Vraag

Phising mails

Zojuist een phising/spam mail ontvangen, dit wil ik graag even melden

afzender is t-mobile@cironaco.com

hieronder de inhoud:

Uw betalingstermijn is verstreken

In de maand juli 2015, heeft u het maandelijkse limiet van de databundel overschreden met 525MB.
Aangezien dit dataverkeer als buitenbundel-gebruik wordt gezien, rekenen wij hiervoor 10 cent per MB.

Wij hebben u meerdere malen per brief verzocht om de betaling onder factuurnummer Q32DV823IO1 alsnog te voldoen.
Tot op heden hebben wij helaas nog geen betaling van u ontvangen. Wij hebben u hierover meerdere malen al een brief over gestuurd.
Wij attenderen u erop dat het betalingstermijn is verstreken.

Het openstaande bedrag is momenteel € 52,50 (inclusief kosten).
Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten ter hoogte van €113,95 indien het niet binnen de door ons gestelde termijn is voldaan.

- Klik hier op: online betalen om de factuur te voldoen, let op dat u de juiste waarde selecteert
- U kunt nu direct uw betaling doen via iDEAL. Kies hiertoe uw eigen bank
- Zodra u het openstaande bedrag heeft betaald via 3V Payment Group, ontvangt u een unieke 19-cijferige code.
- Om de betaling succesvol te verwerken, dient u de 19-cijferige code via de link hieronder.

Vul hier uw 19-cijferige code in om de betaling succesvol te verwerken.

Let op: Als wij uw betaling niet voor 10 oktober 2015 van u ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure. Voorkom bijkomende kosten.

U kunt niet reageren op deze email. Op onze website kunt u wel reageren.

Hoogachtend,

T-Mobile Klantenservice
Factuur en betaling

Door deze factuur te betalen, erkent de klant kennis te hebben genomen van de algemene en specifieke voorwaarden die betrekking hebben op de diensten en producten, vermeld op de factuur en die eveneens te aanvaarden.

3 reacties

Wij hebben vanmiddag om 16:05 uur dezelfde e-mail ontvangen. Ik zou ook mijn datalimiet hebben overschreden. Ook 525 MB over mijn limiet heen en dezelfde hoogte van de bedragen aan incassokosten en dergelijke.

We kwamen er net achter dat het niet echt van T-Mobile kwam, nadat we eerst alle contracten en dergelijke erbij hebben gezocht. Ik heb namelijk in juli mijn abonnement en telefoon aangeschaft, terwijl de ingang van het abonnement pas halverwege augustus was, had ik al wel de telefoon in huis. Begon me al bijna zorgen te maken dat ik misschien iets verkeerds had gedaan met de simkaarten of iets dergelijk. Eigenlijk terwijl ik wel zeker wist dat dat het geval niet kon zijn, die nieuwe simkaart van T-Mobile heb ik pas in augustus in mijn telefoon gestopt en voor het eerst mee gebeld en zo. Was door de datum van afsluiting van het abonnement en aansluiting van het nummer op T-Mobile wel even een rare situatie ineens.
Reputatie 7
Badge +9
T-Mobile zal dit soort kwesties NOOIT via de mail afhandelen. Alle mails die je over deze onderwerpen krijgt zijn ALTIJD phishing, en kun je gewoon nergeren.

Datzelfde geld voor Banken, Verzekeraars, Overheden en andere instanties. (Daar wordt trouwens al minimaal 15 jaar voor gewaarschuwd... Ik dacht dat iedereen dit ondertussen toch wel wist....)

Tevens kun je gewoon kijken naar het email adres van de afzender. Dan zul je per direct zien dat het volledig nergens op slaat.
Reputatie 7
Badge +15
Hi Bblog en Ro0sz,

Goed dat jullie hier alert op zijn!

Bedankt voor het melden hiervan. Meer informatie over phishing vinden jullie terug in dit forumtopic.

Als er vragen over zijn, let me know!

Reageer