Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187647 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D

We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk.

Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen.

Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid.

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
► AH.FM
► Astiga
► Bandcamp
► BesteHits.nl
► Deezer (NIEUW: inclusief audioboeken)
► DI.FM
► Fantasy Radio
► Grandprix Radio
► Happyhardcore.com
► HitsNL
► Hitz24
Hollands Palet
► Intense Radio
Radio JND
► MonsterHit Music
► Napster
► Neerlandika
► Olympia Radio
► OnlineRadio.nl
► Q-Music
► Qobuz
► Radio 8FM
► Radio Esperando
► SocialRadio
► Soul Radio
► Soulshow Radio
► Spotify
Sublime.fm 
► Tidal
► Universe Radio

Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld (laatste update: 25/05/2021)

Veel diensten zijn ‘geschrapt’ uit deze lijst omdat er heel lang geen reactie is geweest of omdat het proces lange tijd geleden is gestaakt. Laat vooral weten voor welke diensten we (nogmaals) een poging mogen doen. 


► Amazon Music Benaderd
► Digital Radio Benaderd
► NPO Radio (alle zenders) Benaderd
► Primephonic In behandeling. 
► Slam! FM In behandeling
► TuneIN Benaderd
► Youtube Music Benaderd
► Stingray Music Benaderd


Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

► 22Tracks - Wil niet meedoen
► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren
► Airplay Radio - Niets (meer) van vernomen
► Amazon Music - Nog niet beschikbaar in Nederland
► Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden*
► Beats2Dance Radio - Niets (meer) van vernomen
► ButtonRadio - Niets (meer) van vernomen
► Capital Radio - Niets (meer) van vernomen
► Dutch Eagle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Fun-x - Wil niet meedoen
► Google Music - Niets meer van vernomen
► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen
► Hotdanceradio - Niets (meer) van vernomen
► Housebeats FM - Niets (meer) van vernomen
► Jammfm - Niets (meer) van vernomen
► Juke (25/09) - Kan vanwege technische redenen geen onderdeel zijn van DVM.
► Maximaal FM - Niets (meer) van vernomen
► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst
► Mixcloud - Wil niet meedoen
► Mixerbox - Biedt ook video aan
► Nederland.fm - Technische aanpassingen aan de zijde van Nederland.fm hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer onder DVM kunnen/mogen laten vallen.
► Nostalgieradio - Niets (meer) van vernomen
► Ohio.FM - Niets (meer) van vernomen
► Oude Piraten Hits - Niet geaccepteerd vanuit veiligheidsoverwegingen
► Oude Radio Piraten - Niets (meer) van vernomen
► Our House FM - Niets (meer) van vernomen
► Party Tune - Niets (meer) van vernomen
► Piratenopname.nl - Geen eigen uitzending
► Plex - Privéstreaming-oplossing
► Puur NL - Was onderdeel van DVM. Nieuwe vergunninghouder zendt aanbod uit via Radio NL.
► Radioguide.fm - Radioguide.fm is net als Nederland.fm een verzamelsite van radiozenders. Hierin liggen dezelfde uitdagingen. Voorlopig valt Radioguide.fm niet onder DVM.
► Radio 509 - Niets (meer) van vernomen
► Radio Delta - Gestopt met uitzenden
► Radio Emmeloord - Niets (meer) van vernomen
► Radioexpansie - Niets (meer) van vernomen
► Radiu - Niets (meer) van vernomen
► Real Hardstyle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Reformatorische Omroep - Niets (meer) van vernomen
► SomaFM - Wil niet meedoen
► Soundcloud Niets (meer) van vernomen

► Zuidwest FM - Niets (meer) van vernomen

*(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)

icon

Beste antwoord door Mitch van Odido 17 November 2021, 12:10

Bekijk origineel

991 reacties

Radio.net app Zou tof zijn als die ook zou worden toegevoegd.
Radio538 staat bij in behandeling. Maar ik heb nederland.fm gedownload en daar zit radio 538 ook in. Gaat dit dan idd niet van mijn mb's af?
Reputatie 5
@Mootje1977

Hey mootje

Alles wat er in nederland.fm qua geluid wordt gestream is geheel datavrij
Hallo ik wou graag willen dat etherpiraten.com werd toegevoegd.
Gr bart
Geheimezender.com/streams bedoelde ik.
Groet bart
Reputatie 7
Hey Bart,

Ik ben erg nieuwsgierig geworden naar die Geheimezender.com, want de laptops hier op het werk laten deze niet eens toe. 😉 Kun je er misschien wat meer over vertellen? Is het een geheel legale dienst of misschien toch niet helemaal?
hallo

Volgens mij is het wel een legale website,ze halen signalen van geheime zenders uit de lucht en zetten die om naar een stream op hun site,en daar kan je ze met verschillende mediaplayers afspelen b.v xiialive,android apple,windows.
maar ik kreeg nu net een berichtje van geheimezender.com dat zij zich nu zelf bij jullie hebben gemeld,dus zij kunnen jullie vast meer vertellen.

groet bart
Ook een leuke toevoeging is www.shoutcast.com
Reputatie 7
@Bart

Helemaal top! Dan gaat de verantwoordelijke afdeling ermee aan de gang. :)

@Johngazon

Zet ik erbij!
Reputatie 5
Ik zou eerst even research doen. Geheimezender.com host illegale piratenzenders,

Gezien het feit dat Geheimezender.com uitzendingen draait die door het Agentschap Telecom constant worden opgedoekt, lijkt het mij niet dat dit onder een legale dienst valt.

Het feit blijft bestaan dat de piratenzenders geen licentie hebben betaald voor hun muziek, en alle geassocieerde sites zijn dus even illegaal.

Het aanbieden van muziek zonder licentie, ongeacht de bron of methode, is illegaal. Ook als zogeheten 'doorgeefluik'.

(Voel me nu overigens wel even een gigantische hypocriet. *zit 322GB binnen te slurpen via Newsleecher*. -.- )
Waarom duurt het zo lang voordat Tune-In radio is toegevoegd? De status staat al meer dan 8 weken op "In behandeling". Het zou toch binnen 6 tot 8 weken geregeld moeten zijn?
Hallo

Momenteel draaien de meeste radiopiraten met een tijdelijke vergunning dit ivm de torenhoge boetes.
en daar wringt gelijk ook de schoen doordat ze maar met een klein vermogen mogen zenden is het ontvangst gebied ook maar klein,daarom is het mooi dat het op een stream wordt gezet.enja er wordt ook buma stemra betaald.
Reputatie 5
@A.kaya

Dit is een schatting 6 tot 8 weken.

@Dewaldman

Alle radiopiraten draaien zonder buma stemra en sena licenties.
Ze worden ook niks voor niks radio piraten genoemd.. ook is alles vaak tegen de wet in.. niet betalen voor muziek etc.
Is er dan enig idee hoe lang het dan nog ongeveer kan duren voordat TuneIn ook aangesloten is? In welke stadium van het proces bevindt de aanvraag zich nu? Is een kwestie van dagen, weken of zelfs maanden? Andere diensten die later zijn aangemeld zijn inmiddels al aangesloten. Wacht er met smacht op 🙂
Reputatie 7
Hi A. Kaya,

Nee, een precieze indicatie kunnen we hier verder niet van geven. Fluxsystem had terecht al aangegeven dat dit een verwachting is, maar hoe lang het nog gaat duren kan ik je op dit moment niet vertellen.

Zodra we echter nieuws hebben, dan laten we dat elke keer direct hier in het topic weten!
Reputatie 4
Goedemorgen, kunnen we via 4Gvoorthuis ook datavrije muziek luisteren?
Reputatie 5
Hoi Jempi,

Ik zie dat mijn collega Dennis via Facebook inmiddels al antwoord heeft gegeven op jouw vraag, maar voor alle zekerheid ook hier nog even. Op dit moment is dat nog niet mogelijk voor 4G voor Thuis klanten. Zodra we daar informatie over hebben, horen jullie dat uiteraard meteen!
@Wolfrolf

Dank voor de suggestie, nemen we mee!

@Kees

Soundcloud wordt inderdaad veel gevraagd. Er zijn echter een aantal veranderingen bij Soundcloud zelf waardoor het voor ons en hen op dit moment lastig is ze toe te voegen aan Datavrije Muziek. Dit kan dus nog wel even duren, voor hier uitsluitsel over komt.


En ook een SLAM FM, schandalig dat deze grootheid en soundcloud nog niet streaming vrij zijn!!!
😞 Grootheden als Carl Cox zijn nu beperkt te beluisteren me?? Met 10 miljoen luisteraars is is even groot als spotify!!
TuneIn en Ustream twee hele grote (miljoenen gebruikers!)zijn ook nog niet datavrij!
SVP Toevoegen met SPOED! 🙂
Ja tmobile wanneer worden er weer een nieuwe dingen toegevoegd

ZOALS APPLE MUSIC!

Of zitten we allemaal af te wachten tot de rechter gaat beslissen dat het niet mag en we alles weer kwijt zijn

Terwijl kpn wel spotify gratis bij een abo mag geven
Dat Apple Music er nog steeds niet in staat is echt een raadsel.... Laat op zijn minst weten hoever jullie wel of niet zijn met onderhandelen met Apple.

Ik begrijp dat jullie deze info niet echt willen geven maar een kleine melding van: We zijn in gesprek en ziet er naar uit in de goede richting is het prima.

Het duurt mij echt te lang zo.... en straks draai ik mijn 6GB databundel gewoon weer terug en zet ik mijn muziek weer "Hard" op mijn iPhone.

Want nu al aantal maanden in afwachting met een 6GB databundel in me abbo waar ik eigenlijk geen gebruik van maak... was PUUR voor het datavrije muziek optie.
Reputatie 5
Hi allemaal,

We werken er hard aan om de suggesties die al in de lijst staan zo snel mogelijk beschikbaar te maken, als dat mogelijk is! In de lijst kun je zien welke al in behandeling zijn. Het is dus even afwachten. :8

@Anthony68, Gaat het om deze Ustream app? In dat geval is het niet mogelijk omdat hier ook video bij zit. Sorry!
Uit nieuwsgierigheid heb ik wat websites bezocht die nu onder de datavrije muziek vallen, alleen bij http://www.monsterhitmusic.nl krijg ik de waarschuwing dat de website malware bevat:
De volgende website bevat malware

Cybercriminelen op www.monsterhitmusic.nl proberen mogelijk gevaarlijke programma's op je computer te installeren waarmee je gegevens kunnen worden gestolen of verwijderd (bijvoorbeeld foto's, wachtwoorden, berichten en creditcarddetails).
Best grappig dat ik nu geen muziek stream maar er staat wel 2MB bij datavrije muziek vermeld in de iPhone App....
Kan youtube er ook bij ?

Reageer