Vraag

[STATEMENT] Update Ophef over automatische 'T-Mobile-aanpassingen'

Toon eerste reactie

75 reacties

Hoi David,

Dank je wel voor je reactie.
Jouw oplossing vind ik niet acceptabel.
Uit het feit dat de startpagina en de netwerkinstellingen al werden ingesteld (maar dan voor de verkeerde provider) blijkt dat daar een wipe niet voor nodig is. Wat is dan het voordeel voor mij om dat te doen?

Ik vind alle informatie vanuit T-mobile zo ontzettend vaag. Wat zijn de wijzigingen die gedaan worden precies?
Wat gebeurt er nu als ik mijn firmware wil updaten (waar de telefoon al om vroeg voordat de simkaart erin ging, had ik moeten doen). Gaat hij het dan alsnog doen zonder toestemming af te wachten? Wat als ik de firmware update met een andere simkaart erin en daarna de t-mobile simkaart terugzetten? Gaat hij het dan alsnog doen?

Zoveel vragen.
Ik gebruik mijn telefoon teveel om er mee te gaan klooien zonder te weten wat er gaat gebeuren.

Als dit allemaal niet beantwoord kan worden, dan over de andere boeg: Wanneer wordt verwacht dat de T-mobile update op de Galaxy S7 niet meer uitgerold wordt? In de loop van het jaar vind ik te vaag. En geldt dat dan voor iedereen, ook met bestaande simkaarten?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Barblaat,

Ik ga het voor je navragen over jouw vragen! De expert bij T-Mobile die hier alles vanaf weet is er volgende week weer, dus het kan een paar dagen duren voordat ik meer informatie voor je heb. Zodra ik meer weet, hoor je het van mij!
Hoi Thalina,

We zijn inmiddels een week verder. Weet je al wat meer?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Barblaat,

Ondertussen hebben we hier ook een reactie op, bedankt voor jouw geduld!

De update is bedoeld om ervoor te zorgen dat het toestel zo optimaal mogelijk presteert op het T-Mobilenetwerk. Dit zijn een aantal aanpassingen aan de instellingen waardoor wij deze optimalisatie kunnen garanderen. Dit is de meest voorname reden om voor deze update te kiezen.

Uiteindelijk zal je de update inderdaad een keer moeten uitvoeren, anders blijf je de melding krijgen en klik je misschien een keer verkeerd en heb je geen back-up van jouw gegevens. Dit zou natuurlijk erg zonde, en niet de bedoeling, zijn! Ik raad die back-up van jouw gegevens dus nogmaals aan.

De laatste berichten over de updates worden in dit topic geplaatst, met name door onze Klantexperts. De laatste update is van Kaassausje en bevat goed nieuws; "Ik had de vraag over de S7/S7E updates even uitgezet bij T-Mobile: Als het goed is wordt de update volgende week getest, als de update wordt goedgekeurd, is 'ie over 2 weken beschikbaar."

Hopelijk heb je zo meer duidelijkheid en als er nog vragen zijn, horen we dat graag!
Hoi David,
Dank je wel voor je uitgebreide reactie. Dit is alleen geen antwoord op mijn vraag.
Firmware updates heb ik al klaar staan, telefoon vraagt er om. Ik vermoed dat het een update is, niet een upgrade. Mijn vraag was of jullie aanpassingen inclusief wipe vanzelf worden toegepast als ik die toepas.

En nog belangrijker: wat zijn die aanpassingen precies. Jouw omschrijving "het zijn verbeteringen" vind ik niet erg overtuigend. Wat doet het concreet? Ik kan niks anders bedenken dan startschermen, want de internetsettings heeft hij zonder wipe ook al geprobeerd. Ik ga me bijna afvragen of T-Mobile zelf weet wat ze op de telefoons zetten. Dat er zo vaag over wordt gedaan geeft geen vertrouwen.

En nogmaals de vraag: wanneer houdt T-mobile op met deze gedwongen aanpassingen voor de galaxy s7 en ga ik dat met een bestaande simkaart merken? Of is het nodig een nieuwe simkaart aan te vragen tegen die tijd?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Barblaat,

Het vermoeden bestaat dat de update in kwestie de customisatie niet zal forceren. Aangezien we niet exact weten om welke update het gaat, kunnen we hier geen 100% uitsluitsel over geven. Had je de back-up trouwens al aangemaakt (ik weet het ik blijf hier naar vragen 😉 )?

Qua verbeteringen kun je denken aan bijv. de juiste instellingen voor carrier aggregation; ofwel het combineren van banden voor een hogere internetsnelheid, juiste SMS-centrale en heel veel netwerkoptimalisaties voor een soepelere ervaring.

Over de vraag of en wanneer deze aanpassingen zouden stoppen kan ik verder geen uitspraak doen. Ik ga er vanuit dat hier continu verder in ontwikkeld wordt en dat er steeds weer stappen in genomen worden. Wie weet hoe zich dit in de toekomst gaat vormgeven, dat durf ik nu niet te zeggen.
Hoi David,

Dank je voor deze verdere info.
Maak je geen zorgen over mijn backups, die worden dagelijks gemaakt op meerdere manieren 😉.

Neemt niet weg dat een wipe een hoop gedoe mee neemt en dat ik geen zin heb in T-mobile opstartschermen of opstartgeluidjes.
De sms-centrale klopt al, de internetsnelheid is nu al helemaal prima.
Ik blijf dus maar wachten, jammer dat firmware updates er even niet inzitten.

Hoor het graag als jullie meer weten hoe dit verder gaat.
Reputatie 2
Ik heb ook een s7, maar zo ver ik weet heb ik geen t mobile software er op staat buiten de zelf ge├»nstalleerde app. Ik ben het er misschien mee eens dat 't mobile een updaten voor het netwerk doet, maar aan de andere kant, ik kan bellen en SMS en dus me telefoon doet het. Andere rommel zit ik niet op te wachten. Heb al genoeg samsung rommel er op staat dat je niet weg krijgt. Kan de Instagram app bv niet eens verwijderen. Ik vraag me echt af, waarom moet iedereen op MIJN spullen HUN rommel zetten? Telefoon, tablet of pc. Ik heb het toch gekocht? Mijn geld mijn product. En er afhalen gaat meestal niet. Laat me toch met rust. ­čśë
Beste T-mobile,
Is er al enigszins verandering op dit gebied?
Ik ben het een beetje zat dat ik het gevoel heb dat mijn telefoon gegijzeld wordt door die melding dat hij gewiped moet worden. En het feit dat ik nog steeds geen firmware update durf te doen omdat jullie niet kunnen vertellen wat er dan zal gebeuren.

We zijn twee maanden verder en het is 9 maanden geleden dat jullie beloofden deze instellingen niet meer te doen. Valt er nou echt niks aan te doen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Barblaat,

Er is niets veranderd op dit vlak, ten opzichte van de vorige berichten. Ik zou er dus ook rekening mee houden dat in jouw geval dit niet in de nabije toekomst zal veranderen. Het is begrijpelijk dat je liever een ander antwoord had gehad, maar ik kan er ook niet meer van maken in dit geval.

Als we je echter nog ergens anders bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk graag van je!
Ik had hier een heel lang bericht met niet zulke mooie woorden staan.
Maar laten we het constructief houden.

Wat stellen jullie voor als alternatief?
Want dat ik niet ga wipen voor jullie telefoonbranding lijkt me duidelijk, daar heb ik zelf geen enkel voordeel bij.
Zo doorgaan is ook een beetje zonde van een telefoon waar ik gewoon voor betaal en ook niet echt veilig ivm updates.

Dus wat stellen jullie dan voor?
Een nieuwe simkaart ophalen of iets dergelijks is geen enkel probleem.
Maar als jullie de simpelste en meest redelijke oplossing (weghalen van die branding, zoals beloofd) niet willen uitvoeren, dan verwacht ik tenminste een alternatief.
Mag ik trouwens aanvullend hierop even de telecommunicatiewet erbij pakken?

Art 11.7a, eerste lid:

Onverminderd de Wet bescherming persoonsgegevens is het via een elektronisch communicatienetwerk opslaan van of toegang verkrijgen tot informatie in de randapparatuur van een gebruiker, alleen toegestaan op voorwaarde dat de betrokken gebruiker:
a. is voorzien van duidelijke en volledige informatie overeenkomstig de Wet bescherming persoonsgegevens, in ieder geval over de doeleinden waarvoor deze informatie wordt gebruikt, en
b. daarvoor toestemming heeft verleend.

===
om software/netwerkinstellingen/branding op mijn telefoon te installeren hebben jullie gegevens over mijn telefoon nodig. Zoals jullie hierboven zien mag dit alleen als er duidelijke informatie over is gegeven en als er toestemming is verleend. In dit geval beide niet van toepassing.
De andere onderdelen van dat artikel zijn hiervoor ook interessant trouwens.
bron: http://wetten.overheid.nl/BWBR0009950/2017-03-10
Allemaal heel erg mooi. Maar ik ben na een jaar nog steeds niet van de branding af. En dat wil ik nu wel graag....
En nee ik wil het niet zelf met odin doen. Ik heb het er ook niet zelf op gezet
Belachelijk dat dit nog steeds niet verholpen is.
Reputatie 7
Badge +20
Hi all,

Er zijn al een flink aantal aanpassingen geweest en bieden nu de update die het toestel meer compatibel maakt met het T-Mobile netwerk. Het is echter dan ook afhankelijk van de variant toestel die je hebt of dit allemaal al is rechtgezet. De updates die we nu nog verschaffen zijn dus puur ter verbetering van de telefoon en dat is ook allemaal goedgekeurd.

Als jullie hier nog vragen over hebben, dan horen we dat graag!
Reputatie 3
Badge +2
De updates die we nu nog verschaffen zijn dus puur ter verbetering van de telefoon en dat is ook allemaal goedgekeurd.
Goedgekeurd door ?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Eric_E,

We hebben hierin samengewerkt en overlegd met de ACM (Autoriteit Consument & Markt). Op deze manier wilden we verzekerd hebben dat we aan alle regels en voorwaarden voldoen en dat is dus ook bewerkstelligd. 🙂
Hi all,

Er zijn al een flink aantal aanpassingen geweest en bieden nu de update die het toestel meer compatibel maakt met het T-Mobile netwerk. Het is echter dan ook afhankelijk van de variant toestel die je hebt of dit allemaal al is rechtgezet. De updates die we nu nog verschaffen zijn dus puur ter verbetering van de telefoon en dat is ook allemaal goedgekeurd.

Als jullie hier nog vragen over hebben, dan horen we dat graag!

Wanneer kom ik van dat T-Mobile bootscherm af op mijn S7 Edge? Heb m nog steeds, ook na de recentste update.
Reputatie 7
Badge +20
Hi ShadowLabs,

Het opstartscherm kan officieel niet verwijderd worden. Maar ik lees in dit topic wel tips van andere klanten die hier een manier op hebben gevonden. Wellicht dat je dat ook kan uitproberen.
Hi ShadowLabs,

Het opstartscherm kan officieel niet verwijderd worden. Maar ik lees in dit topic wel tips van andere klanten die hier een manier op hebben gevonden. Wellicht dat je dat ook kan uitproberen.

Als het niet verwijderd wordt, waarom dan die berichten van T-Mobile dat in de loop van het jaar het bootscherm zou verdwijnen?
Reputatie 4
Badge +5
Hallo,

Het kan gewoon officieel vewijderd worden. Download gewoon de Nederlandse unbranded (PHN) firmware via Sammobile. Flash je toestel met Odin met het bestand dat je hebt gedownload.
En je bent klaar en al het T-Mobile zooi is er vanaf
Ja had al zoiets gelezen. Moet geloof ik heel je telefoon daarvoor wissen?
Reputatie 4
Badge +5
Een back-up maken is altijd handig. Het beste is het om het via Smart Switch te doen.

Had voor de zomer de S6 Edge en de A3 2016 van mijn ouders naar PHN geflashd. Alles gegevens bleven erop. Maar voor de zekerheid een back-up maken is verstandig. Voor meer info kan ik een PB sturen als je het wilt.
Top, zie pb.

Reageer