Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187670 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D

We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk.

Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen.

Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid.

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
► AH.FM
► Astiga
► Bandcamp
► BesteHits.nl
► Deezer (NIEUW: inclusief audioboeken)
► DI.FM
► Fantasy Radio
► Grandprix Radio
► Happyhardcore.com
► HitsNL
► Hitz24
Hollands Palet
► Intense Radio
Radio JND
► MonsterHit Music
► Napster
► Neerlandika
► Olympia Radio
► OnlineRadio.nl
► Q-Music
► Qobuz
► Radio 8FM
► Radio Esperando
► SocialRadio
► Soul Radio
► Soulshow Radio
► Spotify
Sublime.fm 
► Tidal
► Universe Radio

Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld (laatste update: 25/05/2021)

Veel diensten zijn ‘geschrapt’ uit deze lijst omdat er heel lang geen reactie is geweest of omdat het proces lange tijd geleden is gestaakt. Laat vooral weten voor welke diensten we (nogmaals) een poging mogen doen. 


► Amazon Music Benaderd
► Digital Radio Benaderd
► NPO Radio (alle zenders) Benaderd
► Primephonic In behandeling. 
► Slam! FM In behandeling
► TuneIN Benaderd
► Youtube Music Benaderd
► Stingray Music Benaderd


Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

► 22Tracks - Wil niet meedoen
► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren
► Airplay Radio - Niets (meer) van vernomen
► Amazon Music - Nog niet beschikbaar in Nederland
► Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden*
► Beats2Dance Radio - Niets (meer) van vernomen
► ButtonRadio - Niets (meer) van vernomen
► Capital Radio - Niets (meer) van vernomen
► Dutch Eagle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Fun-x - Wil niet meedoen
► Google Music - Niets meer van vernomen
► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen
► Hotdanceradio - Niets (meer) van vernomen
► Housebeats FM - Niets (meer) van vernomen
► Jammfm - Niets (meer) van vernomen
► Juke (25/09) - Kan vanwege technische redenen geen onderdeel zijn van DVM.
► Maximaal FM - Niets (meer) van vernomen
► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst
► Mixcloud - Wil niet meedoen
► Mixerbox - Biedt ook video aan
► Nederland.fm - Technische aanpassingen aan de zijde van Nederland.fm hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer onder DVM kunnen/mogen laten vallen.
► Nostalgieradio - Niets (meer) van vernomen
► Ohio.FM - Niets (meer) van vernomen
► Oude Piraten Hits - Niet geaccepteerd vanuit veiligheidsoverwegingen
► Oude Radio Piraten - Niets (meer) van vernomen
► Our House FM - Niets (meer) van vernomen
► Party Tune - Niets (meer) van vernomen
► Piratenopname.nl - Geen eigen uitzending
► Plex - Privéstreaming-oplossing
► Puur NL - Was onderdeel van DVM. Nieuwe vergunninghouder zendt aanbod uit via Radio NL.
► Radioguide.fm - Radioguide.fm is net als Nederland.fm een verzamelsite van radiozenders. Hierin liggen dezelfde uitdagingen. Voorlopig valt Radioguide.fm niet onder DVM.
► Radio 509 - Niets (meer) van vernomen
► Radio Delta - Gestopt met uitzenden
► Radio Emmeloord - Niets (meer) van vernomen
► Radioexpansie - Niets (meer) van vernomen
► Radiu - Niets (meer) van vernomen
► Real Hardstyle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Reformatorische Omroep - Niets (meer) van vernomen
► SomaFM - Wil niet meedoen
► Soundcloud Niets (meer) van vernomen

► Zuidwest FM - Niets (meer) van vernomen

*(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)

icon

Beste antwoord door Mitch van Odido 17 November 2021, 12:10

Bekijk origineel

991 reacties

Helaas zie ik Groot Nieuws Radio (grootnieuwsradio.nl) nog steeds niet in het rijtje staan. Maar deze is al wel enige tijd geleden genoemd binnen dit topic.
Kunnen jullie dit radio station als nog toevoegen?:

Streaming adressen:
code:
http://grootnieuwsradio.streampartner.nl:8050/live.m3u

en
code:
http://grootnieuwsradio.streampartner.nl:8000/live.m3u
Zou de studio Brussel app of de Belgische tegenhanger van Nederland.fm (België.fm) kunnen worden toegevoegd!

België.fm app
Studio Brussel app

Mvg
Reputatie 7
Hoi WoBoW en Pionter,

Bedankt voor jullie suggesties! Ik heb mijn collega die zich hiermee bezighoudt gevraagd om te bekijken of en hoe we deze diensten kunnen toevoegen! Ook Groot Nieuws Radio heb ik nogmaals bij hem voorgelegd, WoBoW! 🙂
Apple Music gaat um dus niet worden, nou helaas.

Enige waar ik echt, en vele met mij zoals ik hier lees, is TuneIn!


Ja, TuneIn wordt echt wel tijd met de zomervakantie in zicht.
Sinds kort ook trotse bezitter van GO 10GB! Zou graag Arrow Caz toegevoegd zien.
Hoi, ik luister zelf ook geregeld naar DEEP FM. Nederlands station die ook te beluisteren is via eigen app of website deep.radio .
Kunnen jullie die ook toevoegen aan de lijst voor datavrij muziek streamen.
Thanks.
Hoi T-Mobile,

Wil je Pulse toevoegen:
pulse87 NY.?
http://pulse87ny.com/

De App zou ook handig zijn🆒
Amazon Music is inmiddels ook beschikbaar in Nederland.
Kan die toegevoegd worden?
Reputatie 2
Is https://hearthis.at/ al benadert want is de perfecte vervanging van Mixcloud
Hallo,

Kan "wrist radio" (drewapps) toegevoegd worden aan de dienst datavrije muziek?
Misschien een niche, de app draait alleen op wear os (voorheen android wear).
Ontwikkelaar = Andrew Bakhuis .
Reputatie 3
Hey all,

Thanks voor alle suggesties! Ook deze zijn doorgezet naar onze collega die zich hier mee bezig houdt. Geniet lekker van het weer vandaag! :D

Hey all,

Thanks voor alle suggesties! Ook deze zijn doorgezet naar onze collega die zich hier mee bezig houdt. Geniet lekker van het weer vandaag! :D


Fijn voor het doorzetten, maar ik heb het idee dat er sinds 2016 geen dienst meer is bijgekomen. Klopt dat?

Inmiddels wel tijd dat o.a. tunein en stingray toegevoegd worden, nietwaar?
Reputatie 2
Ik stem ook graag voor TuneIn sinds je daar een ontiegelijk goede keuze uit radio's kunt kiezen, dus hoop dat die erbij komt!
Een aantal maanden geleden had ik Audials opgegeven (audials.com en de app), echter is hier nooit meer op gereageerd.
Kan deze toegevoegd worden, hier vindt ik internetradio zenders en opties die ik niet ergens anders heb gevonden.

Erwin
Soundcloud svp!
TuneIn zal inderdaad MEGA fijn zijn!
Ook graag Castro 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Hi allemaal,

Dankjulliewel voor jullie verzoeken. Ik heb dit doorgezet!
Misschien venusfm toevoegen uit Griekenland. Goede engelstalige hits en ook goede moderne griekse muziek. www.venusfm.gr
Graag zou ik Stenders Music Service toegevoegd zien.
Vraagje...Hoe komt het dat er sommige diensten al meer dan een jaar “in behandeling” zijn?
Nogmaals jullie aandacht voor Radio Paradise: erg prettige zender met zeer gevarieerde muziek in verschillende streamingkwaliteiten en nauwelijks gesproken tekst. Deze zou ik heel graag toegevoegd zien.
Soundcloud zou ook een best goede optie te zijn om die aan de lijst toe te voegen.
Overigens heb Youtube ook nog niet zien staan.
JQBX is een geweldige app waarmee je in een room samen naar muziek kunt luisteren en omdebeurt voor DJ kunt spelen. Je logt in met Spotify account maar het gaat nu nog niet van datavrije muziek af. JQBX: Discover Music Together https://itunes.apple.com/nl/app/jqbx-discover-music-together/id1189991978?mt=8
Reputatie 1
Is het mogelijk om "Pocket Casts" aan de lijst toe te voegen?
Reputatie 7
Badge +9
Hi allemaal,

Leuk dat jullie zo enthousiast nieuwe diensten aandragen. Ik heb jullie verzoeken doorgestuurd! De reden waarom bepaalde diensten nog op ''in behandeling'' staan is omdat wij afhankelijk zijn van de reacties van deze partijen. Zodra wij een nieuwe update hebben, zullen wij die uiteraard delen!

Reageer