[Nieuws] T-Mobile Samen wordt vervangen door T-Mobile Alles onder 1 Dak


Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 14445 reacties
Met T-Mobile Alles onder 1 Dak speelt T-Mobile in op de wens om één aanbieder voor alle mobiele en vaste aansluitingen te hebben. Dit wordt de vervanger voor nieuwe abonnementen van T-Mobile Samen. Klanten die op dit moment T-Mobile Samen gebruiken, en hun abonnement niet verlengen of overstappen naar het nieuwe abonnement, blijven Samen en de bijbehorende voordelen behouden.

[LET OP!]
Sinds 12 juni 2018 heeft al het voordeel (ook Alles Onder 1 Dak) van T-Mobile een nieuwe naam: T-Mobile Klantvoordeel. Kijk in onze FAQ voor alle informatie over dit nieuwe voordeelplan!


Wanneer is de einddatum van T-Mobile Samen?
Klanten die gebruik maken van T-Mobile Samen blijven recht houden op deze kortingen. Dit verandert pas zodra je het abonnement verlengt of vernieuwt.

Waarom communiceren jullie niet eerlijk aan het begin van een lancering, dat het een tijdelijk product betreft?
Diensten en voordeelprogramma’s veranderen continu, op basis van de vragen en wensen van onze klanten. Daarnaast houden we altijd de behoeften en ontwikkelingen in de markt in het oog. T-Mobile Samen is geen tijdelijk programma. Klanten die gebruik maken van T-Mobile Samen blijven recht houden op deze kortingen. Dit verandert pas zodra het abonnement verlengd of vernieuwd wordt.

Waarom stopt T-Mobile met T-Mobile Samen voor nieuwe klanten of klanten die hun abonnement vernieuwen?
Unlimited internet is dé consumententrend in de telecomsector. Met Unlimited Voordeel spelen wij daar verder op in door onbeperkt en snel internet betaalbaar én toegankelijk te maken voor iedereen.
De extra korting van Unlimited Voordeel vervangt de kortingen die we eerst gaven via T-Mobile Samen en daarom kunnen nieuwe klanten geen gebruik meer maken van T-Mobile Samen. Bestaande klanten met T-Mobile Samen hebben na vernieuwing geen recht meer op de extra korting, maar kunnen nog wel onderdeel blijven van de T-Mobile Samen groep (inclusief gratis onderling bellen), maar ontvangen de extra voordelen via T-Mobile Unlimited onder 1 dak. Doordat de klant nog in de T-Mobile Samen groep zit, blijven de voordelen voor de rest van de groep nog hetzelfde.

Er zijn ook klanten die geen huisgenoten hebben, wat kunnen jullie deze klanten bieden?
Op dit moment hebben we voor hen een aantal opties. Klanten kunnen hun mobiele abonnement combineren met een T-Mobile Thuis abonnement en op die manier extra voordeel krijgen. Daarnaast kan je met een combinatie van Unlimited 4G voor Thuis, Go (Tablet) of Basis Sim ook in aanmerking komen voor Unlimited Voordeel of Mobiel voordeel!

Ik ben beheerder van een T-Mobile Samen groep, zijn mijn groepsleden nu de dupe omdat ik mijn abonnement ga vernieuwen?
Nee, de groep kan blijven bestaan en de groepsleden blijven hun korting houden totdat zij zelf gaan verlengen.

Wat is de reden dat T-Mobile zo kort na de introductie van T-Mobile Samen de stekker eruit trekt? Is het niet succesvol?
T-Mobile Samen is succesvol en in hele korte tijd gegroeid, waar we erg blij mee zijn. De overgang naar een nieuw voordeelprogramma heeft twee belangrijke redenen:
1) T-Mobile wil de nummer één speler zijn op het gebied van Unlimited internet. Vorig jaar zijn wij de eerste geweest die Unlimited Internet op de markt hebben bracht. We zetten met Unlimited Voordeel de volgende stap om voorop te blijven lopen en premium Unlimited internet toegankelijk te maken voor nog meer consumenten in Nederland. Het is niet mogelijk om deze twee proposities naast elkaar te laten bestaan.
2) T-Mobile biedt haar klanten steeds meer keuzevrijheid. Naast mobiel internet, bieden we nu ook T-Mobile Thuis en Unlimited 4G voor Thuis. Daarmee verandert het aantal abonnementen binnen een huishouden. Steeds meer consumenten geven de voorkeur aan één aanbieder binnen een huishouden. We hebben daarom gekozen voor een voordeelprogramma waarmee we aan die wens tegemoet komen. Doordat we ons aanbod van abonnementen verbreden hebben we gezocht naar een programma waar klanten al die verschillende abonnementen kunnen combineren. Zo maken we voordeel simpeler en overzichtelijker voor onze klanten.
Op basis van bovenstaande hebben we besloten dat we over moesten naar een nieuw concept, waar alles op den duur onder past en wat aansluit bij dat wat de klant wilt.

Ik heb momenteel T-Mobile Samen. Kan ik mijn contract verlengen?
Bij contractverlenging krijg je een nieuw abonnement waarop het nieuwe voordeelprogramma van toepassing is. Is de contracttermijn verlopen en onderneem je geen actie? Dan behoud je dezelfde voorwaarden. Bij contractverlenging krijg je een nieuw abonnement waarop de nieuwe voordeelprogramma’s van toepassing zijn: Unlimited Voordeel & Mobiel Voordeel.
Bij een stilzwijgende verlenging blijft jouw abonnement behouden en blijft T-Mobile Samen dus beschikbaar.

Ik heb een Go abonnement aangesloten/verlengd voor 29 januari 2018, maar mijn nieuwe abonnement gaat later in. Wat geldt voor mij?
Heb je een abonnement een ingangsdatum vanaf 29 januari 2018? Maar je hebt je abonnement al eerder aangesloten of verlengd? Dan kun je dat zien op My T-Mobile bij ‘Mijn abonnement’. In dat geval kun je nog wel via ‘T-Mobile Samen’ in het menu een Samen groep aanmaken en beheren. Je kunt ook al een T-Mobile Unlimited onder 1 dak starten of je abonnement aanmelden bij een T-Mobile Unlimited onder 1 dak. De voordelen krijg je vanaf de start van je nieuwe abonnement.

Mag T-Mobile zomaar stoppen met T-Mobile Samen?
T-Mobile Samen is een cadeau van ons aan onze klanten. Het blijft dan ook beschikbaar voor klanten die daar nu gebruik van maken en hun abonnement niet verlengen, vernieuwen of overstappen. T-Mobile Samen is gekoppeld aan alle abonnementen geïntroduceerd vóór 29 januari 2018. Nieuwe abonnementen bieden wij ons nieuwe voordeelprogramma aan.


Mochten jullie nog vragen voor ons hebben, laat het hier in het topic weten!

126 reacties

Reputatie 7
Badge +20
@Geebhome Ik begrijp dat het niet voor iedereen voordelig uitvalt. We nemen je feedback ook zeker mee en wie weet komen we in de toekomst weer met iets waar je ook van kan profiteren.
Ik weet ondertussen allang dat ik het kan combineren met een thuisabonnement om korting te ontvangen maar ik wil geen thuisabonnement. En waarom moet ik als alleenwonende een extra abonnement afsluiten om korting te ontvangen en mensen die met meerdere mobiele abonnementen in één huis wonen niet.
Het gaat hier niet om de korting maar om het feit dat jullie je klanten niet hetzelfde aanbieden.
Ooit is Tmobile gestart met Samen waarschijnlijk om extra klanten te trekken , géén enkel probleem ik heb hier zelf ook van geprofiteerd net als iedereen. Iedereen alleenwonend of niet kon hier aan mee doen. Op een gegeven stoppen jullie hiermee, ook geen enkel probleem . Maar vervolgens creeren jullie Alles onder 1 dak waarin alleenwonenden niet meer in aanraking komen voor een korting maar alle andere klanten wel. Behalve als je dus een extra thuisabonnement afsluit die je niet wilt, Hier maken jullie dus onderscheid in de levenssituatie van jullie klanten.
Reputatie 7
Badge +20
@Geeblome; We bieden nu Klantvoordeel aan waarbij je bijvoorbeeld ook een Thuis abonnement kan combineren met je mobiele abonnement. In dit FAQ kun je alle informatie over vinden.

@cinnepin86; Ik heb samen met een Thuis collega even naar je abonnement gekeken en we zien dat je Thuis abonnement niet duurder is geworden. Je betaalt nog evenveel als voorheen en je kan profiteren van nog meer voordeel voor dezelfde prijs. Doordat je weer gebruik maakt van je oude mobiele abonnement ( Stel Samen & Stel Bij) krijg je 2GB extra als voordeel. Bij Thuis kun je ook profiteren van extra voordeel alleen heb jij die optie nog niet aangezet. Zo kun je helemaal gratis meer snelheid krijgen op je Thuis internetaansluiting en krijg je €7,50 tegoed voor meer TV keuze. Dit kan je heel eenvoudig aanzetten via My T-Mobile> Klantvoordeel. In dit topic lees je er meer over.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt! 🙂
wat ik zo ontzettend jammer vindt!

ik was zéér tevreden over T-Mobile thuis ik ben inmiddels een jaar lid en heb ook hier mijn mobiel abbonoment van! ik bel netjes dat ik eventueel belang erbij had om nog een jaar te verlengen en wat t mobile thuis mij kon aanbieden! .. ik zou er over na denken en kon er dan op terug komen ..

toen zegt de dame aan de telefoon op dat moment maar je kunt nu al meer korting krijgen ivm met de nieuwe klantenvoordeel waarop ik zeg dat ik dat niet kon omdat ik mijn mobiel al voor die 29jan had gekocht/afgesloten maar ze vertelde me dat ik dat niet goed had!
dat ik het zelfde bedrag bleef betalen en niks meer.. maar wel extra 2gb meer en kon 2 tv pakketten uit zoeken! zeg als dat zo is .. dan mag u het aanpassen maar ik wil geen cent meer betalen dan wat ik deed ..

dus ik dacht leuk! wat fijn dat ze me dat laten weten telefoon opgehangen en wat bleek .. mobiel was duurder geworden, en betaalde gewoon 10,- aan tv thuis!

nu heb ik meerdere malen met tmobile gebeld, naar de winkel geweest ..
en me mobiel is terug gedraaid maar ik betaal nu nog steeds iets van 3 a 4,- met tmobile thuis ..

vindt het onbegrijpelijk dat ze me iets aansmeren en tmobile het zelf verkeerd heeft
ik bel extra omdat ik tevreden was en eigenlijk wou verlengen en dan gaan ze zo met de klanten om.

ze kunnen het niet terug draaien want wat ik had met tmobile thuis dat was er uit..
door hun fouten en degene die ik aan de telefoon had verkeerde informatie geeft betaal ik nu meer..

vindt het zo tegenvallen dat klanten voordeel ik ben alleen tv thuis (tv en internet) en me mobiel bij jullie en vervolgens wordt het alleen maar duurder..
heb erg me twijfels wat ik hier nu mee ga doen .. heb er geen goed voor voor over dat ze zo met klanten omgaan en juist bellen omdat ze tevreden zijn
Heb hetzelfde , kon een jaar geleden verlengen, toen niet gedaan omdat mijn iphone 6s nog prima werkte. Ook het feit dat de samen korting zou gaan vervallen bij een nieuw abonnement en ik als allleenstaande geen korting meer zou kunnen ontvangen voelde als discriminatie.
Nu een jaar verder ben ik aan vervanging van mijn telefoon toe en ben ik dus naar een nieuw abonnement aan het kijken, Ik ben alweer jaren klant bij Tmobile, heb nog nooit enige vorm van problemen gehad en voor mij is het de beste provider en bij verlenging ook het voordeligst. Toch lukt het me niet om me over het feit heen te zetten dat ik me als alleenstaande gediscrimineerd voel. En dit is voor mij de reden dat ik de verlenging steeds uitstel. De vraag die ik mezelf nu stel is stap ik over naar een provider waar ik iets meer betaal en waar ik misschien minder tevreden over ben maar die mij niet het gevoel geeft dat ik als alleenstaande/alleenwonende een mindere klant ben.
Reputatie 7
Badge +20
@Razzie

Ik heb zojuist op jouw andere reactie gereageerd. Mocht je daar nog op willen reageren, kun je dat in dat topic doen.
Volgens mij heb ik nog nooit een andere provider gehad maar met al die kortingen die vervallen toch maar eens bij andere providers kijken. Ik heb 0 emails ontvangen dat Samen Korting vervalt of Tmobile EXTRA met punten etc.

Mijn dochter kan nu verlengen maar ja he..Nooit iets vernomen dat dingen vanaf 29 januari 2018 anders werden.

Schijtziek word je van geen communicatie. jaarlijkse verhogingen kan ik mee leven . Alles word duurder.
maar miscommunicatie of GEEN communicatie (per email of brief) heb ik grote schurft HEKEL aan.

Je kan ook niet je oude abonnementen houden omdat ze daar ook sneaky kortingne in hebben gebouwd dat als die vervallen na je contract periode je abonnement ineens 10 euro duurder word (zonder dat er iets veranderd). Er word ook gezegt dat na onderzoek bleek dat Klanten liever vaste korting hebben dan punten sparen. Mij is nooit iets gevraagd en daar ik alleen woon als mijn abo afloopt vervalt EN de korting EN het punten sparen als ik verleng.

foei T-Mobile... FOEI 😡

trouwens


GRONDWET NEDERLAND Artikel 1
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Jullie maken onderscheid tussen mensen die alleen wonen en mensen die samenwonen op 1 adres.
Het heet nu klantvoordeel en werkt anders. Daarnaast is de korting lager. Maar goed, ik heb uit coulance met terugewerkende kracht 2 maanden korting gekregen. Prima.
Reputatie 6
Badge +13
Beste niquede de samen korting is enkele maanden terug vervangen.
Wanneer heb je verlengd?
Wat een naaistreek! Ik verlengde bij T-Mobile in de veronderstelling dat ik SAMEN korting zou krijgen. Kijk ik op mijn eerste twee facturen, nee hoor, geen korting. Ik heb dit wél zo begroot voordat ik het abonnement afsloot. Heel sneaky weer.

Daarom vallen 'bedrijven' gewoon niet te vertrouwen.
Reputatie 3
Badge +11
Hey Erik,

Ik heb direct de huidige status voor je in ons systeem opgezocht, daar zie ik dat het verder wordt opgepakt door onze specialisten. Geen zorgen hoor, zij zullen hierover spoedig contact met je opnemen. Geniet van je dag en vooral het heerlijke weer!
Beste Jamie, dank voor je reply.

Ik zie enkel en alleen tegenstrijdigheden bij de T-Mobile Klantenservice en Callcentre medewerkers.
Op papier, de voorwaarden, en mijn tariefoverzicht is het zo klaar als een klontje.
Er staat éénduidig aangegeven dat T-Mobile Samen korting van toepassing is.
Hieronder mijn Tariefoverzicht:



Echter het probleem is dat dit niet in de factuur tot uiting komt.

Overigens is de 2,50 Euro natuurlijk niet juist want de groep bestaat uit tevens 2 andere. Dit hoort volgens de voorwaarden 5 Euro te zijn.

Nogmaals het verzoek om deze mij toekomende T-Mobile Samen korting van 5 Euro per maand in de facturen met terugwerkende kracht te effectueren.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi ErikOnline,

Ik ben ondertussen ook aan het uitzoeken geweest, omdat ik het allemaal wel wat vreemd vind! Goed dat je dit nogmaals aangekaart hebt hoor.

Er zijn inderdaad wat tegenstrijdigheden te vinden in de voorwaarden, vandaar ook de hele verwarring rondom de korting! Om deze reden heb ik dit doorgezet naar onze specialisten, met een uitgebreide uitleg waarin ik aan heb gegeven wat in de voorwaarden te vinden staat over de @Work-abonnementen. Onze specialisten zullen dit nu uit gaan zoeken en naar een oplossing kijken. Ik heb jouw telefoonnummer toegevoegd, dus het kan zijn dat zij één dezer dagen contact met jou zoeken!

Ik ga er vanuit dat het nu tot op de bodem wordt uitgezocht, Erik. Laten we elkaar ook op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen! 🙂
Wat vreemd dat T-Mobile haar medewerkers de eigen voorwaarden niet kennen, Ik ken genoeg mensen met zakelijke abonnementen waar het Tmobile Samen korting gewoon maandelijks berekend wordt, want hieronder staan juist de HUIDIGE spelregels duidelijk aangegeven, tevens staat er eenduidig dat de @work abonnementen, T-Mobile Samen profiteren :
https://www.t-mobile.nl/consumer/media/pdf/voorwaarden/spelregels-t-mobile-samen.pdf



Hierbij nogmaals het verzoek de T-Mobile voorwaarden na te komen en de 5 Euro korting per maand toe te passen, conform deze voorwaarden.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi ErikOnline,

Ik kan me voorstellen dat dit wat verwarrend kan zijn en ik geef je hier graag meer helderheid over! Daar zijn wij immers voor. :)

Ik heb meteen even nagekeken wat exact de voorwaarden zijn. De verwarring ligt denk ik in het document dat jij hebt gevonden; de voorwaarden waar je naar verwijst, zijn niet de huidige voorwaarden. Kun je me wellicht vertellen waar je deze vandaan hebt? De spelregels die vanaf januari 2017 gelden zijn namelijk deze spelregels. Daarin is te lezen dat je met zakelijke abonnementen onderling gratis kunt bellen.

Hopelijk is het zo allemaal duidelijk! Heb je er meer vragen over, laat het mij dan weten!
Op 27 oktober 2017 vernieuw ik mijn T-mobile abonnement met een @Work-abonnement, van welke ik het contract op 8 november 2017 ondertekend heb.

In de voorwaarden van T-Mobile Samen staat er het volgende:
Heb je een Go 17.2, @Work of 4G voor Thuis-abonnement? Of het nu een consumenten-, tablet- of Go zakelijk abonnement is; je krijgt elke maand €2,50 extra korting als je nog een groepslid hebt met een abonnement. En je krijgt zelfs €5,- extra korting als er minimaal 2 andere groepsleden een Abonnement hebben.



Op mijn factuur zie ik echter geen korting. Ik mail erover en krijg deze leugens:
1. Bedankt voor uw bericht. U vraagt of u met het abonnement @Work ook 5 euro T-Mobile Samen korting ontvangt? Ik kan me voorstellen dat u hier meer informatie over wilt. Ik help u graag verder.

Alleen klanten met een Go abonnement ontvangen per maand 5 euro korting met T-Mobile Samen, wanneer ze minimaal met 2 andere leden in de groep zitten.
@Work krijgen geen korting of T-Mobile Samen cadeau.
Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben en wens u een prettige dag toe.
Met vriendelijke groeten,
Funda

Ik mail ze nogmaals en wederom:
2. De T-Mobile Samen korting geldt helaas niet voor het @Work abonnement. U kunt onderling wel gratis bellen. Dit is nooit anders geweest.
Een fijne dag toegewenst.
Met vriendelijke groet,
Sabrina
T-Mobile


Graag de 5 euro T-Mobile Samen korting toevoegen, in plaats van leugens te verkopen.
Tja, dat wordt dan, zoals anderen in dit Forum overstappen naar Vodafone. Was al behoorlijk boos toen ik het vaste nummer niet meer in de groep mocht houden, en nu vervalt alles dus. Vodafone en Ziggo is dan de betere optie, zeker als je kleinverbruikers bent en op 4 verschillende adressen woont. Jammer na al die jaren.
Reputatie 2
David schreef:

Sairoen44 schreef:

Jaimy schreef:

Hoi Seiroen44,

Je blijft nog 6 maanden in de groep, zodat de anderen nog korting ontvangen, maar jouw eigen Samen-voordeel vervalt dan inderdaad! Dit staat allemaal uitgelegd in het eerste bericht van dit topic!



oh oke kan iedereen in de groep mij dan nog gratis bellen?



Dat klopt inderdaad, Sairoen! :)



oh oke
Reputatie 7
Badge +20
Sairoen44 schreef:

Jaimy schreef:

Hoi Seiroen44,

Je blijft nog 6 maanden in de groep, zodat de anderen nog korting ontvangen, maar jouw eigen Samen-voordeel vervalt dan inderdaad! Dit staat allemaal uitgelegd in het eerste bericht van dit topic!



oh oke kan iedereen in de groep mij dan nog gratis bellen?



Dat klopt inderdaad, Sairoen! 🙂
Reputatie 2
Jaimy schreef:

Hoi Seiroen44,

Je blijft nog 6 maanden in de groep, zodat de anderen nog korting ontvangen, maar jouw eigen Samen-voordeel vervalt dan inderdaad! Dit staat allemaal uitgelegd in het eerste bericht van dit topic!



oh oke kan iedereen in de groep mij dan nog gratis bellen?
Jammer nu is t-mobile zeker niet meer de beste deal op naar de volgende. Tele2 here I come 😉
Heel jammer dat dit stopt en niet verteld word als je je abonnement verlengt.
Bij het verlengen aangegeven dat we met 2 abonnementen in een groep zitten en dat er 3 pre-paid van de kinderen ook in de groep zitten.
Dan ga je verlengen en zie je opeens dat je geen 2,50 korting krijg en dat de kinderen niet meer gratis naar 1 van de ouders kunnen bellen. Maar dat verteld t-mobile er niet bij tijdens het oversluiten, heel jammer.
Nu is er een klacht aangemaakt en dan kan je alles onder 1 dak activeren, maar het onderling gratis bellen gaat niet meer. Dit gebeurt toch regelmatig.
Beste T-mobile, communiceer nu eens duidelijk naar de klanten welk bijvoorbeeld Samen voordeel hebben wat de gevolgen zijn bij het overstappen.
T-Mobile probeert het 'Spotify -systeem' na te apen waarbij het grote verschil is dat Spotify een aanvullende dienst is en mobiel telefoneren een basisbehoefte.

Vanaf Juni vertrek ik als trouwe T-Mobile abonnee voorlopig naar Robin Mobile.
Hun abonnement-systeem is na onderzoek het enige financieel veilige en eerlijke alternatief op T-Mobile. Ik kan er tevens per maand opzeggen zodat ik dan rustig kan wachten op het moment dat T-Mobile tot inzicht en inkeer gaat komen.

Grote gezinnen bevoordelen c.q. het individu hierop benadelen is een vorm van discriminatie.
Dus stop met Alles onder 1 Dak!
Reputatie 2
Badge
Regels veranderen, soms omdat ze niet werken, soms omdat ze te goed werken.
Dit gebeurt overal. Er zijn altijd wel mensen die het er niet mee eens zijn. En gelukkig mag je elders kijken of je een betere deal kan vinden.
Dus ja, als je verlengt en je raakt je korting kwijt dan is het even zuur. Maar goed, de prijzen zijn nog steeds redelijk en je bent eigenlijk steeds minder kwijt aan je abonnement (zeker als grootgebruiker).
Het voelt shit, maar ja, het is te begrijpen en de prijzen vallen nog binnen enige redelijkheid, moet ik zegen.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Seiroen44,

Je blijft nog 6 maanden in de groep, zodat de anderen nog korting ontvangen, maar jouw eigen Samen-voordeel vervalt dan inderdaad! Dit staat allemaal uitgelegd in het eerste bericht van dit topic!

Reageer