Sticky

Prijsstijgingen Ziggo en KPN

Reputatie 3
Na KPN, XS4ALL en Telfort verhoogt nu ook Ziggo de prijzen voor vast internet. Deze prijsverhogingen zijn eenzijdige abonnementswijzigingen en dat jáár op jáár! Dit is veel meer dan inflatiecorrectie. Zo lopen de prijzen de afgelopen jaren al flink op. Is dat eigenlijk wel normaal? Wij vinden van niet. Wij zetten ons daartegen af. Tijd voor een overzicht van deze prijsstijgingen, vergeleken met onze vaste lage prijzen. Hou je vast!

We gaan er hier vanuit dat je een mobiel abonnement hebt bij T-Mobile. Hiermee ontvang je nog extra Klantvoordeel, ook op je factuur van je mobiele abonnement (https://www.t-mobile.nl/klantvoordeel). Met de prijsverhoging mag je nu kosteloos onder je contract uit. Nu is de tijd om over te stappen! (https://www.t-mobile.nl/thuis)

11 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Leuk marketingverhaal, maar in de belofte contractvrijheid van de fusie is T-Mobile tegen de lock-in / gouden kooi, waarbij producten duurder worden wanneer een andere dienst wordt opgezegd. Waarom dan nog steeds de kosten voor vast internet rekenen inclusief korting i.v.m. mobiel abonnement? Dat is toch exact dezelfde lock-in?
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @pipodeclown_2,

Mooi om te zien dat je de lat hoog voor ons legt! Dat doen wij ook. Ik leg graag belofte 4 uit. De gouden kooi gaat over combinatiekortingen in combinatie met verschillende jaarcontracten. Hierdoor kun je vast komen te zitten aan een duurder abonnement als je er één opzegt. Onze belofte is erop gericht dat je geen jaarcontract meer hebt, waardoor je nooit vast komt te zitten aan een abonnement. Combinatiekortingen zijn dus helemaal niet erg, wij breken de gouden kooi open door contractvrijheid. Dat is de belofte en daar werken we hard aan!
Reputatie 3
Badge +1
Dus als een klant vast internet opzegt behoudt hij de korting op mobiel óf wordt het 2 jarig mobiele contract ineens opzegbaar? Als ik jouw uitleg volg dan zou een klant niet aan de contractverplichting voor mobiel vast hoeven te zitten met een hoger tarief vanwege wegvallen van de korting ivm opzeggen vaste lijn?
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @pipodeclown_2,

Niet vanwege het wegvallen van de korting, maar sowieso! Dát is pas echte contractvrijheid.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi @pipodeclown_2,

Niet vanwege het wegvallen van de korting, maar sowieso! Dát is pas echte contractvrijheid.

Dank voor je uitleg! Ben benieuwd naar de planning van de belofte.
Reputatie 6
Badge +5
Mocht je meer informatie willen over de prijsstijgingen of willen weten wat de nieuwsmedia hiervan vinden? Lees ook vooral in de comments hoe de klanten van onze concurrenten denken over de prijsverhogingen!

NU.nl > Prijsstijging van 17% sinds 2017 voor vast internet en TV.
'Naar verwachting blijven de kosten voor internet de komende jaren stijgen."

NOS.nl > Enorme prijsstijging vast internet en TV.
"Sinds 2017 is de totale toename bijna 80 euro."

Pricewise > Prijsvergelijker berekent jouw voordeel per jaar.
"Is T-Mobile jouw provider? Dan heb je mazzel! Hier zal ook geen prijsverhoging plaatsvinden."

AD.nl > Ziggo verhoogt prijzen.
"Ook gaan de abonnementskosten voor vast bellen in sommige gevallen omhoog."

TotaalTV > Vijf miljoen Nederlanders kunnen de komende tijd gratis overstappen.
"Omdat Ziggo en KPN de prijzen verhogen, kunnen alle abonnees – ook iedereen met een vaste contractduur van 12 maanden – het lopende abonnement kosteloos opzeggen."

Nu is je kans! > Klik hier: t-mobile.nl/thuis.
Wat ik me wel afvraag is hoe de inflatiecorrectie hier terug komt? Want met vaste lage prijzen wek je wel de suggestie dat je die altijd blijft betalen en dat is niet zo. Met de inflatiecorrectie gaan bestaande klanten dit jaar 1,7% omhoog in prijs terwijl nieuwe klanten de "instapprijs" blijven betalen(zie bijvoorbeeld bij mobiele abonnementen zonder korting is de normale prijs €50 en de prijs die ik nu op mijn factuur zie staan is €50,85). Heeft het geld van nieuwe klanten dan een andere waarde dan die van bestaande? De voorwaarden, het netwerk etc etc zijn allemaal hetzelfde.. Dat maakt het dus economisch niet slim om een contract van langer dan 12 maanden te nemen, want je gaat sowieso meer betalen. Dit lees ik ook met vaste abonnementen, de prijs gaat met 1,7% omhoog tenzij je verlengt dan gaat het weer terug naar de "originele" prijs.

De uitleg van Ziggo en KPN om de prijzen te verhogen is natuurlijk onzin, maar of het eerlijk is om te zeggen dat de prijzen niet omhoog gaan bij T-Mobile voor trouwe klanten klopt ook niet. Als je het écht eerlijk wil vergelijken moet je deze stijging ook meenemen in de vergelijking én de prijzen voor nieuwe klanten ook laten stijgen 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Waarom zouden nieuwe klanten (en nieuwe contractverplichtingen) geen korting mogen krijgen?

Daarnaast zijn prijsverhogingen (die veel hoger zijn dan de inflatie) van een andere orde dan een inflatiecorrectie. De wet ziet dit verschil ook, de eerste maakt een lopend contract namelijk opzegbaar.

Wat ik zelf mis, is de verwachte planning van de gedane beloften. Leuk die toezeggingen, maar inmiddels al een half jaar radiostilte over wanneer die beloften worden waargemaakt.
Waarom zouden nieuwe klanten (en nieuwe contractverplichtingen) geen korting mogen krijgen?

Daarnaast zijn prijsverhogingen (die veel hoger zijn dan de inflatie) van een andere orde dan een inflatiecorrectie. De wet ziet dit verschil ook, de eerste maakt een lopend contract namelijk opzegbaar.

Wat ik zelf mis, is de verwachte planning van de gedane beloften. Leuk die toezeggingen, maar inmiddels al een half jaar radiostilte over wanneer die beloften worden waargemaakt.

Ik bedoel niet dat zij geen korting mogen krijgen, ik vraag mij gewoon af of €50 van een bestaande klant een andere waarde heeft dan €50 van een klant die een jaar later aansluit(bestaande klant heeft dan een inflatiecorrectie gekregen en betaald meer maar de (basis)tarieven van die abonnementen stijgen niet).

Naar mijn idee zouden dus ook die nieuwe prijzen mee moeten stijgen met de inflatie om dit een goed "excuus" te maken :)

En dat die prijsverhogingen in mijn ogen onzin zijn zei ik ook al 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Er is geen waardeverschil. De inflatiecorrectie is dan de korting voor nieuwe klanten.
Reputatie 6
Badge +7
@pipodeclown_2 Wat de beloftes betreft, we gaan in juni starten 😉

Reageer