Sticky Beantwoord

[UPDATE] Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 oktober 2016
  • 853 reacties
  • 160211 Bekeken


Toon eerste reactie

853 reacties

T-mobile, héél graag een update!!
Aangezien er niemand meer reageert de laatste 3 maanden en steeds meer diensten niet meer werken met Datavrije Muziek ga ik er vanuit dat T-Mobile dit dood laat bloeden...
Reputatie 4
Badge +3
Goedemorgen iedereen,

De aangedragen partijen (sinds de laatste update) zijn benaderd.

Wat betreft Apple; de situatie blijft onveranderd. Zoals in de update omtrent Apple staat willen zij geen 'officiële' support geven, wat onder andere betekent dat zij de overeenkomst niet willen ondertekenen. Natuurlijk willen we een grote partij als Apple er dolgraag bij hebben (net als alle andere diensten), maar dat kan uiteraard niet ten koste gaan van waar we ons aan dienen te houden om Datavrije Muziek te kunnen waarborgen.

De 'onderhandelingen' met SoundCloud zijn als het ware gestaakt, daar zij een overeenkomst willen op basis van Duits recht en wij van Nederlands recht.

Verder, in beginsel is het radio luisteren via Deezer of podcasts (via Spotify) niet inbegrepen. Ook wil ik graag nogmaals benadrukken dat het komen te vervallen van een partij als Nederland.fm bij Datavrije Muziek in geen enkel geval in relatie staat tot het niet willen aanbieden van Nederland.fm via Datavrije Muziek. Het 'zero raten' van de data is onderhevig aan allerlei zaken. Als in die samenstelling iets verandert waardoor wij het niet meer kunnen zero raten (met daarin oog voor waar we ons aan moeten houden) dan kunnen we zo'n partij niet langer onderdeel laten zijn van Datavrije Muziek.
De problemen met Spotify zouden nu voor de 3e keer sinds begin van dit jaar opgelost moeten zijn, maar ik ben vanaf afgelopen zondag alweer berichten aan het sturen met de mededeling dat het probleem nog stééds niet is verholpen.
Ik krijg geen reactie en jullie halen hier de melding dat er problemen zijn bij Spotify doodleuk weg..
Vreemd dat Apple Music hier nog niet genoemd is.
Bij deze dus graag toevoegen.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi @Danny_,

Hoe staat het inmiddels met je DVM-ervaring wat betreft Spotify? De melding dat er problemen zouden zijn heb ik inderdaad weggehaald omdat eerder dus het probleem is verholpen. Daarmee kunnen we natuurlijk niet uitsluiten dat er alsnog een individueel probleem zou kunnen zijn. Echter, de oorzaak dat er een probleem op grotere schaal was is destijds wel verholpen, vandaar.

@fldspierings

Goedemorgen, Apple Music zou inderdaad een heel mooie partij zijn om onderdeel uit te laten maken van DVM. We hebben Apple Music dan ook al meerdere keren benaderd maar vooralsnog zal Apple Music geen onderdeel worden van Datavrije Muziek. Ik verwacht ook niet dat dit (op korte termijn) wel het geval gaat worden.



Verder een algehele mededeling; in het verleden hebben we (in ieder geval gevoelsmatig) dichtbij een overeenkomst met SoundCloud gezeten. Omdat we bijvoorbeeld niet net als bij Apple met enige zekerheid kunnen zeggen dat ze per definitie niet mee willen doen onder de huidige voorwaarden, hebben we onlangs een nieuwe poging gewaagd bij SoundCloud. Ik kan niets beloven maar weet dat we op de achtergrond energie steken in het toevoegen van SoundCloud. Keep you posted!
Dan ben ik toch wel erg benieuwd wat zo’n overeenkomst inhoud.
Het is T-Mobile die verbruikte data wel of niet in rekening brengt. Daar hoeft toch geen overeenkomst met een andere partij voor te zijn??
Hey Mitch. Het is nog steeds hetzelfde gedoe als (zover ik het weet) al sinds februari.
Een gedeelte van de data gaat naar DVM en de rest gaat van mijn eigen data af. Je kent het verhaal wel denk ik, want ik ben er al ruim een half jaar over aan het vechten op Twitter.
Reputatie 4
Badge +3
Hey @fldspierings,

Het ligt niet zo eenvoudig zoals je nu schetst. Je kunt op https://www.t-mobile.nl/datavrije-muziek een voorbeeldcontract aanvragen. Aangezien ik die inbox beheer kun je mij ook via een privébericht voorzien van je e-mailadres, dan stuur ik deze naar je.

@Danny_

Hey Danny,

'Overall' gezien zouden er geen problemen moeten zijn met Spotify. Dat rijmt niet met jouw ervaringen zoals je aangeeft. Voor alle zekerheid; het luisteren van podcasts is uitgesloten van Datavrije Muziek. Enkel het luisteren naar muziek valt hieronder (dus niet het (moeten) luisteren naar advertenties of het downloaden van playlists/nummers etc).
Juke gaat nog steeds gezellig van mijn normale bundel af.

Fix die shizzle aub!
@mitch Ik luister geen podcasts, download geen nummers en ik heb Premium, dus geen reclames.
Alsnog vliegen mijn mb's uit mijn bundel. En dat zijn geen andere apps of updates. Dat is echt Spotify.
De eerste paar keer dat dit probleem speelde gingen jullie het oplossen, maar nu gebeurd met de data nog steeds hetzelfde, maar is er ineens niks meer aan de hand volgens jullie. En daarmee is de discussie volgens jullie dus voorbij.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi @Danny_

Het bericht was enkel om voor alle zekerheid mogelijke oorzaken uit te sluiten. Ik heb enkele collega's gevraagd om een live trace uit te voeren. Kun je aangeven wanneer je morgen gedurende zo'n vijftien minuten muziek kunt streamen via Spotify?

Dan zal ik zorg dragen dat dit wordt gedaan.
@Mitch Dat begrijp ik, maar ik geef aan wat jullie mij een paar weken geleden vertelden.
Morgen tussen 9:00 en 9:15?
Kijk ik over Amazon Music Unlimited heen?? Of staat deze er gewoon echt nog niet bij.... ??
Kan me niet voorstellen 🤔
@Mitch Normaal gesproken krijg ik dezelfde dag, of de dag erna al uitsluitsel over de live trace, maarruhhhh. 🤔
Ik zie Radio 538 niet in de lijst van aangedragen diensten, maar ook niet in de lijst van diensten die niet kunnen of willen mee doen.

Nu kan ik me bijna niet voorstellen dat deze nog niet is voorgesteld, maar ik zou 538 graag als deel van DVM zien!
Hoi,
ik gebruikte altijd Juke. Deze stond ook in de lijst van dvm. Waarom is Juke verdwenen?
Reputatie 4
Badge +3
Hoi @PTR1973,

Het klopt dat Juke vooralsnog niet meer onder Datavrije Muziek valt. Net als bij bijvoorbeeld Nederland.fm heeft er een verandering plaatsgevonden in het technische aspect aan hun zijde. Vandaar dat we het niet meer onder Datavrije Muziek kunnen laten vallen. Op de achtergrond zijn we bezig om te kijken of het alsnog mogelijk is. Daarin wil ik wel de verwachting managen dat het waarschijnlijker is dat Juke geen onderdeel meer wordt van Datavrije Muziek.

Waar kan ik nog ergens de Nederlandse zenders, zoals Radio 1,2,3,4,5,   Radio 538,  Qmusic, en de regionale zenders beluisteren?

Alle mogelijke sites zijn verwijderd zoals radiozenders.fm .

Herstel dit AUB zo vlug mogelijk

Lijkt mij niet zo moeilijk om bepaalde internetadressen vrij te geven en die buiten de teller te laten vallen.

0900- telefoonnummers worden ook anders berekend als de “gratis” 0800- telefoonnummers

Reputatie 4
Badge +3

@Jo Delahiti 

 

Hey Jo, niets liever dan dat. Het kunnen aanbieden van datavrije muziek heeft wat meer voeten in de aarde dan zoals je nu doet lijken. Er is vanuit ons in principe geen enkel bezwaar om een dienst toe te voegen aan Datavrije Muziek (een uitzondering kan bijvoorbeeld zijn bij wederrechtelijke of zeer discutabele content). Het wegvallen van Nederland.fm is enkel een voorbeeld van het gegeven dat zij een wijziging hebben gedaan, waardoor wij het niet meer kunnen/mogen laten vallen onder Datavrije Muziek. 

Hey @Mitch, denk je dat je vóór de kerst nog gaat reageren op mijn berichten omtrent de livetrace? Duurt nu voor de zoveelste keer alwéér een week! 

Reputatie 4
Badge +3

Hey @Danny_

Ik heb je zojuist een DM gestuurd via Twitter. Ik heb van een collega begrepen dat je toch nogmaals een live trace wilt laten uitvoeren (in een eerder bericht gaf je aan daarvan af te zien). Ik heb je wat details gestuurd voor het afstemmen van de live trace. 

@Mitch nee, in eerste instantie wilde ik de live trace niet meer uit laten voeren omdat er geen afspraak te maken viel met je..(Je vroeg een paar keer of ik tijd had voor een live trace en vervolgens reageerde je soms dagen niet meer, om vervolgens weer een nieuwe dag/tijd te plannen, waarmee ik instemde en vervolgens wéér niet meer te reageren) Maargoed, vervolgens vroeg je dus na wat berichten heen-en-weer gestuurd te hebben, of ik tóch  nog een live trace uit wenste te voeren.. waarop ik dus ja antwoordde..  en vervolgens zijn we weer een week verder zonder reactie van jouw kant.

Ik zie je bericht idd.

ik luister veel via de 3FM app, maar ik zie nu dat dit dus niet onder data vrije muziek valt. hoe zit dat?

Naar mijn idee ging dit voordat ik mijn abonnement verlegde wel goed.

Reputatie 7
Badge +20

Hi,

Wij bieden Nederland fm niet meer aan en daar valt 3FM onder. In de lijst hierboven zie je welke diensten onder datavrije muziek vallen. 

Reageer