Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187674 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D

We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk.

Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen.

Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid.

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
► AH.FM
► Astiga
► Bandcamp
► BesteHits.nl
► Deezer (NIEUW: inclusief audioboeken)
► DI.FM
► Fantasy Radio
► Grandprix Radio
► Happyhardcore.com
► HitsNL
► Hitz24
Hollands Palet
► Intense Radio
Radio JND
► MonsterHit Music
► Napster
► Neerlandika
► Olympia Radio
► OnlineRadio.nl
► Q-Music
► Qobuz
► Radio 8FM
► Radio Esperando
► SocialRadio
► Soul Radio
► Soulshow Radio
► Spotify
Sublime.fm 
► Tidal
► Universe Radio

Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld (laatste update: 25/05/2021)

Veel diensten zijn ‘geschrapt’ uit deze lijst omdat er heel lang geen reactie is geweest of omdat het proces lange tijd geleden is gestaakt. Laat vooral weten voor welke diensten we (nogmaals) een poging mogen doen. 


► Amazon Music Benaderd
► Digital Radio Benaderd
► NPO Radio (alle zenders) Benaderd
► Primephonic In behandeling. 
► Slam! FM In behandeling
► TuneIN Benaderd
► Youtube Music Benaderd
► Stingray Music Benaderd


Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

► 22Tracks - Wil niet meedoen
► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren
► Airplay Radio - Niets (meer) van vernomen
► Amazon Music - Nog niet beschikbaar in Nederland
► Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden*
► Beats2Dance Radio - Niets (meer) van vernomen
► ButtonRadio - Niets (meer) van vernomen
► Capital Radio - Niets (meer) van vernomen
► Dutch Eagle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Fun-x - Wil niet meedoen
► Google Music - Niets meer van vernomen
► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen
► Hotdanceradio - Niets (meer) van vernomen
► Housebeats FM - Niets (meer) van vernomen
► Jammfm - Niets (meer) van vernomen
► Juke (25/09) - Kan vanwege technische redenen geen onderdeel zijn van DVM.
► Maximaal FM - Niets (meer) van vernomen
► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst
► Mixcloud - Wil niet meedoen
► Mixerbox - Biedt ook video aan
► Nederland.fm - Technische aanpassingen aan de zijde van Nederland.fm hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer onder DVM kunnen/mogen laten vallen.
► Nostalgieradio - Niets (meer) van vernomen
► Ohio.FM - Niets (meer) van vernomen
► Oude Piraten Hits - Niet geaccepteerd vanuit veiligheidsoverwegingen
► Oude Radio Piraten - Niets (meer) van vernomen
► Our House FM - Niets (meer) van vernomen
► Party Tune - Niets (meer) van vernomen
► Piratenopname.nl - Geen eigen uitzending
► Plex - Privéstreaming-oplossing
► Puur NL - Was onderdeel van DVM. Nieuwe vergunninghouder zendt aanbod uit via Radio NL.
► Radioguide.fm - Radioguide.fm is net als Nederland.fm een verzamelsite van radiozenders. Hierin liggen dezelfde uitdagingen. Voorlopig valt Radioguide.fm niet onder DVM.
► Radio 509 - Niets (meer) van vernomen
► Radio Delta - Gestopt met uitzenden
► Radio Emmeloord - Niets (meer) van vernomen
► Radioexpansie - Niets (meer) van vernomen
► Radiu - Niets (meer) van vernomen
► Real Hardstyle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Reformatorische Omroep - Niets (meer) van vernomen
► SomaFM - Wil niet meedoen
► Soundcloud Niets (meer) van vernomen

► Zuidwest FM - Niets (meer) van vernomen

*(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)

icon

Beste antwoord door Mitch van Odido 17 November 2021, 12:10

Bekijk origineel

991 reacties

https://support.t-mobile.com/docs/DOC-10969

In de US lijkt het allemaal wat makkelijker te gaan?
Kan dit niet helpen om dit in Nederland ook voor elkaar te krijgen voor bijvoorbeeld Google Play Music?
Dit is vreselijk in strijd met netneutraliteit en zou wel eens een geweldige reden kunnen zijn dat ik jullie als provider verlaat. Netneutraliteit is erg belangrijk voor de toekomst van het internet en voor de vrijheid van waar mensen het voor gebruiken. Ik hoop dat het ACM hier zo snel mogelijk een einde aan maakt, maar het lijkt erop dat de enige reden om het bericht goed door te geven is door geen abonnement meer te nemen.

Zeker nu de Verenigde Staten zo dichtbij zijn met het afschaffen van netneutraliteit is het belangrijk dat Europa en Nederland hier sterk in blijven en onzin zoals dit meteen verbieden.

https://bof.nl/2017/07/13/wat-t-mobile-vrijheid-noemt-noemen-wij-iets-anders/

Moet wel zeggen dat ik het compleet unlimited abonnement een veel beter idee vind. Als de ACM niet al meerdere keren naar de rechter was geweest zou dat er waarschijnlijk ook niet zijn nu.
Jaren 60/70, app "Toppers van Toen".
Reputatie 1
Ben erg benieuwd naar de reactie van T-Mobile / moderators naar de post van Eric_E. Misschien wat scherp geformuleerd maar de kern van zijn betoog lijkt mij alleszins terecht.
Hallo allemaal,

Toxic Sickness Radio zou ik graag in de lijst willen terugzien. ( http://www.toxicsickness.com )

En ook een goede is 80s Hitradio ( http://80shitradio.nl/ )

De URL van die laatste is wel wat ongelukkig gekozen zie ik.. hehe.

Bedankt!
Regionale RADIOZENDER van RTV Drente en de regionale radiozender van NOORD zijn niet te vinden. Brengen veel regionaal nieuws maar ook prachtige muziekprogrammas. Het zou mooi zijn dat ook deze zenders geplaatst kunnen worden.
Alvast bedankt TARZAN 1
Reputatie 7
@Eric_E

Ik begrijp je punt en geloof me dat het voor ons ook niet altijd even fijn is om alle diensten continu als 'In behandeling' te zien staan. Het liefst zouden we iedere dienst natuurlijk al lang en breed hebben toegevoegd, maar zoals gezegd is dat op het moment niet mogelijk. Toch blijven we onverminderd doorwerken om de diensten toe te voegen! Het enige wat ik er nu verder op kan zeggen is dat we bezig blijven met alle aangedragen diensten en updates hier zullen plaatsen.

@Semane

Aangezien T-Mobile USA los staat van ons, kan dit ons jammer genoeg niet helpen! We hebben echt te maken met de diensten hier in Nederland, anders hadden we natuurlijk graag een paar diensten van de USA overgenomen. 🙂

@Amirz

Bedankt voor jouw bericht. Ik snap dat jij dit zo ziet, maar er is door de rechter besloten dat Datavrije Muziek niet in strijd is met de netneutraliteit. Je bent natuurlijk vrij om dit anders te zien, dat is je goed recht. 🙂

@Leo45 @Donkey52 @Poelarends

Ik heb Radio 5, Toppers van Toen, Toxic Sickness en 80's Hits Radio (Haha, mooie URL inderdaad!) toegevoegd aan het lijstje.

@Tarzan 1

Ik heb RTV Drenthe & RTV Noord ook aan de lijst toegevoegd, maar ik moet hier gelijk wel bij zeggen dat ik erg twijfel of deze toegevoegd kunnen worden. Zij bieden namelijk ook video aan via de website en app, dus daar kan het op afgewezen worden.

Mochten er nog meer diensten of vragen zijn, let us know!
Weet niet of het mogelijk is en of deze al genoemd is maar kan de Q-dance radio ook toegevoegd worden?? Site en app
Kunnen jullie http://www.digitalgunfire.com/ toevoegen?
Reputatie 7
@DaLeroyyy & @Idiotsons

Ik heb jullie diensten aan het lijstje toegevoegd en gelijk benaderd om te kijken of zij mee willen doen. To be continued... 😉
Zouden jullie Ibiza Global Radio (http://ibizaglobalradio.com) toe kunnen voegen (web en app)?
Ik zou graag een podcasts app toegevoegd zien worden podcast addict bijvoorbeeld
Reputatie 7
Badge +9
@Sake.blok; Ik heb Ibiza Global Radio ook toegevoegd aan het lijstje en ook benaderd! Ben benieuwd of ze mee willen doen. :8

@Ducman34; Ik weet niet of dat mogelijk is, maar ga het voor je navragen. 🙂
Is het ook mogelijk om http://geheimezender.com -
http://piratenstreams.com toe te voegen? (Web en App). Mochten jullie meer informatie willen weten hierover kun je met mij contact opnemen.
Reputatie 7
Hi Jouke,

Zijn dit legale streams? Mijn computer laat de links al niet eens toe, in verband met de inhoud, dus ik betwijfel of we deze streams toe kunnen voegen. Misschien kun je er wat meer informatie over geven?
Reputatie 2
ik dacht eerder al de Studio Brussel hebben zien staan. Bij deze alsnog het verzoek voor de daartoe!
Kan Stingray music mss ook toegevoegd worden. Thx.
Reputatie 7
Badge +9
Hi,

Studiobrussel en Stingray zijn al aangemeld zoals je kunt zien. Maar we weten nog niet wanneer deze toegevoegd zullen worden. Zodra we meer weten zullen we het uiteraard delen. 🙂
Hallo, ik vroeg me af of het ook mogelijk is de radio 10 app toe te voegen aan de lijst met datavrije muziek gezien deze zender vanaf Nederland.fm gaat verdwijnen
Reputatie 5
Hey Rommy,

Welkom op het forum!

Ik heb je berichtje verplaatst naar het algemene DVM topic zodat alle relevante vragen bij elkaar staan. In het overzicht op de eerste pagina van dit topic zie ik dat Radio 10 Gold al is aangemeld!

Als je nog andere suggesties hebt dan horen we het natuurlijk graag van je. 🙂
Hi Jouke,

Zijn dit legale streams? Mijn computer laat de links al niet eens toe, in verband met de inhoud, dus ik betwijfel of we deze streams toe kunnen voegen. Misschien kun je er wat meer informatie over geven?


Hallo David,

Ja dit zijn legale streams, heb webadres waar alleen de streams op staan is voor de telefoon; http://piratenstreams.nl/streams_mobile.php en voor desktop: http://piratenstreams.nl/streams/index.php.

Groeten Jouke
@Hajar Thx, ben benieuwd of ze mee willen werken!
Hoi heb een vraagje wanneer komt nou eens eindelijk Apple music bij de data vrije muziek dienst?
Escradio.com zouden jullie die ook kunnen toevoegen
Hallo,

Is het mogelijk om calmradio.com/nl toe te voegen aan jullie streaming dienst?

Reageer