[Nieuws] T-Mobile Samen wordt vervangen door T-Mobile Alles onder 1 Dak

Toon eerste reactie

126 reacties

Er staat in de FAQ dit:

Waarom moeten we op 1 adres wonen om gebruik te maken van Unlimited Voordeel of Mobiel Voordeel?

Verberg inhoud
Steeds meer families en huishoudens kiezen voor één aanbieder voor al hun mobiele- en vaste aansluitingen. Met T-Mobile Unlimited onder 1 dak maken we dit veel aantrekkelijker voor jou en je huishouden!

Betekend dit dus dat iedereen met een abonnement na 29 januari 2018 op 1 adres moet wonen om in aanmerking te komen voor een korting?

En dan bedoel ik dus als je ook geen gebruik kan maken van dit:

Er zijn ook klanten die niet samenwonen op één adres. Wat kunnen jullie deze klanten bieden?

Verberg inhoud
We hebben een aantal opties. Klanten kunnen hun mobiele abonnement combineren met een T-Mobile Thuis abonnement. Op die manier krijgen ze extra voordeel.
Daarnaast introduceren we Unlimited 4G voor Thuis. De klant kan hiermee samen met het mobiele abonnement extra voordeel krijgen. Als laatste kunnen ook Go Tablet abonnementen toegevoegd worden aan T-Mobile Unlimited onder 1 dak.

Erg spijtig, dat in een tijd waar er meer eenpersoonshuishoudens bijkomen elk jaar. Daarnaast zijn er ook steeds minder gezinnen waar meer kinderen uit voort komen. Dan is de korting al gauw een dode mus.
Daarnaast wordt door de regel van maximaal twee rekeningen de mensen die huisgenoten hebben ook ontmoedigd te delen in de dode mus (korting).

Persoonlijk was voor mij de korting de reden om bij T-Mobile te blijven. Ik zal me eerst maar eens oriënteren of de uiteindelijke stijging van kosten opwegen tegen overstappen naar een andere provider in de maand maart (dan gaan de 60 dagen overstap in).
Voor mij is unlimited niet interessant vanwege de kosten (kom bij lange na niet aan vier personen in mijn huishouden :)

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2013/17/tot-2025-jaarlijks-50-duizend-huishoudens-erbij
https://blog.kamernet.nl/blog/woning-delen/

Waarom is er een beperking van 2 bankrekeningnummers voor T-Mobile Unlimited Voordeel?

Verberg inhoud
Unlimited Voordeel geeft hoge kortingen. Dit voordeel is voor één samenwonende groep klanten bedoeld. Daarom hebben we een limiet ingesteld voor het aantal rekeningnummers dat gebruikt mag worden. Dit is om misbruik te voorkomen. Deze voorwaarde geldt niet voor Mobiel Voordeel.

Dus van kom we helpen iedereen aan samen korting, familie, vrienden, kennissen of zelfs wildvreemden via TM forum. Naar alleen mensen op 1 adres, max 2 verschillende rekeningnummers voor unlimited.

Beetje al het werk voor TM samen van de afgelopen 2 jaar voor niks gedaan TM?? Eerst de hele familie en vrienden over laten stappen naar TM om straks weer hele volksverhuizing naar Vodafone/KPN e.a. te laten. Niet te vergeten de prepaids van kleine kinderen die niet onder 1 dak komen...
Wat heel erg grappig is dat T-Mobile elke keer zegt dat je korting al snel kan oplopen en wel tot 12,50 euro per aansluiting. Erg positief natuurlijk maar ik ga nu niet zomaar mijn ouders naar mijn huis laten verhuizen omdat we dan meer korting krijgen. Sterker nog, dat kan niet eens want T-Mobile doet toch een adres controle, of vergis ik me? Doe het toch niet hoor... Hoe lief ze ook zijn :)

Uiteraard is het voor klanten die met meer dan 2 personen (of zelfs 2 personen) bij elkaar in 1 huis wonen en ook nog eens Unlimited gebruiken een voordeel. Echter, mensen die alleen wonen, is het gewoon ruk geworden. Maar niet als je meer woont, stel dat je met z'n 4 in 1 huis zit dan moet je nog allemaal Unlimited hebben om deze geweldige korting te krijgen. Voorbeeld: Man heeft Unlimited, Vrouw heeft 10GB, oudste Zoon heeft 5GB en de jongste heeft nog 1GB. Dan was de korting bij T-Mobile Samen ieder 5,- euro. Als ik het goed heb krijg je maar voor 3 abonnementen 2,50 euro korting en die van vader vervalt want er zijn geen 2 abonnementen met Unlimited (of krijgt deze nu ook 2,50 euro korting). Al met al, je gaat er dan wel op achteruit!

De laatste tijd heeft T-Mobile er zelf aan mee geholpen om mensen te koppelen aan een Samen abonnement en nu opeens rukken ze al deze mensen weer uit elkaar. Want hoe dan ook, iedereen moet een keer zijn abonnement vernieuwen en dan is T-Mobile Samen er gewoon niet meer. Zoals ik lees voelen mensen zich echt een beetje bedrogen en kan ik me voorstellen dat mensen 2x bedenken of ze nog wel willen blijven. Ook ik zal straks moeten gaan kijken wat ik ga doen met mijn abonnement. Het ergste is dat ik al jaren klant ben bij T-Mobile en het bevalt me uitstekend. Misschien toch maar niet voor 29 januari aanpassen en wachten tot ik mijn contract weer kan vernieuwen in een kortingsweek of zo?

Het blijft weer een lastige keuze die je moet maken maar dat maakt het wel weer spannend 🙂.
Ik mag binnenkort (Maart) ook verlengen ook ik zit nu te twijfelen om over te stappen (ben al 7 jaar klant!) . Ik hoef geen unlimited dus dat zal ik ook niet gaan nemen maar helaas vervalt de T-mobile samen tegen de tijd dat ik het kan verlengen. Ik denk dat ik mijn abo laat aflopen en ga overstappen naar een andere provider waar ik voor minder een sim only kan krijgen.
Zou eigenlijk mooi zijn als ze 5GB (next) ook met datavrije muziek leveren. :P
Heb je meer klanten die dan wel willen overstappen, denk ik.
Reputatie 2
Nu met T-mobile samen is het onderling bellen ook gratis, is dit ook bij T-mobile alles onder 1 dak?

Nu zit ik samen met mijn 2 kinderen in een samen groep, daar krijgt mijn zoontje i.p.v. de korting juist extra MB's, kan dit ook bij alles onder 1 dak?

Nu sta ik net om het punt om mijn vrouw over te laten stappen van Hollandsnieuwe naar T-mobile om ook in de Samen groep van korting te genieten, maar dat is nu niet meer zo aantrekkelijk. Misschien dan toch maar naar Tele2???
Reputatie 6
Badge +17
@Sjaakstoit,

Het onderling gratis bellen valt niet meer onder dit nieuwe voordeelprogramma, maar uiteraard geldt voor alle nieuwere abonnementen dat bellen al onbeperkt is! Bij het nieuwe voordeelprogramma geldt alleen factuurkorting, geen MB's (dat was overigens ook al het geval bij de eerdere Go-abonnementen), uiteraard loopt die korting wel op met meerdere Unlimited-abonnementen! Zie ook deze pagina. 🙂
Reputatie 7
Badge +17
Wat jammer weer. Ik ben al een aantal jaar vaste klant. Eerst verdwijnen de kleine bundels. 50 minuten naar 150 minuten minimaal terwijl ik vrijwel uitsluitend internet gebruik.
Ook heb ik altijd een 500 Mb basis bundel maar voor alles onder 1 dak moet je minimaal 1 Gb basis kiezen. Heb nu T-Mobile Samen met een familielid dat ergens anders woont.

Sorry T-Mobile, over een half jaar loopt mijn Sim only af en ga ik overstappen. Gaat mij niet om die paar euro maar om het principe. Klanten lokken met kortingen en daarna de voordeeltjes afschaffen.
Reputatie 7
Badge +17
Dommeldal schreef:

Dit is zeker een reden om te vertrekken, blijkbaar zijn bij T-Mobile alleen zgn. “Familiy’s” belangrijk.

Mijn kinderen zijn ook "family" maar die wonen niet allemaal meer thuis. Bij T-Mobile is blijkbaar klanten lokken met voordeeltjes belangrijk en zodra ze binnen zijn trek je de voordeeltjes weer in.
Reputatie 7
Badge +17
CrisTien schreef:

Een hele hele domme zet van T-mobile wat ze zeker gaan voelen in hun klantenbestand.
Ik heb nog even maar ga nu al kijken wat de andere providers te bieden hebben.
En eerlijk is eerlijk ik vind dit HEEL ERG! Ben al jaren klant bij jullie.
Wil niet weg maar moet dan weg! Mijn inkomen laat het niet toe om meer te gaan betalen.
Ik baal als een stekker 😡🤮

Goedkope optie is Ben.nl, maar dat is dan weer een dochter van T-Mobile. Tele2 is redelijk scherp geprijsd, mijn 2 dochters hebben daar een abonnement en het werkt prima, maar T-Mobile gaat Tele2 overnemen (als ze toestemming krijgen). Wordt nog lastig...
Stond net op punt te verlengen. Na lang twijfelen. Jammer dat t mobile hun alles onder 1 dak brengt alsof het een enorm klantenvoordeel is... Marketing praat, je bent gewoon duurder uit. Jammer maar ik ga niet verlengen na jaren.
Reputatie 7
Badge +17
David schreef:

Hey allemaal,

Jammer om te lezen dat jullie niet blij zijn met het nieuwe abonnement! Als je liever jouw huidige abonnement behoudt, met T-Mobile Samen, dan zullen wij je natuurlijk niet zomaar over gaan zetten op het nieuwe abonnement op 29 januari. Je kunt jouw abonnement dus gewoon laten doorlopen, mét T-Mobile Samen. Misschien neemt dat wat onrust weg over deze wijziging! :)

Beste David, ik denk dat er bij de meesten geen onrust is maar gewoon teleurstelling. En het gaat niet alleen over het geld maar ook over hoe T-Mobile eerst klanten lokt met kortingen en vervolgens de sympathieke actie de nek omdraait. Niet alle klanten willen T-Mobile thuis en grote/unlimited bundels. Ik ben zelf een kleine klant met Basis 150min en 500 Mb maar de klant is koning, ook een kleinverbruiker. Ben tevreden over jullie netwerk en helpdesk etc. maar ga nu toch echt overstappen ook al kan de 2,50 korting echt wel missen.
Reputatie 7
Badge +16
Doordat ze stoppen met de samen korting zetten ze mensen ook voor het blok.
Mijn contract loopt eind aug. 2019 af.
Ik ben hoofd van de samengroep.
Wil ik niet te duur uit zijn moet ik een andere provider zoeken (zoals het er nu voorstaat) want ik heb geen gezin van 4 personen. maar daarmee dupeer ik ook de mensen die dan nog in mijn groep zitten, vandaag nog een nieuw lid toegevoegd, zijn abonnement is vandaag ingegaan.

Stap ik uit is hij 5 maanden korting kwijt maar op die gronden is hij wel klant geworden bij T-mobile
Blijf ik ben ik 5 maanden lang erg duur uit. Of snap ik het nog steeds niet helemaal?
Waardeloos, als ik nu verleng betekent dat een verhoging van 44% van 19 euro naar 27,50 voor Unlimited met 10GB, ik denk dat ik na ruim 15 jaar ook maar eens opstap
En je hebt ook geen voordeel meer van samen in 1 groep zitten als de rest niet op jou adres woont.
Dus gratis onderling bellen en voordeel samen is er niet meer bij.
Reputatie 7
Badge +20
@Cristien; Als jouw abonnement stopt in augustus 2019 dan kun je er tegen die tijd weer voor kiezen om te verlengen. Wie weet hebben we dan we een leuke aanbieding voor je! Moch je toch overstappen dan kan je groep nog wel bestaan als zij gebruik maken van een geschikt abonnement en zolang de groep nog aan de voorwaarden van minimaal 2 abonnementen voldoet. Daarnaast kunnen er nog leden worden toegevoegd aan de groep (als die nog het geschikte abonnement hebben).
Binnenkort kan ik de beide abo`s verlengen voor mijn 2 zoons en houd al tijdje bepaalde abo`s in de gaten en zie de prijzen steeds hoger worden icm telefoon en gedeelte aanbetalen. Waar je in rond nov./dec nog bijv. €21,50 betaalde zit je nu al op €25,50 en dat met korting en via belsimpel/mobiel.nl (via tmobile bestellen is nog veel duurder) besteld. Ze zijn beide geen groot verbruikers aan data en hebben ruimschoots genoeg aan 5gb pm tevens bellen ze al helemaal niet dus unl bellen is ook niet nodig.

Het wordt tijd om maar een andere provider voor ze te vinden want er is geen voordeel meer om voor hun bij tmobile te blijven.

Mijn eigen contract loopt af in sept. 2019 en heb voor mijn vrouw nog net voor de 29e verlengt dus wij genieten nog tot 2019 sept de 5,- samen korting.

Zolang je dus geen groot verbruiker bent ga je er totaal niet op vooruit eerder achteruit.
Reputatie 7
Badge +16
Hajar schreef:

@Cristien; Als jouw abonnement stopt in augustus 2019 dan kun je er tegen die tijd weer voor kiezen om te verlengen. Wie weet hebben we dan we een leuke aanbieding voor je! Moch je toch overstappen dan kan je groep nog wel bestaan als zij gebruik maken van een geschikt abonnement en zolang de groep nog aan de voorwaarden van minimaal 2 abonnementen voldoet. Daarnaast kunnen er nog leden worden toegevoegd aan de groep (als die nog het geschikte abonnement hebben).

Ik heb die groep gemaakt, ben dus hoofd van die groep, kan ik dan zomaar uitstappen?
Zo als het er nu voorstaat zal ik zeker weggaan of er moeten betere en eerlijke aanbiedingen komen tegen die tijd. ( maar dat zien we dan wel weer)
Ben nog steeds pissig dat Tmobile nu de klanten binnen zijn ons als een baksteen laat vallen.
Reputatie 4
Goeie vraag CrisTien,
Zonder die 6 maanden als hieronder vermeld wellicht.

Ik ben beheerder van een T-Mobile Samen groep, zijn mijn groepsleden nu de dupe omdat ik mijn abonnement ga vernieuwen?

Nee, groepsleden houden minimaal 6 maanden hun korting. 6 maanden nadat jouw nieuwe abonnement gestart is, wordt iemand anders in de groep automatisch beheerder en ben je niet langer onderdeel van de groep. Op die manier blijft de groep nog steeds bestaan, zolang de groep nog aan de voorwaarden van minimaal 2 abonnementen voldoet. Daarnaast kunnen er nog leden worden toegevoegd aan de groep (als die nog het geschikte abonnement hebben).
Reputatie 4
Badge +2
Ja deze wijziging is een grote tegenvaller!
Als ik nu zou verlengen ben ik dus 5 euro p.mnd. duurder uit, das 60 euro per jaar, voor veel mensen misschien niet veel geld, maar voor mij wel!
De abbo’s worden steeds duurder, komt zeker omdat ze Tele2 hebben overgenomen, weer een concurrent minder.
Op zich een goed idee zo'n nieuwsitem met een FAQ erbij, echter verbaas ik mij wel over sommige antwoorden. Sommige antwoorden beantwoorden niet eens de vraag!

Deze bijvoorbeeld:
Vraag: Waarom communiceren jullie niet eerlijk aan het begin van een lancering, dat het een tijdelijk product betreft?
Antwoord:
Diensten en voordeelprogramma’s veranderen continu, op basis van de vragen en wensen van onze klanten. Daarnaast houden we altijd de behoeften en ontwikkelingen in de markt in het oog. T-Mobile Samen is geen tijdelijk programma. Klanten die gebruik maken van T-Mobile Samen blijven recht houden op deze kortingen. Dit verandert pas zodra het abonnement verlengd of vernieuwd wordt.
----
Dit is een heel mooi voorbeeld van een ontwijkend antwoord en de klant met een kluitje het riet insturen. Er is niet actief gecommuniceerd over deze verandering, pas bij verlenging/vernieuwing krijg je hier bericht over? Als TM echt eerlijk had gecommuniceerd, dan had TM een bericht (e-mail/brief/sms) naar de gebruikers gestuurd om ze op de hoogte te stellen van de aanstaande wijziging. Dat heeft TM nagelaten en dus wordt het beschouwd als niet eerlijk communiceren.

Dus TM, geef gewoon toe dat je hier handiger mee om had kunnen gaan, ipv zo'n wollig en indirect antwoord te formuleren. Fouten toe durven geven siert je beter dan een dergelijk antwoord.

Vervolgens is er kennelijk een verschil tussen verlengen en verlengen:
Vraag:
Ik heb momenteel T-Mobile Samen. Kan ik mijn contract verlengen?
Antwoord:
Bij contractverlenging krijg je een nieuw abonnement waarop het nieuwe voordeelprogramma van toepassing is. Is de contracttermijn verlopen en onderneem je geen actie? Dan behoud je dezelfde voorwaarden. Bij contractverlenging krijg je een nieuw abonnement waarop de nieuwe voordeelprogramma’s van toepassing zijn: Unlimited Voordeel & Mobiel Voordeel.
Bij een stilzwijgende verlenging blijft jouw abonnement behouden en blijft T-Mobile Samen dus beschikbaar.
------
Dus bij een stilzwijgende / passieve verlenging blijft mijn abonnement + T-Mobile Samen behouden, maar bij een bewuste contractverlenging (dus actieve verlenging), dan krijg ik ineens wel een nieuw contract? Bij geen actie ondernemen ben ik dus voordeliger uit dan wel actie ondernemen. Ergens klopt dit niet.
Reputatie 7
Badge +17
HereIsTom schreef:

Ja deze wijziging is een grote tegenvaller!
Als ik nu zou verlengen ben ik dus 5 euro p.mnd. duurder uit, das 60 euro per jaar, voor veel mensen misschien niet veel geld, maar voor mij wel!
De abbo’s worden steeds duurder, komt zeker omdat ze Tele2 hebben overgenomen, weer een concurrent minder.

De Tele2 overname moet nog goedgekeurd worden door de autoriteiten. Ik vind het ook heel jammer, ben ook een kleinverbruiker. Zoals het er nu naar uitziet ga ik in juli overstappen naar Ben. Dochter van T-Mobile met redelijk scherpe prijzen en zelfde netwerk. Want over het netwerk ben ik wel tevreden. Ik sluit daar een sim only af die maandelijks opzegbaar is. Bevalt het me niet dan ben ik zo weer weg.
Reputatie 2
Badge
ThePrutser schreef:

Bij geen actie ondernemen ben ik dus voordeliger uit dan wel actie ondernemen.

Samen wordt behouden, maar alle andere kortingen ben je kwijt.
Beste Moderators,

kan je zomaar iets wijzigen zonder dat je je klanten er van te voren van op de hoogte stelt?

Mijn groep valt nu uit elkaar terwijl de ander net verlengd heeft voor twee jaar in november. En die profiteert nog maar voor 6 maanden nu als ik verleng (23 januari was mijn verlengdatum, maar had nog geen keuze gemaakt). Als T-Mobile gewaarschuwd had, had ik dit een week eerder meer aandacht gegeven en eerder een keuze gemaakt, want dan zat er meer druk achter. Want het scheelt nu op twee tweejaars-abbonnementen 5 euro per maand, dat is 240 euro. Ok, zeg min 30, als ik nog wel T-Mobile verleng, maar dat is nog steeds 210 euro. En dat is veel geld zonder iemand ervan op de hoogte te stellen.

Of heb ik iets gemist?

Reageer