO: Unlimited in Nederland!

Toon eerste reactie

919 reacties

Serviceweb, het is wel mogelijk om je toestel als hotspot te gebruiken, maar in mijn autoradio en tablet kan een simkaart in, de mb verdeler via simkaart is makkelijker en bespaart je accu van toestel. Hotspot vreet aardig wat accu. Mb verdeler is veel makkelijker
Het ziet er goed uit, moet ik zeggen.
Toch ben ik ook benieuwd naar die 90 dagen die van tafel zijn geveegd.
@Elroy1
Oké, nooit over na gedacht. Wist niet eens dat het bestond.
Nu weet ik het, dank je wel 🙂
@gebruikersnaamalingebruik
Als je dan ook even aangeeft waarom, dan snap ik het ook een beetje. Hier schiet ik niets mee op natuurlijk. Waarom denk ik er dan te makkelijk over? Denk dat ik het nu al weet, iemand anders heeft er wel antwoord op gegeven. Kijk, dan snap ik nu ook wat het is :$:8
Bij de zakelijke Go Unlimited vervalt de MB-verdeler, ik hoop dat dat bij de particuliere abonnementen niet zo is. Of desnoods een ruime apparte gelimiteerde bundel voor je MB-verdeler sim kaarten, 20GB oid.

Als de MB-verdeler zou vervallen, stap ik niet over, dan houd ik m'n huidige 20GB bundel met MB-verdeler.
En weer is er een tussenhoeveelheid gb's tussenuit gehaald. 3gb per maand bestaat niet meer in het GO systeem. Dan maar niet overstappen naar GO. In juli zal, neem ik aan, Tmobile wel mee moeten met de nieuwe EU regels dat men de mb's overal in Europa kan gebruiken van de bestaande abonnementen? Gaat men de voorwaarden tussentijds wijzigen, dan neem ik aan dat klanten hun contract kunnen ontbinden. Mogelijkheid van 3 gb opheffen, lijkt mij een marketing-truc om de groep die meer dan 1 gb per maand verbruikt, maar nog geen 3 gb, te binden aan een duurder abonnement. Gelukkig ben ik een kritische consument die blijft opletten welke provider met zijn abonnementen het meest tegemoet komt aan mijn persoonlijke internetgedrag. Dat GO-abonnement splitsen ze me niet zomaar in de maag.
nice! ga zeker mijn abbonement overzetten. Wel een klein vraagje, hoe zit het met hotspot / tetheren blijft dat wel gewoon werken?
Krijg steeds meer het vermoeden dat er straks voor de oude klanten geen weg is om hun oude abonnement te blijven gebruiken met EU voordeel. Daarom komen ze nu met nieuwe abonnementen en komen alle oude te vervallen. Uiteraard kan je je oude abonnement nog wel blijven gebruiken, maar gewoon met de voorwaarden die jij toen hebt afgesloten. En dat is zonder gebruik van internet binnen je bundel in de EU.

Wil je toch ook mee doen dan kan je een ander abonnement nemen en dan heb je internet in de EU in je bundel. Waarschijnlijk gaat het die kant op, ze hebben tenslotte bij de goedkopere abonnementen ook geen Datavrije Muziek geplaatst. Wil je dat, dan moet je overstappen! Dus ik begin steeds meer mijn twijfels te hebben of die vlieger opgaat dat we straks allemaal in de bundel binnen de EU kunnen bellen en/of internetten (uiteindelijk kan je dat nu ook al wel, al is het niet veel)
Valt Turkije onder EU (voor databundel) ? Bij Vodafone is dat wel het geval namelijk.
Reputatie 7
Badge +20
Hey allemaal,

We hebben inmiddels weer een hoop vragen binnen gekregen. Leuk ook om te zien dat jullie met elkaar in gesprek gaan hierover.

Ik zie hier en daar wat vragen over het Stel Samen & Stel abonnement en of deze komt te vervallen. Het Stel Samen & Stel Bij abonnement blijft beschikbaar voor de huidige klanten en komt dus niet te vervallen. Het is vanaf 16 januari alleen niet mogelijk om te verlengen met een Stel Samen & Stel Bij abonnement, omdat wij dit abonnement niet meer zullen aanbieden. Je kan uiteraard wel blijven gebruik maken van je Stel Samen & Stel Bij abonnement mocht je niet willen overstappen naar T-Mobile Go.

De Travel & Surf oftewel de Zone EU + 1 pas blijft gewoon beschikbaar voor alle abonnementen en PrePaid. Deze komt dus ook niet te vervallen.

De snelheid bij de abonnementen Basic, Next en Up wordt verlaagd naar 384 385kbps als je over bundel heen gaat naar. Bij klanten met Go Unlimited die na de 5GB het tegoed niet aanvullen met de 1GB-aanvullers wordt de snelheid ook verlaagd.

Zoals David ook al heeft aangegeven is het nog spannend wat er in juni gaat gebeuren, maar zodra we meer informatie hebben zullen wij dat uiteraard met jullie delen.
Ik hoop dat hiermee een aantal vragen zijn beantwoord.
En al wat meer bekend over mb verdeler?
Gekke vraag misschien. Maar stel nu dat over 1,5 jaar mijn abonnement afloopt (Stel Samen & Stel Bij abonnement), kan ik deze dan nog wel gewoon blijven behouden met de maand prijs die ik nu ook heb?
Blijft MB-verdeler ook werken?
Reputatie 1
@Serviceweb

Dan ben je waarschijnlijk allang overgestapt naar nog vernieuwende abonnementen. Maar misschien blijft het abonnement hetzelfde met mindering van de kortingen. Who Will know!
Badge +13
Gekke vraag misschien. Maar stel nu dat over 1,5 jaar mijn abonnement afloopt (Stel Samen & Stel Bij abonnement), kan ik deze dan nog wel gewoon blijven behouden met de maand prijs die ik nu ook heb?
Nee want de kortingen vervallen en dan ga je de normale prijzen betalen :$
Je kan hem dus wel laten doorlopen maar niet meer verlengen of korting krijgen erop.

Verder denk ik dat er wat er ook gebeurt in Juni heel veel aanbieders zullen gaan rommelen met hun prijzen
Er zal dus best wat gaan veranderen de komende maanden en wat er gebeurt straks is nog steeds niet 100% duidelijk.
Ik heb namelijk in verschillende artikelen terug gelezen dat mocht men in buitenland in eens veel meer gebruiken dan in Nederland dan mag de aanbieder daar een prijs aan verbinden.

Ook dat de aanbieders straks bijna geen korting of zelfs geen korting mag gaan geven op de toestellen die men verkoopt.
Ook is de klant niet meer diegene die bepaalt of hij/zei een duur toestel kan nemen. (Salaris speelt mee en het heeft gevolgen als je een huis koopt)
Dan het stukje roaming en wat dat met de prijzen van nieuwe abonnemeten gaat doen.
Dit is dus echt het jaar van de grote wijzigingen in telecom land en niet alles is in het voordeel van de klant.
Reputatie 1
Ik betaal nu 70 euro voor 300 min/20gb/deezer en toestelkosten (dit is inclusief kortingen) (Oud stel samen '13 abonnement wat nog loopt tot feb '18 vanwege early renewal)

Wat ik nu hoop is dat ik dan:

35 euro voor het go unlimited EU + 25 euro toestelkosten = 60 euro ga betalen.
Voor alles onbeperkt. Als dat zo is heeft T-Mobile mij for life als klant.

Maarja eerst wachten tot 16 januari. Duurt me nu al te lang 🙂
Reputatie 1
Ziet er allemaal mooi uit met die nieuwe Abbo's en ik ga ook zeker kijken om om te gaan naar deze nieuwe vorm!

Echter heb ik wel 1 brandende vraag. Er wordt gezegd dat je 60 dagen het unlimited gebruik hebt in de EU, en daarna wordt er omgeschakelt naar 10GB/Maand.

Mijn vraag hierbij: Wat is hierbij de definitie van 1 dag? Is het 1 dag vanaf het moment dat je op een buitenlands netwerk gaat? Of alleen als je Dataverbinding maakt? Of is het effectief 60x24uur?

Graag had ik hier even duidelijkheid in 🙂
Reputatie 1
Ik heb het vermoeden dat het per dag (datum) is.

Dus als jij 20-4 om 00:01 een data verbinding opzet dat dit geldt als dag 1

Als je dan data uit hebt en pas weer verbinding maakt op 25-4 00:01 dat dit geldt als dag 2.

Maar zeker durf ik het niet te zeggen.
Ik ben ook wel erg benieuwd naar de MB-verdeler, maar er wordt steeds overheen gepraat... Het zou voor mij echt een dealbreker zijn als deze niet meer te gebruiken is.
Reputatie 2
Mb verdeler blijft gewoon bestaan.
Reputatie 4
Badge +5
Rip Stel Samen & Stel Bij abonnement 😞.
Maar heb je bij de nieuwe Go abonnementen ook een abonnement zonder data en alleen belminuten. Nu heb ik 0 mb maar wel onbeperkt data met basissnelheid. Is dat ook bij de nieuwe Go abonnementen?
Reputatie 2
Het werd tijd! Welkom T-Mobile Go! Nu alleen nog VoLTE & WiFi bellen!
Reputatie 1
Lijkt me vrij logisch dat als je Go Unlimited neemt, dat je dan gewoon overal en altijd je MB's kunt gebruiken. Dan heb je toch ook geen MB-verdeler meer nodig? Of denk ik daar nu te makkelijk over?
Ik gebruik MB-verdeler in mijn tablet, en mijn smartphone als hotspot gebruiken is een no-go omdat mijn smartphone dan veel sneller leeg is.
Normaal kan ik makkelijk een dag met mijn smartphone doen, als hotspot aanstaat max 4/5 uur.
Hoi Thalina,

Ik neem aan dat je je in je post vergist m.b.t. de geldigheid van de nieuwe Go bundels in Zwitserland (nl. volgens jou niet geldig). Anders zouden we 'acht weken wintersport' wel met een flinke korrel zout moeten nemen. Tot dusver is Zwitserland altijd een zone 1 land geweest in al jullie buitenlandbundels. En ook de concurrenten (KPN, Vodafone) nemen in hun nieuwe abonnementen Zwitserland gewoon mee in de 'eu-bundels'. Kun je ons geruststellen? Anders zou het een flink smetje zijn op jullie voor het overige prachtige nieuwe abonnementen!!
Rob
Hey! Waarom is het regeltje met dat de korting vervalt bij overstappen naar deze bundel weggehaald? Ben benieuwd!

Reageer