Vraag

T-Mobile zet helft van 3G-frequenties in voor 4G

• 16 november 2016
  • 7 reacties
  • 433 Bekeken

Reputatie 1
T-Mobile zal in Nederland de helft van de huidige 3g-frequenties op de 2100MHz-band inzetten voor 4g. Daarmee wordt de ruimte op het 3g-netwerk krapper, maar is er juist meer capaciteit via 4g, waarmee bovendien hogere snelheden mogelijk zijn.

https://tweakers.net/nieuws/117973/t-mobile-zet-helft-van-3g-frequenties-op-2100mhz-band-in-voor-4g.html

7 reacties

Dat is wel mooi, maar welke steden/dorpen zijn dat? 😃
Reputatie 3
Allemaal leuk en aardig maar ik had liever dat ze eerst alle problemen met de huidige set-up zouden verhelpen.
Zit T-Mobile nu al tegen zijn 4G capaciteit aan? Of is dit gewoon geleidelijke afbouwing van 3G. T-Mobile zou volgens eerdere berichten meer capaciteit hebben dan de 2 grote providers. Hoezo deze zet dan vraag ik mij af?
Reputatie 4
Badge +6
T-mobile heeft in de afgelopen jaren hun eigen netwerk opgebouwd.. dit heeft heel lang geduurt, er is namelijk de tijd voor genomen omdat overhasten problemen zou kunnen veroorzaken.
T-Mobile heeft sowieso meer capaciteit, maar wil ik nog kleine verbeter puntjes verbeteren.
Zoals bijvoorbeeld stabiel 4G of 4G+ in de trein.
Reputatie 1
ze hebben al eerder een test gedaan hier mee :
T-Mobile begint in de Nederlandse plaats Woerden met een test van 4g op de 3g-frequentieband rond 2100MHz. Dat heeft de provider bekendgemaakt. Met het inzetten van die frequentie moeten maximale theoretische downloadsnelheden van 300Mbit/s mogelijk zijn.

https://tweakers.net/nieuws/113001/t-mobile-begint-test-in-woerden-met-4g-op-3g-frequentie.html
Badge +2
Zit T-Mobile nu al tegen zijn 4G capaciteit aan? Of is dit gewoon geleidelijke afbouwing van 3G. T-Mobile zou volgens eerdere berichten meer capaciteit hebben dan de 2 grote providers. Hoezo deze zet dan vraag ik mij af?

Hallo tmobile 4G,

ik heb wel wat meer informatie voor je :P

Het heeft niet zoveel te maken met de capaciteit op 3g. Omdat ons netwerk de SRAN technologie gebruikt kan de capciteit verschoven worden van 3g naar 4g en vice versa. Genoeg capaciteit over hoor!!

Het heeft meer te maken met het feit dat de 2100 frequentie in zijn aard meer data kan dragen. Daarnaast het feit dat je dan kan gaan werken met carrier agregation waardoor je nog meer snelheid creeert. Een turbo erop dus :P

groetjes
Reputatie 5
Badge +14
En de snelheid is al zo hoog , ben benieuwd !

Reageer