Beantwoord

T-Mobile Onderzoeksvraag: Wil jij Wi-Fi in je auto?

Toon eerste reactie

40 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Waarom zal T-Mobile geen partnership aangaan met 1 van de auto fabrikanten.
Volkswagen is een goed voorbeeld, veel mensen rijden een volkswagen.
@fluxsystem
Of Toyota, veel mensen hebben afgelopen jaar meer een Hybride Toyota gekocht dan welk ander merk. Zo kunnen ze wel alles aflopen 🙂 Daarom willen ze dus een kastje dat je in elke auto kan gebruiken.
Reputatie 4
Badge +6
@serviceweb, tis gewoon handig om te starten bij 1 fabrikant, kijken hoe het loopt.
Misschien flopt het wel, you never know
@fluxsystem zo denk jij er over en ik niet :)
Fijn dat iedereen zijn eigen mening mag hebben.

Laat het wel aan T-Mobile over! Succes in ieder geval alvast met het uitwerken.
Ja ik heb interesse in een een T-mobile data only abonnement om in de auto te kunnen gebruiken.
Als ik T-mobile data only 1GB of meer voor een scherp bedrag zou kunnen kopen dan kan ik de simcard in de auto plaatsen en ook Google maps gebruiken bij het navigeren via het navi systeem van de auto. Ik heb begrepen dat een duo simcard ook werkt, maar aangezien mijn vrouw en ik beiden in de auto rijden en verschillende providers gebruiken (werk telefoon) is een separate simcard voor in de auto noodzakelijk.
Reputatie 3
Badge +4
@fluxsystem, T-Mobile zou er zeker verstandig aan doen om een voet tussen de deur te krijgen bij een grote OEM carmultimedia fabrikant.

Ongetwijfeld worden de diverse aangedragen opties overwogen.
Kort antwoord! NEE

want?

Hoi allemaal!

Naar aanleiding van jullie reacties gaan we de volgende stap zetten. We nodigen je graag uit voor een meedenk workshop. Hierin willen samen met jou ontdekken hoe een relevant product/dienst er uit zou moeten zien.

Dus heb je zin om mee te denken? Geef je dan op door mij een privebericht te sturen. Meld je snel aan er zijn 10 plekken beschikbaar. Wij zorgen voor eten!

PS: Weet je niet hoe je een privebericht stuurt? Check hier een korte uitleg:
https://forum.t-mobile.nl/nieuws-345/hoe-stuur-ik-een-privebericht-242953
Reputatie 7
Badge +20
Mmmmm wat zou ik graag meedenken. Helaas is het vakantietijd dus ik ben er niet op die datum.
Ben wel heel erg benieuwd naar het eindresultaat.
Hopelijk is dat straks ook weer in het forum te lezen.
Ik ben helemaal voor wifi in mijn auto.🚘
Succes.
Wij hadden ook graag willen komen maar we kunnen niet.
In ieder geval succes!
Ik was al een beetje bang dat de vakantietijd niet ideaal is. Als we een sessie in september zouden organiseren, zouden jullie dan wel kunnen/komen?
Reputatie 3
Badge +4
Hartelijk dank Rindert en Hajar voor de uitnodiging.
Helaas ben ik de 24e ook verhinderd.
Dan zou het zeker een stuk beter uit komen :)
Voor ons in ieder geval wel!
Reputatie 3
Heb niet het gehele topic gelezen, maar wifi in de auto is ideaal! Ik gebruik het zelf denk ik ook al een jaartje. Niet geleverd door de fabrikant, maar heb zelf zo'n 4G dongle van Huawei die ook wifi uitstraalt. Kan ik dus als wifi hotspot gebruiken, maar ook gewoon in een laptop doen als reguliere 4G dongle. Ik ben best veel onderweg door heel Nederland, dus gebruik dit best af en toe als ik een uurtje moet vullen of in combinatie met de lunch om toch wat door te kunnen werken onderweg.

PS. Lijkt me interessant zo'n workshop! En lekker dichtbij, dus komt mij eventueel wel uit 🙂
Reputatie 1
1. Zou jij Wi-Fi in je auto willen hebben? Waarvoor zou je het gebruiken?

Ik heb een Android Car Radio welke wifi heeft ingebouwd. Dit zou dus heel handig zijn om altijd wifi in de auto te hebben zonder mijn hotspot aan te zetten. Dit voor navigatie/Spotify e.d.

2. Zou dit onbeperkt moeten zijn of is een bundel van 10GB ook ok?

10GB zou voor mij al genoeg zijn maar aangezien er ook Spotify op mijn autoradio zit zou ik ook neigen naar Unlimited of Datavrije muziek.

3. Zou dit alleen interessant zijn in NL en EU of ook alleen in NL?

Deels Europa. Dit mag minder zijn dan 10GB of Unlimited. Dit is meer voor navigatie met traffic in Europa.

4. Wat zou je ervoor willen betalen? Wat heb je er voor over?

MB-Verdeler van je eigen abonnement. Dit heb ik nu in de auto i.c.m een usb dongle. Maar aangezien deze niet voor GO beschikbaar is zou ik het wel willen zien met GO. Of eventueel als topup van je mobiel abonnement 5 tot MAX 10 euro per maand bovenop je eigen abonnement. Bij hogere kosten gebruik ik wel mijn hotspot.

5. Andere zaken die je kwijt wil? (bv wel of niet maandelijks opzegbaar?)

Het liefst zie ik de SyncUp and Drive van T-Mobile USA hier in Nederland. Dus een OBDII wifi hotspot waar je een T-Mobile Sim kaart in doet. Maar het liefst zie ik dan ook dat ik de OBDII kan verbinden met mijn radio om gegevens uit te lezen van de auto (via Torque).

Dit kun je dus makkelijk meenemen naar een andere auto aangezien OBDII de standaard is in elke auto.

6. Zou je investeren in een bedrijf dat dit zou aanbieden?

OBDII wifi hotspots zijn er wel maar meerendeels voor de USA. Ik zou wel investeren in een OBDII hotspot die met Europese netwerken (T-Mobile) werkt.

En ja ik zou wel geinteresseerd zijn om hierover mee te denken. Daarentegen kwam ik dit topic te laat tegen en is het inmiddels 24 Juli. Jammer dus.

Reageer