Beantwoord

[Update] Oneindig Online

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

46 reacties

Klopt!

Dank je wel 🙂
Reputatie 6
Als prijs voor data je enige overweging is en je zit toch vast aan 3G(Hspa): is het misschien het verstandigste om een KPN prepaidtje te nemen en iedere maand een onbeperkt online bundeltje aan te schaffen voor 7,50 per maand. écht onbeperkt zonder FUP: 128kb up/down. Toch 2x zo snel als buiten de bundel bij Tmobile en je kunt hem maandelijks aan zetten (gaat automatisch uit na de periode)

Grappig dat je dit aanhaalt, toevallig gisteren een heel verhaal over gelezen. De KPN 128kb/sec is dan wel op papier 2x zo snel echter is dit op het 3G netwerk. Daar ligt de latency vele malen hoger dan op een 4G netwerk. Dus de 64kb/sec via 4G T-Mobile is sneller dan de 128kb/sec via KPN 😉
Interessant verhaal! Waar las je dat?

Daar ligt de latency vele malen hoger dan op een 4G netwerk. Dus de 64kb/sec via 4G T-Mobile is sneller dan de 128kb/sec via KPN ;)

Dat 64kb/sec op het 4G netwerk van T-mobile sneller is dan 128kb/sec op het 3G netwerk van KPN doet in dit geval niet ter zake, want zonder 4G dekking valt Frutjuh terug op de 3G dekking van T-mobile. Hij schreef dat hij toch vast zat aan 3G en dat 4G niet haalbaar was bij hem. Uiteraard is de latency hoger bij 3G dan 4G. Maar de latency van T-mobile op het 3G netwerk is net zo hoog als die bij KPN.

Naar mijn mening is 128kb/sec overigens nog steeds vreselijk traag hoor 😉
Reputatie 6
Ah ja, hij heeft geen 4G toestel. Ik zie het nu.

You're right!
Reputatie 2
Badge
Naar mijn mening is 128kb/sec overigens nog steeds vreselijk traag hoor ;-)
Tuurlijk, maar wel een 3 tot 4 maal sneller als de TOT 64kb/sec van ons aller T- Mobile.
Naar mijn mening is 128kb/sec overigens nog steeds vreselijk traag hoor ;-)
Tuurlijk, maar wel een 3 tot 4 maal sneller als de TOT 64kb/sec van ons aller T- Mobile.

Gefeliciteerd met de meest nutteloze en foute opmerking tot op heden in deze thread.

Niet alleen zijn beiden een "tot" aanbod, 128 is simpelweg maximaal 2x sneller (64 x 2 = 128... nee echt?!?!?!?) en met de genoemde latency en overhead in gedachte meenemend dus simpelweg zelfs dat niet. Daarbij, dit soort speedcaps zal je juist veel vaker wel halen t.o.v. "120mbit" want daarbij dient alles in orde te zijn. Voordat een verbinding geen 64 of 128 haalt, nou, kom uit die grot... en geen grap, ik vermoed echt bijna letterlijk een (gewapend beton) grot voordat je dat niet haalt.

Echter, laat ik dit uiterst waardevolle moment aannemen om eens lekker te stoken:
- onbeperkt, echt onbeperkt, maar met speedcap ipv datalimiet....
- 10mbit / 20mbit / 50mbit / 100mbit...

Ik suggereer een prijs in dezelfde range als het aantal mbits 😉 misschien een + 10 voor onbeperkt maar dat is het dan wel. Wat spelen met kwantum korting en je komt vrijwel overeen met 90 euro voor de huidige 120mbit onbeperkt versie ;)

Voor 20 euro, 10mbit doch onbeperkt... ja daar kan ik wel mee leven hoor!
Reputatie 2
Badge
Gefeliciteerd met de meest nutteloze en foute opmerking tot op heden in deze thread.
Tja....zou zeggen, probeer het eens uit.;-)
Jammer voor je, al gedaan en je punt blijft foutief.

Het is niet "3 tot 4 keer". Dit is ook vrij simpel uit te leggen. 3G is voor 'voice' ontworpen, 4G voor data. Ander protocol dat daardoor lagere latency en minder overhead heeft. Je houdt daardoor gewoon meer over van de 64kbps en je latency loopt niet op tot een seconde (tussen een paar honderd ms en een seconde...)

Het verschil zal enkel oplopen 'tot' een factor 2 (128/64 = 2), maar dat de latency bepaalt wanneer je dat ervaart.

Is een bestand 16kB, dan heeft 128kbps of 16 kB/s 3G tot maximaal 2 seconden nodig, bijna 1 voor latency en 1 voor data doorvoer. Dit is waar 4G op 64kbps (of 8kB/s) er met slechts enkele milliseconden + 2 seconden er ook al is.

Whatsapp berichten en dergelijken gaan dus net zo snel en het is niet mogelijk dat jij als persoon daar verschil in merkt. Daar zijn de data-blokken te klein voor.

Ga je echter plaatjes en andere zaken downloaden, dan komt het punt om de hoek kijken van "ongeduldig" en het feit dat mensen zeer slecht zijn om tijd in te schatten. Doe je ogen maar dicht en tel 60 seconden af, je gaat er gegarandeerd naast zitten. Jouw "ervaring" met 3 tot 4 keer is dus niets meer dan "gruwel, wat duurt dat plaatje lang". Tja, daar zijn beide bundels niet voor bedoeld, ook al deel ik de mening:

Kuch kuch... schop die minimale eens naar 1mbit of tenminste een 512kbps 😉
Kleine opmerking, 4G / LTE is voor data. Een extra stukje techniek zorgt straks voor VoLTE,Voice over LTE. Dus spraak en data als gevolg/vervolg. 🙂
Reputatie 2
Badge
Het is niet "3 tot 4 keer". Dit is ook vrij simpel uit te leggen.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk wel.
Het is niet "3 tot 4 keer". Dit is ook vrij simpel uit te leggen.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk wel.

Dat is het beste wat je tegen de onderbouwing in kan brengen? Je beroepen op de variabiliteit tussen (onvolledige) theorie en praktijk, waar je niet eens de theorie lek kan prikken? De theorie is hier ter verklaring van de resultaten uit de praktijk, niet jouw persoonlijk mening en ervaring die zonder onderbouwing wordt geleverd.

In de praktijk ben je dus gewoon aan het trollen. Hier, in discussie met mij, zul je tot een aantoonbare set metingen moeten komen. Deze zullen je 3 tot 4 keer sneller bewering herhaaldelijk moeten aantonen. Dit dus naast de 64kbps 4G meting die ernaast moet staan voor vergelijking, gelijktijdig gemeten en met identieke toestellen, eerder ben je niet serieus te nemen want noch de praktijkervaringen bij ons (ja ja, we hebben op de achtergrond ook onderling contact) noch de theorie verklaart jouw ervaring.

Ohw, de reden trouwens dat theorie en praktijk zelden volledig aansluiten is omdat men slechts delen meeneemt. Zo zijn hier bijvoorbeeld niet de invloeden op latency meegenomen en wordt er een benadering voor gekozen. Des te breder en meer elementen je opneemt, des te kleiner de variabiliteit van de overgebleven componenten is. Het nadeel is de complexiteit, maar buiten "voor dit onderdeel hebben we nog geen verklaring" is theorie volledig sluitend met praktijk te maken. Geen rationeel persoon gaat echter een al-omvattende theorie ervoor uitwerken, zelfs Einstein (vanuit wie deze gedachte komt) zag de hindernis vanuit deze praktische zijde gewoon in.
Reputatie 2
Badge
In de praktijk ben je dus gewoon aan het trollen.
Zou het?, nee hoor ;-)
Eerlijk gezegd was ik nog te bescheiden met de 3 tot 4 keer,
3 tot 6 keer komt meer in de richting.
De rekensom is simpel, die 64 van jou haal je in de verste verte niet en
de 128 dus wel.
Ik was in het verleden erg blij met mijn abonnement met onbeperkt internet met een snelheid van 384 kb/s. Negens over na hoeven denken snel genoeg voor het bezoeken van websites en het streamen van muziek. Video's kijken was uiteraard geen optie.

Vervolgens kreeg ik een "gratis" upgrade naar (ik geloof) 15 Mbit/s. Wanneer mijn 1 GB op was viel ik terug naar mijn oude snelheid van 384 kb/s.

Leuk een aardig het huidige stel samen en stel bij abonnement. Terugvallen naar 64 kbit/s waar echt niet mee te werken is. Alleen Whatsapp gaat nog.

Ik ben het eens met een eerdere schrijver. Doe mij maar een onbeperkte toegang met gematigde snelheid (laat zeggen tussen de 1 en 5 Mbit/s), tegen een redelijke prijs.

Wie is er serieus van plan 90 euro extra neer te tellen voor onbeperkte data op je mobiel. Want tetheren is verboden. Mij niet gezien.

Mij toont dit wederom aan dat T-Mobile er niet voor zijn klanten is, maar voor zijn eigen portemonnee. Wat verlang ik terug naar mijn oude Flex abonnement...
Reputatie 7
Badge +15
Hey MarcK84,

Bedankt voor het delen van je bevindingen. Jammer om te horen dat je niet blij bent met de snelheien van je huidige Stel Samen & Stel Bij abonnement.

Uiteraard nemen we je feedback mee. Voor nu zou je als oplossing eventueel kunnen kiezen voor een grotere databundel of een MB-aanvuller als je door je databundel met hoge snelheid heen bent.
Vandaag contact gehad met jullie klantenservice. Ik heb eindeloos online. Toch is mijn snelheid afgeknepen "omdat ik door mijn bundel heen zou zijn" Medewerkster kende het product niet en adviseerde me daarnaast blindelings (en geheel ten onrechte) de 20gb bundel. Gaf daarnaast aan dat er problemen waren en dat deze bundel "eigenlijk niet werkt". Heb zojuist uit arrenmoede 2gb bijgekocht omdat ik al 24uur afgeknepen ben. Jullie schrijven expliciet: je snelheid wordt niet verlaagd. Als we vinden dat je niet aan de fup voldoet nemen we contact met je op om gebruik te bespreken. Dus linksom of rechtsom maken jullie je product niet waar en leveren daarbij klantenservice die "living backwards" is. Graag contact met iemand die wél weet waar hij/zij het over heeft! Mvgr, Bas
Reputatie 7
Badge +15
Hey Bas,

O,jee hier lijkt iets inderdaad niet helemaal goed te gaan! Je zou gewoon gebruik moeten kunnen maken van de Oneindig Online bundel. Ik heb de Oneindig online bundel een keer verwijderd en weer toegevoegd voor je. Hopelijk werkt het! Mijn collega heeft dit ook al doorgezet naar onze technische jongens. Zij zullen dit in onderzoek nemen en contact met je opnemen over de situatie. Uiteraard heb ik de MB-aanvuller die je aangeschaft hebt voor je vergoed. De kosten blijven wel op My T-Mobile staan maar worden verrekend met je aankomende factuur.
Zelfs bij oneindig aantal mb's zit een limiet. Dit geldt bijvoorbeeld bij oneindig sms, het idee erachter is dat je er gewoon (bijna) niet overheen kan gaan.
Reputatie 7
Badge +9
Zelfs bij oneindig aantal mb's zit een limiet. Dit geldt bijvoorbeeld bij oneindig sms, het idee erachter is dat je er gewoon (bijna) niet overheen kan gaan.

Lol, geef mij een week.

Mijn gemiddelde maandverbruik via Ziggo is rond de 1.5TB. :8
Damien: lees even de voorwaarden. Eindeloos online is eindeloos online, behalve dat T-mobile zich het recht voorbehoud je om te zetten naar de 20gb bundel. @Amy, thx! Je hebt mijn hoop in T-mobile weer hersteld 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Graag gedaan Bas! Fijn om te horen dat je weer hoop hebt 😉. Als je verder nog vragen hebt, let me know!
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen all,

Er zijn een aantal aanpassingen gedaan aan Oneindig Online voor je Smartphone. In dit forumtopic vind je alle informatie over de wijzigingen.

Dit topic gaat op slot om het forum overzichtelijk te houden. Reacties kunnen uiteraard geplaatst worden in bovengenoemd forumtopic. 🙂