Beantwoord

[Update] Oneindig Online

Reputatie 7
Badge +15
  • Oud-Moderator
  • 4690 reacties
Update 6 oktober 2016

Goedemorgen all,

Er zijn een aantal aanpassingen gedaan aan Oneindig Online. In dit forumtopic vind je alle informatie over de wijzigingen.

Dit topic gaat op slot om het forum overzichtelijk te houden. Reacties kunnen uiteraard geplaatst worden in bovengenoemd forumtopic. :)

icon

Beste antwoord door Amy 26 mei 2016, 18:04

T-Mobile heeft Fair Gebruik aangepast op het gebied van video optimalisatie en voorwaarden voor het type apparaat waarmee de klant de bundel gebruikt. Oneindig Online op je Smartphone raakt de grenzen van wat technisch mogelijk is. De bundel is specifiek bedoeld voor gebruik op smartphones en tablets, en zal hoe dan ook een nieuwe groep intensieve gebruikers op ons netwerk brengen. We kiezen hier bewust voor, maar vinden het tegelijkertijd belangrijk dat de snelheid en capaciteit van ons beste netwerk voor al onze klanten beschikbaar is het beste is en blijft. In het begin zal de extra belasting nog relatief beperkt zijn, en daarom hebben we besloten om op het moment van lanceren geen proactieve verkeersmanagement maatregelen toe te passen.

Wij verwachten namelijk dat de geringe klantengroep in de eerste periode nog geen bedreiging vormt voor de capaciteit van het netwerk. Concreet houdt dit in dat de videokwaliteit niet wordt teruggebracht naar 480p zoals eerder aangekondigd en dat er geen gelimiteerde bundel voor gebruik anders dan op de smartphone/tablet komt.

Wat doen wij wel?
Vanzelfsprekend is een belangrijke vraag hoe wij er nu op gaan toezien dat klanten zich aan het Fair Gebruik houden. Binnen de wettelijke en technische mogelijkheden kan T-Mobile in haar systemen zien of er overmatig veel data door een klant gebruikt wordt dat niet past bij het normaal gebruik van smartphone of tablet. We zullen indien van toepassing hier met de klant over in contact treden. Belangrijk om te vermelden is dat alles wat wij mogelijk gaan doen binnen de privacywetgeving valt. T-Mobile kijkt ook niet naar de inhoud van de content. We kijken zogezegd wel naar het adres op de envelop, maar we kijken niet in de envelop.

Toekomst
In de toekomst zullen wij indien nodig maatregelen treffen om congestie op het netwerk te voorkomen. Welke maatregelen dit exact zullen zijn is niet bekend. Uiteraard zullen wij wanneer deze worden toegepast in contact treden met gebruikers van Oneindig Online.

Heb jij ideeën hoe we dit beter zouden moeten doen? Help dan mee! We organiseren twee inloopsessies bij ons op het hoofdkantoor in Den Haag. Kom jij ook? Meld je aan bij T-Mobile Webcare via een berichtje op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

46 reacties

Reputatie 7
Badge +15
T-Mobile heeft Fair Gebruik aangepast op het gebied van video optimalisatie en voorwaarden voor het type apparaat waarmee de klant de bundel gebruikt. Oneindig Online op je Smartphone raakt de grenzen van wat technisch mogelijk is. De bundel is specifiek bedoeld voor gebruik op smartphones en tablets, en zal hoe dan ook een nieuwe groep intensieve gebruikers op ons netwerk brengen. We kiezen hier bewust voor, maar vinden het tegelijkertijd belangrijk dat de snelheid en capaciteit van ons beste netwerk voor al onze klanten beschikbaar is het beste is en blijft. In het begin zal de extra belasting nog relatief beperkt zijn, en daarom hebben we besloten om op het moment van lanceren geen proactieve verkeersmanagement maatregelen toe te passen.

Wij verwachten namelijk dat de geringe klantengroep in de eerste periode nog geen bedreiging vormt voor de capaciteit van het netwerk. Concreet houdt dit in dat de videokwaliteit niet wordt teruggebracht naar 480p zoals eerder aangekondigd en dat er geen gelimiteerde bundel voor gebruik anders dan op de smartphone/tablet komt.

Wat doen wij wel?
Vanzelfsprekend is een belangrijke vraag hoe wij er nu op gaan toezien dat klanten zich aan het Fair Gebruik houden. Binnen de wettelijke en technische mogelijkheden kan T-Mobile in haar systemen zien of er overmatig veel data door een klant gebruikt wordt dat niet past bij het normaal gebruik van smartphone of tablet. We zullen indien van toepassing hier met de klant over in contact treden. Belangrijk om te vermelden is dat alles wat wij mogelijk gaan doen binnen de privacywetgeving valt. T-Mobile kijkt ook niet naar de inhoud van de content. We kijken zogezegd wel naar het adres op de envelop, maar we kijken niet in de envelop.

Toekomst
In de toekomst zullen wij indien nodig maatregelen treffen om congestie op het netwerk te voorkomen. Welke maatregelen dit exact zullen zijn is niet bekend. Uiteraard zullen wij wanneer deze worden toegepast in contact treden met gebruikers van Oneindig Online.

Heb jij ideeën hoe we dit beter zouden moeten doen? Help dan mee! We organiseren twee inloopsessies bij ons op het hoofdkantoor in Den Haag. Kom jij ook? Meld je aan bij T-Mobile Webcare via een berichtje op Twitter of Facebook.
Reputatie 3
Ter info:

De prijs van deze bundel zit op 90 euro per maand.
Reputatie 2
Badge
Beste, dat is de brutoprijs als aanvulbundel.
Als abo in combi met stel samen & stel bij
voor 2 jaar, zal het bedrag een tientje of zes worden.
Reputatie 6
Beste, dat is de brutoprijs als aanvulbundel.
Als abo in combi met stel samen & stel bij
voor 2 jaar, zal het bedrag een tientje of zes worden.

Nee, de bundel komt bovenop je eigen SSSB abonnement.
Reputatie 1
De bundel is bedoeld voor gebruik op smartphone en tablet, op die apparaten geldt geen limiet voor de hoeveelheid data die je kunt gebruiken. Het videoverkeer wordt aangepast naar een formaat dat is geoptimaliseerd voor weergave op smartphones (480p).

Dit vind ik persoonlijk heel raar. Afgezien van dat de bundel onbetaalbaar is voor mij als student, is dit een andere reden waarom ik dit niet zou doen. Ik zou alleen over de 20gb komen indien ik 720p60 of 1080p60 filmpjes kan kijken. Het verschil van de framerate (29,97 frames per seconde ten opzichte van de 60 bij de nieuwste hd filmpjes) is duidelijk te zien op de nieuwere smartphones.

De enige andere reden voor mij om een onbeperkt bundel af te nemen is zodat ik onderweg kan werken met mijn laptop. En dit is juist weer gelimiteerd tot maximaal 20 gb? In dat geval kan ik dus beter de (veel goedkopere) nieuwe 20gb bundel afnemen.

Ik vind het goed dat er weer een stap wordt gezet richting onbeperkt internet, maar ik zou het anders aanpakken. Met de huidige voorwaarden en de aangekondigde prijs zie ik helaas geen markt in mij of bij iemand in mijn omgeving...

Misschien kunnen jullie beter gaan denken aan het principe van datasnelheden? Bijvoorbeeld onbeperkt internetten met een snelheid van 5-10 Mb/sec voor een iets schappelijkere prijs?
Reputatie 2
Badge

Nee, de bundel komt bovenop je eigen SSSB abonnement.

Iedere bundel komt bruto bovenop je eigen SSSB abonnement,
behalve als je het voor 1 of 2 jaar afsluit.
Dan betaal je voor 2 jaar bijvoorbeeld 12 GB (straks 20 GB)
internet, € 16,50 inplaats van € 30,00 per maand.
Stop je het een maandje, ben je de lul en betaal je weer de
hoofdprijs van € 30,00 😉
Reputatie 6
Badge +17
Hi all,

We merken dat er veel wordt gesproken over de Oneindig Online op je Smartphone bundel. Zo'n bundel kan natuurlijk veel vragen met zich mee brengen. We hebben er daarom voor gekozen om jullie de mogelijkheid te geven om met ons mee te denken, ons feedback te geven en vragen te stellen over deze bundel. Kijk voor meer informatie in het 'Feedback over Oneindig Online' topic!
Het is een abonnement voor smartphones en tablets maar de 480p video grens is gebaseerd op een gemiddelde smartphone.
Dat lijkt me een twijfelachtige propositie.
Reputatie 7
Badge +9
480p, het is wel weer overduidelijk welk merk degene die dat heeft besloten gebruikt...

Welke halfbakken zool met een toestel uit de 21e eeuw gaat er 480p zitten kijken op een 2K 12.2" tablet? Of een 5.7" 1080p telefoon?

Wat is dit, de Soviet Unie?

de 480p video grens is gebaseerd op een gemiddelde smartphone.

Nee, op die 12% van de wereld die nog steeds een iPhone gebruikt met een 1334x750 resolutie.

De gemiddelde smartphone, oftewel de overige 88% van de gebruikers, heeft tegenwoordig een 1920x1080 resolutie.

Het concept dat de huidige flagships een 2560x1440 resolutie heeft is nog niet doorgedrongen bij de voornamelijk uit iSheep bestaande directies.

En de Note 6 krijgt hoogstwaarschijnlijk een 4K scherm.

Dat is 720x480 op een 3840x2160 scherm. Dat is letterlijk een verschil van 433%.

Welkom in 2016. Waar je beeld bestaat uit blokken van 1cm bij 1cm.
Enige verschil met nu is. Zodra je bundel op is heb je een traag verbinding onbeperkt voor 10-18 euro. Nu enkel altijd snelle verbinding. €90 euro p m is wel wat overdreven.
En wat gebeurt er dan als je bv je 20 gb heb opgebruikt en je bv google maps navigatie gebruikt met satelietbeelden of streetvieuw word je dan gecapt op 64 kbps of kun je alle webpagina's en maps enzo gewoon blijven gebruiken op volle snelheid?
Muv van videos heb ik het dan over
Reputatie 5
Is niet meer van toepassing Mathijs, check de update in de openingspost! 😃
Ter info:

De prijs van deze bundel zit op 90 euro per maand.

Wat echt idioot is in mijn optiek ! het blijkt maar weer eens hoe kort van geheugen mensen zijn en hoe makkelijk ze zich om de tuin laten leiden .
Dit bedrag is echt puur cashen van Tmobile . Want ga maar na wat voor kosten zou Tmobile nu nog kunnen hebben voor het onderhoud van het internet ? De infrastructuur staat immers al jaren , de 4g implementatie is ook al gedaan voor 90% in Nederland en dus gaat het puur om optimalisatie ( die sowieso wel gedaan wordt en betaald wordt uit de abbo gelden ) en op bepaalde momenten wat updates . In de updates gaat geld zitten , absoluut ! Maar die zijn sowieso al gedekt en het is met deze bundel een kwestie van de zgn knop om zetten en je hebt ongelimiteerde mb's .
Nu heb ik dit ook al ongeveer gezegd bij de openings post bij de andere pagina over dit onderwerp , daar werd ook gesteld in een reactie dat Tmobile nog zo veel te doen heeft en om dat internet draaiende te krijgen en dat het enorm veel meer masten en kosten met zich mee zou brengen . Dat geloof ik niet zo 1,2 ,3 . Natuurlijk zullen ze wel de capaciteit van de servers moeten vergroten als het zo mocht zijn dat ze heel erg krap zouden zitten in hun datacenters en serverparken . Daar geloof ik ook niet in en wel om de practische reden dat Tmobile zeker weten zich al lang heeft ingedekt voor de toekomst . Daarnaast werkte het ook al toen er nog geen data limieten waren en toen hoorde je Tmobile en kpn en alle anderen ook niet over dit soort zaken en werkten ook alle telefoons prima .
En wat me nog meer tegen de borst stuit is dat zogenaamde Fair gebruik gedoe . Waar het dus op neer komt is dat ongelimiteerd niet ongelimiteerd is ! En wanneer Tmobile vind dat je te veel gebruikt kunnen ze je zo van het net gooien zonder boe of bah ! En dus mag je bij gratie van Tmobile internetten totdat zij vinden dat je regels overtreed ! Alleen de gedachte al is genoeg om mij razend te maken ! En de lef die de telekom bedrijven hebben om ons consumenten in hun keurslijf te persen . En het is niet alsof je een echte keuze hebt als je wel online wilt kunnen zijn , want ze doen het allemaal ! Sowieso komt mij echt de strot uit hoe er met consumenten omgegaan wordt tegenwoordig . 20 jaar geleden hadden consumenten deze bedrijven opgeknoopt voor dit soort regels ! Maar dat hebben we te danken aan het "ik " tijdperk . pfoeh ..... sorry hoor ! Maar het is wel hoe ik er over denk en ik ben een jaren 80 kind dus heb ik die normen en waarden nog . Ja , ik weet dat het ouderwets is . Maar liever ouderwets dan uitgezogen worden door grote bedrijven !🆒
Reputatie 6

Wat echt idioot is in mijn optiek ! het blijkt maar weer eens hoe kort van geheugen mensen zijn en hoe makkelijk ze zich om de tuin laten leiden .
Dit bedrag is echt puur cashen van Tmobile . Want ga maar na wat voor kosten zou Tmobile nu nog kunnen hebben voor het onderhoud van het internet ? De infrastructuur staat immers al jaren , de 4g implementatie is ook al gedaan voor 90% in Nederland en dus gaat het puur om optimalisatie ( die sowieso wel gedaan wordt en betaald wordt uit de abbo gelden ) en op bepaalde momenten wat updates . In de updates gaat geld zitten , absoluut ! Maar die zijn sowieso al gedekt en het is met deze bundel een kwestie van de zgn knop om zetten en je hebt ongelimiteerde mb's .

Zucht, het blijkt ook maar weer dat mensen buiten kort van geheugen ook een beetje dom zijn om te denken dat wanneer een netwerk 'gebouwd' is je er geen kosten meer aan hebt. Sorry, maar wat je hierboven typt laat meer zien dat jij totaal niet snapt hoe iets werkt en dat jij als eerste maar je eens mag verdiepen hierin, voordat je andere mensen beticht van dingen.

Ik zal het makkelijk voor je maken, ten eerste hoe oud ben je? En ten tweede, heb je wel eens een auto gekocht? Denk daar maar eens over na en dan vergelijk je dat eens met.... wat dan ook....

Weet je wat, ik maak het je nog makkelijker. Wanneer je een auto gekocht hebt, ben je dan klaar met de kosten? Of komt er onderhoud, upgrades of wat dan ook nog bij kijken? Of breng jij je auto niet jaarlijks naar de garage?

Nogmaals, voordat je dingen roept zoals een knop omzetten voor onbeperkt internet (alleen op dat heb je gelijk) en dan niet verder denken over belasting van bv het netwerk, verdiep je eerst maar eens in deze materie.

Nu heb ik dit ook al ongeveer gezegd bij de openings post bij de andere pagina over dit onderwerp , daar werd ook gesteld in een reactie dat Tmobile nog zo veel te doen heeft en om dat internet draaiende te krijgen en dat het enorm veel meer masten en kosten met zich mee zou brengen . Dat geloof ik niet zo 1,2 ,3 . Natuurlijk zullen ze wel de capaciteit van de servers moeten vergroten als het zo mocht zijn dat ze heel erg krap zouden zitten in hun datacenters en serverparken . Daar geloof ik ook niet in en wel om de practische reden dat Tmobile zeker weten zich al lang heeft ingedekt voor de toekomst . Daarnaast werkte het ook al toen er nog geen data limieten waren en toen hoorde je Tmobile en kpn en alle anderen ook niet over dit soort zaken en werkten ook alle telefoons prima.

Er geen datalimieten waren? Op 4G? Bovenstaand weer een stukje waaruit blijkt dat je totaal geen besef hebt hoe een mobiel netwerk werkt en dan met name frequenties en aantal masten hieraan gelinkt. Ik moet wel zeggen, ben blij dat jij als buitenstaander prima op de hoogte bent van het reilen en zeilen binnen T-Mobile. Mijn advies; morgen meteen een open sollicitatie doen en zorgen dat T-Mobile veilig de toekomst in kan.

En wat me nog meer tegen de borst stuit is dat zogenaamde Fair gebruik gedoe . Waar het dus op neer komt is dat ongelimiteerd niet ongelimiteerd is ! En wanneer Tmobile vind dat je te veel gebruikt kunnen ze je zo van het net gooien zonder boe of bah ! En dus mag je bij gratie van Tmobile internetten totdat zij vinden dat je regels overtreed ! Alleen de gedachte al is genoeg om mij razend te maken ! En de lef die de telekom bedrijven hebben om ons consumenten in hun keurslijf te persen . En het is niet alsof je een echte keuze hebt als je wel online wilt kunnen zijn , want ze doen het allemaal !

En waar baseer je dat dan op? Er wordt duidelijk aangegeven wanneer er een limiet is en waarom. T-Mobile gooit je niet zonder pardon of reden stil. Dat ze het anders hadden moeten noemen, daar ben ik het warempel met je eens. Niet handig.

Sowieso komt mij echt de strot uit hoe er met consumenten omgegaan wordt tegenwoordig . 20 jaar geleden hadden consumenten deze bedrijven opgeknoopt voor dit soort regels ! Maar dat hebben we te danken aan het "ik " tijdperk . pfoeh ..... sorry hoor ! Maar het is wel hoe ik er over denk en ik ben een jaren 80 kind dus heb ik die normen en waarden nog . Ja , ik weet dat het ouderwets is . Maar liever ouderwets dan uitgezogen worden door grote bedrijven !🆒

20 Jaar geleden hadden we Prepay (Hi) en Libertel? Voor de rest was er weinig. Abonnementen al helemaal niet, dat begon toen allemaal pas. Ik ben ook een jaren 80 kind en kan me totaal niet plaatsen in jouw mening. Heeft niks met normen en waarden te maken, meer met economie en innovatie.

Als tweede advies vraag ik je om zsm bij T-Mobile te vertrekken (mits je niet aangenomen wordt) want anders wordt je dadelijk nog overspannen van hun werkwijzes.

Koen heeft al een paar mooie analogieën geleverd, maar het is vermakelijk om bijna de definitie van de oxymoron die je bent te zien ontvouwen.

Dit bedrag is echt puur cashen van Tmobile. Want ga maar na wat voor kosten zou Tmobile nu nog kunnen hebben voor het onderhoud van het internet ? De infrastructuur staat immers al jaren , de 4g implementatie is ook al gedaan voor 90% in Nederland en dus gaat het puur om optimalisatie ( die sowieso wel gedaan wordt en betaald wordt uit de abbo gelden ) en op bepaalde momenten wat updates…

Het 4G netwerk is vorig jaar pas als landelijk dekkend (statistisch gesproken dan) gegaan bij T-Mobile. Dus nog steeds niet voor 100% en zelfs KPN met het eerste landelijke 4G netwerk, schijnbaar al sinds 2013, zit nog steeds op 98%. Het 4G netwerk staat dus absoluut nog geen jaren. Beter gesteld, het is nog niet eens af, bij niemand en slechts de oudste delen staan pas een paar jaar.

Natuurlijk zullen ze wel de capaciteit van de servers moeten vergroten als het zo mocht zijn dat ze heel erg krap zouden zitten in hun datacenters en serverparken.

Zo werkt data-voer niet en zo heeft het ook nooit gewerkt. Servers, switches en met name netwerkcontrollers zijn verschillende dingen en een server is zelden de bottleneck op data-doorvoer. Op het moment dat je het gaat hebben over onbeperkt data-doorvoer, dan zal je je zorgen moeten maken over de netwerkcontrollers en niet de servers. Ga je deze componenten belasten, dan zal je daarvoor moeten betalen. Ongeacht of het bedrag hoog is in onze optiek, het is zeer logisch dat het hoger is dan de overige bundels. Een netwerk wordt beperkt door zijn langzaamste doorvoerpunt, bij een telecom provider;
- NIC telefoon (welke frequentie en modem 3G / 4G / 4G+)
- Signaal sterkte
- NIC Antenne
- Kwaliteit vaste lijn met NIC Antenne
- NIC Hub/Switch
- NIC Server
- NIC Internet
Genoeg knelpunten voor datadoorvoerproblemen.

Daar geloof ik ook niet in en wel om de practische reden dat Tmobile zeker weten zich al lang heeft ingedekt voor de toekomst.

Wet van Moore…. Ondanks dat de servers dus niet het probleem vormen.

Daarnaast werkte het ook al toen er nog geen data limieten waren en toen hoorde je Tmobile en kpn en alle anderen ook niet over dit soort zaken en werkten ook alle telefoons prima.

Zo, de periode van geen data-limieten? Tja, dat was een leuke periode inderdaad, schijnbaar vergeet jij dat we toen nog bezig waren met een landelijke dekking van 3G. Op enkele punten was het H… ooohhh, wat een snelheid was dat ja en pas later kwam H+. Iets met dat op dat moment de antenne’s achter liepen op de switches gezien de wonderlijke snelheden van 384Kbit/s. Zakelijk kon je al glasvezel a 100mbit tot 1gbit aanleggen (als je het budget had), meeste netwerk ondergronds was al glasvezel dus ja… toen was ‘onbeperkt’ makkelijk aan te bieden, de antenne was toch te traag om verder in het verhaal enig probleem te leveren.

En wat me nog meer tegen de borst stuit is dat zogenaamde Fair gebruik gedoe . Waar het dus op neer komt is dat ongelimiteerd niet ongelimiteerd is ! En wanneer Tmobile vind dat je te veel gebruikt kunnen ze je zo van het net gooien zonder boe of bah!

Nee dus… Staat uitgelegd dat er contact met je wordt opgenomen als je Fair Use overtreed. Daarnaast, er zijn genoeg ISP’s die nog steeds FUP handhaven op een glasvezel/koperpaar dus hier zit je gewoon echt fout om te denken dat dit enigszins onredelijk of verkeerd is.

20 jaar geleden hadden consumenten deze bedrijven opgeknoopt voor dit soort regels!

Nu wordt het gewoon grappig, 20 jaar geleden was het 1996 en je bent die periode duidelijk vergeten. De inbelmodem werd nog gebruikt buiten de randstad en slechts op de beter gefundeerde plekken was er “internet” met een snelheid om over te schrijven. Op de ADSL en kabel zaten gewoon Fair Use Policies en inbel was tegen kosten, dus daar wilde je geen oneindig op proberen. Het was pas echt rond de eeuwwisseling dat we in de hogere snelheden van ADSL (lees 20mbit) kwamen.

Maar dat hebben we te danken aan het "ik " tijdperk . pfoeh ..... sorry hoor ! Maar het is wel hoe ik er over denk en ik ben een jaren 80 kind dus heb ik die normen en waarden nog . Ja , ik weet dat het ouderwets is . Maar liever ouderwets dan uitgezogen worden door grote bedrijven !🆒

Normen en waarden, opgebracht door iemand die vergeet hoeveel we betaalden in het verleden voor de minimale snelheden, het feit dat “onbeperkt” afhankelijk was van of we signaal hadden en die niet begrijpt hoe onderhoud, netwerk belasting en data-doorvoer werkt. Voor iemand die zich wil afzetten tegen de “ik” cultuur is het wel een hoop “ik” over wat jij, zonder onderbouwingen, argumenten of enige bewijsvoering, als mening hebt. Een mening waarbij je dan in gehele hedendaagse stijl de schuld en onvrede op een ander afschuift, het valt de ander te verwijten.

Uitrol 4G T-Mobile gestart in 2012
Landelijke dekking 4G per Oktober 2015
Generaties Verbindingen
FUP Voorbeeld
Dekking KPN
Wet van Moore
Reputatie 7
Badge +9
In het tijdperk van 'onbeperkt internet' in de Relax abonnementen had je 2G&3G met een limiet van 300Kbps, en maar 40% van de bevolking had een smartphone.

Nu heb je 4G met een(officieel) limiet van 120Mbps, en 87% van de bevolking heeft een smartphone.

En het is Nederland, wat verwacht je dan? De klant mag in dit land altijd opdraaiem voor de kosten van een verbouwing, dat is altijd al zo geweest.

De Fair Use policy maakt het de prijs niet waard, ook niet met een 'we staan het eerst toe' wijziging. Ik ga geen 220 gulden betalen voor 'onbeperkt maar wij betalen wat je mag doen'. En dat mag wettelijk nog steeds niet.

Het is net een zorgverzekering. Je betaald je blauw, en hij wordt met de tijd steeds verder uitgekleed tot je er niets meer aan hebt...
Het was pas echt rond de eeuwwisseling dat we in de hogere snelheden van ADSL (lees 20mbit) kwamen.
Let wel dit soort feiten gaat om maximaal haalbaar, kan dus minder zijn. Voorbeeldje... Zelf heb ik ook zo'n 11 mbit slak aan de voordeur. Die houdt elk jaar een "winterslaap", btw ook in de lente, herfst en zomer. :P

Het is net een zorgverzekering. Je betaald je blauw, en hij wordt met de tijd steeds verder uitgekleed tot je er niets meer aan hebt...

Dus....
Dan ben je er i.i.g. van verzekerd dat je straks niet meer verzekerd bent. 🆒:D
Zekerheid nummer 2 in het leven. :$

Een vraag puur uit interesse, sluit hierbij aan naar mijn mening. Wordt er niet vergeten dat o.a de 4G frequenties geveild zijn. De kosten gemaakt door providers zullen ook mede terugverdiend worden. Er is geen enkele provider die aan liefdadigheid doet. Maar wel via een goede service trachten klanten te werven en houden. En als ik het goed lees gaat dit topic over de grootgebruikers. :)
Niet iedereen heeft 4G of kan die max halen, of het nu in de prijs of er apart voor betaalt wordt.
Maximaal haalbare - realistische snelheid....2 werelden.🆒
En onbeperkt....tja daar stel ik me (gelukkig:?) onbeperkt vraagtekens bij..
Ohw ja, die 20mbit werd bijvoorbeeld nooit gehaald over het koperpaar in mijn studentenhuis. Ja, zowel een interne gbit link als mijn mobiele link was sneller en er eerder dan een fatsoenlijke vaste link met buiten... Glasvezel / kabel met hogere snelheden kwamen pas vrij laat beschikbaar. Doch als we het hier dus hebben over onbeperkt via 3G (een techniek dat per 2003 kwam) en wat met een wereld wonderlijke 384Kbit/s begon, dan is het handig om perspectief te benadrukken zodat men begrijpt waar het knelpunt lag en waarom "onbeperkt" aangeboden kon worden.

De bundel is mogelijk mooi om de markt op te schudden, in mijn optiek niet realistisch in prijs en er zitten wat mankementen. Punten die best besproken mogen worden, maar dan wel inhoudelijk en met argumentatie.

Persoonlijk zijn FUP's een reden tot het kiezen van een andere leverancier, doch dat is een mening en daar ging het dus niet om. Dit dan nog los van het feit dat mijn huidige bundel met 3gb niet eens op gaat. Argumentatie, onderbouwd en structureel, dient de basis te vormen voor een discussie. FUP's, ook al ben ik er tegen, zijn niet onrealistisch en niet 'niet van deze tijd'. Ze bestaan en er is geen enkele "20 jaar geleden hadden consumenten..." situatie van toepassing op dit soort zaken. Het geschreven voorbeeld ter onderstreping van de oxymoron.
Het is alleen maar een voorbeeld beste Poco-Loco ter illustratie.:) Wanneer ik bijvoorbeeld naar mijn locatie op de dekkingskaart kijk dan heb ik zowel op 4G en 3G zeer goede dekking binnen en buiten. Ik gebruik dan een toestel dat 3G als hoogst haalbare heeft. Maar in de praktijk haal ik niet meer dan H of H+. Trek ik dat beeld door naar 4G dan vraag ik me af of ik met 4G ooit wel in de buurt van FUP kom of er overheen...
Zou dus ook op meer locaties kunnen spelen.:) In mijn ogen dan....
Hoe ik dan net als jij over de prijs denk lijkt me voor de hand liggend. 🙂
Maar in de praktijk haal ik niet meer dan H of H+.
H = 3G, H+ is net iets beter. Zie dit topic.

Oh en nee, ik ga niks toevoegen aan deze discussie. 😛
Soms heb ik dat H of H÷ traag is in mijn optiek en dat de kans dat ik, wanneer ik voor mezelf spreek, in de buurt zou komen van FUP net zo groot als een kater van bier. (Dat ik niet drink:D) Dan hebben jullie een beeld....
Ik ga er vanuit dat meer mensen zo denken of zijn die niet erg veel verbruik genereren.

Ennuh wat betreft de kosten waar het over gaat...niet alleen 's lands grootste kruidenier let op de kleintjes er is er i.i.g. 1 meer minimaal ik geloof dat ie zich Frutjuh noemt maar weet dat niet zeker.:P

@Kaassausje
Bedankt voor "niks". 🆒
Als prijs voor data je enige overweging is en je zit toch vast aan 3G(Hspa): is het misschien het verstandigste om een KPN prepaidtje te nemen en iedere maand een onbeperkt online bundeltje aan te schaffen voor 7,50 per maand. écht onbeperkt zonder FUP: 128kb up/down. Toch 2x zo snel als buiten de bundel bij Tmobile en je kunt hem maandelijks aan zetten (gaat automatisch uit na de periode)

"Trek het internet he-le-maal leeg!" Ah nee, dat is weer een andere provider, en ook daar: geen onbeperkt. Weet er iemand of de ACM Telfort al heeft aangesproken op die claim?
Reputatie 2
Badge
Als prijs voor data je enige overweging is en je zit toch vast aan 3G(Hspa): is het misschien het verstandigste om een KPN prepaidtje te nemen en iedere maand een onbeperkt online bundeltje aan te schaffen voor 7,50 per maand. écht onbeperkt zonder FUP: 128kb up/down. Toch 2x zo snel als buiten de bundel bij Tmobile en je kunt hem maandelijks aan zetten (gaat automatisch uit na de periode)
Goeie tip, bedankt.
"Trek het internet he-le-maal leeg!" Ah nee, dat is weer een andere provider, en ook daar: geen onbeperkt. Weet er iemand of de ACM Telfort al heeft aangesproken op die claim?
Ehm, was het niet Tele2? XD