Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187647 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D

We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk.

Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen.

Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid.

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
► AH.FM
► Astiga
► Bandcamp
► BesteHits.nl
► Deezer (NIEUW: inclusief audioboeken)
► DI.FM
► Fantasy Radio
► Grandprix Radio
► Happyhardcore.com
► HitsNL
► Hitz24
Hollands Palet
► Intense Radio
Radio JND
► MonsterHit Music
► Napster
► Neerlandika
► Olympia Radio
► OnlineRadio.nl
► Q-Music
► Qobuz
► Radio 8FM
► Radio Esperando
► SocialRadio
► Soul Radio
► Soulshow Radio
► Spotify
Sublime.fm 
► Tidal
► Universe Radio

Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld (laatste update: 25/05/2021)

Veel diensten zijn ‘geschrapt’ uit deze lijst omdat er heel lang geen reactie is geweest of omdat het proces lange tijd geleden is gestaakt. Laat vooral weten voor welke diensten we (nogmaals) een poging mogen doen. 


► Amazon Music Benaderd
► Digital Radio Benaderd
► NPO Radio (alle zenders) Benaderd
► Primephonic In behandeling. 
► Slam! FM In behandeling
► TuneIN Benaderd
► Youtube Music Benaderd
► Stingray Music Benaderd


Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

► 22Tracks - Wil niet meedoen
► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren
► Airplay Radio - Niets (meer) van vernomen
► Amazon Music - Nog niet beschikbaar in Nederland
► Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden*
► Beats2Dance Radio - Niets (meer) van vernomen
► ButtonRadio - Niets (meer) van vernomen
► Capital Radio - Niets (meer) van vernomen
► Dutch Eagle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Fun-x - Wil niet meedoen
► Google Music - Niets meer van vernomen
► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen
► Hotdanceradio - Niets (meer) van vernomen
► Housebeats FM - Niets (meer) van vernomen
► Jammfm - Niets (meer) van vernomen
► Juke (25/09) - Kan vanwege technische redenen geen onderdeel zijn van DVM.
► Maximaal FM - Niets (meer) van vernomen
► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst
► Mixcloud - Wil niet meedoen
► Mixerbox - Biedt ook video aan
► Nederland.fm - Technische aanpassingen aan de zijde van Nederland.fm hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer onder DVM kunnen/mogen laten vallen.
► Nostalgieradio - Niets (meer) van vernomen
► Ohio.FM - Niets (meer) van vernomen
► Oude Piraten Hits - Niet geaccepteerd vanuit veiligheidsoverwegingen
► Oude Radio Piraten - Niets (meer) van vernomen
► Our House FM - Niets (meer) van vernomen
► Party Tune - Niets (meer) van vernomen
► Piratenopname.nl - Geen eigen uitzending
► Plex - Privéstreaming-oplossing
► Puur NL - Was onderdeel van DVM. Nieuwe vergunninghouder zendt aanbod uit via Radio NL.
► Radioguide.fm - Radioguide.fm is net als Nederland.fm een verzamelsite van radiozenders. Hierin liggen dezelfde uitdagingen. Voorlopig valt Radioguide.fm niet onder DVM.
► Radio 509 - Niets (meer) van vernomen
► Radio Delta - Gestopt met uitzenden
► Radio Emmeloord - Niets (meer) van vernomen
► Radioexpansie - Niets (meer) van vernomen
► Radiu - Niets (meer) van vernomen
► Real Hardstyle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Reformatorische Omroep - Niets (meer) van vernomen
► SomaFM - Wil niet meedoen
► Soundcloud Niets (meer) van vernomen

► Zuidwest FM - Niets (meer) van vernomen

*(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)

icon

Beste antwoord door Mitch van Odido 17 November 2021, 12:10

Bekijk origineel

991 reacties

Bedankt T-Mobile voor deze mooie dienst. Ik kan er 23 februari eindelijk gebruik van maken 🙂. Nu gaat het nog van mijn bundel af, niet dat het zo erg is, heb genoeg. Maar eindelijk dan toch, datavrije muziek voor mij.

Hoe dan ook, het is super en zeker dat jullie het niet weg doen omdat de Go abonnementen er gekomen zijn. Service with a smile 🙂
Reputatie 5
Alvast heeeel veel plezier ermee Serviceweb. 😉
IK heb blijkbaar een APP op mijn iPhone staan die T-Mobile wordt gezien als datavrije dienst.
Apple Music wordt niet ondersteunt (ga nu ook langzaam erin geloven dat dit ook niet meer gaat gebeuren) en verder luister ik geen online muziek van andere diensten.

En toch heb ik nu 16MB aan data in me T-Mobile app staan als "Datavrij"
Zou bijna aan T-mobile willen vragen zoek eens uit waar die 16MB heen is gegaan....
Hier hetzelfde verhaal. Gebruik alleen Apple Music die al erg lang de status toont van in behandeling. Maar toch deze maand ook weer op 25mb Datavrije mb's zit.

Zijn er nog mogelijkheden dat Apple Music daadwerkelijk toegevoegd wordt aan de lijst met Datavrije diensten?

Zo ook de vraag hoe het mogelijk is dat er dan toch Datavrije mb's verbruikt worden zonder gebruik te maken van de daadwerkelijke Datavrije diensten?
Ik stoor mij er niet zozeer aan, uiteindelijk zijn het Datavrije mb's die verbruikt zijn maar enigszins onverklaarbaar is het wel.
Reputatie 7
Badge +9
Hi Poudenes en Grasshoppert,

Gebruiken jullie toevallig geen andere website of app die onder Datavrije muziek valt? Wij kunnen vanwege de privacy wet niet inzien waar je MB's aan op gaan dit zou je wel zelf kunnen controleren. Op deze pagina vind je er meer informatie over. 🙂
Reputatie 7
Hi allemaal,

Ik heb weer een heel aantal aanpassingen gedaan in de lijst van muziekdiensten. Er zijn een aantal in behandeling genomen en ook een paar diensten die afgehaakt zijn.

Ook heeft een aantal diensten de notitie Klaar om toegevoegd te worden gekregen. Hiermee hebben we een overeenkomst, maar door onderhoud kunnen deze nog niet worden toegekend. Dit kan nog even duren, maar ik laat het natuurlijk direct weten zodra ze daadwerkelijk toegevoegd zijn. Let op: deze diensten vallen op dit moment niet onder Datavrije Muziek.

Amazon Music heeft niet afgezegd, maar is niet beschikbaar in Nederland. Dat is dus afwachten, maar hopelijk komen daar nog wat updates over! Er is geen nieuws over Apple Music, maar het heeft er de schijn van dat zij helaas niet mee willen doen. Gelukkig komen er steeds meer diensten bij die wél meedoen! :)

Mochten er nog vragen zijn, laat het dan weten en anders tot de volgende update!
Wat goed zeg, het is al een flinke lijst. De keuze is reuze 😳
Reputatie 1
Wel jammer dat je met Unlimited niet onbeperkt kan streamen!

Ja.. Je hebt onbeperkt internet.. Maar stel dat mijn bundel net op raakt in de auto.. Kan ik moeilijk even tijdens 120km/h een bundel activeren xD.

Plus.. het is een gave extra 😃.
@goffedoppe

Haha... er zijn mensen die ook overal aan denken :)
Rij je snel even met 120km/h naar een parkeerplaats en dan activeer je heel snel je nieuwe 1GB en dan kan je weer verder. Dat moet toch wel lukken? En je kent het: 2 uur rijden is 15 minuten stil staan. (zal je net zien dat die 5GB net op is als je weer mag gaan rijden) 😉
Reputatie 1
@Serviceweb

Haha, ja dat is wel zo! Meer het kopje "gemakzucht". Maar ik dacht, je hebt dus alles onbeperkt plus het dure pakket zeg maar, waarom dan ook niet deze kleine toevoeging? Het bestaat dus het hoeft niet opnieuw uitgevonden te worden #EngelBlijHoofd.
@goffedoppe
Ja, je hebt wel gelijk!

Misschien niet over nagedacht en denken ze nu, OEPS...
Wie weet passen ze het nog aan 🙂
Reputatie 2
Ik wacht al zo lang op Qobuz.
@David zou best gek zijn als Apple music niet meegaat doen.... In de US zitten ze er wel bij....
Even opgezocht , Zowel Apple Music als Google Music doen gewoon mee in de US

https://support.t-mobile.com/docs/DOC-10969


8tracks
AccuRadio
Amazon Music †
Apple Music †
Aud.io
Bandcamp
Beatport
BlackPlanet Radio
Chilltrax
Dash Radio
DatPiff
Digitally Imported
ESPN Radio
Fit Radio
Google Play Music * †
Groove Music
iHeartRadio
Jango
JAZZRADIO.com
KCRW
Napster (formerly Rhapsody)
Noon Pacific
OHIO.FM
Pandora
PreDanz
Radio Danz
Radio Disney *
Radio Paradise
radio.com
radioPup
RadioTunes
ROCKRADIO.com
Saavn †
Samsung Milk Music
SiriusXM
Slacker †
SomaFM
SoundCloud
Spinrilla
Spotify * †
StreamOn
TIDAL *
TuneIn Pro / Premium (paid service only)
Uforia

* These services also include video and are part of Binge On.
† These services might download song data to your device for offline listening, counting against your data allotment. To avoid this, make sure any available offline, download, or similar option is unchecked for any song, playlist, or album shown.
Reputatie 7
Badge +9
Hi Poudenes,

Cool dat ze in de VS wel mee doen. Zoals David ook heeft aangegeven is er op dit moment geen nieuw over Apple Music, maar zodra we meer details hebben zullen wij dat met jullie delen. 🙂
Reputatie 5
@poudenes

Apple music verschilt per land
BNR Nieuwsradio! 🙂
Goedemorgen, sinds de data vrije muziek, luister ik enorm veel via mijn mobiel naar muziek. Ik mis alleen Tunein. Dit gebruik ik thuis ook eeg veel maar zou dit in de auto ook graag willen. Ik zie dat hij hij enige tijd in behandeling staat maar wat is nu de status hiervan?
Zouden jullie mij op de hoogte kunnen brengen als deze ook erbij hoort?
Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +9
Hi erla,

Je kan dit topic in de gaten houden voor updates. Als de dienst wordt toegevoegd dan zullen wij dat in dit topic laten weten. 🙂
Apple Music moet niet zo moeilijk doen.
Ik ben al een jaar een betaalde abonnee bij hun en als ze dat graag zo willen houden moeten ze ook hier aan mee doen anders stap ik weer over naar Deezer is trouwens ook goedkoper via T-mobile😋
Dus kom op even doorzetten anders moet ik alles weer over zetten heb namelijk Apple CarPlay in de auto en vind dat ideaal samenwerken met Apple Music.
Apple music moet een keer meegaan met de trend van anderen en niet zo eigenwijs blijven doen.
Ik hoop ook oprecht dat ze gaan aanmelden voor het datavrij streamen, ze moeten realiseren hoeveel T-mobile gebruikers gebruik maken van hun toestel. Is dat toch wel het minste wat ze kunnen doen.

Data-vrij muziek streamen met Apple music, Let's GO!!
Reputatie 3
Ik zou graag Pinguin radio in de lijst zien.
Reputatie 7
@Robp8 & @Gritster

Wij zouden ook natuurlijk het liefst zijn dat Apple Music spoedig mee gaat doen! Vooralsnog verloopt de communicatie vrij stroef en zal het een heel lastig verhaal worden om Apple Music over te halen mee te doen. Blijft vooralsnog dus afwachten!

@dRichardK

Ik heb 'm aan de lijst toegevoegd en doorgegeven! 🙂
Mocht het allemaal "legaal" blijven, dan zou ik ook graag "JazzRadio.com" toegevoegd zien worden.
Reputatie 5
Hoi Vinnyme,

Dankjewel voor jouw suggestie! 🙂 Ik heb JazzRadio.com toegevoegd aan de lijst en doorgegeven!

Reageer