Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187647 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D

We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk.

Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen.

Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid.

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
► AH.FM
► Astiga
► Bandcamp
► BesteHits.nl
► Deezer (NIEUW: inclusief audioboeken)
► DI.FM
► Fantasy Radio
► Grandprix Radio
► Happyhardcore.com
► HitsNL
► Hitz24
Hollands Palet
► Intense Radio
Radio JND
► MonsterHit Music
► Napster
► Neerlandika
► Olympia Radio
► OnlineRadio.nl
► Q-Music
► Qobuz
► Radio 8FM
► Radio Esperando
► SocialRadio
► Soul Radio
► Soulshow Radio
► Spotify
Sublime.fm 
► Tidal
► Universe Radio

Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld (laatste update: 25/05/2021)

Veel diensten zijn ‘geschrapt’ uit deze lijst omdat er heel lang geen reactie is geweest of omdat het proces lange tijd geleden is gestaakt. Laat vooral weten voor welke diensten we (nogmaals) een poging mogen doen. 


► Amazon Music Benaderd
► Digital Radio Benaderd
► NPO Radio (alle zenders) Benaderd
► Primephonic In behandeling. 
► Slam! FM In behandeling
► TuneIN Benaderd
► Youtube Music Benaderd
► Stingray Music Benaderd


Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

► 22Tracks - Wil niet meedoen
► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren
► Airplay Radio - Niets (meer) van vernomen
► Amazon Music - Nog niet beschikbaar in Nederland
► Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden*
► Beats2Dance Radio - Niets (meer) van vernomen
► ButtonRadio - Niets (meer) van vernomen
► Capital Radio - Niets (meer) van vernomen
► Dutch Eagle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Fun-x - Wil niet meedoen
► Google Music - Niets meer van vernomen
► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen
► Hotdanceradio - Niets (meer) van vernomen
► Housebeats FM - Niets (meer) van vernomen
► Jammfm - Niets (meer) van vernomen
► Juke (25/09) - Kan vanwege technische redenen geen onderdeel zijn van DVM.
► Maximaal FM - Niets (meer) van vernomen
► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst
► Mixcloud - Wil niet meedoen
► Mixerbox - Biedt ook video aan
► Nederland.fm - Technische aanpassingen aan de zijde van Nederland.fm hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer onder DVM kunnen/mogen laten vallen.
► Nostalgieradio - Niets (meer) van vernomen
► Ohio.FM - Niets (meer) van vernomen
► Oude Piraten Hits - Niet geaccepteerd vanuit veiligheidsoverwegingen
► Oude Radio Piraten - Niets (meer) van vernomen
► Our House FM - Niets (meer) van vernomen
► Party Tune - Niets (meer) van vernomen
► Piratenopname.nl - Geen eigen uitzending
► Plex - Privéstreaming-oplossing
► Puur NL - Was onderdeel van DVM. Nieuwe vergunninghouder zendt aanbod uit via Radio NL.
► Radioguide.fm - Radioguide.fm is net als Nederland.fm een verzamelsite van radiozenders. Hierin liggen dezelfde uitdagingen. Voorlopig valt Radioguide.fm niet onder DVM.
► Radio 509 - Niets (meer) van vernomen
► Radio Delta - Gestopt met uitzenden
► Radio Emmeloord - Niets (meer) van vernomen
► Radioexpansie - Niets (meer) van vernomen
► Radiu - Niets (meer) van vernomen
► Real Hardstyle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Reformatorische Omroep - Niets (meer) van vernomen
► SomaFM - Wil niet meedoen
► Soundcloud Niets (meer) van vernomen

► Zuidwest FM - Niets (meer) van vernomen

*(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)

icon

Beste antwoord door Mitch van Odido 17 November 2021, 12:10

Bekijk origineel

991 reacties

Amazon Music zou top zijn!
Nieuwe app van Google:
Google Podcasts
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.podcasts
Hi T-Mobile,

TranceBase.FM, echt een aanrader. Willen jullie deze dienst ook toevoegen? 🙂
Soundcloud zou ook een best goede optie te zijn om die aan de lijst toe te voegen.
Overigens heb Youtube ook nog niet zien staan.

YouTube zal ook geen onderdeel worden van 'datavrije' muziek, Melvin. Dit in verband met Video Content.
Hi T-Mobile,

T-Mobile Duitsland heeft ook 'datavrije muziek'. Is het mogelijk om op het Duitse T-Mobile netwerk gebruik te maken van de 'buitenlandse' aanbieders, of is dit niet mogelijk?

zie: https://www.telekom.de/unterwegs/tarife-und-optionen/streamon
Beste T-Mobile,

Ik heb mijn eigen (niet-privé) muziekdienst, Astiga, proberen aan te melden via dit formulier. Ik heb dat formulier in februari ingevuld, maar daar heb ik nog geen reactie op gekregen. Daarna heb ik het in april nog een keer geprobeerd, en afgelopen week weer. Wat gaat er mis? De klantendienst verwijst me naar dit forum.
Reputatie 7
Badge +9
@D-skylimit; Je kan alleen in Nederland gebruik maken van datavrije muziek.

@Koen; Ik heb het even voor je gecheckt en er is geen aanvraag binnengekomen over Astiga. Ik heb je verzoek nu wel doorgezet!
Hallo,

Soundcloud nu al enige tijd op nog 2 punten. Zit hier inmiddels vooruitgang in? Wacht sinds het begin van datavrije muziek al op Soundcloud xD
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Zoals jullie kunnen zien hebben we de lijst met muziekdiensten weer even opgeschoond. Van een behoorlijk aantal muziekdiensten hebben we jammer genoeg niets (meer) vernomen. Voor nu melden we deze diensten dan ook af, omdat we hier duidelijk in willen zijn. Mocht je echter toevallig weten dat ze tóch graag mee willen doen, meld de dienst dan nogmaals aan. Dan proberen we het gewoon nogmaals! :)

We kunnen in ieder geval al melden dat Soulshow Radio vanaf vandaag live is en dus datavrij beluisterd kan worden! Daarnaast hebben we nog een flink aantal reminders de deur uit gestuurd, dus hopelijk kunnen we gauw nog meer nieuwe diensten aanmelden bij Datavrije Muziek! 😃

Over Soundcloud hebben we op dit moment nog geen nieuwe ontwikkelingen, maar daar blijven we onverminderd aan werken! Wanneer we hier een update over hebben, laten we dat zo snel mogelijk weten.

Blijf ook nieuwe diensten aanmelden, want we willen er natuurlijk zoveel mogelijk toevoegen, zodat je ook van die diensten datavrij kunt genieten!
Waarom is JQBX nog niet benaderd?
Reputatie 7
Hoi Nielske6,

Ik begrijp dat je deze eerder hebt aangedragen, wellicht is deze er tussendoor geglipt in al deze pagina's aan diensten, sorry! We gaan er mee aan de slag!
Reputatie 5
Hoi Nielske6,

JQBX is - inmiddels - benaderd! Dank voor de reminder. 🙂
Beste T-Mobile,

Kunnen jullie nogmaals TuneIn Radio benaderen? ik denk dat deze dienst wel een écht een 'wens' is van T-Mobile klanten.

Dank jullie wel en hopen dat ze nu wel reageren!
Reputatie 7
Hi D-SkyLimit,

We gaan in ieder geval ons uiterste best doen om contact te leggen! Het is eerder niet gelukt, dus houd er rekening mee dat een hernieuwde poging geen garanties oplevert.. Maar laten we hopen van wel! 🙂
Hoi Nielske6,

JQBX is - inmiddels - benaderd! Dank voor de reminder. :)

Cool! Zou je hem ook bij de in Behandeling lijst kunnen zetten zodat we de progressie kunnen zien?😉 alvast dank!
Mijn suggestie NPO Radio, Dolfijn fm
Reputatie 5
@Nielske6

Scherp. JQBX staat inmiddels ook in het overzicht, net als TuneIN.

@ramon105

Dank voor het aandragen van de diensten! NPO Radio kun je al luisteren via Nederland.fm. Daar is ook een app van! Dolfijn.fm heb ik zojuist benaderd en toegevoegd aan de lijst.

@Koenvh1

Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd omtrent je muziekdienst Astiga!


Keep you posted!
Suggestie:

Apple Music. Dit zou voor mij een goede reden zijn om mijn contract bij jullie te verlengen wanneer dat kan.
Is het overigens ook mogelijk om muziek te blijven luisteren zelf wanneer je internet bundel op is? Aangezien het geen MB's kost zou dit moeten kunnen lijkt mij.

Met vriendelijke groet,

Andor
Reputatie 7
Hoi Andor,

We hadden Apple Music ook graag toegevoegd, maar dat zit (vooralsnog) niet in, zoals ook in het overzicht staat: *(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)

Het Datavrije Muziek luisteren na een verbruikte databundel is mogelijk! Ik haal dit even uit de FAQ:

Ja, in Nederland kan dat. Is je internetbundel op? Dan verlagen wij de downloadsnelheid voor Go Up, en de 6 GB en 20 GB (de L- en XL-bundels) naar 384 Kbps. Dat is ruim voldoende om in hoge kwaliteit muziek te streamen.

Als je nog meer vragen hebt, let us know! 🙂
Hoi Andor,

We hadden Apple Music ook graag toegevoegd, maar dat zit (vooralsnog) niet in, zoals ook in het overzicht staat: *(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)

Het Datavrije Muziek luisteren na een verbruikte databundel is mogelijk! Ik haal dit even uit de FAQ:

Ja, in Nederland kan dat. Is je internetbundel op? Dan verlagen wij de downloadsnelheid voor Go Up, en de 6 GB en 20 GB (de L- en XL-bundels) naar 384 Kbps. Dat is ruim voldoende om in hoge kwaliteit muziek te streamen.

Als je nog meer vragen hebt, let us know! :)



Hoi David,

Per vandaag is mijn databundel op en moet ik nog 3 dagen overleven tot dat deze weer wordt aangevuld. Vreemd genoeg heb ik helemaal geen internet toegang meer waardoor ik geen website kan bezoeken of Spotify kan luisteren. Ook iMessages worden verstuurd als smsjes waardoor ik het idee heb dat er iets niet kopt. Ik heb een Go abbo van 10GB. Is er iets wat ik moet doen om het aan te zetten? Jammer trouwens van Apple Music maar Spotify werkt ook!

Met vriendelijke groet,

Andor
@Andorbast Je moet wel in de My T-Mobile app aangeven dat je door wilt surfen met een lagere verbinding!


Terug on-topic

Ik had wat vragen over mijn TuneIn abonnement en dat werd keurig netjes en snel beantwoord. Dacht gelijk eens vragen waarom men niet aan het initiatief van T-Mobile wilt meedoen, dit was de reactie;

We really appreciate your suggestion to join the initiative from T-Mobile. I will pass your feedback on to our developers. It's up to them if they want to join. Nevertheless, your voice won't be left unheard. We love to see the ideas and opinions from our users. Thanks for your continued support!
Reputatie 5
Hoi allemaal,

Een kleine update. Wat betreft Astiga, AH.FM en Baars Classic Rock zijn we het eerste stadium gepasseerd. Voor deze drie diensten is er een verzoek gedaan om de dienst toe te voegen. Dit gaat op basis van een vragenlijst die is ingevuld door de muziekdienst, waarna we - nu - gaan onderzoeken of we de dienst kunnen aansluiten bij Datavrije Muziek. Keep you posted!

@Andorbast

Ik kan mij voorstellen dat je hierin duidelijkheid wilt. Anders dan dat je voorheen wellicht gewend was kun je met een Go abonnement na het volledig verbruiken van je bundel nog wel internetten met een verlaagde snelheid. In eerste instantie stopt je internet. Je kunt eenvoudig via (de) My T-Mobile (app) de keuze doorgeven dat je verder wilt internetten met een verlaagde snelheid. Voorheen verliep dit inderdaad automatisch. De verandering is gebaseerd op het creëren van bewustzijn. De ervaring was dat de plotselinge vertraging werd geïnterpreteerd als een probleem met de verbinding. Bijvoorbeeld ook wanneer het wenselijk was om gewoon op hoge snelheid gebruik te maken van internet. De nieuwe manier 'triggert' als het ware enig actief handelen, namelijk of het verder willen internetten via een verlaagde snelheid of het aanschaffen van een GB/MB-aanvuller.

Een korte terugkoppeling; uiteraard willen we je graag helpen met je vragen. Hierin ook alle begrip dat je je vraag snel tussendoor stelt. Om de community overzichtelijk te houden wil ik je voor een volgende keer vragen om het zoveel mogelijk gerelateerd te houden aan het onderwerp van de post.

Neemt niet weg dat als je aanvullende vragen hebt, je deze natuurlijk gerust kunt stellen!

@JEFFxNL

Dank voor de energie die je erin steekt en ook het helpen van Andor! Ik heb opnieuw een verzoek gedaan dus hopelijk kunnen we ze alsnog toevoegen.
Apple music please? Should be obvious.
Hoe zit het met NPO radio? Die zou ik graag in het lijstje terug zien.
(NPO Radio 1, NPO Radio 2, NPO Radio 2 Soull & Jazz, NPO 3fm, NPO 3fm KX Radio, NPO 3Fm Alternative, NPO Radio 4, NPO Radio 4 Concerten, NPO Radio 5, NPO Sterren NL, NPO FunX (en Themakanalen van FunX))

Daarnaast zou ik ook graag shoutcast erbij willen hebben als dienst (waar je naar een heleboel online radio's kan luisteren)
Reputatie 7
Badge +9
Hi Cassiem

Al jouw suggesties staan er al bij onder http://www.nederland.fm/ 🙂

Reageer