Sticky Beantwoord

[UPDATE] Toevoegen diensten Datavrije Muziek

• 13 oktober 2016
  • 904 reacties
  • 168594 Bekeken

Toon eerste reactie

904 reacties

Reputatie 3
Hoe zit het met TuneinFM? Volgens mij haalt die app min of meer dezelfde streams op als de normale streams of niet? Ik gebruik dit nog wel eens in de auto voor 3fm alternative namelijk.
Waar blijft Tunein radio. Die is al 5 maanden in behandeling. Komt die nog of niet?
Reputatie 3
@Marthijn_97 en @rahul1121 ; dankjewel voor jullie suggesties. Ze zijn toegevoegd aan de lijst!

@MarcvdL; Leuk idee. Ik weet niet of het mogelijk is, maar heb het doorgegeven!

@Iwan; Wat bedoel je precies?

Nou ik weet niet of Tunein de streams direct van de NPO afhaalt of dat deze opnieuw gecodeerd worden via Tunein.
Kunnen we Radio by Deezer ook datavrij beluisteren 🙂 ?
https://androidworld.nl/apps/radio-deezer-lokale-app/
Hallo Hallo,

is er enige vooruitgang in de onderhandelingen met google voor google music?
Of wacht google op de uitspraak van de hoge rechter?

Ik hoor het graag!
Weer ff een kickje wat betreft tunein!! Zie daar geen extra opmerking bij zoals bij Apple!.......Duurt dit nog lang????
Valt radio luisteren via de Deezer app met een ‘gratis’ abonnement ook onder data vrij?

Er worden hier regelmatig vragen gesteld maar er worden maar mondjesmaat antwoorden gegeven.
Nogmaals dus mijn vraag over de data vrije muziek/radio via de Juke app. Dit is al zeker sinds 3 april in onderzoek.... Graag de stand van zaken T-mobile!
Radio 538 app zou tof zijn.

+1 voor Radio 538 app of Tunein 🙂
Ik mis pinguin radio nog steeds.
Reputatie 1
Is er ook al meer bekend of Stingray mee wil doen? Ik heb maak met veel plezier gebruik van Deezer maar Stingray zou ook gaaf zijn!
Is het mogelijk om NederlandFM: Online Radio FM toe te voegen?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appmind.radios.nl

(niet te verwarren met Nederland.FM - Radio, die al wél in de lijst staat...)
Reputatie 1
http://www.t-mobile.com/offer/free-music-streaming.html#

Neem alle mogelijke IP nummers, hostnames van T-Mobile US over om datavrije muziek aan te bieden voor o.a. Apple Music !! :D:D:D

Ook dat zal niet zo makkelijk gaan. Apple zal gebruik maken van een zogenaamd CDN (Content Delivery Network) waarbij er voor wordt gezorgd dat je opgevraagde data (muziek) niet van een server aan de andere kant van de wereld hoeft te worden opgevraagd wat vertraging met zich mee brengt. Amerikanen zullen vanaf andere servers met bijbehorende IP adressen streamen als wij Europeanen.

Ik ben het er niet mee eens dat apple de enige is. En al die losse zenders is toch ook aardig nutteloos. Met PCRADIO van de playstore heb je vele honderden zenders in 1 x. Ook 3fm en 538 etc. Je kunt instellen van welk land je de zender wilt horen en ook zoeken op genre zoals pop dance electronisch rock en alternative.

Ik gebruik TuneIn (momenteel in behandeling) en dat biedt zo'n beetje alle radiozenders over de gehele wereld. Is ook gratis en werkt op zowel Android als iOS. Eventueel kan je betalen om de advertenties uit te schakelen. Ik gebruik het zo nu en dan in de auto om via Bluetooth naar het Belgische C-Dance, RGR en Topradio te luisteren. Ik ben het roerend met je eens dat het nogal omslachtig en 'zinloos' is om losse apps van radiozenders in te regelen voor datavrij streamen terwijl je met het toevoegen van één enkele app zo goed als alle radiozenders kan toevoegen. Tevens bestaat natuurlijk het gevaar dat er een video livestream met de studio via de app van de radiozender wordt aangeboden. Als iedereen die videostream via de app datavrij gaat streamen vrees ik voor capaciteitsproblemen op het netwerk.
Pls add studio Brussel
stubru.be
Reputatie 7
Badge +9
Hier ook een stem voor TuneIn.

TuneIn bevat vrijwel elke radiozender die wereldwijd beschikbaar is per livestream, dus dan hoef je niet individueel elke app voor elk zendertje te gaan toevoegen.
Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd wat voor eisen er gesteld worden aan de streamingproviders, aangezien sommige ervoor kiezen om niet mee te doen. Rekent T-mobile hier wellicht geld voor omdat ze dit niet bij de klanten kunnen halen?
Zou het nut hebben om aan de streamingproviders waar al gesprekken mee lopen aan te geven dat we het zouden waarderen als ze met T-mobile in zee te gaan?
Reputatie 4
Badge +4
Hoi @Danny_

Het bericht was enkel om voor alle zekerheid mogelijke oorzaken uit te sluiten. Ik heb enkele collega's gevraagd om een live trace uit te voeren. Kun je aangeven wanneer je morgen gedurende zo'n vijftien minuten muziek kunt streamen via Spotify?

Dan zal ik zorg dragen dat dit wordt gedaan.
Reputatie 7
Badge +9
Dus nog even concreet: op DIT moment kan ik free streamen via welke apps?

► Deezer
► HitsNL
► Napster
► NederlandFM
► Spotify
► Tidal

Jeetje, ik ken Napster nog uit de tijd dat het een P2P piracy programma was... Oo
Radio Paradise
Studio Brussel app ook heel graag!!
Volgens mij heeft hierover een stuk gestaan op tweakers. Ging vooral om dat de streaming diensten inzage moeten geven aan tmobile in bepaalde zaken. Dit vooral om te kunnen herkennen welke data bij deze streaming dienst vandaan komt etc.
Waarom zijn er geen vorderingen gemaakt met de uitbreiding van aanbieders waarvandaan datavrij muziek gestreamd kan worden. Bijvoorbeeld Stingray staat al een jaar in behandeling achter. Het begint i.m.h.o. meer op een marketing stunt van jullie te lijken dan dat er oprecht hard aan gewerkt wordt zoveel mogelijk keus te hebben in streamings diensten welke data vrij mogen/kunnen aanbieden.
Ik wacht al 3 weken op SLAMFM. heb al 10 keer aangemeld maar komt niet onder kopje "in behandeling"!
Ik heb voorgenomen als niet voor 1 december in applijst staat mijn abbo op te zeggen! graag reactie TS
Is datavrij muziek ook voor 4g voor thuis?
Reputatie 7
Badge +20

Hi @Henderic0 

Podcast services vallen niet onder datavrij muziek streamen. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 

Reputatie 7
Badge +20
@Tamamaartje

Voeg ik toe! ;)

@Anthony68

Als je 'm hier had doorgegeven, dan hadden we de dienst er sowieso tussen gezet. We krijgen niet direct alle aanmeldingen die via het formulier zijn gedaan.

Wist je dat Nederland.FM er sowieso al bij zit? Hier zit Slam ook bij!

Reageer