Beantwoord

[Nieuws] T-Mobile Nederland neemt Vodafone Thuis over

Reputatie 7
Badge +15
  • Oud-Moderator
  • 4690 reacties
Het bestuur van T-Mobile Nederland en Vodafone hebben overeenstemming bereikt over de overname van Vodafone Thuis. dit is de vaste tak van Vodafone in Nederland. Dankzij deze overname krijgt T-Mobile Nederland vaste voet aan de grond op de telecommarkt met een aanbod voor breedband internet, vaste telefonie en televisie.

Dit besluit volgt op de aankondiging van aandeelhouder Deutsche Telekom die eerder dit jaar een herpositionering en nieuwe strategie aankondigde. Dit om de groei een nieuwe impuls te geven om zo de commerciële positie van T-Mobile in Nederland te versterken.

Vodafone Thuis is groeiende en heeft ongeveer 150.000 klanten. Het bedrijf heeft een landelijk dekkend breedband netwerk en bereikt daarmee ongeveer 80% van de Nederlandse huishoudens met snel en vast internet. De verkoop van Vodafone Thuis is het resultaat van de toezegging van Vodafone Group plc en Liberty Global plc aan de Europese Commissie om de voorgenomen joint venture (samenwerking) van Vodafone en Ziggo in Nederland voorwaardelijk goed te keuren.

We eindigen dit bericht met een woordje van Martin Knauer CEO a.i. van T-Mobile Nederland:

"Dit is geweldig nieuws voor de Nederlandse consument en onze organisatie. Dankzij de uitgebreide kennis en ervaring van de Deutsche Telekom Group, zullen we deze nieuw verworven activiteiten op de consumentenmarkt verder innoveren en meer keuzevrijheid bieden aan de Nederlandse consument. Met de overname zal T-Mobile in staat zijn om gecombineerde producten en diensten aan te bieden in Nederland”.

We vullen dit forumtopic zo snel mogelijk aan met antwoord op veelgestelde vragen. 🙂
icon

Beste antwoord door Thalina 16 mei 2017, 15:54

We zien dat dit topic nog regelmatig wordt bezocht. Inmiddels bestaat T-Mobile Thuis alweer een tijdje. We hebben een algemene FAQ voor T-Mobile Thuis in dit topic. Staat jouw vraag daar niet tussen? Stel 'm dan gerust in het algemene topic of in een nieuw topic. We helpen je daar graag verder!

Dit topic gaat op slot.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

138 reacties

Reputatie 6
Badge +17
We zien dat dit topic nog regelmatig wordt bezocht. Inmiddels bestaat T-Mobile Thuis alweer een tijdje. We hebben een algemene FAQ voor T-Mobile Thuis in dit topic. Staat jouw vraag daar niet tussen? Stel 'm dan gerust in het algemene topic of in een nieuw topic. We helpen je daar graag verder!

Dit topic gaat op slot.
Reputatie 1
@Patrick_Charlotte We hebben een korte verstoring gehad van onze internetdiensten. In dit topic vind je meer informatie.
Hoe komt het dat ons internet zo traag is?

We hadden eerst bijna 50mbit, en nu komt hij niet hoger dan 3.05, terwijl de upload wel hoger is...

Lijkt wel een isdn zo traag..
Reputatie 1
https://youtu.be/eHRlzS1zWYI
Hi Roontjuh,

Het is een nogal oude topic en @David verwijst ons al naar een nieuwe topic op de forum. Misschien kan je je bericht beter plaatsen onder de topic T-Mobile Thuis algemeen. Dan zien ze gelijk wat je klant is en misschien kunnen ze er wat mee doen.

Zoals je zegt, het is niet fijn dat je na een update alleen maar slechte smaak aan hebt.
Echt blij word ik er niet van. We hadden Vodafone thuis, vannacht is de decoder ge-updated. De kleur is achteruit gegaan en het geluid gaat van hard naar zacht terwijl het geluid zo staat als altijd... Heel irritant, hopelijk word er hier nog aan gewerkt. We wonen hier bijna een jaar en hebben sinds de verhuizing Vodafone thuis.
Reputatie 7
Badge +20
Hey guys,

Vandaag is het dan zover: Vodafone Thuis wordt T-Mobile Thuis! 😃

We hebben zojuist een forumtopic geopend met de meestgestelde vragen en een plek waar al jouw vragen kunt stellen over T-Mobile Thuis!
Reputatie 2
Nou ik hoop wel dat er korting komt voor vaste T-mobile klanten anders heeft het voor mijn geen nut om een overstap te maken van KPN naar Tmobile.
@Rico29
Dat heb ik gezien, maar dat wil niet zeggen dat er geen reactie meer op komt. De topic is nu weer in leven en dat zien ze wel hoor. Alleen of ik antwoord krijg dat ze iets gaan doen met 4 in 1 abonnementen, daar ben ik bang voor dat ik daar niets op terug ontvang vandaag 😞
Voordeel heb ik zeker niet ontdekt... Ik zie https://thuis.t-mobile.nl en het kost net zoveel als bij Vodafone Thuis maar geen enkele voordeel (alleen dan dat het geen 300Mbps meer is maar 500Mbps).

Ik had toch ook al wel iets verwacht van korting voor vaste klanten. Wees eerlijk T-Mobile, komt dat er nog? Want nu is dat er niet en straks bestel ik en dan loop ik van alles mis. Iemand die daar nu een beetje openhartig over kan zijn?

Gezien dat de laatste reactie van een moderator op dit topic meer dan een maand oud is, verwacht ik niet veel response.
Voordeel heb ik zeker niet ontdekt... Ik zie https://thuis.t-mobile.nl en het kost net zoveel als bij Vodafone Thuis maar geen enkele voordeel (alleen dan dat het geen 300Mbps meer is maar 500Mbps).

Ik had toch ook al wel iets verwacht van korting voor vaste klanten. Wees eerlijk T-Mobile, komt dat er nog? Want nu is dat er niet en straks bestel ik en dan loop ik van alles mis. Iemand die daar nu een beetje openhartig over kan zijn?
En toen was het de 15de en.......iemand al voordeel ontdekt voor als je ook al mobiele klant bent bij T-Mobile???
Ik snap wat je zegt... Dat kan met Ziggo nu dus ook, als ik op pauze zet dan kan ik doorspoelen. Dus dan zou je op pauze moeten klikken, nog even 10 minuten lekker wat anders doen en dan kijken. Weet je, dan is gewoon opnemen veel makkelijker, kijk je gewoon daarna nog even.

Want pauze klikken en vervolgens op een ander net even kijken is er ook niet bij. Dus dan ben je verplicht in die 5/10 minuten chips te halen, cola in te schenken en naar de plee te gaan 😛. Dan lijkt me opnemen en tijdens het opnemen alvast op play drukken veel makkelijker, dan kan namelijk bij Ziggo wel.

Mmm, iemand van T-Mobile Thuis die hier antwoord op kan geven... Of iemand die het al heeft. Jammer dat er nog geen gebruikers over zijn naar deze forum... We eten jullie niet op hoor :)

Prijzen... ja, daar draait alles om eigenlijk. Want als ik nu een controle doe en ik krijg niets extra's en/of geen korting (ja, eerste 6 maanden en daarna ga ik meer betalen dan ik nu doe en de opties zijn minder dan wat we nu kunnen). Dus prijs, extra's omdat je al T-Mobile mobiel klant bent, is erg belangrijk! Maar denk dat T-Mobile dat zelf ook wel weet 😛
Reputatie 1
Het lijkt me juist dat hij gaat "opnemen" op het moment dat je pauzeert. Zo werkt het bij KPN ook. Dan maar wachten tot iemand het pakket heeft en dit kan bevestigen 🙂. Ik ben benieuwd met wat voor prijzen en kortingen T-Mobile komt.
@andytuinman3

Ja, dat kan ik me voorstellen. Dan moet je dus wel elke keer iets opnemen voor je het wil gaan bekijken. Niet dat het zo erg is als je glasvezel hebt, want dan kan je toch meerdere programma's opnemen. Echter, 5 minuten is niet genoeg. Heb je wel eens gekeken hoe lang een reclame blok duurt? Soms echt wel tot 10 minuten, dus dan is dan even langer wachten.

Overigens wel goed om te lezen dat je dus een programma, dat je aan het opnemen bent, tegelijk kunt afspelen en dat hij blijft opnemen. Dat vroeg ik me namelijk af, of dit kan. En dit kan dus, dat is weer een + puntje.

Zou het dan morgen toch gaan gebeuren of zitten we ons nu blind te staren op die 15 februari 🙂
Reputatie 1
Dit staat dan wel weer op de vodafone thuis site:

TIP: Wist je dat je met Interactieve TV Box met HD recorder ook reclames kunt overslaan?

“Neem een programma op en start een minuutje of 5 later met kijken om de reclame door te spoelen.”
Reputatie 1
Ik gebruik bijna geen tv maar als ik het gebruik pauzeer ik vaak om vervolgens reclames te kunnen doorspoelen. No-go for me als dat niet kan. Zonde.
@Serviceweb: als je uitzending gemist kijkt van NPO kun je vooruit- en terugspoelen. Pauzeren werkt ook! :D

Ja, die had ik inmiddels begrepen :)
En je kan ook pauzeren, even plassen, weer op play drukken, maar dan kan je niet vooruit- en terugspoelen. Volgens mij was het zo, net zoals met begin gemist :P

Jaja, even goed oriënteren... Is een grote stap :S
Reputatie 7
Badge +6
@Serviceweb: als je uitzending gemist kijkt van NPO kun je vooruit- en terugspoelen. Pauzeren werkt ook! 😃
Het blijft angstvallig stil bij T-Mobile over Thuis.
Valt me wel opeens op dat op de site van Vodafone Thuis ik niet meer kan kiezen voor 300Mb/s maar 500Mb/s. Dat klinkt natuurlijk wel lekker snel, 100 vond ik niet goed genoeg bij mijn vorige provider, 300 leek me aardig en 500 is wel weer veel zeg :)

Maar de prijs is wel het zelfde gebleven, dat klinkt dan wel weer goed. Je krijgt zo ie zo thuis telefoon, zie nog geen combinatie kortingen. Uiteraard is dit nog maar een voorbeeld van Vodafone Thuis, maar begint volgens mij al vormen te krijgen van T-Mobile Thuis. Zijn dan nu 4,50 per maand meer kwijt en ga toch nog wat dingen missen (RTL XL, Terug kijken in gids, dagen vooruit kijken in gids, opnemen programma via de app), denk ik. Hmm... het blijft natuurlijk wel heel spannend op dit moment!
Reputatie 1
Ik heb hier nog een update met wat uitleg over de aanstaande veranderingen

https://www.vodafone.nl/support/vodafone-thuis/tv-en-radio/software-update/?cmpid=TMTS001
Reputatie 1
Ik mag 18 februari overstappen. Ik hoop dat T-Mobile met een leuke aanbieding komt. Zoals:

1. Dubbel data (van 20 naar 40gb. Daar kan ik wel even mee vooruit xD)
2. Onbeperkt bellen.

En waar ik het meeste op hoop. Taal van een kanaal aanpassen. Dit kan wel bij bijvoorbeeld Ziggo. Maar KPN kan dit niet en dat mis ik toch wel.
Weet je, het blijft altijd een gok. Ik weet nog dat we Tele2 TV namen, toen dat net uit kwam. Alles over ADSL en echt heel veel mensen bij ons in de buurt hadden er klachten over en maar zeuren om dingen. Wij hebben 2 jaar de dienst gehad en hadden nergens last van.

We hebben daarna een glasvezel bedrijf gehad en ook altijd fijn mee gehad, prima zelfs. Ook weer mensen om ons heen die het maar niets vonden en het helemaal niet meer wilden hebben. En nu, nu krijgen we T-Mobile Thuis. Wij durven die gok wel aan om het uit te proberen en het werkt toch al. Collega van mijn partner is er super tevreden mee en een vriend van mijn vader vind het een, zal het netjes zeggen, rot bedrijf. Dus er valt weer een pijl op te trekken.

Ik hoop alleen wel dat T-Mobile Thuis straks met leuke aanbiedingen komt waar je van achterover valt en denkt, ik neem het zeker want ik ben a) goedkoper dan ik nu zit en b) we krijgen allemaal extra dingen omdat we al T-Mobile klant zijn met ons mobiel. Dat is waar ik een beetje op hoop en dan gaan we de uitdaging wel aan 🙂
Badge +5
Het is alweer een jaartje geleden voor het laatst de tv dienst van Vodafone Thuis heb gebruikt (heb nu nog alleen internet van Vodafone Thuis in m'n appartement waar ik ook niet eens meer woon), maar als ik het me goed herinner kon dat toen wel.
Het klinkt wel goed, wij willen toch glasvezel T-Mobile Thuis, dus kan meer programma's opnemen, klinkt goed. Heb alleen nog wel een andere vraag:

Kan je, als je NPO gemist kijkt, wel vooruit en terug spoelen?
Dat het met begin gemist en live tv niet kan vinden we niet erg, maar kan het dan wel als je NPO gemist bekijkt?

Vind wel jammer dat jullie geen RTL XL kunnen leveren en alleen via video on demand en dat je dan moet betalen om een programma te bekijken. Via ziggo zit er gewoon reclame tussen het programma en kan je niet vooruit spoelen, is toch wel fijner. Maar goed, we hebben het ook op de TV en vaak kijken we al niet. Nemen RTL liever op, dan kan je wel vooruit spoelen.

Vandaar dus ook mijn bovenste vraag over NPO gemist :$
Alvast bedankt!!