[Update] Aanmaning brief van Intrum Justitia

Reputatie 6
Badge +16
  • T-Mobile Moderator
  • 12353 reacties
We constateren momenteel meerdere signalen van klanten die aangeven dat ze een brief hebben ontvangen van het incassobureau Intrum Justitia. Hierin wordt gevraagd om een oude vordering die door Intrum Justitia is overgenomen van T-Mobile te betalen.

We vragen jullie om hierover eerst contact op te nemen met Intrum Justitia (088 - 020 1888 of 070 452 7200) om meer duidelijkheid over de situatie te krijgen. Wij gaan uiteraard ook op onderzoek uit en plaatsen in dit topic een update als er meer bekend is.

[Update]
De brieven zijn wel vanuit Intrum Justitia verzonden. Dit zijn dus geen Phishing brieven. Intrum Justitia geeft aan dat ze hun bestand hebben opgeschoond. Hierdoor kan je een vordering ontvangen die al een aantal jaar oud is. Deze vordering is dus niet onlangs door ons overgedragen.

We vragen jullie om met één van de bovenstaande telefoonnummers contact op te nemen voor meer informatie. Wij hebben helaas geen inzage in de benodigde gegevens.

15 reacties

Goedenavond,

Vandaag ontving ik tot mijn grote verbazing een brief van Intrum Justitia.

Of ik eventjes 1281,52 wil overmaken voor een betalingsachterstand, maar als het in één keer wordt overgemaakt dan krijg ik 20% korting....

Tevens is in de brief mijn tussenvoegsel vergeten, dus ik vertrouw dit zaakje niet helemaal en ben mij ook niet van een betalingsachterstand bewust.

gr Martijn.
Hallo ik heb ook zo brief gekregen!
Bij mij gaat het om 3005,-
Het gaat over een vacature uit 2002.
Toen was ik geen klant van jullie.
En na dit geintje zal ik dat ook niet blijven!
Gr Remco
Als het door jullie is overgedragen wat geeft hen dan het recht om te innen en dan als onderwerp aanbieding ? En t mobile vhodn online ??? Zegt me ook niets
Reputatie 6
Badge +13
Lees de up date bel met dat nummer wat Issam gaf deze kunnen jullie alles vertellen!
Ik heb contract gehad bij ze maar konden me ook niet helpen.
Ze gingen de stukken bij T-Mobile opvragen.
Reputatie 6
Badge +13
Het kan zijn dat het nog uit de Ben tijd komt misschien?
Want pas vanaf sept 2002 (wikipedia) is het T mobile en daarvoor dus Ben.
Reputatie 6
Badge +17
@All,

Zoals Rosan al aangaf vragen wij jullie als je een brief van Intrum Justitia hebben ontvangen met één van de bovenstaande telefoonnummers contact op te nemen voor meer informatie. Wij hebben helaas geen inzage in de benodigde gegevens.

Als jullie andere vragen hebben, dan kunnen jullie deze uiteraard aan ons stellen. We helpen jullie graag!
Reputatie 3
Badge +5
Weet niet of ik mag linken naar andere topics, maar het lijkt een zeer groot probleem te zijn.

http://forum.fok.nl/topic/2270272

Intrum Justitia heeft een hele partij vorderingen opgekocht waarvan alleen de naam bekend is en veel hiervan zijn er dus van T-Mobile, soms meer dan 10 jaar geleden. Blijkbaar lijken ze in bestaande databases te zoeken naar namen die zoveel mogelijk lijken op de naam in de vordering en sturen hier een brief naartoe. Alle vorderingen zijn hoogstwaarschijnlijk voor een schijntje opgekocht en stel dat een zeer klein percentage de vordering betaalt, dan zit er al winstmarge op.

Mocht je zoiets hebben, even bellen naar Intrum Justitia dat je naam niet klopt of dat je toen geen abonnement had, dan wordt het dossier zonder probleem gesloten en gaan ze waarschijnlijk iemand anders zoeken met dezelfde naam.
Gister ook brief gehad of effe 2100 eu wil betalen van een zaak uit 2002 gebeld tmobile weet het niet intrum justitia gebeld mevr gaf aan dat 250 eu moet betalen em dan zou het dossier gesloten worden ik heb aangeven dat ik niks betaal want heb in 13 jaar nooit iets gehoord ben aardig tekeer gegaan en ineens hoefde ok niks meer te betalen uiteraard wel een bevestiging gevraagd en gehad dus mensen niet betalen ze kunnen je niks maken
Reputatie 4
Badge +4
Mensen, dat Intrum Justitia is lekker bezig! Veel regels worden met de voeten getreden, uiteraard geen cent betalen!
Of je even een 10 jaar oude rekening wilt voldoen? ;);)
Wie heeft een brief van Intrum ontvangen?
Ik en ben tekeer gegaan dat ik niks zal betalen en dat het dossier kosteloos gesloten moet worden is ook gedaan em bevestigd gekregen
Ik heb ook een brief gehad.

Bij mij gaat het over een rekening van €153.00 uit 2001 "dutchstone telefoon abbo" die ik schijnbaar nog niet betaald heb. Alleen jammer dat ze in de brief T-Mobile als gedupeerde gebruiken.

Zo zet je T-Mobile ook ter schande.

Vreemde zaken moet ik zeggen..

Verder is deze zaak netjes opgelost en word de voordering vernietigt. Hier krijg ik nog een bevestiging van.
@All,

Zoals Rosan al aangaf vragen wij jullie als je een brief van Intrum Justitia hebben ontvangen met één van de bovenstaande telefoonnummers contact op te nemen voor meer informatie. Wij hebben helaas geen inzage in de benodigde gegevens.

Als jullie andere vragen hebben, dan kunnen jullie deze uiteraard aan ons stellen. We helpen jullie graag!

Overigens is het vreemd dat er in de voorderingbrief T-Mobile als inzake genoemd word terwijl er in mijn geval Dutchtone als telecom provider genoemd word als je intrum justitia opbelt. 2 totaal verschillende verhalen...

Het lijkt erop dat ze zomaar wat zeggen of om provocerend over te komen..

Buiten dat zijn er denk ik genoeg mensen die wel gewoon betalen zonder vragen te stellen? Dus de jaarcijfers anno 2015 kunnen op zo'n manier nog wat beter uitpakken voor deze club ;)

Al om al een slechte zaak....
Reputatie 3
Badge +5
Ik heb ook een brief gehad.

Bij mij gaat het over een rekening van €153.00 uit 2001 "dutchstone telefoon abbo" die ik schijnbaar nog niet betaald heb. Alleen jammer dat ze in de brief T-Mobile als gedupeerde gebruiken.

Zo zet je T-Mobile ook ter schande.

Vreemde zaken moet ik zeggen..

Verder is deze zaak netjes opgelost en word de voordering vernietigt. Hier krijg ik nog een bevestiging van.

In 2001 bestond Dutchtone nog. Dutchtone is overgegaan in Orange en Orange is overgenomen door T-Mobile. Dus stel dat in het uiterste geval de vordering terecht is, dan is het logisch dat nu de naam van T-Mobile gebruikt wordt. Dat zou immers de schuldeiser gewoon blijven. Hoewel in deze situatie de vorderingen gewoon allemaal opgekocht lijken te zijn en T-Mobile dus helemaal geen schuldeiser meer is en eventuele openstaande rekeningen heeft weggeboekt, maar enkel Intrum Justitia de schuldeiser nog is. Ik denk dat Intrum Justitia ook niet in staat is om stukken op te vragen bij T-Mobile, is veel te lang geleden.

Reageer