Sticky Beantwoord

[UPDATE] Toevoegen diensten Datavrije Muziek

• 13 oktober 2016
  • 920 reacties
  • 174666 Bekeken

Toon eerste reactie

920 reacties

Reputatie 7
Badge +20
@D-skylimit; Je kan alleen in Nederland gebruik maken van datavrije muziek.

@Koen; Ik heb het even voor je gecheckt en er is geen aanvraag binnengekomen over Astiga. Ik heb je verzoek nu wel doorgezet!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi allemaal,

Zoals jullie kunnen zien hebben we de lijst met muziekdiensten weer even opgeschoond. Van een behoorlijk aantal muziekdiensten hebben we jammer genoeg niets (meer) vernomen. Voor nu melden we deze diensten dan ook af, omdat we hier duidelijk in willen zijn. Mocht je echter toevallig weten dat ze tóch graag mee willen doen, meld de dienst dan nogmaals aan. Dan proberen we het gewoon nogmaals! :)

We kunnen in ieder geval al melden dat Soulshow Radio vanaf vandaag live is en dus datavrij beluisterd kan worden! Daarnaast hebben we nog een flink aantal reminders de deur uit gestuurd, dus hopelijk kunnen we gauw nog meer nieuwe diensten aanmelden bij Datavrije Muziek! 😃

Over Soundcloud hebben we op dit moment nog geen nieuwe ontwikkelingen, maar daar blijven we onverminderd aan werken! Wanneer we hier een update over hebben, laten we dat zo snel mogelijk weten.

Blijf ook nieuwe diensten aanmelden, want we willen er natuurlijk zoveel mogelijk toevoegen, zodat je ook van die diensten datavrij kunt genieten!
Hallo,
Hebben jullie een idee wanneer TuneIn toegevoegd wordt? Deze staat al meer dan 8 maanden in het rijtje van in behandeling.

https://www.t-mobile.com/offer/free-music-streaming.html# hier staat hij er wel tussen.

Groet, Mark
Reputatie 7
Badge +20
Hoi allemaal,

Een kleine update in de vorm van een infographic. 🙂 Dit is mede mogelijk gemaakt door jullie suggesties, dus blijf ze doorgeven!

CORRECTIE: Er was een verkeerd logo in de infographic geslopen. Hieronder is de correcte versie te vinden. Bedankt Fluxsystem voor het doorgeven!
Reputatie 1
Hi Hajar,

Wat Mark probeert duidelijk te maken is dat bij T-Mobile USA de verbinding met TuneIn al gelegd is. Waarom moet het dan inmiddels al 8 maanden! duren voor TuneIn in Nederland wordt toegevoegd.

Groetjes,
Croman
Reputatie 4
Badge +6
Hallo iedereen.

Streaming diensten zoals eigen cloud muziek werkt echter niet.. met datavrije muziek.

T-mobile voegt alleen diensten toe die voor iedereen toegankelijk is.

Blijf diensten natuurlijk wel doorgeven!
Reputatie 2
Badge
http://www.nederland.fm/
Reputatie 7
Badge +20
Wellicht een idee om Saavn ook te ondersteunen.
http://www.saavn.com

Dit zou ik persoonlijk super gaaf vinden! I love Bollywood music! 😃
Reputatie 4
Badge +6
@hajar

Hahaha. Had niet anders verwacht 😉
Reputatie 1
Ben erg benieuwd naar de reactie van T-Mobile / moderators naar de post van Eric_E. Misschien wat scherp geformuleerd maar de kern van zijn betoog lijkt mij alleszins terecht.
Er komt een nieuwe heel specifieke dienst aan: Primephonic ("Finally, a streaming service designed for classical music"). Zou leuk zijn als bij de lancering in NL ze meteen kunnen zeggen dat ze bij T-Mobile datavrij te beluisteren zijn. Leuk? Op de website kan je alvast een 14 dagen gratis proefperiode aanvragen.

Kan deze erbij?
Ook mijn vraag is of YouTube Music toegevoegd kan worden. Deze dienst is sinds deze week beschikbaar in Nederland.

Alvast bedankt.
@Wolfrolf

Dank voor de suggestie, nemen we mee!

@Kees

Soundcloud wordt inderdaad veel gevraagd. Er zijn echter een aantal veranderingen bij Soundcloud zelf waardoor het voor ons en hen op dit moment lastig is ze toe te voegen aan Datavrije Muziek. Dit kan dus nog wel even duren, voor hier uitsluitsel over komt.

En ook een SLAM FM, schandalig dat deze grootheid en soundcloud nog niet streaming vrij zijn!!!
😞 Grootheden als Carl Cox zijn nu beperkt te beluisteren me?? Met 10 miljoen luisteraars is is even groot als spotify!!
@Hajar Thx, ben benieuwd of ze mee willen werken!
Beste,

Ik zou graag de volgende radio muziekdienst willen aanraden:

Radiozenders.FM

Deze website is namelijk zeer overzichtelijk en biedt naast alle bekende Nederlandse stations ook nog eens de mogelijkheid om naar regionale stations te luisteren en te zoeken op soorten muziek.

P.s.
Ik zie in onderstaande berichten ook Radio.FM? Dit is geen muziekdienst maar een domain registrar.
Beste,

Kunt u een indicatie geven van hoe het staat met Youtube Music? Ik ben best wel geïnteresseerd in deze dienst, maar zolang deze geen datavrij muziek ondersteunt blijf ik voorlopig bij wat ik nu heb.

Verder ben ik ontzettend blij met datavrij muziek, en is dat voor mij doorslaggevend geweest om klant te blijven bij T-Mobile.
Reputatie 4
Badge +4
@Dashfulplays

Ik heb vooralsnog geen terugkoppeling gehad. Je kunt de voortgang monitoren via de status in de lijst. 'Benaderd' houdt in dat er contact is gezocht. 'In behandeling' betekent logischerwijs dat we in het proces zitten om de dienst toe te voegen. Deze kwalificatie kent meerdere stadia, maar vanuit enig gemak valt dit onder 'in behandeling'.

Gaaf dat we je met Datavrije Muziek weten te overtuigen om klant te blijven!
Reputatie 4
Badge +4
@RoRO_NL,

Er zijn inderdaad meerdere radiozenders te beluisteren via een dergelijke 'verzamelwebsite/dienst'. Echter is er de wens om deze diensten ook apart te kunnen beluisteren via de door die partij ontwikkelde app bijvoorbeeld. In dat geval dient apart een verzoek te worden gedaan omdat dit technisch niet hetzelfde is als het luisteren van een radiozender via een verzamelwebsite/dienst die al wel onderdeel is van Datavrije Muziek.

@Jeffxnl

Idealiter verloopt het sneller inderdaad. Indien een dienst langere tijd één bepaalde status heeft dan zijn we in afwachting van een terugkoppeling.

@zeedistel

radiofm.nl is benaderd!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ron,

Haha, dan wil het inderdaad wel snel gaan met de MB's! Gebruik je ook een andere app of dat niet?

Ik heb op dit moment geen nieuwe updates over de muziekdiensten. Dit ga ik wel gelijk even navragen, om te kijken waar we op dit moment met onder andere Apple Music staan en wat de verwachtingen zijn. Ik denk dat ik hier begin volgende week weer wat van me laat horen! 🙂
Waarom is het aanmelden van nieuwe diensten eigenlijk zo'n moeizaam proces en is er ondersteuning van de aanbieder nodig? Het is toch aan T-Mobile om bepaalde bestemmingen buiten de telling voor de bundel te houden? Ik zou zeggen dat je van bijvoorbeeld Apple vrij eenvoudig het AS kunt vinden en dat dan vervolgens uitsluiten. Nou is dat vrij grof en ga je dan bijvoorbeeld ook App downloads of updates als gratis verkeer zien dus in dat geval moet je het misschien op IP niveau oplossen. Maar ook dat moet wel te achterhalen zijn.
Ik kan mijn abonnement weer verlengen, maar ik moet dan meer betalen dan dat ik afgelopen 2 jaar heb betaald. Dan heb ik ook niet eens meer het datavrije abonnement voor muziek.. Erg jammer..
Er staat op jullie site bij de datavrije muziek dat het standaard is vanaf een 6GB abonnement (Go up of Stel samen) Alleen is die 6GB er niet meer, ik kan kiezen voor 5GB. Ik krijg er wel 7, maar ik moet 5 kiezen en dus geen data vrije muziek meer.. Wil ik dat wel, moet ik voor de 10/12 GB gaan en dan betaal ik nog veel meer dan dat ik nu al 2 jaar betaal..
Jammer..
Misschien als Google Music / YouTube Music er voor januari nog bij komt met datavrije muziek dat ik blijf/verleng, anders is Tele2 helaas goedkoper en aantrekkelijker voor mij 😞
Graag Radio Caroline toevoegen als het kan. radiocaroline.co.uk
Zou graag Qdance aan willen dragen!
Reputatie 1
Nu Vodafone Thuis T-Mobile Thuis is geworden, zou ik graag zien dat Stingray ook wordt toegevoegd aan de datavrije muziek mogelijkheid. Stingray staat wel al in de lijst maar zonder actie. Ik luister, als Telfort Glasvezelabonnee al een poos in mijn auto naar Stingray nonstop music via mijn T-Mobile 20Gb abonnement. Het Stingray abonnement is gratis opgenomen in mijn Telfort Glasvezel-TV abonnement. Bij Vodafone is dat ook zo en ik ga er dan maar vanuit dat Stingray ook wordt opgenomen in T-Mobile Thuis. Zou voor mij reden zijn bij Telfort te blijven als dat niet het geval zou zijn. Of er moet natuurlijk een alternatief worden geboden bij de overgang naar T-Mobile Thuis. [Ik weet het ServieWeb, nog12 dagen te gaan voordat we daar iets over horen]. Dus graag een extra vote opnemen voor Stingray graag.
Hoi,

Is het mogelijk om radiostation FIP toe te voegen? Frans publiek radiostation met een app die negen verschillende genrezenders aanbiedt. Geen reclames, bijna geen onderbrekingen door dj's en bovendien originele muziekkeuze. Onmisbaar voor T-Mobile datavrije muziek!

Meer info over FIP: https://nl.wikipedia.org/wiki/FIP_(radiozender)
En hier alvast hun contactpagina 😉 : https://www.fip.fr/contact

Hartelijk bedankt!

Reageer