Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187664 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D

We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk.

Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen.

Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid.

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
► AH.FM
► Astiga
► Bandcamp
► BesteHits.nl
► Deezer (NIEUW: inclusief audioboeken)
► DI.FM
► Fantasy Radio
► Grandprix Radio
► Happyhardcore.com
► HitsNL
► Hitz24
Hollands Palet
► Intense Radio
Radio JND
► MonsterHit Music
► Napster
► Neerlandika
► Olympia Radio
► OnlineRadio.nl
► Q-Music
► Qobuz
► Radio 8FM
► Radio Esperando
► SocialRadio
► Soul Radio
► Soulshow Radio
► Spotify
Sublime.fm 
► Tidal
► Universe Radio

Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld (laatste update: 25/05/2021)

Veel diensten zijn ‘geschrapt’ uit deze lijst omdat er heel lang geen reactie is geweest of omdat het proces lange tijd geleden is gestaakt. Laat vooral weten voor welke diensten we (nogmaals) een poging mogen doen. 


► Amazon Music Benaderd
► Digital Radio Benaderd
► NPO Radio (alle zenders) Benaderd
► Primephonic In behandeling. 
► Slam! FM In behandeling
► TuneIN Benaderd
► Youtube Music Benaderd
► Stingray Music Benaderd


Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

► 22Tracks - Wil niet meedoen
► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren
► Airplay Radio - Niets (meer) van vernomen
► Amazon Music - Nog niet beschikbaar in Nederland
► Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden*
► Beats2Dance Radio - Niets (meer) van vernomen
► ButtonRadio - Niets (meer) van vernomen
► Capital Radio - Niets (meer) van vernomen
► Dutch Eagle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Fun-x - Wil niet meedoen
► Google Music - Niets meer van vernomen
► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen
► Hotdanceradio - Niets (meer) van vernomen
► Housebeats FM - Niets (meer) van vernomen
► Jammfm - Niets (meer) van vernomen
► Juke (25/09) - Kan vanwege technische redenen geen onderdeel zijn van DVM.
► Maximaal FM - Niets (meer) van vernomen
► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst
► Mixcloud - Wil niet meedoen
► Mixerbox - Biedt ook video aan
► Nederland.fm - Technische aanpassingen aan de zijde van Nederland.fm hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer onder DVM kunnen/mogen laten vallen.
► Nostalgieradio - Niets (meer) van vernomen
► Ohio.FM - Niets (meer) van vernomen
► Oude Piraten Hits - Niet geaccepteerd vanuit veiligheidsoverwegingen
► Oude Radio Piraten - Niets (meer) van vernomen
► Our House FM - Niets (meer) van vernomen
► Party Tune - Niets (meer) van vernomen
► Piratenopname.nl - Geen eigen uitzending
► Plex - Privéstreaming-oplossing
► Puur NL - Was onderdeel van DVM. Nieuwe vergunninghouder zendt aanbod uit via Radio NL.
► Radioguide.fm - Radioguide.fm is net als Nederland.fm een verzamelsite van radiozenders. Hierin liggen dezelfde uitdagingen. Voorlopig valt Radioguide.fm niet onder DVM.
► Radio 509 - Niets (meer) van vernomen
► Radio Delta - Gestopt met uitzenden
► Radio Emmeloord - Niets (meer) van vernomen
► Radioexpansie - Niets (meer) van vernomen
► Radiu - Niets (meer) van vernomen
► Real Hardstyle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Reformatorische Omroep - Niets (meer) van vernomen
► SomaFM - Wil niet meedoen
► Soundcloud Niets (meer) van vernomen

► Zuidwest FM - Niets (meer) van vernomen

*(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)

icon

Beste antwoord door Mitch van Odido 17 November 2021, 12:10

Bekijk origineel

991 reacties

Luisteren via Deezer valt onder data vrij muziek.
Maar ook de radio zender Kink is via Deezer te beluisteren. Is die daar ook data vrij???? Het is een nieuwe dienst van Deezer en ik weet niet of die technisch ook al “data vrij” is.
Verder moet je echt wel goed zoeken wat op dit moment nu wel of niet data vrij is. Ik heb soms ook echt uitschieters op mijn data bundel qua verbruik.
Ik zou heeel vrolijk worden van 100% nl data vrij luisteren !
Reputatie 1
Kunnen we Radio by Deezer ook datavrij beluisteren 🙂 ?
https://androidworld.nl/apps/radio-deezer-lokale-app/
Mijn suggestie: radio.net, dit is vergelijkbaar met tuneIN waarvan het ook erg fijn zal zijn als data vrije streaming
Valt radio luisteren via de Deezer app met een ‘gratis’ abonnement ook onder data vrij?

Er worden hier regelmatig vragen gesteld maar er worden maar mondjesmaat antwoorden gegeven.
Nogmaals dus mijn vraag over de data vrije muziek/radio via de Juke app. Dit is al zeker sinds 3 april in onderzoek.... Graag de stand van zaken T-mobile!
SoundCloud erbij zou heel fijn zijn
hoe zit het nu met Spotify?
half data vrij?
hoe moet ik dit nu zien?
How zit het ondertussen met de TuneIn app?
Volgens hun zijn ze geïnteresseerd maar wachten ze op contact van t-mobile
Reputatie 7
Badge +4
Google podcasts zou fijn zijn.
RadioNED
Ik zou het fijn vinden als ik de lijsten van wel/niet/etc in de T-Mobile app worden opgenomen? Inclusief een eenvoudige zoek functie?
Reputatie 2
Het is jammer genoeg erg stil rondom datavrije muziek. Er lijken geen partijen meer bij te komen maar er vallen er telkens wel wat af, zoals Nederland.fm. Ik snap ook dat dit wellicht deels buiten de invloedssfeer van T-Mobile ligt, echter worden er met nieuwe partijen geen nieuwe overeenkomsten gesloten.

Dit gaat bij de collega’s van de Duitse tak toch een heel stuk beter, waar ze ook videodiensten onder zero-rating plaatsen.

Het zou leuk zijn om op zn minst weer via Nederland.fm of nog mooier TuneIn naar de populaire radiozenders te kunnen luisteren zonder je bundel aan te spreken want dit is iets wat ik op dit moment erg mis.
Reputatie 2
Ik heb net ontdekt dat via Juke, die ook op datavrije muziek zit, ook alle populaire zenders en nog veel meer te ontvangen is. Een heel goed alternatief voor Nederland.fm! Echter... Hier gaat de data uit de bundel ipv datavrij. Dat schiet dus niet echt op. Ik lees in de topic start dat dit bekend is bij T-Mobile sinds april. Is er een oplossing in zicht??
Reputatie 2
Ik zou graag Studio Brussel in het lijstje willen zien!
Dat gaat denk ik via RadioPlus app van VRT.


https://stubru.be/
https://www.vrt.be/nl/contact/
Reputatie 2
Jammer dat myTuner er nog niet bij zit. Die gebruik ik om naar radio 2 te luisteren op de fiets. Kost me nu dagelijks veel data. En dat 5 dagen per week..
Reputatie 2
Vandaag Juke geprobeerd om naar radio 2 te luisteren.
Prima app maar gaat nog steeds niet datavrij. Weer een paar honderd me armer..
Erg jammer T-mobile dat jullie reclame maken voor iets wat niet goed werkt
Jammer dat myTuner er nog niet bij zit. Die gebruik ik om naar radio 2 te luisteren op de fiets. Kost me nu dagelijks veel data. En dat 5 dagen per week..
Hoi download de app Nederland fm en je luistert naar radio 2 en alle andere zenders gratis via datavrije muziek.
Afgelopen 3 weken gewoon gratis kunnen luisteren in NL en oostenrijk.
noot: geteste zenders radio 1,2,3 radio10 Q-music, 538, sky, candlelight en Veronica
Reputatie 2

Jammer dat myTuner er nog niet bij zit. Die gebruik ik om naar radio 2 te luisteren op de fiets. Kost me nu dagelijks veel data. En dat 5 dagen per week..Hoi download de app Nederland fm en je luistert naar radio 2 en alle andere zenders gratis via datavrije muziek.
Afgelopen 3 weken gewoon gratis kunnen luisteren in NL en oostenrijk.
noot: geteste zenders radio 1,2,3 radio10 Q-music, 538, sky, candlelight en Veronica


Nederland FM is toch niet meer datavrij of is dat inmiddels weer aangepast?
Je moet het maar even proberen want het wordt bij mij van mijn data vrij afgeschreven
Reputatie 2
Je moet het maar even proberen want het wordt bij mij van mijn data vrij afgeschreven

Ik heb net een half uur naar 538 Global Dance Chart geluisterd via Nederland.fm en dat is helaas wel van mijn reguliere bundel gegaan en niet via datavrije muziek :(

Ik heb zojuist ook met Radio 2 getest maar die gaat ook uit mijn reguliere bundel via Nederland.fm...

Jammer dat T-Mobile dit niet onder controle krijgt en dat Juke niet uit de datavrije bundel gaat. Kan wellicht @Mitch of @David een reactie geven wanneer Juke weer uit de datavrije bundel gaat?

Ik heb zo'n gevoel dat dit niet echt prioriteit heeft.. Het is alleen bij Go Up verkrijgbaar, en niet als losse bundel bij andere abonnementen.. Ze kunnen beter Go Up bv 5GB meer geven en dan dit hele verhaal afschaffen...?
Studio Brussel, het beste indie radiostation dat ik ken.

Ik zag StuBru al een paar keer staan in de thread dus ik ben benieuwd of jullie al contact met hen op hebben genomen? Ze hebben een eigen app waarvanaf gestreamed kan worden.

Zou je een update kunnen geven @David en @Mitch?

Dank en groet, Jan
Google podcast
Hoi,

Is het mogelijk om radiostation FIP toe te voegen? Frans publiek radiostation met een app die negen verschillende genrezenders aanbiedt. Geen reclames, bijna geen onderbrekingen door dj's en bovendien originele muziekkeuze. Onmisbaar voor T-Mobile datavrije muziek!

Meer info over FIP: https://nl.wikipedia.org/wiki/FIP_(radiozender)
En hier alvast hun contactpagina 😉 : https://www.fip.fr/contact

Hartelijk bedankt!
Goedemiddag,

een vraag ik zie bij de aangesloten diensten deezer staan. Klopt dit wel? of geldt dit voor een gedeelte van de deezer diensten. Deezer heeft twee apps een streamer zoals spotify en een radio app (https://support.deezer.com/hc/nl/articles/360000635117-Radio-by-Deezer-) deze tweede gebruikt in ieder geval zeer veel van mijn reguliere bundel.
Concertzender zou een goede aanvulling zin in de lijst.

Gr Raymond

Reageer