Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187647 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D

We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk.

Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen.

Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid.

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
► AH.FM
► Astiga
► Bandcamp
► BesteHits.nl
► Deezer (NIEUW: inclusief audioboeken)
► DI.FM
► Fantasy Radio
► Grandprix Radio
► Happyhardcore.com
► HitsNL
► Hitz24
Hollands Palet
► Intense Radio
Radio JND
► MonsterHit Music
► Napster
► Neerlandika
► Olympia Radio
► OnlineRadio.nl
► Q-Music
► Qobuz
► Radio 8FM
► Radio Esperando
► SocialRadio
► Soul Radio
► Soulshow Radio
► Spotify
Sublime.fm 
► Tidal
► Universe Radio

Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld (laatste update: 25/05/2021)

Veel diensten zijn ‘geschrapt’ uit deze lijst omdat er heel lang geen reactie is geweest of omdat het proces lange tijd geleden is gestaakt. Laat vooral weten voor welke diensten we (nogmaals) een poging mogen doen. 


► Amazon Music Benaderd
► Digital Radio Benaderd
► NPO Radio (alle zenders) Benaderd
► Primephonic In behandeling. 
► Slam! FM In behandeling
► TuneIN Benaderd
► Youtube Music Benaderd
► Stingray Music Benaderd


Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

► 22Tracks - Wil niet meedoen
► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren
► Airplay Radio - Niets (meer) van vernomen
► Amazon Music - Nog niet beschikbaar in Nederland
► Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden*
► Beats2Dance Radio - Niets (meer) van vernomen
► ButtonRadio - Niets (meer) van vernomen
► Capital Radio - Niets (meer) van vernomen
► Dutch Eagle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Fun-x - Wil niet meedoen
► Google Music - Niets meer van vernomen
► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen
► Hotdanceradio - Niets (meer) van vernomen
► Housebeats FM - Niets (meer) van vernomen
► Jammfm - Niets (meer) van vernomen
► Juke (25/09) - Kan vanwege technische redenen geen onderdeel zijn van DVM.
► Maximaal FM - Niets (meer) van vernomen
► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst
► Mixcloud - Wil niet meedoen
► Mixerbox - Biedt ook video aan
► Nederland.fm - Technische aanpassingen aan de zijde van Nederland.fm hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer onder DVM kunnen/mogen laten vallen.
► Nostalgieradio - Niets (meer) van vernomen
► Ohio.FM - Niets (meer) van vernomen
► Oude Piraten Hits - Niet geaccepteerd vanuit veiligheidsoverwegingen
► Oude Radio Piraten - Niets (meer) van vernomen
► Our House FM - Niets (meer) van vernomen
► Party Tune - Niets (meer) van vernomen
► Piratenopname.nl - Geen eigen uitzending
► Plex - Privéstreaming-oplossing
► Puur NL - Was onderdeel van DVM. Nieuwe vergunninghouder zendt aanbod uit via Radio NL.
► Radioguide.fm - Radioguide.fm is net als Nederland.fm een verzamelsite van radiozenders. Hierin liggen dezelfde uitdagingen. Voorlopig valt Radioguide.fm niet onder DVM.
► Radio 509 - Niets (meer) van vernomen
► Radio Delta - Gestopt met uitzenden
► Radio Emmeloord - Niets (meer) van vernomen
► Radioexpansie - Niets (meer) van vernomen
► Radiu - Niets (meer) van vernomen
► Real Hardstyle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Reformatorische Omroep - Niets (meer) van vernomen
► SomaFM - Wil niet meedoen
► Soundcloud Niets (meer) van vernomen

► Zuidwest FM - Niets (meer) van vernomen

*(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)

icon

Beste antwoord door Mitch van Odido 17 November 2021, 12:10

Bekijk origineel

991 reacties

Reputatie 1
Er zijn nog heel veel verzoeken om toevoeging van muziek-/radiostreams 'IN BEHANDELING'. Waarom het zo lang duurt is veelal niet duidelijk, maar waarschijnlijk ligt de oorzaak vooral aan de kant van het station.

Maar, er is vrijwel geen stream die niet binnen -> TuneIn TuneIn
Hoe zit het met Google Music? Zelfde verhaal als Apple of zit daar wat meer vaart achter?

En zouden jullie www.digitalgunfire.com kunnen toevoegen?
Zouden jullie www.jewishmusicstream.com erbij kunnen toevoegen?
Reputatie 2
Is het mogelijk om de app PodcastGo toe te voegen? Alvast bedankt!
Reputatie 5
@all,

Allereerst bedankt voor al jullie aanmeldingen van nieuwe muziekdiensten! We voegen ze zo snel mogelijk toe aan de lijst 'Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld'. We lopen op dit moment iets achter met het toevoegen van de aangedragen muziekdiensten, dus het kan dat jouw suggestie nog niet in de lijst staan. We doen ons best om deze vandaag een update te geven!

Wat betreft Google Music: we hebben contact proberen te leggen met deze muziekdienst, maar nog geen reactie ontvangen. Zodra er meer bekend, laten we het weten!

Mijn collega Mitch is op de achtergrond heel druk met het contact met de muziekdiensten. Het toevoegen van een dienst aan Datavrije Muziek heeft heel wat voeten in de aarde. In principe zijn we afhankelijk van de welwillendheid van een dienst en het proces is eigenlijk geheel afhankelijk van het tempo van de communicatie en het aanleveren van documentatie en gegevens. Goed om nog even te benadrukken: in principe is er vanuit ons nooit bezwaar om een dienst toe te voegen. Tenzij het gaat om piraterij of wanneer het technisch niet mogelijk is (omdat een dienst bijvoorbeeld ook video aanbiedt). Blijf dus vooral diensten aandragen, mijn collega Mitch zoekt het contact vervolgens op!
Hallo,
Hebben jullie een idee wanneer TuneIn toegevoegd wordt? Deze staat al meer dan 8 maanden in het rijtje van in behandeling.

https://www.t-mobile.com/offer/free-music-streaming.html# hier staat hij er wel tussen.

Groet, Mark
Gaarne Radio Nederland toevoegen wegens regionale zender aanbod. Zoek met name RTV DRENTE
Reputatie 7
Badge +9
Hi Mark,

We hebben daar nog geen update over en de link die jij hebt gedeeld is van T-Mobile USA. :)

@Tarzan;

Bedankt voor je suggestie! We gaan kijken of deze dienst toegevoegd kan worden. 😉
Reputatie 2
Hi Hajar,

Wat Mark probeert duidelijk te maken is dat bij T-Mobile USA de verbinding met TuneIn al gelegd is. Waarom moet het dan inmiddels al 8 maanden! duren voor TuneIn in Nederland wordt toegevoegd.

Groetjes,
Croman
Reputatie 2
Op T-Mobile USA staat wel TuneIn Premium, ik hoop dat dit de gratis variant datavrij gestreamd kan worden.
Hallo,
Is het mogelijk om "delicast.com" ook toe te voegen als datavrije muziekdienst?
Hierop kun je wereldwijd de mooiste muziek beluisteren. (ikzelf altijd Oostenrijkse/Duitstalige muziek)

Groetjes Jo
graag wil bij deze radio 10 gold en soul show radio app toevoegen aan de lijst van datavrije muziekdiensten.
Reputatie 3
Mag ik Juke aan de lijst toevoegen ? Is nog niet beschikbaar, maar gezien de doorlooptijd van de aanvragen... :8
Goedemorgen,

Ik zou graag www.Podbean.com toevoegen het is niet echt muziek maar wel alleen tekst in de vorm van podcasts.

Mvg,

Hans
Op T-Mobile USA staat wel TuneIn Premium, ik hoop dat dit de gratis variant datavrij gestreamd kan worden.

Tja.. Apple Music staat ook in de USA lijst.. maar hier vindt men T-Mobile te klein... dus dat zegt allemaal niks...
Reputatie 5
Hoi allemaal,

Bedankt weer voor jullie suggesties! Ik heb ze toegevoegd aan de lijst in het openingsbericht, als ze er nog niet instonden. Met Soul Show hebben we al contact opgenomen.

Blijf vooral suggesties doen, dan gaan wij kijken of ze toegevoegd kunnen worden 🙂
Hallo,

Enige update omtrent SoundCloud?
Verder mooi om te zien dat BandCamp ook is toegevoegd.

Gr.
Sinds dat er unlimited abonnementen zijn, gaat het niet echt meer hard met nieuwe diensten die zich aanmelden. 8 maanden in behandeling.

Ik geloof nooit dat dit alleen aan de diensten kan liggen.


Sterk het vermoeden dat de prioriteit van t-mobile niet meer bij het gratis streamen ligt maar bij het verkopen van unlimited abonnementen.
Guppiegup schreef: Sterk het vermoeden dat de prioriteit van t-mobile niet meer bij het gratis streamen ligt maar bij het verkopen van unlimited abonnementen.

Als de dienst gratis is, ben jíj het product. Dat weten we toch allemaal?
Ik zou graag Fresh FM toegevoegd zien worden 🙂
Reputatie 2
Zou graag zien dat XiiaLive bij de Datavrije muziek komt.
XiiaLive is de beste storingsvrije internet radio .
Radio continu zou ook fijn zijn
Radio NL
Reputatie 7
@Olivier20

Op dit moment nog niet, maar we blijven bezig! 😉

@Guppiegup

Zonde dat je dit zo ziet.. Het gaat niet zo soepel als we graag hadden gezien, maar we blijven voor alle aangedragen muziekdiensten bezig! Datavrije Muziek hebben we nog altijd hoog in het vaandel staan, daar stappen we niet zomaar vanaf.

@Ais1986, Bigpapa146 & Volvo trucker

Bedankt voor de suggesties! Ik heb ze toegevoegd en doorgegeven! 🙂
Reputatie 2
Npo Radio5 app Zeker omdat deze zender alleen via DAB+ is te beluisteren. 50 60 70 muziek.
Reputatie 3
Ik zag toevallig dat hier een post van @David stond en vroeg me af of er inmiddels weer eens wat diensten toegevoegd waren.
Niet dus...

Ik ben daarop eens gaan zoeken in dit draadje, voor zover ik kan zien is deze post
Er zijn weer 6 nieuwe diensten toegevoegd aan Datavrije Muziek! :)

de laatste keer geweest dat er diensten zijn toegevoegd. Dat was op 14 maart, 4 maanden terug

Wat mij betreft begint het eerlijk gezegd allemaal een beetje ongeloofwaardig te worden.

Er staan meer dan 70 aangemelde diensten op dit moment. Waarvan een deel dan wel in de loop van de afgelopen 4 maanden (na de laatste aanvulling) is toegevoegd maar ook een behoorlijk deel al veel langer -tot 8 maanden toe- 'in behandeling' is.
Dat al deze diensten in zo'n lange periode geen uitsluitsel zouden kunnen geven of ze mee willen en kunnen doen of geen kans zien de daarvoor dan benodigde technische gegevens te overhandigen wil er bij mijn niet in. We hebben het hier immers in veel (of zelfs de meeste?) gevallen over professionele, commerciële aanbieders en een 10-tal heeft zelfs zichzelf aangemeld. En we hebben het ook in een aantal gevallen over diensten die bij bijvoorbeeld T-Mobile USA wél al datavrij zijn en waarvan je dus mag verwachten dat het opgeven van de nodige gegevens niet al te ingewikkeld kan zijn (ja ik weet het, in Europa zullen deze andere servers gebruiken, maar toch).

Maar nee, alles blijft maand-in-maand-uit op 'in behandeling' staan.

En dan is er nog de andere onzin -door (oud)moderatoren- die ik hier teruglezend in het draadje tegen kom die aangevoerd wordt als reden voor de vertraging. Zoals bijvoorbeeld dat er toestemming nodig zou zijn om de naam van een dienst te gebruiken die je doorgeeft in uitingen van T-Mobile (dat mag gewoon, merkenrecht is op dat moment uitgeput) of dat er toestemming van de streaming-dienst nodig zou zijn om de data tegen een 0-tarief aan te bieden (want een merkhouder bepaalt tegen welk tarief je iets aanbiedt ? ).

Dat alles opgeteld... ik weet niet wat er precies aan de hand is, maar er zit een luchtje aan. En dat is geen fris luchtje helaas.

Eric

PS Ontbinding van abonnement wegens tekortkoming / non-conformiteit lijkt me voor veel mensen ook een reële optie te worden zo...

Reageer