Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187674 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D

We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk.

Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen.

Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid.

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
► AH.FM
► Astiga
► Bandcamp
► BesteHits.nl
► Deezer (NIEUW: inclusief audioboeken)
► DI.FM
► Fantasy Radio
► Grandprix Radio
► Happyhardcore.com
► HitsNL
► Hitz24
Hollands Palet
► Intense Radio
Radio JND
► MonsterHit Music
► Napster
► Neerlandika
► Olympia Radio
► OnlineRadio.nl
► Q-Music
► Qobuz
► Radio 8FM
► Radio Esperando
► SocialRadio
► Soul Radio
► Soulshow Radio
► Spotify
Sublime.fm 
► Tidal
► Universe Radio

Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld (laatste update: 25/05/2021)

Veel diensten zijn ‘geschrapt’ uit deze lijst omdat er heel lang geen reactie is geweest of omdat het proces lange tijd geleden is gestaakt. Laat vooral weten voor welke diensten we (nogmaals) een poging mogen doen. 


► Amazon Music Benaderd
► Digital Radio Benaderd
► NPO Radio (alle zenders) Benaderd
► Primephonic In behandeling. 
► Slam! FM In behandeling
► TuneIN Benaderd
► Youtube Music Benaderd
► Stingray Music Benaderd


Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

► 22Tracks - Wil niet meedoen
► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren
► Airplay Radio - Niets (meer) van vernomen
► Amazon Music - Nog niet beschikbaar in Nederland
► Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden*
► Beats2Dance Radio - Niets (meer) van vernomen
► ButtonRadio - Niets (meer) van vernomen
► Capital Radio - Niets (meer) van vernomen
► Dutch Eagle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Fun-x - Wil niet meedoen
► Google Music - Niets meer van vernomen
► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen
► Hotdanceradio - Niets (meer) van vernomen
► Housebeats FM - Niets (meer) van vernomen
► Jammfm - Niets (meer) van vernomen
► Juke (25/09) - Kan vanwege technische redenen geen onderdeel zijn van DVM.
► Maximaal FM - Niets (meer) van vernomen
► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst
► Mixcloud - Wil niet meedoen
► Mixerbox - Biedt ook video aan
► Nederland.fm - Technische aanpassingen aan de zijde van Nederland.fm hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer onder DVM kunnen/mogen laten vallen.
► Nostalgieradio - Niets (meer) van vernomen
► Ohio.FM - Niets (meer) van vernomen
► Oude Piraten Hits - Niet geaccepteerd vanuit veiligheidsoverwegingen
► Oude Radio Piraten - Niets (meer) van vernomen
► Our House FM - Niets (meer) van vernomen
► Party Tune - Niets (meer) van vernomen
► Piratenopname.nl - Geen eigen uitzending
► Plex - Privéstreaming-oplossing
► Puur NL - Was onderdeel van DVM. Nieuwe vergunninghouder zendt aanbod uit via Radio NL.
► Radioguide.fm - Radioguide.fm is net als Nederland.fm een verzamelsite van radiozenders. Hierin liggen dezelfde uitdagingen. Voorlopig valt Radioguide.fm niet onder DVM.
► Radio 509 - Niets (meer) van vernomen
► Radio Delta - Gestopt met uitzenden
► Radio Emmeloord - Niets (meer) van vernomen
► Radioexpansie - Niets (meer) van vernomen
► Radiu - Niets (meer) van vernomen
► Real Hardstyle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Reformatorische Omroep - Niets (meer) van vernomen
► SomaFM - Wil niet meedoen
► Soundcloud Niets (meer) van vernomen

► Zuidwest FM - Niets (meer) van vernomen

*(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)

icon

Beste antwoord door Mitch van Odido 17 November 2021, 12:10

Bekijk origineel

991 reacties

Maker JQBX heeft mij persoonlijk doorgegeven benaderd te zijn en een positief bericht terug gestuurd te hebben maar daarna niets meer hebben te vernomen van T-Mobile. Hoe zit dit?
Reputatie 5
Goedemorgen,

De volgende diensten zijn benaderd:

Youtube Music
Humboldt 101 Radio
Radio.fM

@Nielske6

Wat betreft JQBX zijn we in afwachting van een vragenlijst.
Beste,

Ik zou graag de volgende radio muziekdienst willen aanraden:

Radiozenders.FM

Deze website is namelijk zeer overzichtelijk en biedt naast alle bekende Nederlandse stations ook nog eens de mogelijkheid om naar regionale stations te luisteren en te zoeken op soorten muziek.

P.s.
Ik zie in onderstaande berichten ook Radio.FM? Dit is geen muziekdienst maar een domain registrar.
Beste,

Kunt u een indicatie geven van hoe het staat met Youtube Music? Ik ben best wel geïnteresseerd in deze dienst, maar zolang deze geen datavrij muziek ondersteunt blijf ik voorlopig bij wat ik nu heb.

Verder ben ik ontzettend blij met datavrij muziek, en is dat voor mij doorslaggevend geweest om klant te blijven bij T-Mobile.
Reputatie 5
@Dashfulplays

Ik heb vooralsnog geen terugkoppeling gehad. Je kunt de voortgang monitoren via de status in de lijst. 'Benaderd' houdt in dat er contact is gezocht. 'In behandeling' betekent logischerwijs dat we in het proces zitten om de dienst toe te voegen. Deze kwalificatie kent meerdere stadia, maar vanuit enig gemak valt dit onder 'in behandeling'.

Gaaf dat we je met Datavrije Muziek weten te overtuigen om klant te blijven!
Bedankt voor uw reactie. Ik zal de lijst in de gaten houden. Ook fijn om te weten dat deze thread nog bijgehouden wordt. Niet dat de dienst al anderhalf jaar op 'benaderd' staat haha ;)

Groetjes!
Goedemorgen,

Een site die echt toegevoegd zou moeten worden is
https://www.radiofm.nl/

Daar is echt voor ieder wat wils!

Ik hoop dat het snel voor elkaar is ;-)

Mvg,
Zeedistel
waarom zijn bepaalde radiozenders wel via verzamelwebsites te streamen zonder dat het van je bundel afgaat, maar niet wanneer je het rechtstreeks via de site van het radiostation zelf doet.

bv. SlamFM kan ik luisteren via Nederland.FM en de app, maar SlamFM zelf staat nog in het overzicht vans " in behandeling" dus vooralsnog niet datavrij te streamen.

Die Nederland.FM gebruikt toch dezelfde URL voor de radio-stream of niet dan?
Staat My TunerRadio niet al heel erg lang op in behandeling?
Reputatie 5
@RoRO_NL,

Er zijn inderdaad meerdere radiozenders te beluisteren via een dergelijke 'verzamelwebsite/dienst'. Echter is er de wens om deze diensten ook apart te kunnen beluisteren via de door die partij ontwikkelde app bijvoorbeeld. In dat geval dient apart een verzoek te worden gedaan omdat dit technisch niet hetzelfde is als het luisteren van een radiozender via een verzamelwebsite/dienst die al wel onderdeel is van Datavrije Muziek.

@Jeffxnl

Idealiter verloopt het sneller inderdaad. Indien een dienst langere tijd één bepaalde status heeft dan zijn we in afwachting van een terugkoppeling.

@zeedistel

radiofm.nl is benaderd!
Ik bemerk dat de data die ik verbruik via de app van Grandprix radio uit mijn bundel gaat en dus niet data vrij streamen is. De dienst staat wel in de lijst van aangesloten stations.
Wordt er verschil gemaakt tussen website of app?
Zo nee, kan iemand hier iets over zeggen?
Hallo,

Zijn jullie ook van plan om Apple Music hierin op te nemen?

Thanks
Reputatie 5
Hoi Faye_vs,

Ik geef je hierin graag meer achtergrond. In de openingspost van David kun je een overzicht vinden van de diensten die zich al hebben aangemeld, de diensten die zijn benaderd of in behandelingen zijn en de diensten die hebben aangegeven niet mee te willen doen of die niet mee kunnen doen. Apple Music is een voorbeeld van het laatste, dat niet wilt meedoen.
@Jeffxnl

Idealiter verloopt het sneller inderdaad. Indien een dienst langere tijd één bepaalde status heeft dan zijn we in afwachting van een terugkoppeling.



Ik vraag me af hoe actief T-Mobile zelf is als men eenmaal een dienst heeft benaderd?
Op dit forum wordt door meerdere abonnees gevraagd na myTuner Radio of TuneIn Radio. Het is dan toch een kleine moeite om de bedrijven nogmaals te benaderen?
Zo heb ik een e-mail gestuurd naar myTuner Radio met de vraag wanneer ze aan boord gaan met data vrije muziek.
Ik kreeg binnen een aantal uur een keurig mailtje terug dat niemand bij myTuner er iets vanaf wist en er geen weet is dat T-Mobile NL hen benaderd heeft. Ze hadden zeker interesse en de vraag naar meer info.
Na een linkje na het bericht van ACM en een translate naar dit forum teruggemaild te hebben waren ze meer dan enthousiast en zouden ze (als het goed is) T-Mobile benaderen.

Hopelijk is het snel rond 🙂
Hi,
Can you add 'Anghami' music application please?
Thanks.
Suggesties:
Digital radio,
Reputatie 5
@JEFFxNL

Hoi Jeff, ik geef je graag meer achtergrond. Er is geen standaard voor wanneer we een dienst opnieuw benaderen. Soms kan dit enkele weken duren. Daarin wordt een overweging gemaakt om een partij niet constant te bekogelen met verzoeken. Als er enige tijd geen reactie volgt dan wordt een poging als het ware gestaakt. Hetgeen je aangeeft oogt zeer bijzonder, maar in ieder geval reden om nog eens contact te zoeken.


@Bilalmajali

Hi,
Anghami has been contacted!


@mike95

Digital Radio is benaderd!
Ik mis MusicMatch
Hoi,

De Apple Podcasts app zou ideaal zijn om toe te voegen aan de datavrije muziek. Lekker ongestoord data vrij podcasts luisteren.
Reputatie 1
Ik kan mijn abonnement weer verlengen, maar ik moet dan meer betalen dan dat ik afgelopen 2 jaar heb betaald. Dan heb ik ook niet eens meer het datavrije abonnement voor muziek.. Erg jammer..
Er staat op jullie site bij de datavrije muziek dat het standaard is vanaf een 6GB abonnement (Go up of Stel samen) Alleen is die 6GB er niet meer, ik kan kiezen voor 5GB. Ik krijg er wel 7, maar ik moet 5 kiezen en dus geen data vrije muziek meer.. Wil ik dat wel, moet ik voor de 10/12 GB gaan en dan betaal ik nog veel meer dan dat ik nu al 2 jaar betaal..
Jammer..
Misschien als Google Music / YouTube Music er voor januari nog bij komt met datavrije muziek dat ik blijf/verleng, anders is Tele2 helaas goedkoper en aantrekkelijker voor mij 😞
Hi,

Graag de klassieke muziek dienst Primephonic meenemen in jullie dienst.

https://primephonic.com/features

Dank!
Graag Radio Caroline toevoegen als het kan. radiocaroline.co.uk
Reputatie 2
Karnaval Radyo app van Karnaval Medya Labs aub
is Apple music al toegvoegd aan de lijst van data vrije streaming? ik kan me voorstellen dat Apple dit miscchien af houd?
ik zie namelijk een hoop streaming diensten behalve apple music.

ik ben benieuwd 🙂.
is Apple music al toegvoegd aan de lijst van data vrije streaming? ik kan me voorstellen dat Apple dit miscchien af houd?
ik zie namelijk een hoop streaming diensten behalve apple music.

ik ben benieuwd 🙂.

NVM ik heb de thread niet goed gelezen, ik las al dat apple niet mee wil werken, helaas

Reageer