Beantwoord

[Nieuws] T-Mobile Nederland neemt Vodafone Thuis over

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

138 reacties

Nog 7 dagen... we beginnen al aardig af te tellen.
Jammer dat T-Mobile niet met ons mee doet en al iets wil verklappen :)

Bij Go Abonnementen was er al melding dat er iets zou gaan gebeuren over enkele dagen. Hmm, waar blijft T-Mobile Thuis? Zit dit nog thuis te wachten tot die op kantoor mag komen om te gaan werken 😳 🆒
Hebben jullie het al gezien, de nieuwe T-Mobile Thuis moderatoren zijn online op de forum. Geweldig, er zit dus schot in de zaak. Wat goed dat ze hier online zijn op de forum en nu wij allemaal nog naar T-Mobile Thuis, lekker magenta voor de buis zitten kijken.

Spannend... nog 6 dagen en dan...
Reputatie 1
Bij het inloggen op dit forum moet je nu aangeven of je als mobiele klant of als Thuis klant wilt inloggen. Weer een stapje dichterbij...........
Ja, was me ook al opgevallen.
Keek net even naar Vodafone TV anywhere (volgens mij is de naam zo) en daar staat dat het geldig is voor bepaalde abonnementen. Ik hoop toch echt dat als het straks T-Mobile heet, dat het niet alleen voor Go te gebruiken is, maar ook voor oudere abonnementen.

Moet nog maar even geduldig wachten... ben ik zo slecht in 😳
Reputatie 1
Momenteel heb ik Telfort Glasvezel en TV [geen bellen]. Ik stond al op het punt om over te stappen naar Ziggo omdat zij ook TV kijken op mobiel hebben [Online TV]. Telfort heeft dat alleen binnen het WiFi netwerk of ik moet bij Telfort overgaan naar de nieuwe abonnementsvorm. Als T-mobile ook binnen mijn mobiele abonnement een vorm van TV Anywhere biedt wordt de keuze makkelijker. Anders wordt het alsnog Ziggo of switch ik bij Telfort.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi RP-Mobiel,

Leuk om te lezen dat je interesse hebt in T-Mobile Thuis. Op dit moment kun je je pakket nog samenstellen op de website van Vodafone Thuis. Tot 15 februari kun je app TV Anywhere van Vodafone gebruiken. 15 februari zal dit T-Mobile Thuis TV Anywhere worden en dien je deze opnieuw te downloaden. De werking blijft verder hetzelfde. Hopelijk mogen we je snel verwelkomen bij T-Mobile Thuis!
@Mitch
Goed om te horen dat straks, 15 februari, T-Mobile Thuis gaat beginnen. Ga nu nog geen pakket samenstellen als ze straks helemaal over gaan. Kan ik toch beter wachten tot 15 februari? Dan komt er vast een hele mooie aanbieding die iedereen doet achterover vallen :P

Yess... T-Mobile Thuis!
Reputatie 1
Wat een goed nieuws zeg. Nu maar hopen dat T-Mobile straks een mooi aanbod kan doen met goede service, die ze overal aanbieden. Misschien willen we dan wel overwegen om van onze huidige provider over te stappen naar T-Mobile met triple aanbieding.

Zit zo eens te kijken bij Vodafone wat die allemaal aanbieden voor hun hele pakket. Dat klinkt niet zo slecht eigenlijk. Weet alleen niet hoe goed hun hele pakket is. Hopen dat T-Mobile dit ook doorzet en leuke vaste klanten kortingen geeft. Ziet er anders niet slecht uit!

Gefeliciteerd!!

Ik zit al een tijdje bij Vodafone Thuis glasvezel. En heb nooit problemen. alle zenders zijn beschikbaar. Begin terug kijken zit op veel zenders. wat ik wel mis is RTL gemist , en Netflix

Voor heen zat ik bij XS4ALL met een Motorola VIP 1853 tvontvanger naar mijn mening de beste provider die er is.
Daar heb je populaire apps zoals YouTube, Netflix, en NOS Nieuws kijken via Méér TV.
TV kijken op uw tablet, laptop of smartphone kunt u met WebTV. Natuurlijk kunt je met meerdere apparaten tegelijk WebTV kijken. Handig. In de keuken, kinderkamer of op bed, iedereen kan thuis via netwerk TV kijken waar hij maar wil.

Dus als het allemaal niet veel beter gaat worden ga ik weer terug naar XS4ALL
Reputatie 1
Als ik naar T-Mobile DE kijk ziet het er niet erg positief uit. Geen apps beschikbaar, tuurlijk zitten die apps waarschijnlijk op je smart tv, maar dan moet je toch weer je tv afstands bediening er bij pakken.

Ik denk dat het dus allemaal wel mee zal vallen. 😞 Als je nu bij Ziggo/KPN/of XS4ALL zit zou ik niet zomaar overstappen.Tenzij je onder de 40 euro gaat betalen voor het meest uitgebreide pakket.
@dRichardK
Jij zegt het volgende: wat ik wel mis is RTL gemist

Dit snap ik niet helemaal want er is hier iemand op de forum geweest die zei dat het er wel was. Nielsoldenkamp zegt het volgende: @serviceweb. Dit klopt niet helemaal.. ik kan zeker 5 programma's opnemen, wifi is hier ook dikke prima.. Dus ik snap de klachten niet helemaal.. uitzending gemist rtlxl werkt hier prima.. wel maar 1 dag. Omdat voor ons de extra optie van 5 dagen. Niet nodig is

Ik zei namelijk ook dat ik het lastig vind dat er geen RTL XL is en dat je maar 1 programma kan opnemen en 1 kan kijken. Bij Ziggo kan je wel 4 zenders opnemen en 1 kijken en heb je RTL XL. Maar jij zegt dus dat RTL XL nog helemaal niet in het pakket zit?

Mmm, dat is dus best lastig... Misschien iemand van de T-Mobile Thuis moderatoren die hier antwoord op kan geven? Dat is toch een gemis als je dat niet hebt?!?

dRichardK in ieder geval bedankt voor je bericht!
Reputatie 1
@dRichardK
Jij zegt het volgende: wat ik wel mis is RTL gemist

Dit snap ik niet helemaal want er is hier iemand op de forum geweest die zei dat het er wel was. Nielsoldenkamp zegt het volgende: @serviceweb. Dit klopt niet helemaal.. ik kan zeker 5 programma's opnemen, wifi is hier ook dikke prima.. Dus ik snap de klachten niet helemaal.. uitzending gemist rtlxl werkt hier prima.. wel maar 1 dag. Omdat voor ons de extra optie van 5 dagen. Niet nodig is

Ik zei namelijk ook dat ik het lastig vind dat er geen RTL XL is en dat je maar 1 programma kan opnemen en 1 kan kijken. Bij Ziggo kan je wel 4 zenders opnemen en 1 kijken en heb je RTL XL. Maar jij zegt dus dat RTL XL nog helemaal niet in het pakket zit?

Mmm, dat is dus best lastig... Misschien iemand van de T-Mobile Thuis moderatoren die hier antwoord op kan geven? Dat is toch een gemis als je dat niet hebt?!?

dRichardK in ieder geval bedankt voor je bericht!

RTL gemist is er echt niet , je heb NPO , SBS NET 5 en veronica
Een serie opnemen is ook niet handig. Hij kijkt nl niet naar de gids, maar neemt gewoon op op het tijdstip. Dus als je een serie opneemt en deze is inmiddels gestopt. Blijft hij gewoon opnemen. iedere week weer op het tijdstip dat de serie normaal zou beginnen.

Je kunt meerdere programma's tegelijk opnemen.
Je kunt niet terug spoelen bij gemist.

Ik zou zeker bij Ziggo blijven als ze dit niet aanpassen.
Ik ben er erg op achteruit gegaan van XS$4all naar Vodafone

@dRichardK
Oeps, dat klinkt niet al te best...
Goed, RTL XL kan ik nog wel zien op mijn TV, maar zou beter zijn als die gewoon bij T-Mobile Thuis zit (misschien kunnen ze die van Knippr gebruiken). Niet terug spoelen bij gemist is wel heel lastig. Wij spoelen nog wel eens terug als we iets gemist hebben of nog even willen terug luisteren wat iemand nu zei. Jakkes... Ik hoop toch wel dat T-Mobile Thuis beter is dan wat nu V*d*f*n* Thuis is.

We wachten maar met spanning af dan...
Reputatie 7
Badge +6
Ik zie veel interesse in TV van Thuis, maar ook wat onduidelijkheid. Die onduidelijkheid neem ik graag weg!

-Series opnemen: Je kunt een losse opname inplannen, maar ook meteen een serie. Dit doet onze TV Box inderdaad op tijd, niet aan de hand van een programma in de gids. Je kunt wel standaard extra tijd inplannen (bv als er onverwacht iets uitloopt). Als een serie stopt of verandert van tijdstip, is het een kwestie van verwijderen of aanpassen.

-RTL XL Dit zit niet bij Thuis inbegrepen. Je kunt wel afzonderlijke RTL programma's terugzien via Video On Demand (tegen betaling). Je kunt uiteraard ook zelf via een smart TV in de RTL XL app programma's terugkijken.

-Begin Gemist Wij zijn erg blij met deze functie. Ben je net te laat thuis, kun je toch vanaf het begin kijken. Terugspoelen is echter bij Live TV zowel als Begin Gemist geen optie. Die functie die Ziggo heeft, staat ook los van Begin Gemist. Wil je wel kunnen terugspoelen, dan is een TV Box met opnamefunctie de optie voor jou. Voordat je gaat kijken druk je op pauze, pakt wat te drinken en daarna druk je weer op play. Dan neemt de Box het programma op en kun je heen en weer spoelen!

-Opnemen en kijken Het ligt een beetje aan het netwerk hoeveel 'streams' je tegelijk kunt zien. Dat komt omdat het beeld bij T-Mobile Thuis superscherp is. Hierdoor heb je dus ook wat meer bandbreedte nodig dan bij de andere providers. Heb je DSL (standaard internet), dan kun je één programma opnemen en tegelijk live TV kijken. Heb je glasvezel, dan kun je drie programma's opnemen en tegelijk nog live TV kijken. Dit komt doordat we de bandbreedte op glasvezel kunnen garanderen. En we willen alleen de beste beeldkwaliteit doorgeven! 🆒
Het klinkt wel goed, wij willen toch glasvezel T-Mobile Thuis, dus kan meer programma's opnemen, klinkt goed. Heb alleen nog wel een andere vraag:

Kan je, als je NPO gemist kijkt, wel vooruit en terug spoelen?
Dat het met begin gemist en live tv niet kan vinden we niet erg, maar kan het dan wel als je NPO gemist bekijkt?

Vind wel jammer dat jullie geen RTL XL kunnen leveren en alleen via video on demand en dat je dan moet betalen om een programma te bekijken. Via ziggo zit er gewoon reclame tussen het programma en kan je niet vooruit spoelen, is toch wel fijner. Maar goed, we hebben het ook op de TV en vaak kijken we al niet. Nemen RTL liever op, dan kan je wel vooruit spoelen.

Vandaar dus ook mijn bovenste vraag over NPO gemist :$
Alvast bedankt!!
Badge +5
Het is alweer een jaartje geleden voor het laatst de tv dienst van Vodafone Thuis heb gebruikt (heb nu nog alleen internet van Vodafone Thuis in m'n appartement waar ik ook niet eens meer woon), maar als ik het me goed herinner kon dat toen wel.
Weet je, het blijft altijd een gok. Ik weet nog dat we Tele2 TV namen, toen dat net uit kwam. Alles over ADSL en echt heel veel mensen bij ons in de buurt hadden er klachten over en maar zeuren om dingen. Wij hebben 2 jaar de dienst gehad en hadden nergens last van.

We hebben daarna een glasvezel bedrijf gehad en ook altijd fijn mee gehad, prima zelfs. Ook weer mensen om ons heen die het maar niets vonden en het helemaal niet meer wilden hebben. En nu, nu krijgen we T-Mobile Thuis. Wij durven die gok wel aan om het uit te proberen en het werkt toch al. Collega van mijn partner is er super tevreden mee en een vriend van mijn vader vind het een, zal het netjes zeggen, rot bedrijf. Dus er valt weer een pijl op te trekken.

Ik hoop alleen wel dat T-Mobile Thuis straks met leuke aanbiedingen komt waar je van achterover valt en denkt, ik neem het zeker want ik ben a) goedkoper dan ik nu zit en b) we krijgen allemaal extra dingen omdat we al T-Mobile klant zijn met ons mobiel. Dat is waar ik een beetje op hoop en dan gaan we de uitdaging wel aan 🙂
Reputatie 1
Ik mag 18 februari overstappen. Ik hoop dat T-Mobile met een leuke aanbieding komt. Zoals:

1. Dubbel data (van 20 naar 40gb. Daar kan ik wel even mee vooruit xD)
2. Onbeperkt bellen.

En waar ik het meeste op hoop. Taal van een kanaal aanpassen. Dit kan wel bij bijvoorbeeld Ziggo. Maar KPN kan dit niet en dat mis ik toch wel.
Reputatie 1
Ik heb hier nog een update met wat uitleg over de aanstaande veranderingen

https://www.vodafone.nl/support/vodafone-thuis/tv-en-radio/software-update/?cmpid=TMTS001
Het blijft angstvallig stil bij T-Mobile over Thuis.
Valt me wel opeens op dat op de site van Vodafone Thuis ik niet meer kan kiezen voor 300Mb/s maar 500Mb/s. Dat klinkt natuurlijk wel lekker snel, 100 vond ik niet goed genoeg bij mijn vorige provider, 300 leek me aardig en 500 is wel weer veel zeg :)

Maar de prijs is wel het zelfde gebleven, dat klinkt dan wel weer goed. Je krijgt zo ie zo thuis telefoon, zie nog geen combinatie kortingen. Uiteraard is dit nog maar een voorbeeld van Vodafone Thuis, maar begint volgens mij al vormen te krijgen van T-Mobile Thuis. Zijn dan nu 4,50 per maand meer kwijt en ga toch nog wat dingen missen (RTL XL, Terug kijken in gids, dagen vooruit kijken in gids, opnemen programma via de app), denk ik. Hmm... het blijft natuurlijk wel heel spannend op dit moment!
Reputatie 7
Badge +6
@Serviceweb: als je uitzending gemist kijkt van NPO kun je vooruit- en terugspoelen. Pauzeren werkt ook! 😃
@Serviceweb: als je uitzending gemist kijkt van NPO kun je vooruit- en terugspoelen. Pauzeren werkt ook! :D

Ja, die had ik inmiddels begrepen :)
En je kan ook pauzeren, even plassen, weer op play drukken, maar dan kan je niet vooruit- en terugspoelen. Volgens mij was het zo, net zoals met begin gemist :P

Jaja, even goed oriënteren... Is een grote stap :S
Reputatie 1
Ik gebruik bijna geen tv maar als ik het gebruik pauzeer ik vaak om vervolgens reclames te kunnen doorspoelen. No-go for me als dat niet kan. Zonde.
Reputatie 1
Dit staat dan wel weer op de vodafone thuis site:

TIP: Wist je dat je met Interactieve TV Box met HD recorder ook reclames kunt overslaan?

“Neem een programma op en start een minuutje of 5 later met kijken om de reclame door te spoelen.”
@andytuinman3

Ja, dat kan ik me voorstellen. Dan moet je dus wel elke keer iets opnemen voor je het wil gaan bekijken. Niet dat het zo erg is als je glasvezel hebt, want dan kan je toch meerdere programma's opnemen. Echter, 5 minuten is niet genoeg. Heb je wel eens gekeken hoe lang een reclame blok duurt? Soms echt wel tot 10 minuten, dus dan is dan even langer wachten.

Overigens wel goed om te lezen dat je dus een programma, dat je aan het opnemen bent, tegelijk kunt afspelen en dat hij blijft opnemen. Dat vroeg ik me namelijk af, of dit kan. En dit kan dus, dat is weer een + puntje.

Zou het dan morgen toch gaan gebeuren of zitten we ons nu blind te staren op die 15 februari 🙂
Reputatie 1
Het lijkt me juist dat hij gaat "opnemen" op het moment dat je pauzeert. Zo werkt het bij KPN ook. Dan maar wachten tot iemand het pakket heeft en dit kan bevestigen 🙂. Ik ben benieuwd met wat voor prijzen en kortingen T-Mobile komt.