Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187647 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D

We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk.

Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen.

Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid.

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
► AH.FM
► Astiga
► Bandcamp
► BesteHits.nl
► Deezer (NIEUW: inclusief audioboeken)
► DI.FM
► Fantasy Radio
► Grandprix Radio
► Happyhardcore.com
► HitsNL
► Hitz24
Hollands Palet
► Intense Radio
Radio JND
► MonsterHit Music
► Napster
► Neerlandika
► Olympia Radio
► OnlineRadio.nl
► Q-Music
► Qobuz
► Radio 8FM
► Radio Esperando
► SocialRadio
► Soul Radio
► Soulshow Radio
► Spotify
Sublime.fm 
► Tidal
► Universe Radio

Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld (laatste update: 25/05/2021)

Veel diensten zijn ‘geschrapt’ uit deze lijst omdat er heel lang geen reactie is geweest of omdat het proces lange tijd geleden is gestaakt. Laat vooral weten voor welke diensten we (nogmaals) een poging mogen doen. 


► Amazon Music Benaderd
► Digital Radio Benaderd
► NPO Radio (alle zenders) Benaderd
► Primephonic In behandeling. 
► Slam! FM In behandeling
► TuneIN Benaderd
► Youtube Music Benaderd
► Stingray Music Benaderd


Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

► 22Tracks - Wil niet meedoen
► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren
► Airplay Radio - Niets (meer) van vernomen
► Amazon Music - Nog niet beschikbaar in Nederland
► Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden*
► Beats2Dance Radio - Niets (meer) van vernomen
► ButtonRadio - Niets (meer) van vernomen
► Capital Radio - Niets (meer) van vernomen
► Dutch Eagle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Fun-x - Wil niet meedoen
► Google Music - Niets meer van vernomen
► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen
► Hotdanceradio - Niets (meer) van vernomen
► Housebeats FM - Niets (meer) van vernomen
► Jammfm - Niets (meer) van vernomen
► Juke (25/09) - Kan vanwege technische redenen geen onderdeel zijn van DVM.
► Maximaal FM - Niets (meer) van vernomen
► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst
► Mixcloud - Wil niet meedoen
► Mixerbox - Biedt ook video aan
► Nederland.fm - Technische aanpassingen aan de zijde van Nederland.fm hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer onder DVM kunnen/mogen laten vallen.
► Nostalgieradio - Niets (meer) van vernomen
► Ohio.FM - Niets (meer) van vernomen
► Oude Piraten Hits - Niet geaccepteerd vanuit veiligheidsoverwegingen
► Oude Radio Piraten - Niets (meer) van vernomen
► Our House FM - Niets (meer) van vernomen
► Party Tune - Niets (meer) van vernomen
► Piratenopname.nl - Geen eigen uitzending
► Plex - Privéstreaming-oplossing
► Puur NL - Was onderdeel van DVM. Nieuwe vergunninghouder zendt aanbod uit via Radio NL.
► Radioguide.fm - Radioguide.fm is net als Nederland.fm een verzamelsite van radiozenders. Hierin liggen dezelfde uitdagingen. Voorlopig valt Radioguide.fm niet onder DVM.
► Radio 509 - Niets (meer) van vernomen
► Radio Delta - Gestopt met uitzenden
► Radio Emmeloord - Niets (meer) van vernomen
► Radioexpansie - Niets (meer) van vernomen
► Radiu - Niets (meer) van vernomen
► Real Hardstyle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Reformatorische Omroep - Niets (meer) van vernomen
► SomaFM - Wil niet meedoen
► Soundcloud Niets (meer) van vernomen

► Zuidwest FM - Niets (meer) van vernomen

*(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)

icon

Beste antwoord door Mitch van Odido 17 November 2021, 12:10

Bekijk origineel

991 reacties

Reputatie 7

Hi @stefanheij en @Amaliah,

We hebben Apple Music al meerdere malen benaderd, maar dat zit er jammer genoeg niet in. Deze dienst staat daarom ook in de lijst ‘Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen’. Wie weet verandert dit in de toekomst nog, maar voorlopig zit het er niet in. Jullie kunnen natuurlijk altijd even een balletje opgooien bij Apple zelf! :grin:

Waarschijnlijk ijdele hoop dat het wat wordt, maar zouden jullie Pocket Casts nog eens kunnen benaderen?

Reputatie 6

Ga ik voor je doorzetten @wolfrolf !

Ik zie graag de Radio streaming van T-Mobile TV Anywhere App toegevoegd worden.

En als het kan ook gelijk het TV kijken. Het is tenslotte jullie eigen product dus ik denk dat een overeenkomst snel is geregeld.

 

I just called T-Mobile and they told me that in NL only Deezer is part of the “datavrije” music streaming. Is this true? I see all over the website, including this thread that several apps are supported. As a long time Tidal user, I would like to get a definitive answer on this before I blow all my data!

I just called T-Mobile and they told me that in NL only Deezer is part of the “datavrije” music streaming. Is this true? I see all over the website, including this thread that several apps are supported. As a long time Tidal user, I would like to get a definitive answer on this before I blow all my data!

Hi just check this website https://www.t-mobile.nl/datavrije-muziek in Dutch sorry, But there is the current list with supported apps and music providers.

I just called T-Mobile and they told me that in NL only Deezer is part of the “datavrije” music streaming. Is this true? I see all over the website, including this thread that several apps are supported. As a long time Tidal user, I would like to get a definitive answer on this before I blow all my data!

Hi just check this website https://www.t-mobile.nl/datavrije-muziek in Dutch sorry, But there is the current list with supported apps and music providers.

Yes exactly, and that page provides a link to the community post where it mentions Tidal. But the t-mobile employee I spoke with on the phone today told me the feature is literally just for deezer only. When I set up my contract it even mentioned the datavrije music streaming feature and even linked to the same page you gave me.

 

I guess all I can do is test it out for myself!

EDIT: it seems that despite what they told me in the store and on the phone, Tidal’s MB usage is indeed being counted as “datavrij” in my control panel:

 

In my phone I can see that Tidal has used approx 455 amount of mobile data as well. So it seems that maybe the store staff and customer service people need to be notified of this, as they are misinforming us new contract holders :P

 

Anyways, this is a relief. Thanks for replying!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @reydempto 

Thanks for using our services! In the first post of this topic you see a list of all the streaming services that are a part of datavrij muziek and Tidal is also on the list! This is the current list:

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
► AH.FM
► Astiga
► Bandcamp
► BesteHits.nl
► Deezer
► DI.FM
► Fantasy Radio
► Grandprix Radio
► Happyhardcore.com
► HitsNL
► Hitz24
 Hollands Palet
► Intense Radio
 Radio JND
► MonsterHit Music
► Napster
► Neerlandika
► Olympia Radio
► OnlineRadio.nl
► Q-Music
► Qobuz
► Radio 8FM
► Radio Esperando
► SocialRadio
► Soul Radio
► Soulshow Radio
► Spotify
 Sublime.fm 
► Tidal [03/03/2020: wijzigingen n.a.v. problemen zijn geïmplementeerd. Tidal zou weer moeten werken.] Melding blijft staan totdat aannemelijk genoeg is dat de problemen zijn verholpen. 
► Universe Radio

I hope you enjoy the music!

Hi @reydempto 

Thanks for using our services! In the first post of this topic you see a list of all the streaming services that are a part of datavrij muziek and Tidal is also on the list! This is the current list:

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
► AH.FM
► Astiga
► Bandcamp
► BesteHits.nl
► Deezer
► DI.FM
► Fantasy Radio
► Grandprix Radio
► Happyhardcore.com
► HitsNL
► Hitz24
 Hollands Palet
► Intense Radio
 Radio JND
► MonsterHit Music
► Napster
► Neerlandika
► Olympia Radio
► OnlineRadio.nl
► Q-Music
► Qobuz
► Radio 8FM
► Radio Esperando
► SocialRadio
► Soul Radio
► Soulshow Radio
► Spotify
 Sublime.fm 
► Tidal [03/03/2020: wijzigingen n.a.v. problemen zijn geïmplementeerd. Tidal zou weer moeten werken.] Melding blijft staan totdat aannemelijk genoeg is dat de problemen zijn verholpen. 
► Universe Radio

I hope you enjoy the music!

I understand that, and the list is indeed accurate, but I had two different t-mobile employees tell me this was only for deezer. In the store when I signed my contract, and also via the klantenservice line. I find it surprising that the employees are giving this misinformation—I almost didn’t sign the contract because of it hahha

Reputatie 7
Badge +9

@reydempto I will make sure this information is known to all employees. Thank you for the feedback! We are glad you signed the contract and hope you are enjoying our services!

@reydempto I will make sure this information is known to all employees. Thank you for the feedback! We are glad you signed the contract and hope you are enjoying our services!

So far so good! Thank you for your replies!

Is er eigenlijk al een update voor YouTube Music of die toegevoegd gaat worden?

Reputatie 7
Badge +14

Het is al lang geleden dat er nieuwe apps zijn toegevoegd. Ik zou er niet zo snel meer op rekenen. Je kunt ook een dienst gebruiken die wel op de ondersteunende lijst staat.

@t-mobile werkt Tidal nu dan wel of niet? Er gingen vorige maand nog 100en MB’s af door muziek te streamen via Tidal.. Kan iemand daar duidelijkheid over geven?

Reputatie 1

Beste tmobile,

Ik heb een audio app gevonden met een leuk aanbod én carplay support, maar helaas staat deze nog niet in jullie lijst. Ik had dit in een app-review geplaatst maar hierop kreeg ik onderstaande reactie.

kunnen jullie hier iets in betekenen?

 

Reputatie 5

@ekses07 

Hey, ik heb nog geen update omtrent YouTube Music. Het contact verloopt uiterst stroef. 

 

@Jearnobyl 
Hey, ik heb je een privébericht gestuurd, dit gaat voornamelijk om een afspraak te maken om jouw gebruik van Tidal te laten testen. 

 

@Reemface
Hoi, we steken uiteraard graag energie in potentiële nieuwe aanwas. Om welk radiostation gaat het? 

 

 

Verder, ook ik ben mij ervan bewust dat het vastleggen van nieuwe diensten de laatste tijd minder is dan het is geweest. Ook kan ik mij voorstellen dat wanneer een update uitblijft, het gevoel ontstaat dat er op de achtergrond weinig energie wordt gestoken in DVM. Het tegendeel is echter waar. Het liefst zie ik ook meerdere diensten onderdeel worden van Datavrije Muziek en zie ik grote partijen als Apple Music en Soundcloud nog onderdeel worden. Het proces, zo heb ik ervaren, heeft bij grotere partijen vaak wat meer voeten in de aarde. Uiteraard wil ik enorm veel energie steken in bovenstaande. Op het moment dat een reactie langere tijd uitblijft zal ik altijd een reminder sturen. Op enig moment wordt wel de afweging gemaakt om het contact te staken. Dit aspect is onlangs wel gesystematiseerd, om zoveel mogelijk uit te sluiten dat ik het zelf niet vergeet om reminders te sturen. 

Om te voorkomen dat het gevoel van inactiviteit er in de toekomst in sluipt; wat zouden jullie graag zien van dit topic? Willen jullie frequenter updates, wat mogelijk als gevolg heeft dat deze eigenlijk geen nieuwe inhoud heeft. We hebben enkele statussen die we gebruiken in de communicatie (benaderd, in behandeling). We zouden dit kunnen uitbreiden met bijvoorbeeld een verduidelijking of er al een reminder is verstuurd > Benaderd (2). Dan is te zien dat er een reminder is verstuurd. Het in behandeling hebben kent ook verschillende stadia, maar wordt hier gecommuniceerd met dus één term. Willen jullie daar bijvoorbeeld een schifting in zien? Laat het vooral weten. 

Ik wil graag afsluiten met een opsteker: audioboeken van Deezer vallen inmiddels onder Datavrije Muziek! 

Veel luisterplezier. 
 

Reputatie 1

Beste @Mitch, het betreft radioNED, welke beweert eerder contact te hebben gehad waarop tmobile positief had gereageerd maar wat alsnog dood liep.

Even voor duidelijkheid; ik heb verder geen relatie met deze dienst, maar ik ben fervent carplay gebruiker en deze dienst had daarvoor een mooi aanbod.

 

betreft wat ‘wij’ graag zouden zien;

ik denk dat transparantie het meeste kan opleveren voor ‘ons’ als klant.
In de 1e post van dit topic altijd een up-to-date samenvatting van ondersteunde diensten, en daarbij een overzicht van welke diensten er in onderhandeling zijn.

wanneer je de aanvraagstatus “wacht op muziekdienst” erbij zet, zou ook de muziekdienst zelf dit topic als leidraad kunnen nemen en kunnen zij jullie ook contacteren als hier staat dat tmobile op reactie wacht.

mogelijk ook info over afgewezen diensten, dat zou helemaal transparant zijn.

bedankt alvast!

Wat ik vooral mis is een radio app die de normale zenders van Nederland heeft. Ik zie wel radio stations staan, maar dat zijn vooral websites en richten zich vooral op 1 genre. Hopelijk kunnen jullie dat toevoegen.

Is er inmiddels al wat meer bekend betreffende Apple Music? Met de komst van de Homepod Mini wil ik gaan overstappen van Spotify op Apple Music. Wordt dit al ondersteunt of nog toegevoegd aan het datavrije streamen?

Hi T-Mobile,

Zouden jullie SoundCloud nog een keer willen benaderen. Las dat er geen reactie meer van hun is vernomen maar het is wel een hele fijne muziek app om te gebruiken. Ook kost het anders 1000en mb’s per maand vanwege de hoge audiokwaliteit

Youtube en YT Music

Is er toevallig al meer bekend over of Tidal nu wel of niet ondersteund wordt hierin? Een update zou fijn zijn, bedankt alvast :)

Hi T-Mobile,

Zouden jullie SoundCloud nog een keer willen benaderen. Las dat er geen reactie meer van hun is vernomen maar het is wel een hele fijne muziek app om te gebruiken. Ook kost het anders 1000en mb’s per maand vanwege de hoge audiokwaliteit

Ja soundcloud zou heel erg fijn zijn..

Hallo, Tidal gaat bij mij ook nog om de datavrij muziek heen. Wordt hier nog aan gewerkt? 

Zouden jullie Juke.nl kunnen proberen toe te voegen? Of een andere goede radio verzamelsite waar je alle populaire radiostations kunt luisteren, zoals Radio10, 538, Qmusic, Skyradio, etc, etc?

Reageer