Beantwoord

Roaming vanaf volgend jaar (2017)

• 21 september 2016
  • 199 reacties
  • 27831 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7
https://www.allaboutphones.nl/onbeperkt-gratis-roaming-vanaf-volgend-jaar-in-europa/
icon

Beste antwoord door Thalina 29 mei 2017, 10:09

[Update 29 mei 2017]

Misschien hebben sommigen het topic al gespot, maar de FAQ over de EU Roaming Regulering staat online! Daar vind je alle informatie over wat er gaat veranderen. Vanaf deze week wordt iedereen per e-mail/sms geïnformeerd over de veranderingen van jouw prijsplan. Lees eerst even alle veelgestelde vragen door. Als je daarna nog een vraag hebt, stel deze dan gerust in het algemene topic. We helpen je daar graag verder!

Om het forum overzichtelijk te houden, sluit ik dit topic. Uiteraard kun je in de FAQ vragen stellen!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

199 reacties

Reputatie 1
@asciarrino27
Nou, van die Mifi-router met prepaid-kaart ben je straks sowieso af. Want dát mag dus niet meer. Ik heb zelf ook prepaidkaarten uit Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Italië die ik alleen dáár gebruik, maar dat kan dus niet meer. Want:

De roamingaanbieder mag ook uitgaan van ander duidelijk bewijs van misbruik of afwijkend gebruik van gereguleerde retailroamingdiensten tegen binnenlandse prijzen, zoals een abonnement dat nauwelijks in de lidstaat van de roamingaanbieder, maar voornamelijk tijdens roaming wordt gebruikt, of meerdere abonnementen die successievelijk door dezelfde klant tijdens roaming worden gebruikt.

Daar lees ik dat dergelijk gebruik van prepaidkaartjes waarschijnlijk aan banden wordt gelegd.
Maar ja... waarom zou je ook nog?

Ik kan straks 20 gig in Europa gebruiken én onbeperkt bellen voor 31 euro.

Joehoe!

Leve Europa 🙂
Grappig... de wetten van de EU en Nederland.
Volgens mij is T-Mobile nu nog met de Datavrij Muziek wet bezig :)

Regels hier, regels daar... Uiteindelijk moeten we gewoon wachten tot het echt duidelijk is en wanneer T-Mobile naar buiten komt met deze info. Tot die tijd is het speculeren. Regels in de EU of niet, er kan nog van alles gebeuren.

Dus met alle respect, wat hier nu boven allemaal staat, we moeten gewoon afwachten 😉
Reputatie 6
Badge +17
@all,

Allereerst vind ik het heel tof om te zien dat jullie met elkaar in discussie gaan over dit onderwerp en ook aangeven wat jullie graag zouden zien qua veranderingen in 2017! Zoals al aangegeven in dit topic was T-Mobile de eerste provider in Nederland die het taboe rond dataroaming en bellen in de EU doorbrak. Denk hierbij aan ons Stel Samen Stel Bij abonnement, waarbij je een deel van je nationale bel- en internetbundel in de EU kunt gebruiken. Maar no worries! Wij zullen blijven innoveren, ook op dit vlak! 🙂

We houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen, blijf hiervoor onze gebruikelijke kanalen checken en ook dit topic! Mocht je voor nu nog verdere vragen hebben, dan staat ons hele team voor je klaar!
Reputatie 1
Dank je Thalina,

Het is idd fijn wanneer er vanuit T-Mobile meer duidelijkheid komt.

Overigens: top-forum, dit!
Reputatie 1
@serviceweb:

Klopt. En als je de EU-regels leest over netneutraliteit, heeft T-Mobile het gelijk aan haar kant met Data Vrije Muziek. Dat mag gewoon, zolang ze dan ook maar álle muziekdiensten toegang geven.

En volgens mij gaat de EU-wet boven de Nederlandse wet. Dus dat gelijkkrijgen lukt T-Mobile vast. Al zal t nog wel effe duren.
Leuk berichtje van Thalina maar ik schiet er niets mee op.
Nogmaals jullie lopen achter tov KPN en Vodafone.
Sluit me bij siepje5 aan
Zou jammer zijn als t-mobile echt wacht tot juni met de veranderingen wat betreft roaming.
@Siepje 5 & @Aschwin

Hoezo achter lopen met KPN. T-Mobile was wel een van de eerste waar je een deel van je bundel kan gebruiken in het buitenland. T-Mobile de eerste provider in Nederland die het taboe rond dataroaming en bellen in de EU doorbrak. Dus achter lopen op KPN, beetje te voorbarig geschreven.

En dat T-Mobile wacht tot Juni, dat heeft T-Mobile nergens geschreven. Uiteraard zou het jammer zijn als ze tot dan wachten, maar ga daar maar niet vanuit. Aangezien Vodafone & KPN nu ook al met meer info naar buiten komen. Dus wat dat betreft zou ik me er niet zo druk om maken, die info komt vast in de eerste kwartaal van 2017 (tenminste, dat hoop ik, want ik heb geen glazenbol 😛 )

Denk dat we maar gewoon rustig moeten wachten, het komt zekers vanzelf wel. Als de een het doet, volgt de ander "vaak" ook wel.
Reputatie 1
Nou, Siepje en Aschwin hebben wel gelijk. Want T-Mobile loopt toch echt achter. KPN en Vodafone hebben hun complete bundel opengesteld voor gebruik in de EU.

Dan kan T-Mobile wel ooit eerder zijn geweest, nu loopt ze achter.
Reputatie 1
Oh, en wat betreft dat "wachten tot 1 juli".

Staar je niet blind daarop. Het is heel simpel, ik blijf het hier herhalen: per die datum bestaan er geen roaming kosten meer. Daar is de EU heel duidelijk over.

Punt. Uit.
Als dat zo is , dan snap ik niet waarom ze op dit punt niet duidelijk zijn. Er zullen ongetwijfeld bestaande of potentiële klanten kiezen voor kpn.
Misschien toch ergens een soort van addertje onder het gras wat betreft roaming uit bundel in Europa??
Reputatie 1
"Addertje" is dat de EU de providers de ruimte geeft om te bepalen hoe lang je je bundel in het buitenland mag gebruiken. (Dit om te voorkomen dat je een buitenlands abonnement misbruikt omdat ie geodkoper is.)
Die ruimte is oprekbaar, dus dat levert discussies op.

Daarnaast is er ruimte voor de providers om bij onbeperkte bundels een grens te stellen. Ook dat geeft ruimte voor discussie.

Maar, sluit gerust een abonnement af, want de regels zijn verder heel helder:
Er zijn (bij normaal gebruik) géén roaming kosten meer vanaf deze zomer.
Reputatie 7
Badge +20
@All

Ik zou graag iets nieuws willen melden, maar op het moment heb ik dat nog niet. Je kunt er wel vanuit gaan dat we natuurlijk niet achteraan gaan lopen met alle nieuwe ontwikkelingen, jullie weten ook dat dat niet in ons aard ligt! 😉
Ik lees maar steeds dat jullie de eerste zijn geweest met mb's in het buitenland. Maar dat is inderdaad geschiedenis. We leven in het nu en begrijp dan ook niet dat jullie de klanten zolang laten wachten. En dat bedoel ik zakelijk. Jullie concurrentie vind dat natuurlijk niet erg. Is dat ik nog een half jaar moet uitzitten. Als ik nu de keus moest maken stapte ik zeker over. Maar weet zeker dat jullie door het niet aanpassen aan jullie concurrentie veel klanten zullen verliezen.
Reputatie 6
Badge +17
@all,

Jullie zijn al maanden razend benieuwd of wij ook met iets nieuws gaan komen op het gebied van roaming! Ik heb goed nieuws * tromgeroffel *: T-Mobile introduceert Go Unlimited EU! Dit is het enige abonnement met echt unlimited mobiel internet in Nederland voor een vaste prijs van 35 euro per maand! In algemene topic vinden jullie meer informatie en veelgestelde vragen hierover. Heb je nog aanvullende vragen? Stel ze dan gerust in het algemene topic!
Reputatie 1
Daarom heeft T-Mobile het 'onbeperkte' abonnement op maximaal 60 dagen per jaar gesteld. Ga je daar overheen dan krijg je 10 GB per maand. Voor bellen zijn er geen beperkingen, behalve dat je bij T-Mobile Go Unlimited maximaal 300 verschillende nummers per maand mag bellen.

http://www.rtlnieuws.nl/technieuws/onbeperkt-mobiel-internetten-binnen-de-eu-komt-steeds-dichterbij

meer info
https://www.t-mobile.nl/go-unlimited
Dus als ik het goed begrijp hou je altijd 10 gig/mnd. En kun je max. 300 verschillende nummers bellen in het buitenland. Elke avond kwartiertje met het thuisfront bellen is dan geen probleem. Klinkt goed, zeker voor internationale chauffeurs.
Goed bezig T-Mobile.
Sluit me bovenstaande reactie aan.. Als int chauffeur heel blij mee.. Kon verlengen per 8 januari maar had nog gewacht. Heb stel samen stel bij nu incl data eu. Dus maandag kan ik over naar Unlimited en betaal dan 35€ per maand? En oude datum van mei blijft als einde abbo staan? Of zijn er als bestaande klant andere regels?
Reputatie 1
Je kan altijd overstappen. Ook als bestaande klant. Zie je MyTmobile-omgeving. Daar vind je het.
Reputatie 3
Sluit me bovenstaande reactie aan.. Als int chauffeur heel blij mee.. Kon verlengen per 8 januari maar had nog gewacht. Heb stel samen stel bij nu incl data eu. Dus maandag kan ik over naar Unlimited en betaal dan 35€ per maand? En oude datum van mei blijft als einde abbo staan? Of zijn er als bestaande klant andere regels?

Ja dat is correct:

Als je graag wilt overstappen dan kan dat onder bepaalde voorwaarden:

De einddatum van je contract verandert niet.
Je bestaande korting vervalt.