Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187674 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D

We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk.

Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen.

Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid.

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
► AH.FM
► Astiga
► Bandcamp
► BesteHits.nl
► Deezer (NIEUW: inclusief audioboeken)
► DI.FM
► Fantasy Radio
► Grandprix Radio
► Happyhardcore.com
► HitsNL
► Hitz24
Hollands Palet
► Intense Radio
Radio JND
► MonsterHit Music
► Napster
► Neerlandika
► Olympia Radio
► OnlineRadio.nl
► Q-Music
► Qobuz
► Radio 8FM
► Radio Esperando
► SocialRadio
► Soul Radio
► Soulshow Radio
► Spotify
Sublime.fm 
► Tidal
► Universe Radio

Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld (laatste update: 25/05/2021)

Veel diensten zijn ‘geschrapt’ uit deze lijst omdat er heel lang geen reactie is geweest of omdat het proces lange tijd geleden is gestaakt. Laat vooral weten voor welke diensten we (nogmaals) een poging mogen doen. 


► Amazon Music Benaderd
► Digital Radio Benaderd
► NPO Radio (alle zenders) Benaderd
► Primephonic In behandeling. 
► Slam! FM In behandeling
► TuneIN Benaderd
► Youtube Music Benaderd
► Stingray Music Benaderd


Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

► 22Tracks - Wil niet meedoen
► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren
► Airplay Radio - Niets (meer) van vernomen
► Amazon Music - Nog niet beschikbaar in Nederland
► Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden*
► Beats2Dance Radio - Niets (meer) van vernomen
► ButtonRadio - Niets (meer) van vernomen
► Capital Radio - Niets (meer) van vernomen
► Dutch Eagle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Fun-x - Wil niet meedoen
► Google Music - Niets meer van vernomen
► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen
► Hotdanceradio - Niets (meer) van vernomen
► Housebeats FM - Niets (meer) van vernomen
► Jammfm - Niets (meer) van vernomen
► Juke (25/09) - Kan vanwege technische redenen geen onderdeel zijn van DVM.
► Maximaal FM - Niets (meer) van vernomen
► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst
► Mixcloud - Wil niet meedoen
► Mixerbox - Biedt ook video aan
► Nederland.fm - Technische aanpassingen aan de zijde van Nederland.fm hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer onder DVM kunnen/mogen laten vallen.
► Nostalgieradio - Niets (meer) van vernomen
► Ohio.FM - Niets (meer) van vernomen
► Oude Piraten Hits - Niet geaccepteerd vanuit veiligheidsoverwegingen
► Oude Radio Piraten - Niets (meer) van vernomen
► Our House FM - Niets (meer) van vernomen
► Party Tune - Niets (meer) van vernomen
► Piratenopname.nl - Geen eigen uitzending
► Plex - Privéstreaming-oplossing
► Puur NL - Was onderdeel van DVM. Nieuwe vergunninghouder zendt aanbod uit via Radio NL.
► Radioguide.fm - Radioguide.fm is net als Nederland.fm een verzamelsite van radiozenders. Hierin liggen dezelfde uitdagingen. Voorlopig valt Radioguide.fm niet onder DVM.
► Radio 509 - Niets (meer) van vernomen
► Radio Delta - Gestopt met uitzenden
► Radio Emmeloord - Niets (meer) van vernomen
► Radioexpansie - Niets (meer) van vernomen
► Radiu - Niets (meer) van vernomen
► Real Hardstyle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Reformatorische Omroep - Niets (meer) van vernomen
► SomaFM - Wil niet meedoen
► Soundcloud Niets (meer) van vernomen

► Zuidwest FM - Niets (meer) van vernomen

*(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)

icon

Beste antwoord door Mitch van Odido 17 November 2021, 12:10

Bekijk origineel

991 reacties

Reputatie 7
@Jouke

Ik heb even navraag gedaan en begrijp dat deze dienst al een keer afgewezen is, omdat het dus inderdaad niet 100% legaal is en dus niet toegevoegd kan worden.

@Bas_Haringa

Een begrijpelijke vraag! We zijn op dit moment nog altijd in overleg met Apple Music. Het is een behoorlijk langlopend proces, maar we geven niet op! ;)

@Nomiza1979 @Pocky

Die ga ik allebei toevoegen! Ik heb ESC Radio zelfs al een berichtje gestuurd. 🙂 Calm Radio blijkt iets lastiger te bereiken te zijn, dus daar ga ik achteraan!
Reputatie 1
Ik luisterde altijd Slam FM - BoomRoom via Nederland.fm (datavrij), maar die zender is daar vervangen voor een andere.
Bij deze wil ik dus ook heel graag de app van Slam FM zelf aanvragen voor datavrije muziek.
Daar is BoomRoom wel nog te beluisteren.
Ik vraag me af of er een app is zoals Nederland.fm die diverse 538 en Slam.fm streams heeft die onder data vrije muziek vallen.
Krijg melding bij Nederland.fm dat 538 uit de app gaat verdwijnen en zoals hierboven beschreven the boomroom is er ook al weg. Dit zijn de zenders die ik het liefst luister op mijn werk maar er is helaas geen wifi.
Ik zie beide staan "in behandeling" maar is er enig idee hoe lang dit gaat duren?
Reputatie 7
Hi Iverlaek & Rivalo,

Nederland.FM doet sowieso wel mee, zit de Boomroom daar ook toevallig bij? Anders is het afwachten op SlamFM!, ik kan echter geen termijn noemen waarop hier meer duidelijkheid over komt. Laten we hopen spoedig!
Dag David, dat Nederland.fm meedeed wist Ik want gebruikte deze al een hele tijd. Alleen hebben ze the boomroom verwijderd en 538 gaat volgens mij verwijderen. Krijg er melding van zodra je deze stream aanzet. Helaas...
Word dan wachten dat via a hun eigen app word vrijgegeven of dat ik onbeperkt internet heb. Bedankt voor snelle reactie
Tja TuneIn Radio bevat die streams ook, maar die schijnen niet te reageren op het verzoek van T-Mobile. Beetje jammer, aangezien het zo'n beetje de meest complete radio-app is.
Reputatie 1
Het is inderdaad erg jammer dat het aanmelden van nieuwe diensten zo traag en moeizaam verloopt. Zeker met betrekking tot de wat grotere diensten (Apple Music, Tunein..)
wij missen : onlineradiobox.com
Reputatie 7
Badge +9
Hi Roger,

Dankjewel voor je suggestie. We gaan er achteraan! 😉
Waarom is het aanmelden van nieuwe diensten eigenlijk zo'n moeizaam proces en is er ondersteuning van de aanbieder nodig? Het is toch aan T-Mobile om bepaalde bestemmingen buiten de telling voor de bundel te houden? Ik zou zeggen dat je van bijvoorbeeld Apple vrij eenvoudig het AS kunt vinden en dat dan vervolgens uitsluiten. Nou is dat vrij grof en ga je dan bijvoorbeeld ook App downloads of updates als gratis verkeer zien dus in dat geval moet je het misschien op IP niveau oplossen. Maar ook dat moet wel te achterhalen zijn.
Hoe komt het dat Stingray en TuneIn nog niet toegevoegd zijn aan data vrije muziek.
Het is toch aan T-Mobile om bepaalde bestemmingen buiten de telling voor de bundel te houden?

Yeah.. ik denk dat T-Mobile wel geld zou krijgen voor het opnemen in de bundel.

@T-Mobile: Wanneer wordt Google (Play) Music opgenomen?
Reputatie 1
Hoe komt het dat Stingray en TuneIn nog niet toegevoegd zijn aan data vrije muziek.

Stingray zit nota bene al in het Thuispakket. Lijken me dus korte lijntjes en daarmee een snel akkoord toch?
Ik ga het toch maar weer eens heel voorzichtig vragen. Apple Music... hoeveel % groenlicht?
Want deze staat al sinds uitleveren van Datavrije muziek op "in behandeling" haal het of gewoon weg of vermeld dat ze niet mee gaan doen. Wanneer dat wel geval is kunnen jullie het groots aankondigen.

Heel veel mensen zitten al maanden te wachten op antwoord.
Reputatie 7
Badge +9
Hi allemaal,

Dankjewel voor jullie reacties. Ik ga dit allemaal even navragen voor jullie en kom erop terug!
Arrow Classic Rock (Omdat ze nu ook al niet meer via DAB+ te luisteren zijn...)
Yeah.. ik denk dat T-Mobile wel geld zou krijgen voor het opnemen in de bundel.

Nou nee, dat mag dus niet... Gezien hoe de ACM al als een struikrover aan het spieden is, denk ik niet dat je enige twijfel hoeft te hebben op dit punt ;)

Traag, zeker
Mogelijk complex, waarschijnlijk
Nogal wat eisen voor helderheid/controle om te voldoen, niet iedereen wil meedoen dus denk het ook

Maar geld, zullen ze echt niet mogen vragen 😃
Reputatie 5
Hoi allemaal,

Ik heb de lijst met aangedragen diensten voorzien van een update. Ik heb hierin een onderscheid gemaakt middels 'Benaderd' en 'In behandeling'. 'Benaderd' betekent dat we contact hebben gezocht met de aanbieder maar nog geen reactie hebben ontvangen. 'In behandeling' betekent dat we ons in een van de stadia van het proces bevinden, om de dienst toe te voegen aan Datavrije Muziek.

Een update wat betreft SoundCloud: het lijkt erop dat de laatste plooien worden gladgestreken. Hoewel geen garantie heb ik wel hoop op een goede afloop, dat uiteraard betekent dat we SoundCloud op korte termijn kunnen toevoegen. Ik ben aan het duimen!

Ook hebben we Apple Music wederom benaderd. In een eerder stadium heeft Apple Music te kennen gegeven niet te willen samenwerken. Recente ontwikkelingen omtrent Datavrije Muziek geeft ons genoeg aanleiding om nog eens een poging te wagen om Apple Music toch toe te voegen. Op dit moment staat dit nog wel in de kinderschoenen.

Ik probeer jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden. SoundCloud en Apple Music zijn natuurlijk blikvangers, zou geweldig zijn om deze diensten te kunnen toevoegen!
Reputatie 1
Bedankt voor de duidelijke update Mitch!
Ik had ook gevraagd voor Slam! FM (officiele app). Zou die ook toegevoegd/benaderd kunnen worden?
Reputatie 1
Hoi allemaal,

Ik heb de lijst met aangedragen diensten voorzien van een update. Ik heb hierin een onderscheid gemaakt middels 'Benaderd' en 'In behandeling'. 'Benaderd' betekent dat we contact hebben gezocht met de aanbieder maar nog geen reactie hebben ontvangen. 'In behandeling' betekent dat we ons in een van de stadia van het proces bevinden, om de dienst toe te voegen aan Datavrije Muziek.

Er wordt niet bijverteld dat er ook aangedragen diensten niet meer zichtbaar zijn omdat deze in de rubriek "verwijderd" staan? Ik en anderen hadden Stingray aangedragen maar staat nu nergens meer in de lijst?
Hi all,

Is het misschien mogelijk om de app van Audials toe te voegen (Radio Player by Audials)?
Ik luister hier heel veel naar omdat ik hier nagenoeg alle populaire radiostations in kan vinden (Slam!, BoomBoom, diverse 538, enz.) Ook luister ik veel buitenlandse zenders op Audials die ik nergens anders kan vinden.

Groet,

Erwin
Zou graag Qdance aan willen dragen!
Hoi allemaal,

Ik heb de lijst met aangedragen diensten voorzien van een update. Ik heb hierin een onderscheid gemaakt middels 'Benaderd' en 'In behandeling'. 'Benaderd' betekent dat we contact hebben gezocht met de aanbieder maar nog geen reactie hebben ontvangen. 'In behandeling' betekent dat we ons in een van de stadia van het proces bevinden, om de dienst toe te voegen aan Datavrije Muziek.

Er wordt niet bijverteld dat er ook aangedragen diensten niet meer zichtbaar zijn omdat deze in de rubriek "verwijderd" staan? Ik en anderen hadden Stingray aangedragen maar staat nu nergens meer in de lijst?

Stingray zou ik inderdaad ook wel willen aandragen.
TuneIn

Hij staat er al bij, maar duurt al even
Reputatie 3
Ik heb de lijst met aangedragen diensten voorzien van een update. Ik heb hierin een onderscheid gemaakt middels 'Benaderd' en 'In behandeling'. 'Benaderd' betekent dat we contact hebben gezocht met de aanbieder maar nog geen reactie hebben ontvangen.
Hoe kunnen diensten die zichzelf hebben aangemeld op 'benaderd' staan ?

Reageer