Beantwoord

[Nieuws] T-Mobile introduceert T-Mobile GO: Unlimited in Nederland!


Reputatie 6
Badge +17
  • Oud T-Mobile Moderator
  • 5255 reacties
Tromgeroffel! Misschien hadden jullie al wat spannende advertenties voorbij zien komen en waren jullie al nieuwsgierig geworden. Nu mogen we het ook echt aan jullie vertellen: T-Mobile introduceert Go Unlimited NL & 10 GB EU! Dit is het enige abonnement met echt unlimited mobiel internet in Nederland voor een vaste prijs van 35 euro per maand!

Go Unlimited NL & 10 GB EU biedt onbeperkt internetgebruik tegen de hoogste internetsnelheid via 4G in Nederland, unlimited bellen en sms'en in de EU plus 10GB in de EU! Go Unlimited NL & 10 GB EU is onderdeel van een compleet nieuw T-Mobile productenlijn en zal beschikbaar zijn voor consumenten en zakelijke gebruikers (tot 20 simkaarten) vanaf 16 januari 2017!

Kijk voor alle informatie op deze pagina!

Wat verandert er voor mij als vaste klant met Go unlimited?
Maak je geen zorgen! Heb je een Go abonnement afgesloten voor 1 mei 2017? Dan verandert er helemaal niets. Je blijft gebruik maken van de huidige voorwaarden van jouw prijsplan. Dat betekent Unlimited internet voor 60 dagen lang en daarna 10 GB per maand.
Waarom doen we dit?
Wij maken onbeperkt mobiel internet en bellen toegankelijk voor iedereen, doordat wij dit als enige provider voor een superscherpe prijs aanbieden. Dit doen wij omdat we van mening zijn dat iedereen zorgeloos moet kunnen internetten. Om ons Unlimited abonnement betaalbaar en toegankelijk te houden voor iedereen, krijg je voortaan 10 GB per maand in de EU.
Waarom komt T-Mobile met dit nieuwe abonnement?
Mobiel internet is een onlosmakelijk onderdeel van ons leven geworden. En hoewel de landelijke beschikbaarheid van snel internet ons nu de mogelijkheid biedt het overal en altijd te gebruiken, voelen mensen zich nog altijd beperkt. En dat is storend. Wij willen alles wat het gebruik van Mobiel Internet in de weg staat wegnemen. Dit deden we al eerder als eerste met bellen zoals thuis in Europa, recent met Datavrije Muziek en nu met GO Unlimited. Vandaag maakt T-Mobile een grote sprong voorwaarts. We nemen Nederland mee naar een nieuw mobiel tijdperk en maken korte metten met datalimieten en prijzen. Go Unlimited NL & 10 GB EU biedt de beste mobiele internetervaring in Nederland.
Welke voorwaarden zijn er verbonden aan het T-Mobile GO abonnement?
Algemeen
- EU = EU landen + Noorwegen en IJsland. Zwitserland is geen onderdeel van de EU en daar kunnen de bundels dus niet gebruikt worden.
- USA = T-Mobile USA netwerk.

Basic:
- 120 min te gebruiken om te bellen in en naar EU landen

Next:
- 120 min te gebruiken om te bellen in en naar EU landen

Up:
- 120 min te gebruiken om te bellen in en naar EU landen
- Dit abonnement is ook inclusief Datavrije Muziek. Klanten kunnen muziek streamen zonder dat het MB's kost als ze gebruik maken van de aangesloten muziek streamingdiensten. Datavrije muziek is alleen beschikbaar in Nederland en is exclusief eventuele abonnementsgelden van een muziek streamingdienst.

Unlimited EU
- Bij Unlimited geldt een dagtegoed van 5GB in Nederland & EU. Na deze 5GB kunnen er gratis 1GB aanvullers geactiveerd worden. Als er geen aanvullers worden geactiveerd dan wordt de snelheid in Nederland verlaagd naar 384 kbps.
- In de EU kan 10 GB per maand gebruikt worden.
- Bellen: maximaal 300 verschillende internationale nummers per maand.

Unlimited EU + USA
- Bij Unlimited geldt een dagtegoed van 5GB in Nederland. Na deze 5GB kunnen er gratis 1GB aanvuller geactiveerd worden. Als er geen aanvullers worden geactiveerd dan wordt de snelheid in Nederland verlaagd naar 384 kbps.
- In de EU & USA (in de USA uitsluitend op het T-Mobile US netwerk) kun je 10GB per maand gebruiken.
- Bellen: Unlimited bellen & sms‘en in EU + USA! In de USA kan alleen gebruik worden gemaakt van het T-Mobile USA netwerk. Daarnaast geldt maximaal 300 verschillende internationale telefoonnummers per maand.

Moet ik nog een aparte internetbundel nemen als ik naar het buitenland ga?
Nee, dat hoeft niet meer. Je gebruikt je data ook gewoon in de EU. Heb je Go Unlimited NL & 10 GB EU of Go Unlimited NL & 10 GB EU + USA? Dan kun je iedere maand 10 GB in de EU gebruiken. Dat is dus lekker lang Ibiza. Of keer op keer wintersporten. Zijn je GB’s op? Neem dan (tijdelijk) een groter abonnement of koop een GB-aanvuller. Deze is geldig in Nederland én in de EU. Reis je naar een van de landen in zone 1, 2 of 3? Koop dan een Travel & Surf-pas.
Als mijn GB’s in het buitenland op zijn, krijg ik dan hogere kosten?
Nee hoor, maak je geen zorgen. Heb je al je GB’s verbruikt, dan stopt automatisch de internetverbinding en kun je zelf kiezen om een GB-aanvuller te kopen. Ook kun je ervoor kiezen om per MB te betalen.
Kan ik met mijn huidige abonnement overstappen naar dit nieuwe abonnement?
Nee, het is niet mogelijk om over te stappen naar T-Mobile Go. In de eerste weken van het nieuwe abonnement boden we deze optie nog, maar vanaf 1 april niet meer.
Kan ik van een Stel Samen & Stel Bij Sim Only abonnement overstappen naar een GO-abonnement met toestel?
Ja, als je een Stel Samen & Stel Bij Sim Only abonnement hebt afgesloten, dan kun je op elk moment overstappen naar een Go-abonnement met toestel. We noemen dat Toestelflexibiliteit.
Is het nieuwe T-Mobile GO abonnement ook beschikbaar voor zakelijke klanten?
Ja, voor de zakelijke markt is T-Mobile Go beschikbaar tot twintig simkaarten. Op deze pagina vind je meer informatie over T-Mobile GO zakelijk.
Kan ik vanaf 16 januari nog verlengen met een Stel Samen & Stel Bij abonnement of dit als nieuw abonnement afsluiten?
Vanaf 16 januari is het niet meer mogelijk om een Stel Samen & Stel Bij abonnement af te sluiten. Je kunt gebruik maken van ons nieuwe abonnement T-Mobile GO.
Hoe gaan jullie om met misbruik c.q. wat wordt gezien als misbruik van Unlimited?
De huidige Oneindig Online klanten hebben ons veel geleerd over normaal verbruik maar ook over misbruik. Als een enkele klant disproportioneel veel data verbruikt en dit gedrag een negatieve invloed heeft op de netwerkervaring van andere klanten, dan zullen we hier actie op ondernemen. We weten niet hoe en op welke manier we zullen optreden, omdat dit tot nu toe nog niet nodig is geweest. Ons netwerk is niet voor niets uitgeroepen tot het beste netwerk en met de grootste capaciteit kan ons netwerk veel hebben.
Is de MB-Verdeler nog beschikbaar bij T-Mobile Go?
Nee, de MB-Verdeler is niet meer beschikbaar bij T-Mobile Go.
Waarom is de MB verdeler niet beschikbaar bij de Go abonnementen?
Bij de Go abonnementen komt onbeperkt internet in Nederland, Europa en zelfs USA beschikbaar. Met de MB verdeler zou het dan mogelijk zijn om ook in andere mobiele apparaten (zoals wifi-routers) onbeperkt internet te gebruiken. Ons netwerk is klaar voor de toekomst, maar toch bestaat het risico dat andere klanten hierdoor trager internet ervaren. En dat willen we niet. Daarom hebben we besloten de MB verdeler niet aan te bieden in combinatie met de Go abonnementen.
Waarom bieden jullie de MB-verdeler niet aan op de Go abonnementen die geen Onbeperkt Internet hebben?
We vinden het belangrijk dat je je Go abonnement maandelijks kunt bijstellen, ook van of naar Onbeperkt Internet. Daarom is het ook nodig een oplossing te bieden die voor iedereen beschikbaar is.
icon

Beste antwoord door Mitch 20 januari 2017, 10:23

Goedemorgen allemaal,

Ik kan mij voorstellen dat het Go (Unlimited EU (en VS)) abonnement wat vragen oproept. Hajar heeft al aangegeven dat het (vooralsnog) niet mogelijk is om een Stel Samen abonnement om te zetten naar een Go abonnement. De beperking is technisch van aard en op het moment wordt onderzocht wat hierin mogelijk is. Ik zou hierin graag duidelijkheid willen geven en ik zou het het geweldig vinden om te verkondigen dat het mogelijk is, maar op dit moment is hier nog veel onduidelijkheid over. Het helpt zeker niet als er dan ook nog eens tegenstrijdige informatie wordt gegeven vanuit een collega die in zijn of haar enthousiasme aangeeft dat dit wel mogelijk is. Dat schept verwachtingen en dat is altijd een fragiele basis. Het zal ongetwijfeld uit een goed hart zijn gekomen en de drive om te helpen. Daarnaast is het zeker een goed punt van feedback om hierin ten tijde van de aankondiging duidelijker in te zijn. Ik ben ervan overtuigd dat er altijd een zorgvuldige afweging wordt gedaan, alvorens er invulling wordt gegeven aan een aankondiging. Dit betekent natuurlijk niet dat er geen ruimte is voor een verbetering bij een volgende keer. We proberen altijd alles op een transparante manier te communiceren. Uiteindelijk gaat het om jullie en moeten wij leren van jullie. Vanuit dat oogpunt dank voor de feedback.

In principe, op basis van onderzoek (en historisch gebruik) is het Go Unlimited abonnement ook echt onbeperkt. Het is ook lang niet zo zwart-wit als in de voorwaarden wordt aangegeven. Maar, ergens moeten kaders worden aangegeven. De 50% regeling kan worden geïnterpreteerd dat er een contactmoment kan plaatsvinden op het moment dat er signalen zijn dat het abonnement wordt gebruikt middels een wijze die, zonder uitleg of context, kan worden gezien als misbruik. Dat wil uiteraard niet per definitie zeggen dat er ook sprake is van omstandigheden die als misbruik kunnen worden aangemerkt. Het abonnement is in beginsel bedoeld voor ingezetenen in Nederland en bijvoorbeeld niet een burger uit een buurland die gebruik wil maken van het abonnement omdat de tarieven in zijn of haar thuisland (geografisch) hoger liggen. Er zijn genoeg scenario’s te bedenken waarbij je veelvuldig in het buitenland bent (of net over de grens woont maar er een onlosmakelijke link is met Nederland op basis van werk bijvoorbeeld), wat dus al ruimte biedt voor een logische en redelijke verklaring van het verbruik. Zoals ik eerder aangaf zijn de kaders niet uit de lucht komen vallen. In principe zou 60 dagen onbeperkt en daarna 10 GB per maand meer dan ruim voldoende moeten zijn.

Het abonnement richt zich op (individueel) gebruik van de smartphone of tablet. Op veel smartphones is het aanmaken van een hotspot een functie. Ook hier is het weer niet zo zwart-wit, maar zal altijd worden gekeken naar de omstandigheden. Ik zet zelf ook weleens mijn hotspot aan en het zal bij lange na niet direct leiden tot een overtreding van de voorwaarden. Het kan een ander verhaal worden op het moment dat de smartphone als vervanger van Wi-Fi gaat fungeren en er 100 GB per dag wordt gebruikt (extreem voorbeeld).

In zijn algemeenheid zijn de voorwaarden enkel opgenomen om buitensporig afwijkend gedrag, wat als misbruik kan worden aangemerkt, tegen te gaan en een grondslag te hebben om te handelen indien er echt sprake is van misbruik. Uiteraard bieden we het Go abonnement aan om eenieder zorgeloos te laten genieten van data. Het is in die zin ook een bescherming voor iedereen. Het netwerk is meer dan klaar voor de toekomst en daarmee enorm veel datagebruik. Maar, om de kwaliteit te kunnen garanderen hebben we dus wel enkele voorwaarden opgesteld, waar je in het algemeen niet eens bij in de buurt komt. Indien dit wel het geval is dan wil dat dus ook niet direct leiden tot een overtreding. We zullen een individuele situatie altijd beoordelen naar de maatstaven van redelijkheid en billijkheid. Ik begrijp het gevoel, ik ben zelf ook (bijna) altijd ethisch op zoek naar loopholes, in zekere zin zou je het kunnen spiegelen aan een ethische hacker. Jullie kunnen erop vertrouwen dat de voorwaarden enkel met de beste bedoelingen zijn opgesteld.

Hopelijk zorgt het zo voor wat achtergrond. Op het moment dat we duidelijkheid hebben omtrent een mogelijke overstap vanuit Stel Samen zullen we jullie uiteraard op de hoogte stellen. Ik duim (mee) voor het kunnen realiseren van de overstap van Stel Samen naar Go.

Bekijk origineel

919 reacties

Reputatie 2
Jammer dat de MB verdeler niet word meegenomen bij de nieuwe abonnementen. Waarom moet de 'normale' gebruiker eronder lijden? Als bepaalde klanten misbruik maken, dan pak je toch die aan?
Of je stelt een maximum aan het gebruik van de MB verdeler (bijv. 1GB per dag)
Reputatie 1
Bedankt voor alle antwoorden.
De keuze om naar Go Unlimited te gaan is voor mij wel 100% geworden.Contract duurt nog wel 5 maanden, maar benieuwd wat op 16 januari gemeld gaat worden.

Toch zit ik nog met 1 vraag:
Wat gebeurd er met TMobile Samen. Krijg ik nog steeds 2.50 euro korting? Kan ik nog steeds mensen in mijn groep toevoegen?


T-Mobile Samen € 2,50 korting blijft!

Ik begrijp dat het voor veel mensen een uitkomst is maar dit geld voor heel veel niet.

Veel mensen hebben de capaciteit niet om dit in te zien.
Ze kiezen dan voor zekerheid zonder te kijken wat ze echt nodig hebben.

Ik heb al regelmatig als adviseur bij mensen in financiële nood langs geweest die een veeeel te dure abo hebben genomen. Toen ik ze erop wees en inzichtelijk maakte wat ze daadwerkelijk verbruikte , schaamde ze zich ervoor (we praten dan niet over een paar EURO!) . Maar dit had in mijn opinie niet eens nodig hoeven te zijn indien ze goed ingelicht waren. (was overigs een ander provider)

Met alle respect, ik moet hier even op reageren, want ik lees hier 1 fundamentele fout.

Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden.

Dat is een principe dat ik niet aan de kant schuif, de uitzonderingen die het niet zijn zijn mensen die zeer zwaar ondersteund worden vanwege mentale beperkingen. Alle mensen die zichzelf niet als mentaal beperkt beschouwen, zijn gewoon verantwoordelijk voor hun eigen keuzes. Er bestaan in deze basis bijna geen mensen die 'niet de capaciteit hebben' om iets niet te kunnen uitzoeken.

- Niet goed geïnformeerd, is een eigen keuze / wangedrag
- Willen hebben van dure / mooie dingen die ze niet kunnen betalen, eigen keuze

Dan jouw stelling dat het voor 'veel mensen' wel, maar voor 'heel veel mensen' niet uitkomt is compleet zonder onderbouwing. Zelfs de 1Gb versie, die overigens niet duur is voor 19 zonder samen of 16,50 met samen, heeft onbeperkt bellen en ook na de 1 Gb gewoon nog een internetverbinding in heel de EU... Wil je meer, dan kost het meer, maar dien je daar zelf naar te kijken.

Nu snap ik jouw visie prima, maar ik vraag je of je niet enige kleuring bent opgelopen door de mensen die zich zo diep in de problemen hebben gewerkt door laksheid of te snel genomen keuzes, dat de ellende zelf een factor speelt. Dat dan hulp nodig is, geen discussie dat niet iedereen daar zelf uit kan komen, maar je bent er wel zelf in gekomen. Leren ze ervan, vermoedelijk en hopelijk de grootste beloning in jouw werk als ik goed inschat, dan is dat prachtig, maar het is iets wat niet zomaar komt.

Er zijn voorbeelden van verkopers die te agressief zijn, van verkeerd voorgelegde situaties, maar ga niet voorhouden dat de hoofdreden tot de situatie niet gewoon bij de persoon ligt.

Mijn issue is dat de maatschappij te veel verschuift naar 'de ander was fout' en mensen niet meer eigen verantwoordelijkheid en gevolgen oppakken. Doe je dat niet, leer je niet en zal je zeker er nooit meer uitkomen.

Basic is een prachtige en zeker niet onzinnig dure bundel
Next is een bundel waar het merendeel van de mensen voor zal kiezen
Up is een bundel waar mensen of voor de verkeerde reden (opscheppen etc) voor kiezen of iets specifieks van willen hebben (in mijn geval de 384kbps verbinding na opgaan, al twijfel ik of het ooit opgaat)
Unlimited zal in beide gevallen heel snel voor reizende en zakelijke mensen interessant worden. De ZZP'ers en MKB kant.

Een collega zijn ouders zitten maanden in Spanje en hun reactie was Unlimited... Toen ik wees op dat de 10Gb die Up heeft na verbruik nog 384kbps heeft was er twijfel. Puur een kwestie van geen onderzoek en die fout ligt bij jezelf. Mensen moeten leren weer moeite te doen en zelfstandig zaken op te pakken.....

Rammen we deze gedachte niet terug in de maatschappij, hence mijn lange reactie over een paar kleine woordkeuzes, zal het alleen maar erger worden met verkeerde aanschaffen ;)

Hopelijk vergeef je de rant, maar ik kan bij het lezen van een dergelijke "zielige" situatie niet zwijgend toekijken 😉
Reputatie 1
I had been anticipating this bundle, but the disappearance of MB-dealers just puts me off the possibility to switch to the new bundle. The reason for removal of MB-dealer in the new bundle doesn't persuade me since tethering can be alternative solution to MB-dealers for data abuse and MB-dealers just facilitate users. I will stick to the 20 GB bundle with MB-dealers until the roam fees are phased out forcefully. 😞, a little disappointed.
Reputatie 3
En waar is dan de oplossing waar ze het in de laatste alinea over hebben?

Geen MB verdelers 😉
Got my subscription converted to Go Unlimited today. Thanks Guys, that was quick!
Beste Mitch,

Op welke termijn mag ik als klant met een Stel Samen '13 abbonnement die de toezegging gedaan is dat deze ook omgezet kan worden naar GO een uitspraak verwachten of dit technisch mogelijk is en per wanneer?

Het had Tmobile gesierd om van tevoren aan te geven dat het voor bepaalde abbonnementen wellicht technisch niet mogelijk is om over te stappen naar GO ipv de indruk te wekken dat jullie alle bestaande klanten de mogelijkheid bieden om tussentijds over te stappen.

En de belangrijkste vraag: " Als het technisch niet mogelijk blijkt te zijn om klanten met een Stel Samen '13 abbonnement over te zetten, hoe ga je die klanten die een toezegging hebben gehad tegemoet komen?"

Is een groep klanten die ook al naast de pot piest met betrekking tot datavrije muziek.
Mensen... waarom blijft hier steeds het onderwerp MB-verdeler terug komen...

Blijkbaar omdat het voor mensen een belangrijk iets is. T-Mobile en Vodafone waren interessant omdat zij deze mogelijkheid boden. KPN biedt dit namelijk niet. Bij Vodafone krijg je de extra sim gratis bij een RED Super abonnement en je kon hem bij een lager abonnement tegen bijbetaling krijgen. T-Mobile bood zelfs de mogelijkheid om (tegen bijbetaling) zelfs twee !! extra simmen te krijgen en was daarmee voor een grote groep mensen de reden om bij T-Mobile een abonnement te nemen.

Helaas is die mogelijkheid er niet meer voor dit nieuwe abonnement en de oude SS&SB abonnement zullen op een gegeven moment net als FLEX komen te vervallen.

Het argument van T-Mobile is dat het met het unlimited abonnement lastig is om misbruik te voorkomen. Daarnaast kan je met het nieuwe abonnement maandelijks wijzigen en dan van een unlimited bundel naar bijvoorbeeld een 1GB bundel gaan. T-Mobile geeft aan dat dat lastig is. Daarmee doelen ze op het administratieve gebeuren, de 'bundel' voor de MB verdeler zou dan ook naar die 1GB moeten gaan. Sterker, die 1GB bundel heb je in totaal, dus het gebruik van je gewone sim + de MB verdeler samen. Maar aangezien dit al eerder lukte zou het nu ook geen probleem moeten zijn.
Waar T-Mobile mogelijk ook bang voor is is het beeld bij de klant. Stel de MB verdeler bestaat wel bij het nieuwe abonnement. De klant heeft een Unlimited in zijn telefoon en daarnaast een MB verdeler sim in zijn Ipad. Op een gegeven moment besluit die klant zijn bundel te wijzigen van Unlimited naar 1GB. Veel klanten zullen zich dan niet realiseren dat ze opeens heel snel tegen hun limiet aanlopen, oa door het gebruik van de MB verdeler op die Ipad. Met boze telefoontjes naar de helpdesk als gevolg.

Persoonlijk denk ik dat dat laatste wel meevalt. En als iemand echt over zijn 1GB limiet heen gaat kan hij alsnog de volgende maand terug naar Unlimited.
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen allemaal,

Weer een flink aantal vragen! Ik ga mijn best doen om op alles antwoord te geven. :)

Te beginnen met de MB-verdeler: zoals eerder al aangekaart, hier is nog niets over bekend. Dit is niet eroverheen praten, maar wat er niet is kunnen wij ook niet delen met jullie. We delen alle informatie zo snel als we kunnen, dus nog even geduld, dan hebben wij ook daar een antwoord op!

De 60 dagen worden echt gezien als 60 dagen, dus als jij op een dinsdag in Frankrijk jouw MB's gebruikt, dan wordt dat gezien als 1 dag, ook als je hier maar even bent. Het is dus niet zo dat je 60 keer 24 uur krijgt aan internet in de EU.

Bij Go Unlimited is er geen variant met 0 MB. Het prijsplan Go Basic heeft 1 GB, onbeperkt bellen en SMS'en in Nederland en 120 belminuten voor in de EU. Dit krijg je al voor €19,-, een mooie deal dus! :)

Zwitserland valt niet onder Go Unlimited, omdat Zwitserland niet bij de EU hoort. De bundels kunnen daar dan ook niet gebruikt worden.

Scherp gezien dat we wat aangepast hebben in de FAQ! Dit hebben we gedaan, omdat het verwarring schept en het uiteindelijk gewoon afwachten is. Over 5 dagen, op 16 januari, zal alles duidelijk worden, dus nog heel even geduld!

De basissnelheid bij de prijsplannen van Go Unlimited zijn 64 Kbps voor Basic en Next en 384 voor Up en Unlimited.

De aanvuller van 1 GB is niet slechts eenmalig, maar dit kun je elke keer weer doen! Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat je na 6 GB ineens moet betalen voor de MB-aanvullers!

Het klopt inderdaad dat het echt om 300 aparte nummers gaat, dus als jij 10 vrienden belt in landen die meedoen, dan is dat geen probleem! Het is echt om fraude tegen te gaan. Ken je die telefoons nog die vroeger werden gebruikt voor cold calling? ;)

Verder zie ik ook dat jullie elkaar onderling al helpen en van antwoorden voorzien, heel gaaf om te zien! Ga daar vooral mee door!
Hallo allemaal,

Zoals beloofd zouden we het delen zodra we nieuws hebben over de MB-Verdeler. De MB-Verdeler is niet beschikbaar bij T-Mobile Go en hieronder vind je ook een uitgebreide uitleg waarom hiervoor gekozen is:

Waarom is de MB verdeler niet beschikbaar bij de Go abonnementen?
Bij de Go abonnementen komt onbeperkt internet in Nederland, Europa en zelfs USA beschikbaar. Met de MB verdeler zou het dan mogelijk zijn om ook in andere mobiele apparaten (zoals wifi-routers) onbeperkt internet te gebruiken. Ons netwerk is klaar voor de toekomst, maar toch bestaat het risico dat andere klanten hierdoor trager internet ervaren. En dat willen we niet. Daarom hebben we besloten de MB verdeler niet aan te bieden in combinatie met de Go abonnementen.

Waarom bieden jullie de MB verdeler niet aan op de Go abonnementen die geen Onbeperkt Internet hebben?
We vinden het belangrijk dat je je Go abonnement maandelijks kunt bijstellen, ook van of naar Onbeperkt Internet. Daarom is het ook nodig een oplossing te bieden die voor iedereen beschikbaar is.

Verder lezen we natuurlijk alle vragen mee en reageren we waar nodig! Als er dus vragen zijn, laat het dan weten!


Wauw, dat is wel echt een mega domper. Ik heb juist expres een iPad met cellular gekocht om deze reden. In mei loopt m'n huidige abonnement af, dus moet ik gaan verlengen om de huidige kortingen te behouden. Ik ben benieuwd wat de verschillende providers de komende maanden gaan doen met hun prijzen en abonnementen. Op dit moment is Vodafone de enige die ook een soortgelijke multi-sim aanbiedt (gratis bij een Red Super en anders kost dat me 5 euro in de maand).

Een mobiele hotspot/tethering zit ik namelijk niet echt op te wachten... (En een extra abonnement ook niet.)
Reputatie 1
Goed dat er nu duidelijkheid is over de MB-verdelers. Ik ga dus zeker niet over naar GO en ik baal er enorm van dat ik (na KPN) nu wéér in een niet-ideale situatie terecht ga komen. Echt stevig balen. Ik heb zes MB-verdelers in gebruik en vind dat een geweldige oplossing. Het was voor mij, zoals eerder al gezegd, een belangrijke overweging bij de overstap naar T-Mobile.

De MB-verdeler sluit perfect aan bij de situatie zoals ik die van veel mensen in mijn omgeving ken: in NL voornamelijk mobiel online via de telefoon, thuis alles op WiFi maar af en toe toch mobiele data nodig op een tablet of op een ander apparaat (auto), vooral als er even geen WiFi is. En dus natuurlijk: vooral mobiele data via tablets tijdens de vakantie in het buitenland.

Op vakantie zijn het vooral mijn kinderen die met de tablet data verbruiken; ik zag al helemaal voor me dat ze nu eindelijk gewoon lekker hun gang konden gaan zonder alle ellende met slechte WiFi of tethering (waarbij je steeds in de buurt moet blijven) of angst voor hoge rekeningen - maar dat kun je nu dus alsnog vergeten. Wat heb ik dan aan al die data?

Door het schrappen van de MB-verdelers zou ik niet eens meer weten waarom je 'unlimited' data nodig hebt in Europa als je op vakantie bent. Waarom zou ik GO aanschaffen als ik het alleen op een telefoon kan gebruiken?

Tethering blijft toch behelpen en met de MB-verdelers hadden jullie een briljante oplossing bedacht. Toen ik die optie zag dacht ik direct "kijk, daar snappen ze hoe ik mijn apparaten gebruik". Helaas snappen jullie het inmiddels niet meer. Volgens mij ben je in één klap een deel van je potentiële klanten kwijt.

Je had de MB-verdelers ook kunnen 'knijpen' op max. 10 GB, zelfs voor het unlimited abonnement. Dat had schakelen tussen abonnementen gewoon mogelijk gemaakt. Je had er ook een andere fair use policy op kunnen zetten - je kunt het dataverbruik per SIM zo inzien immers. Dat was nog altijd handiger dan volledig afschaffen.

Jullie kunnen er ook niks aan doen, maar ik vind dit een hele kortzichtige beslissing die vooral vanuit angst voor misbruik is bekeken. Er spreekt niet veel begrip uit voor de manier waarop klanten hun apparaten in het echte leven gebruiken. Je had ook eerst kunnen afwachten of er veel misbruik van gemaakt zou worden. Maar goed, wie weet wordt T-Mobile later alsnog wijzer.
Reputatie 2
@David
Geen MB-verdelers is zoals je aan de diverse reacties kunt lezen voor velen een NO-Go Unlimited... 😞
Reputatie 2
@Siepje5
Dus als iemand het niet eens is met een beslissing van een product wat nog niet uit is, waar t-mobile de input van gebruikers evalueert en zo nodig aanpast, is zeuren?

Let wel dat een hele grote groep een MB verdeler heeft, en ook normaal gebruikt.
Reputatie 2
Het abonnement is ook niet optimaal voor mij.
Maar T-mobile heeft aangegeven dat er geen mb-verdeler komt op de nieuwe abonnement. Punt uit.


T-mobile hoort graag onze feedback, dus juist hoe meer mensen hier roepen dat ze graag de MB-verdeler willen behouden (evt. met limitaties), des te eerder zal daar iets mee gedaan worden.

En wat is er niet optimaal voor jou aan het abonnement? Wellicht kun je op dit forum een suggestie doen?
Reputatie 1
The better way, I believe, is to let MB dealers share the quota of the fair data usage, say, e,g. 1 + 2 sim cards shares the quota of 5GB + 1GB per day. That's it!
Reputatie 1
We willen MB verdeler terug. That's all.
Reputatie 1
@mark_denhaag

Eindelijk iemand die, het mb verdeel gezeur.. ook zat is.


Het is en blijft een terecht punt, WIJ die de MB Verdeler gebruiken staan dus nu met onze rug tegen de muur, verlengen kan niet meer want Stel Samen & Stel Bij vervalt, dus krijg je een duur abbo want de kortingen vervallen uiteraard ook na de contractstermijn.
En Tetheren is leuk, ja dat kan bv voor een ipad en mobiel, maar in mijn geval heb ik 1 MB Verdeler sim in mijn alarm installatie zitten, die gebruikt gewoon weinig data, maar is zo wel connected, en tetheren is daarvoor dus geen optie!

Dus al met al worden de gebruikers van de MB Verdelers simpelweg geforceerd over te stappen naar een provider die WEL het aanbied (bv. Vodafone) want wij zitten nu gewoon zonder verleng optie.
Reputatie 1
Kijk heel simpel, je houdt je contract of je stapt over.
De keuze ligt bij de klant zelf.
Er wordt niets verplicht, dus waarom een groot probleem er van maken?


Welke keuze ? je houdt je contract en gaat 30% meer betalen vanaf de eind datum.
Of bedoel je de keuze dat je kan overstappen naar een andere provider (is ook niet altijd een optie ivm bereik).
Dus je wordt enigsinds wel verplicht over te stappen, anders ga je gewoon een hoofdprijs betalen.
Balen dat de MB-verdeler niet meer mogelijk is. Ik snap wel dat het een loophole zou worden als je eigenlijk 3 oneindige abonnementen zou krijgen voor de prijs van 1. Maar om het concept nou helemaal af te schaffen (ook voor de niet oneindige bundels!) is wel erg rigoureus.

Ik kan me wel voorstellen dat je de MB-verdeler in leven zou laten, maar dan met een datalimiet van 5GB voor unlimited, en dat ze bij de overige abonnementen gewoon uit de bundel gaan. Op deze manier kan je toch makkelijk een sim in je tablet stoppen, maar niet onbeperkt routers laten draaien etc. Win-Win situatie....🆒
Reputatie 2
Begrijp ik goed dat bij een overstap er nu gesteld wordt dat je moet verlengen met 1 of 2 jaar? Terwijl tot vandaag juist werd aangegeven dat de einddatum van je contract zou blijven staan...?
Reputatie 3
Ik ben internationaal vrachtwagenchauffeur en ben erg blij met deze abonnementen, €35 onbeperkt 60 dagen lang internet en dan daarna 10GB per maand en onbeperkt bellen, onderweg zijn is ineens een stukker minder vervelend en goedkoper. Nu kan ik fijn onbezorgd facetimen, en radio luisteren vanuit welk land dan ook op Zwitserland na maar daar kom ik hooguit 2x per jaar.

Bedankt T-mobile


Hear Hear !

Ook ik ben ik echt blij, moest altijd extra bundels kopen omdat ik over de 20GB ging. Ik upgrade mijn bestaande abbo (sim only contract loopt nog ruim een jaar) en ben zelfs goedkoper uit 48 cent om precies te zijn en betaal dus met die 2,50 Tmobile Samen korting maar 32,50 als bestaande klant.

En hoef nooit meer extra bundels te kopen dus dat scheelt me ook al 10 tot 40 euro per maand.

Thank You T-Mobile.
En waar is dan de oplossing waar ze het in de laatste alinea over hebben?

De oplossing is dus dat ze op Go Unlimited abonnementen GEEN MB-verdeler meer aanbieden. Niet voor hoge en ook niet voor de lage Go Unlimited abonnementen. Hun oplossing is dus om dan gewoon niemand meer aan MB verdeling te laten doen (alleen nog oude abonnementen).
Wanneer je als bestaande klant wilt overstappen kun je alleen voor de Go Unlimited. Dit betekent dan onbeperkt internetten in Nederland en Europa binnen 60 dagen. Daarna 10 GB per maand. Houdt allen wel in het achterhoofd dat per 15 juni 2017 de roamingskosten binnen Europa worden afgeschaft waardoor je vanaf die datum geen extra kosten betaald voor internet en dus gewoon uit je eigen bundel kunt internetten in andere EU-landen.
Reputatie 1
Op zich zijn de nieuwe abonnementen met "kleinere bundels" redelijk gelijkwaardig aan de Stel Samen Stel Bij abonnementen en zijn de grootverbruikers goedkoper uit dan voorheen. Het enige wat mij tegenhoudt is het afschaffen van de MB-verdeler... Vorig jaar heb ik een éénjarig abonnement afgesloten met MB-verdeler erbij en ook speciaal apparaten gekocht om de data-sim in te plaatsen, maar hier heb ik over 4 maanden niks meer aan, tenzij ik mijn contract niet verleng/vernieuw. Ik snap niet dat T-Mobile de MB-verdeler onder de FUP laat vallen en eventuele excessieve gebruikers aanpakken. Ik was vorige week behoorlijk enthousiast over de nieuwe abonnementen, maar de glans is er behoorlijk af en ik weet niet of ik ga verlengen bij T-Mobile...
Ik heb sterk de indruk dat T Mobile van de MB verdelers af wilde en nu een goed excuus heeft gevonden met de nieuwe abonnementsvormen. Ze doen niet eens de moeite om bestaande klanten met een MB verdeler tevreden te houden.
Ik heb nu een SS&SB abonnement met 20GB data en gebruik een extra simkaart voor mijn iPad en verbruik tot 15GB per maand. Waarom niet die MB verdeler dan voor de unlimited eventueel beperken en voor de andere abo's het switchen blokkeren? Dan laat T Mobile zien dat ze bestaande klanten graag behouden. Waar een wil is, is een weg. Maar dan moet die wil er wel zijn. Als je binnen een jaar na de introductie een dienst al compleet afschaft wil je er als bedrijf duidelijk vanaf en ga je daar excuses voor zoeken.

Volgende maand loopt mijn abonnement af en ik ben na 17 jaar weg bij T Mobile. Drie jaar geleden ben ik even naar Ben geweest, omdat die destijds ongeveer hetzelfde konden bieden als T Mobile met 3G voor veel minder geld. Een jaar geleden leek het weer de goede kant uit te gaan met hun 4G data abonnementen. En nu presteren ze dit, erg jammer. Onbeperkt data voor een redelijke prijs, een stap achteruit voor de consument als dat betekent dat je weer ouderwets moet gaan tetheren.

O ja, T Mobile. Het zou jullie sieren als de gebruikers van de MB verdeler hun €14,50 terug krijgen die ze moesten betalen om van deze dienst gebruik te kunnen maken. Jullie zetten deze dienst binnen een jaar stop en dat is toch wel wat snel.

Reageer