Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187667 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D

We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk.

Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen.

Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid.

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
► AH.FM
► Astiga
► Bandcamp
► BesteHits.nl
► Deezer (NIEUW: inclusief audioboeken)
► DI.FM
► Fantasy Radio
► Grandprix Radio
► Happyhardcore.com
► HitsNL
► Hitz24
Hollands Palet
► Intense Radio
Radio JND
► MonsterHit Music
► Napster
► Neerlandika
► Olympia Radio
► OnlineRadio.nl
► Q-Music
► Qobuz
► Radio 8FM
► Radio Esperando
► SocialRadio
► Soul Radio
► Soulshow Radio
► Spotify
Sublime.fm 
► Tidal
► Universe Radio

Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld (laatste update: 25/05/2021)

Veel diensten zijn ‘geschrapt’ uit deze lijst omdat er heel lang geen reactie is geweest of omdat het proces lange tijd geleden is gestaakt. Laat vooral weten voor welke diensten we (nogmaals) een poging mogen doen. 


► Amazon Music Benaderd
► Digital Radio Benaderd
► NPO Radio (alle zenders) Benaderd
► Primephonic In behandeling. 
► Slam! FM In behandeling
► TuneIN Benaderd
► Youtube Music Benaderd
► Stingray Music Benaderd


Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

► 22Tracks - Wil niet meedoen
► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren
► Airplay Radio - Niets (meer) van vernomen
► Amazon Music - Nog niet beschikbaar in Nederland
► Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden*
► Beats2Dance Radio - Niets (meer) van vernomen
► ButtonRadio - Niets (meer) van vernomen
► Capital Radio - Niets (meer) van vernomen
► Dutch Eagle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Fun-x - Wil niet meedoen
► Google Music - Niets meer van vernomen
► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen
► Hotdanceradio - Niets (meer) van vernomen
► Housebeats FM - Niets (meer) van vernomen
► Jammfm - Niets (meer) van vernomen
► Juke (25/09) - Kan vanwege technische redenen geen onderdeel zijn van DVM.
► Maximaal FM - Niets (meer) van vernomen
► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst
► Mixcloud - Wil niet meedoen
► Mixerbox - Biedt ook video aan
► Nederland.fm - Technische aanpassingen aan de zijde van Nederland.fm hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer onder DVM kunnen/mogen laten vallen.
► Nostalgieradio - Niets (meer) van vernomen
► Ohio.FM - Niets (meer) van vernomen
► Oude Piraten Hits - Niet geaccepteerd vanuit veiligheidsoverwegingen
► Oude Radio Piraten - Niets (meer) van vernomen
► Our House FM - Niets (meer) van vernomen
► Party Tune - Niets (meer) van vernomen
► Piratenopname.nl - Geen eigen uitzending
► Plex - Privéstreaming-oplossing
► Puur NL - Was onderdeel van DVM. Nieuwe vergunninghouder zendt aanbod uit via Radio NL.
► Radioguide.fm - Radioguide.fm is net als Nederland.fm een verzamelsite van radiozenders. Hierin liggen dezelfde uitdagingen. Voorlopig valt Radioguide.fm niet onder DVM.
► Radio 509 - Niets (meer) van vernomen
► Radio Delta - Gestopt met uitzenden
► Radio Emmeloord - Niets (meer) van vernomen
► Radioexpansie - Niets (meer) van vernomen
► Radiu - Niets (meer) van vernomen
► Real Hardstyle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Reformatorische Omroep - Niets (meer) van vernomen
► SomaFM - Wil niet meedoen
► Soundcloud Niets (meer) van vernomen

► Zuidwest FM - Niets (meer) van vernomen

*(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)

icon

Beste antwoord door Mitch van Odido 17 November 2021, 12:10

Bekijk origineel

991 reacties

Ik zou graag beatz.fm toevoegen
Reputatie 7
Badge +9
Hi allemaal,

Super dat jullie zo enthousiast zijn over datavrije muziek. Ook bedankt voor jullie suggesties. Wij zullen dit doorzetten! 🙂
Graag Dance Radio 1 (ook via het formulier aangemeld) toevoegen. www.danceradio1.nl
Reputatie 1
Hi!
Jammer dat er geen verdere mededelingen staan bij een status van "In behandeling". Bij sommige diensten al zeven maanden, waaronder TuneIn. Ben benieuwd waarop de besluitvorming dan 'hangt'.

TuneIn gebruik ik het meeste, naast Spotify. Heeft het zin om de stations die ik in TuneIn het meest beluister apart op te geven? Zodat die misschien apart wat sneller beschikbaar zouden kunnen komen? Alvast bedankt!

Fip Eclectic: http://direct.fipradio.fr/live/fip-midfi.mp3
Jazz FM: http://tx.sharp-stream.com/icecast.php?i=jazzfmmobile.aac
Klara (VRT): http://mp3.streampower.be/klara-high
npo Radio 1: http://icecast.omroep.nl/radio1-bb-mp3

Alvast bedankt!!
Reputatie 5
Hoi allemaal,

Dank voor de suggesties. Ik ben op de achtergrond druk met alles in goede banen leiden. Het toevoegen van een dienst aan Datavrije Muziek heeft heel wat voeten in de aarde. In principe zijn we afhankelijk van de welwillendheid van een dienst en het proces is eigenlijk geheel afhankelijk van het tempo van de communicatie en het aanleveren van documentatie en gegevens.

Er staan op dit moment twee diensten klaar om 'live' te gaan. Ik verwacht dat 40Up snel gebruikt kan worden. Voor Soulshow is er wat vertraging opgelopen omdat de URL is aangepast, waardoor het niet meer overeenkomt met hoe het is geïmplementeerd. Uiteraard heb ik al contact gezocht.

Ik kreeg van collega's te horen dat er voor de dienst Bandcamp toch data zou worden verbruikt. Ik heb dit laten nakijken en daar is de conclusie hetzelfde als hierboven. Ook zij hebben de URL aangepast. Ik wacht nu op een update vanuit Bandcamp, zodat wij de gegevens kunnen bijwerken en het weer mogelijk zal zijn om datavrij te streamen.

Nogmaals, dank jullie wel. Als er vragen zijn, stel ze gerust. Nog een laatste toevoeging; in principe is er vanuit ons nooit bezwaar om een dienst toe te voegen. Tenzij het gaat om piraterij of wanneer het technisch niet mogelijk is (omdat een dienst bijvoorbeeld ook video aanbiedt). Blijf dus vooral diensten aandragen, ik zoek het contact wel op!
Radio Paradise!!!!!
www.jango.com please!!!👍
Ik heb het idee dat de data van radioguide.fm van mijn databundel afgaat, ik heb vandaag één GB aan data verbruikt, en maar 371 MB aan data op datavrije-muziek.
Kan dit kloppen?
@Beerebeest
Ik heb je in dit topic vanochtend laten weten dat het probleem is aangekaart en dat men er naar zal kijken. :)

Zou je er in de toekomst aan willen denken dat het niet is toegestaan om te dubbelposten op het forum? Alvast bedankt. 🙂
@Mitch

Ik heb op dit forum al meerdere berichten geplaatst over DI.FM met bewijs en al. ik heb er zelfs een PB gestuurd. Maar daar ook geen antwoordt op gehad. ik heb nu een nieuwe telefoon en de maand is weer ingegaan. En zelfs nu kloppen de gegevens al niet meer. ik zit nog op mijn oude abbo. vanaf juli zit ik op unlimited dus dan heb ik er geen last meer van, maar de andere gebruikers wel nog.
Reputatie 2
Radio10 mag ook wel worden toegevoegd.
Kan radio Nistalgie toegevoegd worden aan de lijst met datavrije muziek?
Castbox op Android staat er nog niet bij: hele fijne muziek- en podcast streaming app!
kan arrow classic rock ook toegevoegd worden aan de lijst ?
Goedenavond,
Zou het station LXCLASSICS toegevoegd kunnen worden.?
Alvast bedankt voor de genomen moeite en succes met deze fantastische dienst.

Met vriendelijke groet,
Leen.
Is er al iets meer bekend over soundclound?
Reputatie 5
Goedemorgen allemaal,

De problemen rondom Radioguide zouden moeten zijn verholpen. Wordt er nog steeds dataverbruik ervaren in combinatie met het gebruik van de dienst? Laat het ook vooral weten als er andere diensten zijn waarvan je het idee hebt dat er data wordt verbruikt. Zoals ik in een eerder bericht heb aangegeven is het voornamelijk een gevolg van een wijziging aan de zijde van de dienstverlener, door bijvoorbeeld de url aan te passen. Vandaar dat hier ook slechts reactief op kan worden gehandeld.

Overigens zijn de diensten 40UP en Social Radio live gegaan, ook daarmee kun je voortaan dus datavrij muziek luisteren!
Ik heb Radioguide even geprobeerd en inderdaad valt het nu wel onder data vrije muziek!.
bij mij werkt het ieder geval prima!.
De app radioguide.fm, werkt bij mij nog steeds niet. Kan hem ook niet updaten. Helaas, want staan wel goede zenders bij.
Na enige stilte ga ik het toch weer vragen: Kunnen jullie heel misschien al is het maar en ja of een nee, zeggen of er vooruitgang geboekt wordt met Apple Music?

Al is het alleen maar een ja of een nee... aub laat mensen weten of we de spanning nog kunnen weerstaan of dat we moeten opgeven.
Reputatie 7
Badge +9
Hi Poudenes,

Dat wordt waarschijnlijk een nee. Apple vindt ons te klein en overwegen het alleen als we meerdere landen meenemen. We zijn nog wel in overleg met ze, maar waarschijnlijk zal Apple music niet worden toegevoegd. Erg jammer natuurlijk! 😞

Stel dat ze ineens wel akkoord gaan dan laten wij dat natuurlijk weten.
Dank je wel voor je reactie.
Wanneer zal de dienst "► Google Music" worden aangemeld? Ik zie dat deze in behandeling is, maar hoe lang duurt zo iets?
Hoe lang duurt het nog ongeveer dat SLAM! is toegevoegd aan de lijst?
Hi T-Mobile, Dit is al de tweede keer dat ik hierom vraag, helaas is het nog niet in de lijst opgenomen. Graag zou ik BBC Radio 1 datavrij willen beluisteren. Kan de live stream van BBC Radio 1 toegevoegd worden. Daarnaast zou Soundcloud ook erg welkom zijn!

Reageer