Beantwoord

Roaming vanaf volgend jaar (2017)

• 21 september 2016
  • 199 reacties
  • 27831 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7
https://www.allaboutphones.nl/onbeperkt-gratis-roaming-vanaf-volgend-jaar-in-europa/
icon

Beste antwoord door Thalina 29 mei 2017, 10:09

[Update 29 mei 2017]

Misschien hebben sommigen het topic al gespot, maar de FAQ over de EU Roaming Regulering staat online! Daar vind je alle informatie over wat er gaat veranderen. Vanaf deze week wordt iedereen per e-mail/sms geïnformeerd over de veranderingen van jouw prijsplan. Lees eerst even alle veelgestelde vragen door. Als je daarna nog een vraag hebt, stel deze dan gerust in het algemene topic. We helpen je daar graag verder!

Om het forum overzichtelijk te houden, sluit ik dit topic. Uiteraard kun je in de FAQ vragen stellen!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

199 reacties

Reputatie 4
@Jwhek,

Begrijpelijk dat je hier nieuwsgierig naar bent! Op dit moment kan ik je nog niet zeggen hoeveel van je van jouw 20 GB in de EU kunt gebruiken straks in de EU. Wat ik wel weet is dat je daar begin juni een bericht over zult krijgen met meer informatie over jouw abonnement. Dus nog heel even geduld en binnenkort weet je precies wat dat voor jou inhoudt! 😃 Als je om de 2 weken weer in Nederland bent, dan ben je zeker veilig. Het is meer bedoeld voor klanten die langere tijd in het buitenland zijn, bijvoorbeeld 8 maanden per jaar.

@RP-Mobiel,

Je mag gerust als je in een EU land bevindt, zoals Engeland, bellen naar een ander EU land. Daar blijven de tarieven voor gelijk en gaat het uit jouw bundel. Je hebt op dit moment 120 belminuten om te besteden in de EU, dus je kan bellen in Engeland naar een vast of mobiel nummer of naar een ander EU land. Dus in jouw geval ook naar een Engels nummer, zolang het maar geen servicenummer is.

@Magnum66,

Grote kans dat je jouw volledige 1GB databundel ook in de EU kan gaan gebruiken en dat je onbeperkt kan bellen (omdat je ook onbeperkt bellen in NL hebt), maar echt met 100% zekerheid kan ik je het nog niet zeggen. Zoals ik ook tegen Jwhek heb aangegeven hierboven, moeten wij het nog heel even afwachten. Begin juni krijgen jullie allemaal bericht over wat de wijzigingen precies betekenen voor jullie abonnement. Dan wordt alles duidelijk. Dus nog heel even geduld en dan zal jouw geduld zeker worden beloond!

@Euro,

Wij als T-Mobile werken op Sint-Maarten alleen met Telcell en Chippie samen als buitenlandse providers. Dat kun je hier terugzien voor meer informatie. Dat betekent dat je met een T-Mobile abonnement geen gebruik kan maken van de Franse masten, omdat wij geen overeenkomst met ze hebben. Dus je kan gebruik maken van Telcell en Chippie als je daar bent! :)

@Meerhans,

Daar zal ik je direct bij helpen. Het is 15 juni! Mocht je meer vragen hebben, ben je welkom op het forum! 😃
Reputatie 4
Badge +17
Hey Serviceweb,

Goed dat je dit nog even navraagt. Even een praktijk voorbeeld om het duidelijker te maken;

Stel je bent op vakantie in Spanje, dan kan je vanuit je bundel bellen naar mensen in het buitenland en in Nederland met een Nederlands nummer. Voor het bellen naar een persoon met bijvoorbeeld een Spaans nummer worden wel kosten in rekening gebracht. Dit valt namelijk onder het bellen NAAR het buitenland.

Yes, als je in de EU bent dan kan je gewoon gebruik maken van je Nederlandse internet bundel. In Spanje, België en Duitsland is dit dus gewoon mogelijk. ;)

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, en anders horen we het natuurlijk graag van je!

Hoi snotaapje,

Ohh, ik had het inderdaad verkeerd begrepen. Sorry :D

Goede vraag en om eerlijk te zijn durf ik daar niet met zekerheid op te antwoorden. Ik ga dit dus voor je navragen en hoop je zo snel mogelijk van een duidelijke reactie te voorzien!

Hoi Balletje-Balletje,

Ook een terechte vraag. Om je met zekerheid van een reactie te voorzien ga ik hier ook navraag voor doen zodat we je een correct en duidelijk antwoord kunnen geven.

Jullie horen dus nog van me. 🙂
Reputatie 7
Badge +20
@All

Ik zou graag iets nieuws willen melden, maar op het moment heb ik dat nog niet. Je kunt er wel vanuit gaan dat we natuurlijk niet achteraan gaan lopen met alle nieuwe ontwikkelingen, jullie weten ook dat dat niet in ons aard ligt! 😉
Reputatie 3
Sluit me bovenstaande reactie aan.. Als int chauffeur heel blij mee.. Kon verlengen per 8 januari maar had nog gewacht. Heb stel samen stel bij nu incl data eu. Dus maandag kan ik over naar Unlimited en betaal dan 35€ per maand? En oude datum van mei blijft als einde abbo staan? Of zijn er als bestaande klant andere regels?

Ja dat is correct:

Als je graag wilt overstappen dan kan dat onder bepaalde voorwaarden:

De einddatum van je contract verandert niet.
Je bestaande korting vervalt.
Je mag geen betalingsachterstand of -regeling hebben.

Kijk vanaf 16 januari op de speciale pagina in My T-Mobile.
Reputatie 7
Badge +20
Volgens mij is wachten tot 01-07 nu het verstandigste omdat de roamingkosten worden afgeschaft.
In mijn ogen zijn providers dan verplicht om ook in het buitenland internet vanuit welke bundel dan ook aan te bieden in de EU Toch?
@Issam
Bedankt voor je reactie, het is mij nu heel duidelijk :)
Super geweldig toch weer die T-Mobile. Als er mensen nu nog niet zouden willen overstappen. Beste service, netwerk, moderatoren, Facebook & Twitter klantenservice enz enz enz...

Oh ja, blijf nog altijd dat Magenta gevoel hebben 😛
goedenmiddag is er al wat bekent van het bericht 60 dagen eu van balletje- balletje.
ik zit er nl nu al mee want ben zuinig op mijn 60 dagen omdat ik er zeker 180 of meer nodig hebt
wij varen op binnenvaart internationaal.
Hebben jullie dit filmpje al gezien?
Het is een simpele uitleg en zegt mij dat ik met 6GB toch goed uit ben ipv onbeperkt :)

Kan het filmpje niet plaatsen, dan maar de url:
http://www.nu.nl/video-redirect/kijk/ao1SXrBrOcsj
Ik lees in de Telegraaf dat Tmobile vanaf 1 juni 2017 in plaats van 15 juni 2017 zijn roaming kosten in de EU afschaft.
Reputatie 4
Badge +5
@cosdhas

Nee, Datavrije Muziek is alleen geldig in Nederland. Het T-Mobile NL netwerk herkent het muziek gebruik. Een buitenlands netwerk niet.

@Lodieke

Engeland is nog in zone EU. Dus ja, het kan ook in Engeland.
Goedemiddag. Waarschijnlijk is en ze, deze vraag vaker gesteld worden, Ik heb bij mijn abonnement een Europa bundel afgesloten. Nu gaat per half juni de regelgeving veranderen. Wordt de bundel stopgezet? Of kan ik deze opzeggen? Hoot het graag. Gr Thijs
Kijk, daar word ik inderdaad blij van. En heb nu nog 1 vraag. Heb ik na 15 Juni via Orange op Saint Martin zonder extra kosten de beschikking over de databundel van mijn abbonnement bij Tmobile NL? Dit omdat Saint Martin officieel deel uitmaakt van de EU.
Reputatie 1
Beste SP27, ik begrijp precies wat je bedoeld. Natuurlijk is een extra 25 euro een hap uit je vakantiebudget. Ik zit momenteel in Engeland met een SS&SB 20Gb abonnement met daarin opgenomen 250Mb gratis gebruik in de EU. Mijn vakantie is ingegaan op 14 mei en loopt tot en met 28 mei. Toevallig komt het zo uit dat mijn periode telkens op de 20e wordt verlengd waardoor ik deze vakantie gebruik kan maken van 2 x 250Mb. Ook ik zag er bij het boeken van mijn vakantie naar uit zo goed als onbeperkt te kunnen internetten in Engeland. Helaas is dat in mijn situatie dus, toevallig, uitgekomen op "slechts" 500Mb. Ja, die discussie over nou wel of niet eerder laten ingaan van de EU-regels inzake roamen. Ik stel me maar, voor mijn gemoedsrust, op het standpunt dat, als er om wat voor reden dan ook prijsverhogende EU-regels moeten worden ingevoerd, ik zeker niet blij zou zijn met vervroegde ingangsdatum van T-Mobile. Alles heeft twee kanten. Waarom andere providers wel hebben gekozen voor vervroegde ingangsdata? Geen idee, misschien jaloers op de voordelen die T-Mobile biedt? Geen dataverbruik bij bepaalde muziekdiensten en zo [in Nederland]. Gewoon een actie om mensen over te halen voor een andere provider te kiezen. Laat hierdoor je vakantie niet vergallen en geniet er van, doe ik nu ook, proost.
bedankt voor het reageren :8
Reputatie 6
Volgens mij gaat het "gratis raming" verhaal niet door! Het zou wel goedkoper gaan worden maar dat het gratis wordt, schijnt van de baan te zijn, was te duur, volgens de telecomaanbieders.

Wat een onzin. Vanaf medio juni kan men zijn of haar bundel gewoon gebruiken in de EU.

Iedereen is weer lekker bezig over dat T-Mobile weer niks doet voor haar klanten, echter zie ik dat toch wel wat anders.

Je kunt al geruime tijd je belminuten en gedeelte van je data in de EU gebruiken. Al langere tijd voordat KPN en Vodafone dat überhaupt aanboden. Bij Vodafone kun je alleen bij nieuw afgesloten abonnementen gebruik maken hiervan in de EU. Wil je je 'oude' (verlengde) abonnement gebruiken in de EU, moet je het of afkopen of wachten tot juni.

KPN geldt hetzelfde, dus ook alleen de nieuwe abonnementen.

Dus de meeste hier horen weer ergens de klok luiden, maar weten absoluut niet waar de klepel hangt. Verdiep je eerst eens in de materie voordat jullie weer beginnen te bashen.

Gegroet!
@Serviceweb
Bedankt.

Uiteraard een glazen bol ....
Maar het is nog lang. Misschien nog een paar dagen wachten mocht er een of ander nieuws komen over wat ze gaan doen 🙂
Reputatie 1
Dank je Thalina,

Het is idd fijn wanneer er vanuit T-Mobile meer duidelijkheid komt.

Overigens: top-forum, dit!
Reputatie 1
Nou, Siepje en Aschwin hebben wel gelijk. Want T-Mobile loopt toch echt achter. KPN en Vodafone hebben hun complete bundel opengesteld voor gebruik in de EU.

Dan kan T-Mobile wel ooit eerder zijn geweest, nu loopt ze achter.
Reputatie 1
Oh, en wat betreft dat "wachten tot 1 juli".

Staar je niet blind daarop. Het is heel simpel, ik blijf het hier herhalen: per die datum bestaan er geen roaming kosten meer. Daar is de EU heel duidelijk over.

Punt. Uit.
Als dat zo is , dan snap ik niet waarom ze op dit punt niet duidelijk zijn. Er zullen ongetwijfeld bestaande of potentiële klanten kiezen voor kpn.
Misschien toch ergens een soort van addertje onder het gras wat betreft roaming uit bundel in Europa??
Reputatie 1
"Addertje" is dat de EU de providers de ruimte geeft om te bepalen hoe lang je je bundel in het buitenland mag gebruiken. (Dit om te voorkomen dat je een buitenlands abonnement misbruikt omdat ie geodkoper is.)
Die ruimte is oprekbaar, dus dat levert discussies op.

Daarnaast is er ruimte voor de providers om bij onbeperkte bundels een grens te stellen. Ook dat geeft ruimte voor discussie.

Maar, sluit gerust een abonnement af, want de regels zijn verder heel helder:
Er zijn (bij normaal gebruik) géén roaming kosten meer vanaf deze zomer.
Ik lees maar steeds dat jullie de eerste zijn geweest met mb's in het buitenland. Maar dat is inderdaad geschiedenis. We leven in het nu en begrijp dan ook niet dat jullie de klanten zolang laten wachten. En dat bedoel ik zakelijk. Jullie concurrentie vind dat natuurlijk niet erg. Is dat ik nog een half jaar moet uitzitten. Als ik nu de keus moest maken stapte ik zeker over. Maar weet zeker dat jullie door het niet aanpassen aan jullie concurrentie veel klanten zullen verliezen.
Reputatie 6
Badge +17
@all,

Jullie zijn al maanden razend benieuwd of wij ook met iets nieuws gaan komen op het gebied van roaming! Ik heb goed nieuws * tromgeroffel *: T-Mobile introduceert Go Unlimited EU! Dit is het enige abonnement met echt unlimited mobiel internet in Nederland voor een vaste prijs van 35 euro per maand! In algemene topic vinden jullie meer informatie en veelgestelde vragen hierover. Heb je nog aanvullende vragen? Stel ze dan gerust in het algemene topic!
Reputatie 1
Daarom heeft T-Mobile het 'onbeperkte' abonnement op maximaal 60 dagen per jaar gesteld. Ga je daar overheen dan krijg je 10 GB per maand. Voor bellen zijn er geen beperkingen, behalve dat je bij T-Mobile Go Unlimited maximaal 300 verschillende nummers per maand mag bellen.

http://www.rtlnieuws.nl/technieuws/onbeperkt-mobiel-internetten-binnen-de-eu-komt-steeds-dichterbij

meer info
https://www.t-mobile.nl/go-unlimited
Dus als ik het goed begrijp hou je altijd 10 gig/mnd. En kun je max. 300 verschillende nummers bellen in het buitenland. Elke avond kwartiertje met het thuisfront bellen is dan geen probleem. Klinkt goed, zeker voor internationale chauffeurs.
Goed bezig T-Mobile.