Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187647 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D

We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk.

Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen.

Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid.

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
► AH.FM
► Astiga
► Bandcamp
► BesteHits.nl
► Deezer (NIEUW: inclusief audioboeken)
► DI.FM
► Fantasy Radio
► Grandprix Radio
► Happyhardcore.com
► HitsNL
► Hitz24
Hollands Palet
► Intense Radio
Radio JND
► MonsterHit Music
► Napster
► Neerlandika
► Olympia Radio
► OnlineRadio.nl
► Q-Music
► Qobuz
► Radio 8FM
► Radio Esperando
► SocialRadio
► Soul Radio
► Soulshow Radio
► Spotify
Sublime.fm 
► Tidal
► Universe Radio

Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld (laatste update: 25/05/2021)

Veel diensten zijn ‘geschrapt’ uit deze lijst omdat er heel lang geen reactie is geweest of omdat het proces lange tijd geleden is gestaakt. Laat vooral weten voor welke diensten we (nogmaals) een poging mogen doen. 


► Amazon Music Benaderd
► Digital Radio Benaderd
► NPO Radio (alle zenders) Benaderd
► Primephonic In behandeling. 
► Slam! FM In behandeling
► TuneIN Benaderd
► Youtube Music Benaderd
► Stingray Music Benaderd


Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

► 22Tracks - Wil niet meedoen
► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren
► Airplay Radio - Niets (meer) van vernomen
► Amazon Music - Nog niet beschikbaar in Nederland
► Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden*
► Beats2Dance Radio - Niets (meer) van vernomen
► ButtonRadio - Niets (meer) van vernomen
► Capital Radio - Niets (meer) van vernomen
► Dutch Eagle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Fun-x - Wil niet meedoen
► Google Music - Niets meer van vernomen
► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen
► Hotdanceradio - Niets (meer) van vernomen
► Housebeats FM - Niets (meer) van vernomen
► Jammfm - Niets (meer) van vernomen
► Juke (25/09) - Kan vanwege technische redenen geen onderdeel zijn van DVM.
► Maximaal FM - Niets (meer) van vernomen
► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst
► Mixcloud - Wil niet meedoen
► Mixerbox - Biedt ook video aan
► Nederland.fm - Technische aanpassingen aan de zijde van Nederland.fm hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer onder DVM kunnen/mogen laten vallen.
► Nostalgieradio - Niets (meer) van vernomen
► Ohio.FM - Niets (meer) van vernomen
► Oude Piraten Hits - Niet geaccepteerd vanuit veiligheidsoverwegingen
► Oude Radio Piraten - Niets (meer) van vernomen
► Our House FM - Niets (meer) van vernomen
► Party Tune - Niets (meer) van vernomen
► Piratenopname.nl - Geen eigen uitzending
► Plex - Privéstreaming-oplossing
► Puur NL - Was onderdeel van DVM. Nieuwe vergunninghouder zendt aanbod uit via Radio NL.
► Radioguide.fm - Radioguide.fm is net als Nederland.fm een verzamelsite van radiozenders. Hierin liggen dezelfde uitdagingen. Voorlopig valt Radioguide.fm niet onder DVM.
► Radio 509 - Niets (meer) van vernomen
► Radio Delta - Gestopt met uitzenden
► Radio Emmeloord - Niets (meer) van vernomen
► Radioexpansie - Niets (meer) van vernomen
► Radiu - Niets (meer) van vernomen
► Real Hardstyle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Reformatorische Omroep - Niets (meer) van vernomen
► SomaFM - Wil niet meedoen
► Soundcloud Niets (meer) van vernomen

► Zuidwest FM - Niets (meer) van vernomen

*(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)

icon

Beste antwoord door Mitch van Odido 17 November 2021, 12:10

Bekijk origineel

991 reacties

Reputatie 5
@MisterG

Youtube is een video streaming platform.
Datavrij muziek gaat alleen over diensten zoals Spotify, die alleen muziek aanbieden.
Wil je echter onbezorgd Youtube kijken, kijk dan is naar de nieuwe Abonnementen die T-Mobile aanbiedt
Hoi! Is er al meer bekend over de participatie van Apple Music met het datavrij streamen? Zit soms per ongeluk muziek te luisteren met Apple Music en dat kost dan toch wel weer veel data ineens haha
Reputatie 7
Hey Ron,

Haha, dan wil het inderdaad wel snel gaan met de MB's! Gebruik je ook een andere app of dat niet?

Ik heb op dit moment geen nieuwe updates over de muziekdiensten. Dit ga ik wel gelijk even navragen, om te kijken waar we op dit moment met onder andere Apple Music staan en wat de verwachtingen zijn. Ik denk dat ik hier begin volgende week weer wat van me laat horen! 🙂
Ja, ik gebruik nu gewoon Spotify, maar die moet wel op shuffle… Apple Music is natuurlijk gewoon gemaakt voor iPhone en ik vind dat ook veel beter werken moet ik zeggen. Maar het is meer een eerste wereld probleem dat ik nu van Spotify gebruik moet maken, ik vind het al heel fijn dat Apple Music op de lijst staat van 'in behandeling'! 😉
Ja, ik gebruik nu gewoon Spotify, maar die moet wel op shuffle… Apple Music is natuurlijk gewoon gemaakt voor iPhone en ik vind dat ook veel beter werken moet ik zeggen. Maar het is meer een eerste wereld probleem dat ik nu van Spotify gebruik moet maken, ik vind het al heel fijn dat Apple Music op de lijst staat van 'in behandeling'! ;)

Hoi Ron,
Als je de Shuffle functie moet gebruiken bij Spotify, heb je een gratis account ;)

Wist je dat je dat eenvoudig kan oplossen zodat je onbeperkt muziek kan luisteren zonder reclame of onderbrekingen, in hoge geluidskwaliteit en met toegang tot wel 40 miljoen nummers?

Gewoon Deezer toevoegen aan je abonnement

En als je spotizr dan gebruikt, dan kun je de Spotify playlists makkelijk overzetten naar Deezer - met de sync functie kun je ze zelfs allemaal overzetten (en bepalen welke wel en welke niet)

Happy Listening 🆒
Yes, dat weet ik, maar ik heb al een abonnement op Apple Music ;p Ik vind Apple Music ook een stuk beter aansluiten op de iPhone; ik kan Siri gebruiken om nummers die niet op m'n iPhone staan gewoon op te vragen door het abo op Apple Music. Dat maakt het voor mij toch iets aantrekkelijker. Daarbij val ik onder de studentenregeling van Apple Music, dus ik betaal maar €5,- per maand. Ik ga Deezer in ieder geval even bekijken en wacht af of Apple Music meedoet!
@David

Dat zou echt super zijn om te weten waar jullie nu staan met Apple Music

Ik heb op dit moment geen nieuwe updates over de muziekdiensten. Dit ga ik wel gelijk even navragen, om te kijken waar we op dit moment met onder andere Apple Music staan en wat de verwachtingen zijn. Ik denk dat ik hier begin volgende week weer wat van me laat horen! :)


Ben benieuwd, vond het hier al zo stil worden sinds de introductie van de Go unlimited abonnementen.
@kkc1983
Ben ook wel benieuwd zojuist mijn abonnement verlengd dus ben zeer benieuwd naar een update.
En al enig nieuws hoe het nu ervoor staat met Apple Music?

Hey Ron,

Haha, dan wil het inderdaad wel snel gaan met de MB's! Gebruik je ook een andere app of dat niet?

Ik heb op dit moment geen nieuwe updates over de muziekdiensten. Dit ga ik wel gelijk even navragen, om te kijken waar we op dit moment met onder andere Apple Music staan en wat de verwachtingen zijn. Ik denk dat ik hier begin volgende week weer wat van me laat horen! :)
Wel akelig stil sinds de nieuwe abonnementen er zijn. Eerst hoog van de toren blazen over gerechtelijke stappen. En sindsdien geen duidelijkheid geven over nieuwe diensten en hoe lang dat gaat duren.
Graag Digital Radio aan de lijst toevoegen please!
Reputatie 2
Hey Ron,

Haha, dan wil het inderdaad wel snel gaan met de MB's! Gebruik je ook een andere app of dat niet?

Ik heb op dit moment geen nieuwe updates over de muziekdiensten. Dit ga ik wel gelijk even navragen, om te kijken waar we op dit moment met onder andere Apple Music staan en wat de verwachtingen zijn. Ik denk dat ik hier begin volgende week weer wat van me laat horen! :)

Is er ondertussen al meer bekend over Apple Music?
JND radio!
Reputatie 2
Hoe zit het trouwens met bijv. Apple Music? Deze bied namelijk ook video's aan. Gelden deze niet voor de datavrije muziek, ook ook gewoon?
Duurt lang waar blijft de duidelijkheid naar je klanten?
Reputatie 2
Ik heb sindskort een NAS met daarop Plex, zodat ik onderweg mijn ongecomprimeerde muziek kan beluisteren uit mijn iTunes muziekbibliotheek. Dit gaat gewoon af van mijn databundel!
Reputatie 5
Het lijkt wel of het een beetje stil is in de wereld van datavrij muziek.
Sinds de komst van de nieuwe GO abonnementen, is het hier erg stil.
Vindt het jammer voor de mensen met nog een SB&SM abonnement en mensen met t-mobile Go abonnement met 10Gb
Reputatie 5
@Applehead
Er is weken geleden al duidelijk aangegeven dat Plex niet inbegrepen is, en ook nooit inbegrepen zal worden.
Reputatie 2
Dankjewel voor de update ShadowLea
Ik heb sindskort een NAS met daarop Plex, zodat ik onderweg mijn ongecomprimeerde muziek kan beluisteren uit mijn iTunes muziekbibliotheek. Dit gaat gewoon af van mijn databundel!

Plex is ook niet een dienst dat past bij datavrije muziek, omdat het veelal gebruikt wordt voor de streaming van beelden (films, series).
Reputatie 1
Nu Vodafone Thuis T-Mobile Thuis is geworden, zou ik graag zien dat Stingray ook wordt toegevoegd aan de datavrije muziek mogelijkheid. Stingray staat wel al in de lijst maar zonder actie. Ik luister, als Telfort Glasvezelabonnee al een poos in mijn auto naar Stingray nonstop music via mijn T-Mobile 20Gb abonnement. Het Stingray abonnement is gratis opgenomen in mijn Telfort Glasvezel-TV abonnement. Bij Vodafone is dat ook zo en ik ga er dan maar vanuit dat Stingray ook wordt opgenomen in T-Mobile Thuis. Zou voor mij reden zijn bij Telfort te blijven als dat niet het geval zou zijn. Of er moet natuurlijk een alternatief worden geboden bij de overgang naar T-Mobile Thuis. [Ik weet het ServieWeb, nog12 dagen te gaan voordat we daar iets over horen]. Dus graag een extra vote opnemen voor Stingray graag.
Reputatie 2
Er zou een scheiding gemaakt kunnen worden. Er is duidelijk een button in de app genaamd 'muziek'. Zou wel tof zijn.
Reputatie 7
Hi guys,

Ik had graag gewild dat ik wat nieuws kon mededelen, maar dit is niet het geval. Je kunt erop rekenen dat ik een update geef zodra ik ook maar iets hoor! Jullie hoeven je ook geen zorgen te maken dat Datavrije Muziek door de komst van Go nu weggeschoven wordt. De onderhandelingen lopen soms moeizaam, vandaar dat het soms een tijdje kan duren voor er weer iets nieuws te melden is.

Overigens wel tof om te zien dat jullie elkaar ook van antwoorden voorzien! 🙂 Zo klopt het antwoord van ShadowLea inderdaad, Applehead, Plex is een tijdje geleden al afgewezen. Een dergelijk onderscheid is niet mogelijk, dus wacht niet voor niets tot deze dienst toegevoegd wordt, dat zou zonde zijn! Mocht je twijfelen welke dienst er bij Datavrije Muziek zit, check dan altijd even dit topic voor de meest recente diensten.

@Sapatia & ZingendeZanger

Ik heb jullie suggesties toegevoegd aan de lijst! We gaan kijken of ze mee willen doen. :)

Als er specifieke vragen zijn, laat het gerust weten! We lezen continu mee en als we iets kunnen beantwoorden of delen, dan doen we dat natuurlijk!
Reputatie 2
Bedankt David! ????

Reageer