Sticky Beantwoord

[UPDATE] Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 oktober 2016
  • 888 reacties
  • 166266 Bekeken

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 8633 reacties

Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D

We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk.

Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen.

Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid.

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
► AH.FM
► Astiga
► Bandcamp
► BesteHits.nl
► Deezer
► DI.FM
► Fantasy Radio
► Grandprix Radio
► Happyhardcore.com
► HitsNL
► Hitz24
Hollands Palet
► Intense Radio
Radio JND
► MonsterHit Music
► Napster
► Neerlandika
► Olympia Radio
► OnlineRadio.nl
► Q-Music
► Qobuz
► Radio 8FM
► Radio Esperando
► SocialRadio
► Soul Radio
► Soulshow Radio
► Spotify
Sublime.fm 
► Tidal [03/03/2020: wijzigingen n.a.v. problemen zijn geïmplementeerd. Tidal zou weer moeten werken.] Melding blijft staan totdat aannemelijk genoeg is dat de problemen zijn verholpen. 
► Universe Radio

Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld (laatste update: 03/03/2020)

Veel diensten zijn ‘geschrapt’ uit deze lijst omdat er heel lang geen reactie is geweest of omdat het proces lange tijd geleden is gestaakt. Laat vooral weten voor welke diensten we (nogmaals) een poging mogen doen. 


► Amazon Music Benaderd
► Digital Radio Benaderd
► Kink.fm In behandeling. Uit overleg met aanbieder blijkt dat er enkele uitdagingen liggen die als gevolg hebben dat we het niet op korte termijn kunnen toevoegen. We blijven in contact. 
► NPO Radio (alle zenders) Benaderd
► Primephonic In behandeling. 
► Slam! FM In behandeling
► TuneIN Benaderd
► Youtube Music Benaderd


Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

► 22Tracks - Wil niet meedoen
► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren
► Airplay Radio - Niets (meer) van vernomen
► Amazon Music - Nog niet beschikbaar in Nederland
► Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden*
► Beats2Dance Radio - Niets (meer) van vernomen
► ButtonRadio - Niets (meer) van vernomen
► Capital Radio - Niets (meer) van vernomen
► Dutch Eagle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Fun-x - Wil niet meedoen
► Google Music - Niets meer van vernomen
► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen
► Hotdanceradio - Niets (meer) van vernomen
► Housebeats FM - Niets (meer) van vernomen
► Jammfm - Niets (meer) van vernomen
► Juke (25/09) - Kan vanwege technische redenen geen onderdeel zijn van DVM.
► Maximaal FM - Niets (meer) van vernomen
► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst
► Mixcloud - Wil niet meedoen
► Mixerbox - Biedt ook video aan
► Nederland.fm - Technische aanpassingen aan de zijde van Nederland.fm hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer onder DVM kunnen/mogen laten vallen.
► Nostalgieradio - Niets (meer) van vernomen
► Ohio.FM - Niets (meer) van vernomen
► Oude Piraten Hits - Niet geaccepteerd vanuit veiligheidsoverwegingen
► Oude Radio Piraten - Niets (meer) van vernomen
► Our House FM - Niets (meer) van vernomen
► Party Tune - Niets (meer) van vernomen
► Piratenopname.nl - Geen eigen uitzending
► Plex - Privéstreaming-oplossing
► Puur NL - Was onderdeel van DVM. Nieuwe vergunninghouder zendt aanbod uit via Radio NL.
► Radioguide.fm - Radioguide.fm is net als Nederland.fm een verzamelsite van radiozenders. Hierin liggen dezelfde uitdagingen. Voorlopig valt Radioguide.fm niet onder DVM.
► Radio 509 - Niets (meer) van vernomen
► Radio Delta - Gestopt met uitzenden
► Radio Emmeloord - Niets (meer) van vernomen
► Radioexpansie - Niets (meer) van vernomen
► Radiu - Niets (meer) van vernomen
► Real Hardstyle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Reformatorische Omroep - Niets (meer) van vernomen
► SomaFM - Wil niet meedoen
► Soundcloud Niets (meer) van vernomen

► Zuidwest FM - Niets (meer) van vernomen

*(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)

icon

Beste antwoord door David 16 december 2016, 11:20

Hey allemaal,

Een kleine update in de vorm van een infographic. 🙂 Dit is mede mogelijk gemaakt door jullie suggesties, dus blijf ze doorgeven!

Bekijk origineel

888 reacties

Nederland.FM

Reputatie 7
Badge +20

@kronk Bedankt voor het doorgeven. Ik heb dit doorgezet naar onze technische specialisten en zij gaan dit verder onderzoeken. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 2

Hoi allemaal, 

 

We hebben contact gehad met Tidal en we hebben enkele wijzigingen doorgevoerd, waardoor Tidal weer zou moeten werken in combinatie met Datavrije Muziek. Kunnen jullie laten weten of dit inderdaad weer het geval is? 

Hallo,

Ik heb sinds kort een Tidal abbo en kreeg net spontaan een melding dat mijn databundel van vandaag (heb unlimited) bijna op is. Het ligt een paar gig hoger dan normaal.

Alvast bedankt voor het uitzoeken.

Mijn suggestie is www.juke.nl. Veel zenders, goede kwaliteit en ze hebben ook een app.

Hi @yudb 

Wij bieden Nederland.fm niet meer aan, mocht dit in de toekomst weer gebeuren dan laten we dat uiteraard weten in dit topic.

Erg jammer. Volgens mij is er dan niet een app meer die jullie aanbieden met een flinke selectie nederlandse radio. Datavrije muziek is dan wel erg beperkt als ik niet eens datavrij nederlandse radio kan luisteren

Reputatie 7
Badge +20

Hi @yudb 

Wij bieden Nederland.fm niet meer aan, mocht dit in de toekomst weer gebeuren dan laten we dat uiteraard weten in dit topic.

Ik zou graag Nederland.fm in de lijst opgenomen zien. Dacht dat dit er ooit wel bij zat?

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @Jearnobyl 

 

Zoals ook zojuist aangegeven via PM; dank voor het ‘testen'. Resultaat is niet ideaal natuurlijk. Ik zou dan ook graag een live trace laten uitvoeren. Meer informatie kun je vinden in het bericht dat ik heb gestuurd. 

Hoi allemaal, 

 

We hebben contact gehad met Tidal en we hebben enkele wijzigingen doorgevoerd, waardoor Tidal weer zou moeten werken in combinatie met Datavrije Muziek. Kunnen jullie laten weten of dit inderdaad weer het geval is? 

Even getest naar aanleiding van dit bericht maar op 5 maart (1 dag na dit bericht) is er toch echt weer 2GB data van m'n abonnement af door tidal (ja ik heb een hifi abonnement dus dan gaat het vrij rap). Opgelost lijkt het dus zeker niet te zijn..

Zouden jullie radio continu kunnen benaderen zat voorheen op radioquide en op diverse andere die helaas allemaal gestopt zijn 

Reputatie 4
Badge +4

Hoi allemaal, 

 

We hebben contact gehad met Tidal en we hebben enkele wijzigingen doorgevoerd, waardoor Tidal weer zou moeten werken in combinatie met Datavrije Muziek. Kunnen jullie laten weten of dit inderdaad weer het geval is? 

Soundcloud is ook nog een mooie optie om toe te voegen.

Soundcloud zou ook fantastisch zijn om te hebben! ✌

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Henderic0 

Podcast services vallen niet onder datavrij muziek streamen. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 

Is er ook een Podcast service beschikbaar, zoals Pocet Casts o.i.d.?

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @storing91 

 

Ik moet bekennen dat ik niet weet wat ten grondslag ligt aan de problemen rondom Tidal. Dit omdat ik nog geen terugkoppeling heb ontvangen. 

 

Een voorbeeld; 

Op dit moment lopen we voor het aansluiten van Kink ook tegen enkele uitdagingen aan. Zij gebruiken een ‘content delivery service’ via een dienst, dat eigendom is van een andere partij. De ‘load balancing policy’ van deze dienst heeft als gevolg dat de url/server voor het leveren van een stream blijft veranderen. Een url/server die vandaag door dienst A wordt gebruikt, wordt morgen (of zelfs al een uur later) ergens anders voor gebruikt. Dat maakt het onmogelijk om ‘bij te blijven’. 

In dit specifieke voorbeeld hebben we de dienst benaderd om te kijken of we niet die dienst gewoon kunnen ‘whitelisten’. 

 

 

 

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @Heslipep 

De eerste melding hebben wij eind november/begin december ontvangen. Zes maanden geleden was dit nog niet het geval. Op het moment dat een dienst naar behoren werkt dan koppelen we daar logischerwijs geen melding aan. Zoals ook aangegeven in de voorwaarden is Datavrije Muziek een ‘extraatje’. De dienstverlening is zodanig van aard dat het onderhevig is aan wijzigingen, buiten onze invloed om. Gezien de combinatie van deze twee zaken en het vernoemen in de voorwaarden maakt het dat ik moet concluderen dat het op geen enkele wijze ook maar iets wegheeft van misleiding. De reden dat het is opgenomen in de voorwaarden is juist vanwege het gegeven dat de dienst zeer vatbaar is voor wijzigingen.  

Nogmaals, de teleurstelling van het wegvallen deel ik met je. In principe is het ook niet zo definitief als dat het weghalen van de dienst op de website doet vermoeden. Het is voor nu in principe in eerste instantie gedaan om te voorkomen dat er de verwachting wordt gewekt dat DVM probleemloos werkt met Tidal. Op de achtergrond zijn we bezig om het te herstellen (indien mogelijk) om zo Tidal weer onderdeel te laten zijn van Datavrije Muziek.

Ik heb van mijn collega begrepen dat er coulance is getoond door het vergoeden van de kosten van de aangeschafte aanvullers en is er gedurende de onduidelijkheid rondom de dienst ook een aanvullende vergoeding gedaan, vandaar. Verder geef ik een algemeen beginsel aan, namelijk dat we onterecht in rekening gebrachte kosten in principe altijd vergoeden. In dit geval doel je op een toekomstige omstandigheid waaruit geen onredelijke kosten voortvloeien, immers is bekend, of zou bekend moeten zijn dat Tidal voorlopig geen onderdeel is van Datavrije Muziek.  

Ik hoop dat we snel goed nieuws hebben en Tidal weer kunnen toevoegen aan de lijst.

Hoi @Heslipep

 

Ik kan mij voorstellen dat je Tidal graag onderdeel ziet blijven van Datavrije Muziek. Die wens delen we. Ik geef dan ook graag wat meer achtergrond. Ik kan mij niet onttrekken aan de gedachte dat de formulering ‘dat T-Mobile per direct is gestopt met Tidal.’ een heel ander karakter heeft dan hoe we er tegenover staan. Laat ik vooropstellen dat de enige  ‘gronden’ waarop wij een dienst zouden willen/moeten afwijzen (anders dan wanneer het technisch niet mogelijk is) is, wanneer er ofwel sprake is van aanstootgevende/discutabele content of wanneer er ook sprake is van videocontent. 

We hebben enige tijd geleden meldingen gekregen dat er problemen zouden zijn met Tidal. In beginsel hoeven enkele meldingen niet per definitie te betekenen dat er ook daadwerkelijk wat mis is met de dienstverlening. Het contact met Tidal verloopt stroef en door de verhoging van het aantal meldingen hebben we een afweging moeten maken tussen 1) blijven communiceren dat Tidal onderdeel is van Datavrije Muziek terwijl we meerdere meldingen ontvangen dat er problemen zijn en het dus heel goed kan zijn dat klanten ervan uitgaan dat het werkt en dus niet blijkt te werken of 2) voor nu aangeven dat er problemen zijn met Datavrije Muziek en Tidal en deze daarom van de lijst halen op de website en in het topic (we kunnen er niet vanuit gaan dat iedere klant de toelichtingen in het topic leest en de informatie dus mogelijk alleen van de website haalt). In een eerder stadium hebben we in het topic aangegeven dat er problemen zijn met Tidal en het mogelijk kan zijn dat er toch data wordt gebruikt. Omdat het nu toch al wat langer duurt en zoals gezegd het contact stroef verloopt hebben we voor nu in ieder geval gekozen om duidelijkheid te scheppen, die ook voorkomt dat er data in rekening wordt gebracht waarvan een klant ervan uitgaat dat dat niet het geval is omdat wij anders aangeven op de website en in dit topic. Je kunt je vast voorstellen dat het voorlopig aangeven dat Tidal niet onder Datavrije Muziek valt prevaleert boven de boodschap dat dat wel het geval is, terwijl er genoeg signalen zijn dat dat niet het geval is. Op de achtergrond blijven we nog steeds contact zoeken/houden met Tidal om te kijken of en hoe we het zo snel als mogelijk kunnen oplossen. In veel gevallen worden deze problemen veroorzaakt door een wijziging bij de streamingsdienst. In de overeenkomst met de partijen vragen we ook om wijzigingen zo snel als mogelijk door te geven (het liefst zelfs vooraf), zodat we de wijzigingen tijdig kunnen doen en een situatie zoals deze, kunnen voorkomen. 

Nu er duidelijkheid is, wordt geacht dat je als klant bekend bent met wat wel en niet onder Datavrije Muziek valt, waardoor eventueel datagebruik bij een dienst die niet is aangesloten, in principe onder eigen verantwoordelijkheid valt. Ik hou niet van die benaming, maar in principe is het nu niet anders dan een dienst die niet is aangesloten. Immers zou iemand anders de 10 GB-bundel kunnen kiezen, vervolgens luisteren naar een dienst die niet is aangesloten en op basis daarvan een vergoeding kunnen claimen/vragen. Zoals je zelf aangeeft heb je de 10 GB-bundel gekozen (en daarmee het extra voordeel van DVM) voor het luisteren naar Tidal. In jouw geval gaat die vergelijking niet geheel op. Juist omdat Datavrije Muziek onderhevig is aan een technische afstemming, zullen wij nooit kunnen garanderen dat een partij altijd onderdeel zal blijven. Wij hebben immers geen of slechts beperkte invloed (daarmee doel ik eigenlijk niet op invloed maar meer op overleg met een partij en wat zij eventueel zouden kunnen doen om de dienstverlening aan te passen zodat het onder DVM kan vallen) op hoe een partij het luisteren via een app of website inricht. Daarom hebben we dat ook opgenomen in de voorwaarden. Dat is niet omdat we heel graag zouden willen verwijzen naar voorwaarden, maar vanuit juridisch perspectief is dat wel iets om duidelijk te hebben dat we niet kunnen garanderen dat een partij onderdeel is van Datavrije Muziek. 

Je kunt overigens (maandelijks) je abonnement wijzigen. Wat je zou kunnen doen is in afwachting van de oplossing, jouw abonnement naar beneden bijstellen. Nogmaals, vanuit ons is er op de redelijke uitsluitingen na, geen enkele stimulans om een partij geen onderdeel te laten zijn van Datavrije Muziek. Op basis van bovenstaande moet ik bekennen dat ik niet kan concluderen dat er sprake zou zijn van enige onredelijkheid. We zijn op de achtergrond nog steeds bezig om te kijken naar een oplossing, als er onterecht extra kosten zijn gemaakt dan zullen we altijd coulant zijn en kan het abonnement (naar beneden) worden bijgesteld, zo ook wanneer blijkt dat het voordeel van Datavrije Muziek niet meer wenselijk is of van toegevoegde waarde is vanwege het (tijdelijk) wegvallen van een dienst. 

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. En, blijf vooral dit topic volgen. Als we een update hebben rondom Tidal laten we dat hier weten. 

 


hi Mitch zou je iets meer kunnen vertellen waarom het technisch niet mogelijk is.

 

ik heb op jullie website gelezen dat jullie de data vrije muziek doen op basis van IP nummers. Dus zodra je communiceert met een bepaald IP adres gaat dat niet van je bundel af. 
 

Op deze site zie je een historie van alle IP adressen die tidal gebruikt en daarin staat dat deze zijn veranderd eind oktober, voor mijn gevoel zijn de problemen ook begonnen in november. 

https://viewdns.info/iphistory/?domain=tidalhifi.com

 

Het toevoegen van een paar IP adressen lijkt mij niet zo complex, mocht ik er naast zitten en werkt dit anders. Wil ik graag wat meer toelichting over.

alvast bedankt 

gr Sten

Beste Mitch,

Tidal viel 28 maanden bij de start van mijn contract én 6 maanden geleden bij mijn verlenging van het contract wél onder jullie aangeboden muziek-streamingsdiensten in de communicatie op jullie website. Tidal stond er gewoon bij zonder waarschuwing of opmerking. Nu wordt het weghalen van de dienst tijdens mijn contract door T-Mobile (wat de technische omstandigheden ook mogen zijn) ineens afgeschoven als mijn verantwoordelijkheid. 

Dit vind ik zeer teleurstellend, uitermate klantonvriendelijk en in essentie neigt het naar misleidende verkoop. Dit betekent in de praktijk dat ik nu, met mijn gebruik van 15 GB gemiddeld per maand van data aan Tidal, word gedwongen om €35 voor een passend abonnement te betalen ipv de vooraf afgesproken €25. Dit moet ik nog 20 maanden doen; een niet vooraf afgesproken/vermelde kostenpost van €200. 

Je hebt het over coulance in je reactie. Graag word ik de volgende 20 maanden voor €10 per maand gecompenseerd of ontbinden jullie mijn sim-only contract waardoor ik bij overige aanbieders zoals Tele-2 wel voor €25 per maand onbeperkt internet en onbeperkt bellen kan aanschaffen. 

 

Alvast bedankt voor de medewerking en ik zie uw reactie graag tegemoet.

 

Met vriendelijke groet,

Heslipep

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @Heslipep

 

Ik kan mij voorstellen dat je Tidal graag onderdeel ziet blijven van Datavrije Muziek. Die wens delen we. Ik geef dan ook graag wat meer achtergrond. Ik kan mij niet onttrekken aan de gedachte dat de formulering ‘dat T-Mobile per direct is gestopt met Tidal.’ een heel ander karakter heeft dan hoe we er tegenover staan. Laat ik vooropstellen dat de enige  ‘gronden’ waarop wij een dienst zouden willen/moeten afwijzen (anders dan wanneer het technisch niet mogelijk is) is, wanneer er ofwel sprake is van aanstootgevende/discutabele content of wanneer er ook sprake is van videocontent. 

We hebben enige tijd geleden meldingen gekregen dat er problemen zouden zijn met Tidal. In beginsel hoeven enkele meldingen niet per definitie te betekenen dat er ook daadwerkelijk wat mis is met de dienstverlening. Het contact met Tidal verloopt stroef en door de verhoging van het aantal meldingen hebben we een afweging moeten maken tussen 1) blijven communiceren dat Tidal onderdeel is van Datavrije Muziek terwijl we meerdere meldingen ontvangen dat er problemen zijn en het dus heel goed kan zijn dat klanten ervan uitgaan dat het werkt en dus niet blijkt te werken of 2) voor nu aangeven dat er problemen zijn met Datavrije Muziek en Tidal en deze daarom van de lijst halen op de website en in het topic (we kunnen er niet vanuit gaan dat iedere klant de toelichtingen in het topic leest en de informatie dus mogelijk alleen van de website haalt). In een eerder stadium hebben we in het topic aangegeven dat er problemen zijn met Tidal en het mogelijk kan zijn dat er toch data wordt gebruikt. Omdat het nu toch al wat langer duurt en zoals gezegd het contact stroef verloopt hebben we voor nu in ieder geval gekozen om duidelijkheid te scheppen, die ook voorkomt dat er data in rekening wordt gebracht waarvan een klant ervan uitgaat dat dat niet het geval is omdat wij anders aangeven op de website en in dit topic. Je kunt je vast voorstellen dat het voorlopig aangeven dat Tidal niet onder Datavrije Muziek valt prevaleert boven de boodschap dat dat wel het geval is, terwijl er genoeg signalen zijn dat dat niet het geval is. Op de achtergrond blijven we nog steeds contact zoeken/houden met Tidal om te kijken of en hoe we het zo snel als mogelijk kunnen oplossen. In veel gevallen worden deze problemen veroorzaakt door een wijziging bij de streamingsdienst. In de overeenkomst met de partijen vragen we ook om wijzigingen zo snel als mogelijk door te geven (het liefst zelfs vooraf), zodat we de wijzigingen tijdig kunnen doen en een situatie zoals deze, kunnen voorkomen. 

Nu er duidelijkheid is, wordt geacht dat je als klant bekend bent met wat wel en niet onder Datavrije Muziek valt, waardoor eventueel datagebruik bij een dienst die niet is aangesloten, in principe onder eigen verantwoordelijkheid valt. Ik hou niet van die benaming, maar in principe is het nu niet anders dan een dienst die niet is aangesloten. Immers zou iemand anders de 10 GB-bundel kunnen kiezen, vervolgens luisteren naar een dienst die niet is aangesloten en op basis daarvan een vergoeding kunnen claimen/vragen. Zoals je zelf aangeeft heb je de 10 GB-bundel gekozen (en daarmee het extra voordeel van DVM) voor het luisteren naar Tidal. In jouw geval gaat die vergelijking niet geheel op. Juist omdat Datavrije Muziek onderhevig is aan een technische afstemming, zullen wij nooit kunnen garanderen dat een partij altijd onderdeel zal blijven. Wij hebben immers geen of slechts beperkte invloed (daarmee doel ik eigenlijk niet op invloed maar meer op overleg met een partij en wat zij eventueel zouden kunnen doen om de dienstverlening aan te passen zodat het onder DVM kan vallen) op hoe een partij het luisteren via een app of website inricht. Daarom hebben we dat ook opgenomen in de voorwaarden. Dat is niet omdat we heel graag zouden willen verwijzen naar voorwaarden, maar vanuit juridisch perspectief is dat wel iets om duidelijk te hebben dat we niet kunnen garanderen dat een partij onderdeel is van Datavrije Muziek. 

Je kunt overigens (maandelijks) je abonnement wijzigen. Wat je zou kunnen doen is in afwachting van de oplossing, jouw abonnement naar beneden bijstellen. Nogmaals, vanuit ons is er op de redelijke uitsluitingen na, geen enkele stimulans om een partij geen onderdeel te laten zijn van Datavrije Muziek. Op basis van bovenstaande moet ik bekennen dat ik niet kan concluderen dat er sprake zou zijn van enige onredelijkheid. We zijn op de achtergrond nog steeds bezig om te kijken naar een oplossing, als er onterecht extra kosten zijn gemaakt dan zullen we altijd coulant zijn en kan het abonnement (naar beneden) worden bijgesteld, zo ook wanneer blijkt dat het voordeel van Datavrije Muziek niet meer wenselijk is of van toegevoegde waarde is vanwege het (tijdelijk) wegvallen van een dienst. 

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. En, blijf vooral dit topic volgen. Als we een update hebben rondom Tidal laten we dat hier weten. 

 

Beste mensen,

 

Ik heb nieuws voor jullie. Dit probleem heb ik ook al maanden (en daarbij eindeloos contact met service medewerkers waar je elke keer het hele verhaal moet doen…..)

 

Vanmiddag ben ik ingelicht door een medewerker van de technische dienst dat T-Mobile per direct is gestopt met Tidal. GEEN DATAVRIJE MUZIEK MEER VIA TIDAL. T-Mobile wil mij vervolgens niet tegemoet komen in de extra datakosten die ik de komende jaren zal hebben of mij de mogelijkheid bieden om mijn contract te ontbinden. Dit heeft een medewerker mij medegedeeld na juridisch onderzoek van het abonnement. En dit terwijl ik in 4e maand van 2 jaar zit qua abonnement en ik SPECIAAL VANWEGE TIDAL DEZE ABONNEMENTSVORM BIJ T-MOBILE HEB VERLENGD!!

 

Geen enkele medewerking voor het zoeken naar een passende oplossing; de mededeling is: vette pech, jouw voordeel is weg; maar wel gewoon je contract uitdienen. Ze verschuilen zich bij het laatste achter de algemene voorwaarden. Het is een extraatje waar je geen standaard recht op hebt. En dan te bedenken dat ik het 10 Gb abo ook alleen genomen heb vanwege de datavrije muziek icm Tidal...Ik gebruik gem. 2 Gb per maand aan overige data. Te ziek voor woorden dit. 

 

SCHANDALIG! EN GEWOONWEG ASOCIAAL. Het woord klantvriendelijkheid bestaat niet bij Tmobile. Sterker nog; we passen eenzijdig de spelregels aan en de klant kan het heen en weer krijgen. De bekende middelvinger krijgen klanten van Tmobile nadat ze akkoord gaan met een contract en iets niet volgens verwachting loopt. En alles is juridisch gezien ingekapseld; laat dat maar aan Tmobile over... Wees gewaarschuwd... 

 

 

Gisteren ben ik door T-mobile geïnformeerd dat het niet lukt om contact met Tidal te krijgen én dat de aanpassingen die moeten worden gedaan té complex zijn. 

Tidal gaat daarmee jammergenoeg buiten de datavrije muziek komen te vallen...

Reputatie 4
Badge +4

Goedemorgen, 

 

Amazon Music is benaderd. 

 

Voor Tidal heb ik nog geen update. Gezien de meldingen kunnen we voorzichtig concluderen dat er iets niet goed lijkt te gaan. Vanuit ons is er het vermoeden dat Tidal iets heeft aangepast in de service-adressen. Het contact verloopt vooralsnog wat stroever dan gehoopt. 

Hi, 

Is er al nieuws over Tidal?

Bij mij gaat de data voor Tidal streams uit mijn databundel, en ik las dat er problemen zijn …

 

Thanks

Alwin

Amazon Music Unlimited is nu wel in Nederland. Graag zie ik deze toegevoegd, aangezien dit de muziekdienst is die wij primair gebruiken.

https://music.amazon.com/NA/help?nodeId=202204440

https://tweakers.net/nieuws/132717/amazon-maakt-music-unlimited-dienst-beschikbaar-in-nederland-en-belgie.html

 

 

Reageer