[Nieuws] T-Mobile Samen wordt vervangen door T-Mobile Alles onder 1 Dak

Toon eerste reactie

125 reacties

@ThePrutser:

Je Samenkorting houd je, maar je andere voordelen van het abbonnement ben je na 6 maanden kwijt als je niet verlengt. Dus dat zijn de (nadelige) voorwaarden van stilzwijgend verlengen. Mag ook gemeld worden.
Reputatie 7
Badge +18
@ThePrutser:

Je Samenkorting houd je, maar je andere voordelen van het abbonnement ben je na 6 maanden kwijt als je niet verlengt. Dus dat zijn de (nadelige) voorwaarden van stilzwijgend verlengen. Mag ook gemeld worden.

Als je niets doet loopt je contract inderdaad door, met Samen maar zonder korting en dan ben je altijd duurder uit. Voordeel is wel dat je nu per maand kunt wijzigen/opstappen.
Reputatie 7
Badge +20
Hey allemaal,

Ik ga m'n best doen om de vragen die gesteld zijn op te pakken! Het kan zo zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien, dat doe ik niet expres! 🙂 Er zijn ook al onderlinge reacties, waarbij er informatie wordt gedeeld met elkaar, helemaal top!

De potentiële overname met Tele2 staat in zijn geheel los van de nieuwe abonnementen. Het is namelijk iets voor in de toekomst en is ook nog niet afgerond. Dit is ook eerder een discussie voor in de FAQ over deze overname. Daar vind je ook alle actuele informatie hierover.

ThePrutser, onze FAQ is zo compleet mogelijk opgesteld, om zoveel mogelijk vragen op te vangen en uitleg te geven. De wijzigingen worden bij verlengingen en nieuwe contracten aangegeven, op onze Community en ook op onze eigen website. Als je niet verlengt, dan verloopt het contract en wordt dit niet hetzelfde verlengd als wanneer je een verlenging had aangevraagd. De voorwaarden blijven dan hetzelfde, waaronder Samen, alleen de andere kortingen kunnen vervallen en het contract is maandelijks opzegbaar. Daar zit het verschil in dit geval in.

We hebben de nieuwe abonnementen en wijzigingen vorige week bekendgemaakt. Samen wordt niet meer aangeboden bij contracten vanaf 29 januari, maar voor lopende contracten blijft het nog wel gewoon actief. Je kunt ook mensen die nog gebruik mogen maken van Samen toevoegen aan de groep, of zelf aansluiten bij een groep, zodat je de korting nog behoudt.

Als er nog meer vragen zijn, dan horen we het graag van jullie!
Maar hoe kan je klanten paaien om lid te worden of om te verlengen dmv de Samen-actie en die dan abrupt (vorige week blijkbaar gecommuniceerd, maar geen idee via welke publieke methode) stop te zetten? Wat in mijn voorbeeld dus 210 euro scheelt. En gaat eigenlijk niet zozeer om het geld, maar waarom is er geen waarschuwing, overgangsperiode o.i.d.? Dan kan je nog een keuze maken. Nu kom je eigenlijk gewoon gedwongen in een situatie terecht waar je misschien een maand geleden met deze kennis een andere keuze had gemaakt.
Reputatie 2
Klik voor bericht: TMOBILE

KOM OP JE BESLISSING TERUG !!

EN

KIES ERVOOR OM DE BESTAANDE KLANTEN DIE TMOBILE SAMEN HEBBEN,

EEN VERLENGINGSMOGELIJKHEID TE GEVEN MET BEHOUD VAN TMOBILE SAMEN.

DAAR MAAK JE VEEL HUIDIGE KLANTEN BLIJ MEE
EN ZULLEN DAN OOK BESTAANDE KLANTEN BLIJVEN.

NATUURLIJK WEET IEDEREEN DAT ER EEN BEGIN DATUM EN EIND DATUM IS VOOR ALLES.

ALLEEN OMDAT HET NIET EERLIJK, DUIDELIJK EN OPENLIJK NAAR DE BESTAANDE KLANTEN IS GECOMMUNICEERD DAT ER SPRAKE IS VAN EEN EINDDATUM, KRIJG JE DIT SOORT ONTEVREDEN KLANTEN REACTIES.

ALLE KLACHTEN DIE ER NU TE LEZEN ZIJN, DAT ZIJN VERKOOPSIGNALEN.

TMOBILE, INVESTEER BUDGET OM BESTAANDE KLANTEN TE BEHOUDEN.

PLEASE!

DE BAL LIGT NU BIJ TMOBILE, BEN NIEUWSGIERIG WAT ER ZAL GEBEUREN.
Reputatie 7
Badge +20

Eens! 👍🏻 Wie nog meer?
Reputatie 4
Badge +3
Misschien is het beter om bestaande klanten gewoon 5 euro korting te geven, ook bij verlengen.
Als ik met de nieuwe situatie het ga bekijken dan ben je bij veel andere providers een stuk goedkoper uit dan bij T-Mobile!
Reputatie 7
Badge +20
@Snijdt

Als je een contract hebt getekend voor 29 januari, dan kun je nog je gehele contract voordeel krijgen uit T-Mobile Samen. Het wordt in die zin dus niet stopgezet. Het bericht is op 23 januari ook gecommuniceerd, dus als je nog kon verlengen, dan was er nog een week voor om dit te realiseren.

@Wattedoen

Ik heb jouw bericht in een uitklapbericht gewijzigd. Een kritische nooit is altijd welkom, maar wel volgens de huisregels. Gebruik van caps lock staat gelijk aan schreeuwen en is dan ook niet de bedoeling. Ik reken erop dat je hier in het vervolg rekening mee houdt.

@Hereistom

Bij een verlenging wordt de korting van Samen (of een extra korting van €5,-) niet toegekend. Je kunt het contract dus laten doorlopen met Samen of verlengen met de nieuwe voorwaarden.
Reputatie 2
Klik voor bericht:

TMoblie

kom op je beslissing terug

en

kies ervoor om de bestaande klanten die TMobile samen hebben,

een verlengingsmogelijkheid te geven, met behoud van TMobile samen.

Daar maak je veel bestaande klanten blij mee
en zullen dan ook bestaande klanten blijven.

Natuurlijk weet iedereen dat er een begin datum en eind datum is voor alles.

Allen omdat het niet eerlijk, duidelijk en openlijk naar de bestaande klanten is gecommuniceerd dat er sprake is van een einddatum, krijg je dit soort ontevreden bestaande klanten reacties.

Alle klachten die er nu te lezen zijn, dat zijn verkoopsignalen.

TMobile, investeer budget om bestaande klanten te behouden.

Please.

De bal ligt bij TMobile, ben nieuwsgierig wat er zal gebeuren.

Bovenstaande tekst is voor mij zo belangrijk en waardevol, dat ik het niet achter een uitklap bericht wil hebben.

TMobile, kom aub met een mooie oplossing waar bestaande klanten blij mee zijn

of zeg gewoon

Beste bestaande klant, dit is de nieuwe weg waar TMobile op gaat, met of zonder jullie.

Ik ben nu alleen nog nieuwsgieriger geworden, welke kant het balletje nu op zal rollen.
@Snijdt

Als je een contract hebt getekend voor 29 januari, dan kun je nog je gehele contract voordeel krijgen uit T-Mobile Samen. Het wordt in die zin dus niet stopgezet. Het bericht is op 23 januari ook gecommuniceerd, dus als je nog kon verlengen, dan was er nog een week voor om dit te realiseren.

Sorry David, maar ik hoop dat je nu een grapje maakt.

Mijn vraag is nu: Hoe hebben jullie het gecommuniceerd? Ik wist van niks. Jullie hebben geen sms of mail gestuurd. Hoe moest ik dit weten? En, wat het ook is, vind je dit een goede communicatie? De fora staan vol met onwetende, boze klanten. Dus dit bewijst niet je gelijk. En ik wil graag een antwoord op de vraag.
Het volgende is: Ik heb wel een hele week gehad zeg je? Wauw, dat is echt lang (Ik hoop dat je mijn sarcastische ondertoon hier mee krijgt). Medewerkers van T-Mobile waren zelf niet eens op de hoogte tot vorige week. En als ik het wist, had ik het gedaan. Net als meerdere die het niet wisten en als ze wél op de hoogte waren geweest, hadden ze never nooit verlengd.

David, ik verwacht een fatsoenlijk antwoord op de vraag die al heel vaak gesteld is op fora, maar waar geen antwoord op gegeven is. En geen er omheen gedraai.
Verlengen via deze tmobile site wordt m sowieso niet daar heb je de betere en goedkopere sites voor zoals belsimpel en mobiel.nl. Prijsverschil in een telefoon van tmobile vs mobiel.nl is al bijna 65 euro verwerkt in een abo combi uiteraard. Moet binnekort 2 abos verlengen en ben dan met een 5gb 5 euro pm duurder uit puur omdat deze niet meer in de samen groep kunnen. Eerst lokt tmobile de klanten met grote kortingen en dan pakken ze het keihard weer af.
Reputatie 2
Badge
Eerst lokt tmobile de klanten met grote kortingen en dan pakken ze het keihard weer af.
Mijn ervaringen zijn anders, krijg iedere keer meer voor minder. 😉
Reputatie 4
Badge +3

Mijn ervaringen zijn anders, krijg iedere keer meer voor minder. ;-)

Leg eens uit hoe je dat dan voor elkaar krijgt, want ons lukt dat niet?
Reputatie 1
Ik heb een vraag, ik heb sinds een jaar een GO 10GB abonnement. Ik heb nu wat mensen gevonden om een groepje te vormen. Kan ik nog zo'n T-Mobile samen groep aanmaken of kan dat niet meer ?

Ik vind dit net zoals veel anderen geen slimme zet. Jullie vergeten een grote groep, de alleenstaanden. Die kunnen helemaal niets combineren en vallen dus ook bij T-Mobile buiten de boot. Ook de manier van communiceren is ronduit slecht. Een topic op het forum waar de meesten niet al te vaak komen, is niet voldoende om al je klanten te bereiken niet voldoende. Een brief of mail hierover, zou veel beter zijn.
Reputatie 2
Badge
Blijkbaar niet, geen beter idee om er jouw tiende topic mee te starten?
Wie weet, wat voor interessante reacties daar uitkomen.
Reputatie 4
Badge +3
Blijkbaar niet, geen beter idee om er jouw tiende topic mee te starten?
Wie weet, wat voor interessante reacties daar uitkomen.

Dus je klets maar wat uit je nek?
Wanneer alleen mensen met 1abonnement meer moeten betalen (30-> 35 euro) en alle anderen minder dan 27,50, dan is dit zo dom dat ik oprecht hoop dat TM deze fout inziet zodat ook ik mijn abonnement niet bij een andere provider moet afsluiten. En doe dit snel, er is al een aanbieder die 10 euro goedkoper is.
Reputatie 2
Badge
Beste, je loopt te griepen over € 5,00 p. mnd. terwijl je een abo 5GB +
onbeperkt bellen (waarschijnlijk afgesloten in combi met jouw
iPhone 8 Plus 64GB), hebt en nog geen 1GB p. mnd. verbruikt.
Wie klets er nu uit zijne nek? 😉
Reputatie 4
Badge +3
Beste, je loopt te griepen over € 5,00 p. mnd. terwijl je een abo 5GB +
onbeperkt bellen (waarschijnlijk afgesloten in combi met jouw
iPhone 8 Plus 64GB), terwijl je nog geen 1GB p. mnd. verbruikt.
Wie klets er nu uit zijne nek? ;-)

Dat was toen de voordeligste oplossing, maar nu met de nieuw prijzen niet meer.
En aangezien tussendoor het wijzigen van je abbo ook al je voordelen kost heeft het dus geen zin om te wijzigen.
Ik betaal overigens nu 45 p.mnd. incl. telefoon via Belsimpel, met de nieuwe regels nu zou dat 55 euro zijn!
Dat jij 5 euro niks vindt is jou probleeem.
Schijnbaar kun je ook niet goedkoper uit zijn, want je kunt ons er niks over vertellen!?
Reputatie 2
Badge
Ik betaal overigens nu 45 p.mnd. incl. tel
Kelere.... € 45,00 p. mnd.
Reputatie 4
Badge +3
[quote=rial]Ik betaal overigens nu 45 p.mnd. incl. tel
Kelere.... € 45,00 p. mnd.

Goedkoper kom je niet uit hoor met telefoon!
Jij zogenaamd zeker wel, je loopt hier alleen maar te trollen!
Reputatie 4
Maar ja een IPhone, die dingen zijn duur.

Ik ben alleenstaand en heb thuis gewoon internet. Onderweg gebruik ik whatsapp en zag geen rede om een hoge data bundel af te nemen. De 0MB databundel was meer dan genoeg. Zeker omdat 1 GB bundel €10,- extra p/m kost. Dat was mij het niet waard.

Ik had echt mazzel met de madness month of was het maddness weken, In november/december 2016 kocht ik een een Lenovo Mota Z play 32GB met meer dan 50% korting en met een start abonnement van "Stel samen & Stel Bij" (€5,- pm ipv €10,). 0 MB databundel, onbeperkt bellen en sms'en. Een kleine aanbetaling gedaan van een ongeveer €70 euro in MyTobile extra punten. En nu betaal ik per maand €13,51 inclusief mobiel en €2,50 T-Mobile samen korting.

Ik denk niet dat dit in toekomst nog mogelijk zal zijn. Gezien de focus van T-Mobile marketing.

Als ik ga verlengen dan betaal ik €19.- p/m ik geloof zonder korting maar met 1GB databundel. Dan ben ik duurder uit dan dan zonder de contractkorting na 2 jaar €17,50 p/m. En zonder de huidige voordelen. Waarom zou ik verlengen?
Reputatie 2
Beste T-Mobile,

Kan er nog 1 moment komen, dat bestaande klanten kunnen verlengen en dan de samen optie mogen behouden.

Dit is wat alle huidige ontevreden klanten willen, als ik die aanname mag doen.

Please T-Mobile, maak die keuze!

Alvast bedankt voor de flexibiliteit.
Reputatie 7
Badge +19
@BartRotterdam,

Jazeker, zolang jij gebruikmaakt van het oude prijsplan, kun je gewoon een T-Mobile Samen-groep aanmaken of je ergens bij aansluiten.

@wattedoen,

Dit kan ik niet voor je regelen, maar wie weet komen er in de toekomst nog eens aantrekkelijke acties die jou aanspreken en kun je op dat moment verlengen! Denk bijvoorbeeld aan onze eerdere actie met Netflix. Er komt vast in de toekomst weer zoiets leuks!
Reputatie 2
@wattedoen,

Dit kan ik niet voor je regelen, maar wie weet komen er in de toekomst nog een aantrekkelijke acties die jou aanspreken en kun je op dat moment verlengen! Denk bijvoorbeeld aan onze eerdere actie met Netflix. Er komt vast in de toekomst weer zoiets leuks!

Jammer, maar dit wil dus zeggen dat T-Mobile het standpunt aanneemt van:

We hebben de bestaande klanten niet duidelijk laten weten dat wanneer ze niet op tijd verlengen, ze dan het mooie product samen zullen verliezen wanneer ze dat na een bepaalde datum doen.

pech voor iedereen die er te laat achter komt.

:(

Opzeggen wordt steeds makkelijker gemaakt.

Reageer