Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187647 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D

We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk.

Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen.

Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid.

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
► AH.FM
► Astiga
► Bandcamp
► BesteHits.nl
► Deezer (NIEUW: inclusief audioboeken)
► DI.FM
► Fantasy Radio
► Grandprix Radio
► Happyhardcore.com
► HitsNL
► Hitz24
Hollands Palet
► Intense Radio
Radio JND
► MonsterHit Music
► Napster
► Neerlandika
► Olympia Radio
► OnlineRadio.nl
► Q-Music
► Qobuz
► Radio 8FM
► Radio Esperando
► SocialRadio
► Soul Radio
► Soulshow Radio
► Spotify
Sublime.fm 
► Tidal
► Universe Radio

Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld (laatste update: 25/05/2021)

Veel diensten zijn ‘geschrapt’ uit deze lijst omdat er heel lang geen reactie is geweest of omdat het proces lange tijd geleden is gestaakt. Laat vooral weten voor welke diensten we (nogmaals) een poging mogen doen. 


► Amazon Music Benaderd
► Digital Radio Benaderd
► NPO Radio (alle zenders) Benaderd
► Primephonic In behandeling. 
► Slam! FM In behandeling
► TuneIN Benaderd
► Youtube Music Benaderd
► Stingray Music Benaderd


Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

► 22Tracks - Wil niet meedoen
► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren
► Airplay Radio - Niets (meer) van vernomen
► Amazon Music - Nog niet beschikbaar in Nederland
► Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden*
► Beats2Dance Radio - Niets (meer) van vernomen
► ButtonRadio - Niets (meer) van vernomen
► Capital Radio - Niets (meer) van vernomen
► Dutch Eagle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Fun-x - Wil niet meedoen
► Google Music - Niets meer van vernomen
► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen
► Hotdanceradio - Niets (meer) van vernomen
► Housebeats FM - Niets (meer) van vernomen
► Jammfm - Niets (meer) van vernomen
► Juke (25/09) - Kan vanwege technische redenen geen onderdeel zijn van DVM.
► Maximaal FM - Niets (meer) van vernomen
► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst
► Mixcloud - Wil niet meedoen
► Mixerbox - Biedt ook video aan
► Nederland.fm - Technische aanpassingen aan de zijde van Nederland.fm hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer onder DVM kunnen/mogen laten vallen.
► Nostalgieradio - Niets (meer) van vernomen
► Ohio.FM - Niets (meer) van vernomen
► Oude Piraten Hits - Niet geaccepteerd vanuit veiligheidsoverwegingen
► Oude Radio Piraten - Niets (meer) van vernomen
► Our House FM - Niets (meer) van vernomen
► Party Tune - Niets (meer) van vernomen
► Piratenopname.nl - Geen eigen uitzending
► Plex - Privéstreaming-oplossing
► Puur NL - Was onderdeel van DVM. Nieuwe vergunninghouder zendt aanbod uit via Radio NL.
► Radioguide.fm - Radioguide.fm is net als Nederland.fm een verzamelsite van radiozenders. Hierin liggen dezelfde uitdagingen. Voorlopig valt Radioguide.fm niet onder DVM.
► Radio 509 - Niets (meer) van vernomen
► Radio Delta - Gestopt met uitzenden
► Radio Emmeloord - Niets (meer) van vernomen
► Radioexpansie - Niets (meer) van vernomen
► Radiu - Niets (meer) van vernomen
► Real Hardstyle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Reformatorische Omroep - Niets (meer) van vernomen
► SomaFM - Wil niet meedoen
► Soundcloud Niets (meer) van vernomen

► Zuidwest FM - Niets (meer) van vernomen

*(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)

icon

Beste antwoord door Mitch van Odido 17 November 2021, 12:10

Bekijk origineel

991 reacties

Dus nog even concreet: op DIT moment kan ik free streamen via welke apps?
Reputatie 5
Dus nog even concreet: op DIT moment kan ik free streamen via welke apps?

► Deezer
► HitsNL
► Napster
► NederlandFM
► Spotify
► Tidal

Jeetje, ik ken Napster nog uit de tijd dat het een P2P piracy programma was... Oo
Studio Brussel app ook heel graag!!
Ik wacht al 3 weken op SLAMFM. heb al 10 keer aangemeld maar komt niet onder kopje "in behandeling"!
Ik heb voorgenomen als niet voor 1 december in applijst staat mijn abbo op te zeggen! graag reactie TS
Reputatie 7
@Tamamaartje

Voeg ik toe! ;)

@Anthony68

Als je 'm hier had doorgegeven, dan hadden we de dienst er sowieso tussen gezet. We krijgen niet direct alle aanmeldingen die via het formulier zijn gedaan.

Wist je dat Nederland.FM er sowieso al bij zit? Hier zit Slam ook bij!
Hoi David,

Enig idee wanneer en/of überhaupt de diensten van Radiotunes(premium), DI.fm(Premium) en SiriusXM toegevoegd worden aan de lijst met datavrije diensten?

Ik vind het wel een geweldige stukje service hoor, datavrij streamen.

Ik kan ik nu met nog betere kwaliteit dan DAB radio in de auto naar mijn favoriete zender luisteren via de Nederland.fm app. (kon natuurlijk altijd al, maar nu gaat het niet van mijn bundel af 🆒 🆒 )

Fantastisch!

Als de 3 eerder in deze post genoemde diensten ook groen licht hebben kan het helemaal niet meer stuk voor mij.
TuneIN heeft al geruime tijd de status "In behandeling".

- Waarom duurt het zo lang om het toe te voegen aan de lijst van diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek?
- Wat is de gemiddelde doorlooptijd om een muziekdienst op de lijst te plaatsen?
- Aan welke critria moet een muziekdienst voldoen om op de lijst te mogen komen?

Ik hoop dat TuneIN snel op de lijst word gezet.
Reputatie 7
Hi Wolfrolf & A. Kaya,

Logisch dat jullie staan te trappelen voor die diensten! ;)

In het eerste bericht staat ook dat je rekening moet houden met een verwerkingstijd van 6 tot 8 weken. De meest voorname reden dat dit zo lang kan duren, is door de afspraken die er gemaakt moeten worden en de communicatie over en weer. Het liefst zouden we natuurlijk iedereen binnen 24 uur toevoegen, maar dat is helaas niet mogelijk. Er zijn meer criteria, maar belangrijk is dat de dienst openbaar toegankelijk is, muziek aanbiedt en, het belangrijkste punt, mee wilt doen aan Datavrije Muziek. :)

Zodra we updates hebben, dan laten wij jullie dat gelijk weten, geen zorgen!
Beste David,

Kun je al meer vertellen over de huidige status van de potentiële samenwerking met Soundcloud?

Ik en mijn te hoge factuur zijn je alvast dankbaar 😉.
Reputatie 7
Helaas niet MaartenP.! Houd dit topic in het oog, dan ben je altijd op de hoogte van de laatste updates. 🙂
Reputatie 7
[update]

Naast een aantal nieuwe diensten met wie we in onderhandeling zijn, zijn er ook 3 nieuwe diensten toegevoegd! :)

Vanaf vandaag zijn Q-Music, OnlineRadio.nl en BesteHits.nl toegevoegd aan Datavrije Muziek!
Wanneer komt apple music nou eens een keer hoop eind van het jaar !
[update]

Naast een aantal nieuwe diensten met wie we in onderhandeling zijn, zijn er ook 3 nieuwe diensten toegevoegd! :)

Vanaf vandaag zijn Q-Music, OnlineRadio.nl en BesteHits.nl toegevoegd aan Datavrije Muziek!



Hoi van ► OnlineRadio.nl kan ik dus geen app vinden moet ik dan via internet er naar luisteren ,

gr ascotje
Wanneer komt apple music nou eens een keer hoop eind van het jaar !

Deze had gelijk met Spotify de lucht in moeten gaan... Veel mensen zullen nu nog wachten met eventueel upgraden van hun Databundel....
Reputatie 7
Hey allemaal,

Of en wanneer Apple Music en alle andere diensten worden toegevoegd, is op dit moment niet bekend. We delen dat natuurlijk zodra we het weten!

@Ascotje,

Als er geen app van de desbetreffende dienst is, dan kun je dit inderdaad via de website online luisteren. 🙂
Reputatie 2
Ik zie dat jullie Tidal ook ondersteunen.
Valt het streamen in HiFi (HighRes) kwaliteit daar ook onder?
Of alleen de lage kwaliteit 320kbps AAC?

Thanks.
Reputatie 5
Fullframe alles wat geluid is valt er onder 😉
Reputatie 2
Hallo David,

je schrijft een paar posts geleden dat de dienst zelf het zelf moet willen om te worden toegevoegd aan datavrije muziekstreaming. Nu ben ik met mijn ICT achtergrond wel heel erg nieuwsgierig wat voor (soort) redenen de twee diensten hebben aangevoerd welke niet wilden meewerken. Ik zou het meewerken juist kunnen zien als potentieel meer marktaandeel verwerven.
Voor de duidelijkheid. De app van de aangevraagde pcradio heet radio online.
Q-dance radio mis ik eigenlijk ook nog wel 😃 en hoop dat jullie al snel duidelijkheid kunnen geven over mixcloud en soundcloud! 😃
"Heb je nu een Stel Samen & Stel Bij abonnement met een 3 GB internetbundel of lager en luister je regelmatig naar muziek? Stel dan nu je abonnement bij naar 6 GB of verleng je abonnement (met een 6 GB internetbundel of hoger), en luister zonder zorgen en datavrij naar je favoriete muziek!"

Bovenstaande enigszins misleidend. Bij verlenging naar 6GB gaat datavrij streamen blijkbaar pas in zodra nieuwe abo ook is gestart. Mijns inziens zou deze dienst bij een nieuwe commitment best meteen kunnen starten!
Reputatie 7
@Fullframe

Het klopt inderdaad wat Fluxsystem aangeeft. 🙂 De kwaliteit wordt op alle manieren ondersteund, dus ook op de hoge kwaliteit van Tidal!

@SebasZH

Zo zien wij dat ook inderdaad, maar in deze gevallen is het zo dat Plex een privé streamingoplossing is en geen muziekstreamingdienst. 22Tracks heeft geen specifieke reden opgegeven, maar willen gewoon niet meedoen helaas.. Wellicht heeft het te maken met de recente veranderingen, wie weet!

@Ragbambi

Dat is deze toch? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.maxxt.pcradio&hl=nl

@Oomnees

Q-Dance Radio staat er nu ook bij! :D

@Desjours

Goede feedback over de tekst inderdaad, daar kunnen we wel wat in aanpassen. Helaas is het op het moment niet mogelijk om dit per direct aan te bieden wanneer er verlengd wordt, echter kun je ook overstappen naar Stel Samen & Stel Bij gedurende de looptijd van je contract. Zo zou je toch gebruik kunnen maken van Datavrije Muziek! 🙂
Reputatie 1
Beste David [topic-starter],
Voor de duidelijkheid zou het misschien goed zijn een kleine aanpassing te doen aan de kop van de aangemelde diensten? Het zou, voor mij, en misschien ook voor anderen, duidelijker zijn om te zien of er toevoegingen zijn geweest. Dat zou volgens mij kunnen door de kop als volgt uit te breiden:
Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek (bijgewerkt per DATUM).
Is dat mogelijk? :?
Reputatie 1
"Heb je nu een Stel Samen & Stel Bij abonnement met een 3 GB internetbundel of lager en luister je regelmatig naar muziek? Stel dan nu je abonnement bij naar 6 GB of verleng je abonnement (met een 6 GB internetbundel of hoger), en luister zonder zorgen en datavrij naar je favoriete muziek!"

Bovenstaande enigszins misleidend. Bij verlenging naar 6GB gaat datavrij streamen blijkbaar pas in zodra nieuwe abo ook is gestart. Mijns inziens zou deze dienst bij een nieuwe commitment best meteen kunnen starten!


Daar kan ik me ook wel in vinden. Op het moment dat je kortingen hebt en je abonnement gaat aanpassen ben je je kortingen ook kwijt. Lijkt een beetje op met twee maten meten.
Reputatie 7
Hey RP-mobiel,

Goede toevoeging inderdaad, maar eigenlijk wordt het continu aangepast. Dan zou er dus eigenlijk elke dag bijna wel bij staan dat het een update betreft. 😉

Wat ik wel kan doen, is vanaf nu tussen haakjes erachter zetten op welke datum de dienst in kwestie is aangeraden. Denk je dat je het daar ook duidelijker mee krijgt?

Reageer