Beantwoord

Phishing mail ontvangen

• 19 november 2016
  • 2 reacties
  • 135 Bekeken

Dit is het bericht:

Uw nieuwe factuur

J B

Uw nieuwe factuur staat klaar op My T-Mobile.
Het factuurbedrag is € 268,25.

Bijzonderheden bij deze factuur

✔️ U heeft op 15/09/2016 gebeld naar een servicenummer. Op deze factuur betaalt u daarvoor € 48,21 (exclusief BTW) gebruikskosten. Het gesprek naar dit servicenummer viel voor een deel of volledig buiten uw bundel/tegoed. Meer weten over servicenummers op uw factuur? Ga naar onze website

✔️ U heeft uw abonnement gebruikt in het buitenland. Op deze factuur betaalt u daarvoor in totaal € 116,79 (inclusief BTW). Meer details over de gesprekken en sms'jes ziet u op uw specificatie. Zie ook t-mobile.nl/buitenland voor informatie over de tarieven.

✔️ Op deze factuur zijn gebruikskosten in rekening gebracht voor de datum 15/09/2016. Deze kosten hadden eigenlijk al op een eerdere factuur moeten staan, maar wij konden ze pas later verwerken in onze systemen. Onze excuses voor de onduidelijkheid.

Uw gespecificeerde factuur kunt u bekijken op My T-Mobile.

Bekijk uw factuur

Heeft u nog geen My T-Mobile account? Dan kunt u zich via onderstaande link registreren.
Registreer voor My T-Mobile

Afschrijving

Het bedrag van € 268,25 wordt omstreeks 25/11/2016 van uw rekening afgeschreven.

Graag uw reactie
icon

Beste antwoord door Kaassausje 20 november 2016, 00:23

Hoi jokeborn, welkom op het klantenforum.

Om Poco-Loco even bij te staan: yep, de e-mail is nep. De e-mail wordt ook veelvuldig genoemd in het algemene topic over phishing. Omdat er een algemeen topic over dit onderwerp is, sluit ik dit topic om het overzicht op het forum te bewaren.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Yup..... tenminste, als je via de My T-Mobile app of de website direct inlogt kan je zien of je enige kosten hebt gemaakt...

Daar staan ook je werkelijke facturen tussen, maar die 268.25 heb ik inmiddels zo vaak op werk langs zien komen... Ik gok dat die nep is ja (of je hebt echt bijzonder toeval met kosten weten te maken).

In alle gevallen, niet op de linkjes klikken, niet dingen uit dat soort mailtjes openen. Geldt voor alle diensten die spontaan met 'facturen' langskomen. Even apart naar de dienst toegaan en controleren of het zou kunnen kloppen.
Hoi jokeborn, welkom op het klantenforum.

Om Poco-Loco even bij te staan: yep, de e-mail is nep. De e-mail wordt ook veelvuldig genoemd in het algemene topic over phishing. Omdat er een algemeen topic over dit onderwerp is, sluit ik dit topic om het overzicht op het forum te bewaren.