Beantwoord

Overstappen Tele 2

• 25 januari 2017
  • 8 reacties
  • 413 Bekeken

Hi T Mobile,

Al jaaaaaaren klant bij jullie, echter blijkt dat nadat ik op 'Abonnement Verlengen ' klik, de prijzen hier niet echt op afgestemd zijn. Niet echt het gevoel dat mijn trouwe gedrag beloond wordt, terzijde van de Extra spaarpunten, waar ik eerlijk gezegd weinig waarde aan hecht. Na een simpelrekensommetje om deze te gebruiken om factuurkortingen te ontvangen, kom ik nog lang niet in de buurt van een prijs wat jullie zuster-organisatie Tele 2 aanbiedt, voor dezelfde telefoon, met 3GB meer.

Na ongeveer 12 jaar klant te zijn geweest, wil ik eigenlijk niet meer zoveel betalen.
Als ik dan naar Tele 2 ga, kan ik alvast deze maand of februari mijn nummer over laten zetten?

De facturen blijven dan doorlopen tot mijn einde contract? Of moet het in 1 x afbetaald worden?

Verder overigens wel altijd tevreden geweest over jullie service, My T-Mobile, en duidelijke communicatie.

Mark
icon

Beste antwoord door Da Vinci 25 januari 2017, 22:58

Dag Tom,

Het zou jammer zijn als je T-Mobile zou gaan verlaten. Allereerst is het handig om te weten dat Tele2 geen dochtermaatschappij is, het enige is dat zij gebruikmaken van het 2G en 3G-netwerk van T-Mobile. Houd er rekening mee dat zij dit willen afbouwen en op een volledig eigen 4G netwerk willen zitten (is nog in ontwikkeling, dus er zijn nog gaten...), en dit kan best ongunstig zijn voor de klant.

Qua financien zit je overigens beter bij T-Mobile: voor 50 cent meer dan bij Tele2 heb je 10 gb ipv 8. Huh? Ja! Je moet dan alleen wel even T-Mobile Samen aanzetten en kiezen voor het cadeau van €2,50 factuurkosten, want dan wordt T-Mobile weer aantrekkelijk.

Ga je toch overstappen, dan dien je normaal gesproken de abonnementsperiode uit te zitten. Je kan vanaf 2 maanden voor de einddatum nummerbehoud aanvragen via de nieuwe provider.

Vincent
Bekijk origineel

8 reacties

Dag Tom,

Het zou jammer zijn als je T-Mobile zou gaan verlaten. Allereerst is het handig om te weten dat Tele2 geen dochtermaatschappij is, het enige is dat zij gebruikmaken van het 2G en 3G-netwerk van T-Mobile. Houd er rekening mee dat zij dit willen afbouwen en op een volledig eigen 4G netwerk willen zitten (is nog in ontwikkeling, dus er zijn nog gaten...), en dit kan best ongunstig zijn voor de klant.

Qua financien zit je overigens beter bij T-Mobile: voor 50 cent meer dan bij Tele2 heb je 10 gb ipv 8. Huh? Ja! Je moet dan alleen wel even T-Mobile Samen aanzetten en kiezen voor het cadeau van €2,50 factuurkosten, want dan wordt T-Mobile weer aantrekkelijk.

Ga je toch overstappen, dan dien je normaal gesproken de abonnementsperiode uit te zitten. Je kan vanaf 2 maanden voor de einddatum nummerbehoud aanvragen via de nieuwe provider.

Vincent
Hi Vincent,

Weet niet wie Tom is, misschien dat die wel geïnteresseerd is in 10 GB, da's mij namelijk veels te veel.

De twee-euro-vijftig korting draagt bij het kiezen van een Galaxy S7 Edge niet veel bij;

Tele2 = € 39 pm, 4 GB
TM = 49 - 2,50 = € 46,50, 5 GB.
(Voor beide geen bijbetaling voor toestel)

Verder bel ik niet tot nauwelijks, SMS ook niet. Doe veel via Wifi. Maar gezien het voor 24 maanden zou gelden, is het totaalbedrag toch een erg leuk bedrag en in mijn ogen die extra GB, MyTMobile app en de rest niet waard.

Bedankt voor je uitleg en tip wat betreft Tele 2's handelswijze, echter zie ik dat ze voorlopig alle gebieden dekken met 4G waar ik me vaak bevindt.

'Persuade me', Vincent.

Mark
Dag Mark,

Excuus, ik was even in de war qua naam. Helaas kon ik uit jouw eerste verhaal niet opmaken voor welk abonnement jij wilde gaan, dus deed ik een wilde gok.

Ik begrijp jouw verhaal nu beter; een verschil van €7,50 per maand is best veel. En ik weet even niet hoe ik dat ga goedpraten
Grr, m'n reactie is half weg! Ga straks mar even kijken waar de rest gebleven is.
Kan het ook niet terugvinden, dus ik type het wel opnieuw. Volgende keer niet meer op de smartphone reageren...

Het verschil zit 'm dus vooral in het onbeperkt bellen. Waarvan jij zelf aangeeft dat je het niet nodig hebt (ook al is het soms handig, mensen vinden het ook leuk om gebeld te worden door jou!:P). Wat je zou kunnen doen is eventjes contact opnemen met de klantenservice, wellicht dat zij nog iets voor jou kunnen betekenen. Soms kunnen zij net iets meer doen (maar dat zul je even moeten proberen).

Maar goed, ik begrijp best dat je nu erg twijfelt met het grote verschil in financiën. Kijk voor de grap ook eens bij de dochteronderneming Ben, wellicht dat zij nog wat voor jou hebben (dan behoud je i.i.g. het A-netwerk van T-Mobile).
Hey Mark, na jaren stap ik ook over naar Vodafone, meer omdat ik niet tevreden ben over de service van tmobile en de dekking (vaak geen bereik en ik reis veel). Tele2 zou ik niet doen, is net zo slecht of zelfs slechter dan tmobile, ze lokken je met goede deals, maar uiteindelijk is goedkoop, duurkoop. Kijk eens naar de deals van Vodafone, Telfort of KPN, wellicht iets duurder, maar veel betere kwaliteit en service.
Stap niet over... T-Mobile, het beste netwerk van Nederland & Wereld.
Daarnaast nog veen mooie kortingen en een super geweldige forum met beste klantenservice.

Sorry hoor, ik moest het even kwijt ;-)
Overigens, T-Mobile is goedkoop, dat zijn scherpe prijzen van vaste en nieuwe klanten. Daarom zijn de prijzen zo scherp 🙂
Kijk, soms moet je even afwisseling hebben in het leven.

Wij Hollanders zijn van aard gierig, meen ik van 't media?

Dus moeten wij soms op de blaren zitten vanwege ons gedrag!

Nu eventjes weer reëel, je wilt een vrij nieuw toestel met weinig data etc etc..
Mooie van dit toestel is dat het voor mobiel internet zooo schrik is en vlot, dat ik persoonlijk niet genoeg zou hebben aan 4gb. (Tenzij je een Wifi-hunter bent) Dat ter zijde.. Zou ik het toestel los proberen te kopen en dan een sim-only te nemen..

Dit is een slimmere zet aangezien je nu al zorgen maakt over +/- 6 euro extra p.m., dan scheelt een sim-only toch zo'n 20 tot 30 euro p.m.!

Fftjes een omweg misschien, maar als je een jaar verder bent.. Ben je toch blij met wat je per maand bespaard.

Plus nooit gezeur over slechte dekking als je het nieuws geloofd:
Bron: https://www.bellen.com/nieuws/t-mobile-beste-geteste-mobiele-netwerk

Uiteraard is dit advies, doe er mee wat je wilt! Fijne avond 🙂.

- Jordy

Reageer