Beantwoord

Week van het geld 2014

Reputatie 5
De smartphone speelt een belangrijke rol in de wereld van volwassen en kinderen. De voordelen van de smartphone vinden altijd volop aandacht. Wij willen ook aandacht vragen voor de risico’s. Via klant contact kanalen krijgen we diverse klanten, die de kosten van hun mobiele telefoon niet kunnen verklaren. Vaak waren deze kosten ook makkelijk te voorkomen geweest! Achteraf is altijd makkelijk praten, dus willen we een stap maken naar preventie.

De vierde editie van de nationale Week van het geld vindt plaats van 10 tot en met 14 maart 2014.
Het doel van deze week is om basisschoolleerlingen te leren omgaan met geld. Door kinderen al jong financieel bewust te maken, wordt de basis gelegd voor financiële zelfredzaamheid op volwassen leeftijd. Jong geleerd is oud gedaan!

Om het jong te kunnen leren gaan we de kennis van onze T-Mobile directie en medewerkers in zetten door in de Week van het Geld voorlichting te geven aan kinderen in groep 8 op basisscholen over verantwoord smartphone gebruik. We hebben vandaag eerste stappen gezet in hoe we die 50 minuten zouden willen invullen. We willen graag dat de kinderen na de sessie naar huis gaan met een beter beeld wat mobiel internet nu precies kost (games, apps, uploaden, downloaden).

Om het zo relevant als mogelijk te maken voor de kinderen in groep 8 zijn we op zoek naar ervaringsdeskundigen. Wat kom jij als ouder tegen, waar loop jij of je kinderen tegen aan, tips om tot de verbeelding van een kind te spreken van die leeftijd en ga zo maar door.

Herken je dit? Dan is dit een oproep aan jou:
Wat mag absoluut niet ontbreken in het lesprogramma?

Spui hieronder al jouw ideeën en suggesties, zodat we samen kinderen kunnen helpen verantwoord met hun smartphone om te gaan.

Meer informatie over de week van het geld vind je hier, http://www.weekvanhetgeld.nl/
icon

Beste antwoord door rogiers 13 februari 2014, 11:17

Geweldig initiatief! ik heb een zoon van bijna 12 en wat bij hem erg leeft is wifi wifi wifi!!!
wifi is gratis en de rest niet. Wat extra kennis over bellen, gebeld worden, internetten op 3/4G en in het buitenland kan echt geen kwaad. 
want ik geloof niet dat je je hele leven als wifi- reiziger kunt doormaken. (zoals hij nu doet ;))
daarnaast moet je het volgens mij ook hebben over dingen die gratis zijn maar toch ergens geld kosten. Bijv. gratis games die de hele tijd internetverbinding maken.

Bekijk origineel

11 reacties

Geweldig initiatief! ik heb een zoon van bijna 12 en wat bij hem erg leeft is wifi wifi wifi!!!
wifi is gratis en de rest niet. Wat extra kennis over bellen, gebeld worden, internetten op 3/4G en in het buitenland kan echt geen kwaad. 
want ik geloof niet dat je je hele leven als wifi- reiziger kunt doormaken. (zoals hij nu doet ;))
daarnaast moet je het volgens mij ook hebben over dingen die gratis zijn maar toch ergens geld kosten. Bijv. gratis games die de hele tijd internetverbinding maken.

Reputatie 5
Dank voor jouw input Rogiers! We hebben dit meegenomen in het lesboekje :)
Veel medewerkers van T-Mobile hebben heel erg enthousiast gereageerd en alle input is erin verwerkt.
Zeker dat WIFI deel is opgenomen en jouw tip om te checken bij studenten wat gratis is en wat niet hebben we meegenomen!

Half maart is de week van het geld en gaan ik en meerdere collega's en directie als gastdocent aan de slag!
@ Arianneh, is er ook een verslag uitgebracht van het uiteindelijke resultaat ( van alle tips, vragen e.d ) ? Zo ja, is dit dan alleen te lezen voor t mobile medewerkers of ook voor de klant ? Ik ben namelijk erg geïnteresseerd om alle ideeën en tips te lezen omtrent ' kinderen en een smartphone ' omdat mijn kinderen ook graag een smartphone willen hebben. Graag zou ik de ervaringen van andere ouders lezen.
Reputatie 5
Wat leuk om te horen. Ik ga even navragen of er een verslag van is, maar het was een pilot.
Alle enthousiaste collega's met smartphone kennis zijn bij scholen van hun eigen kinderen voor klas gaan staan.
Ik heb zelf samen met RuudH voor de klas gestaan. Was echt zooooo leuk om te doen.

Hier nog een leuke foto van RuudH met het lesmateriaal :-)
http://i62.tinypic.com/snma75.jpg
Reputatie 4
Voorlichting geven voor de klas is ook heel leuk ;)
Dat weet ik uit ervaring! Goed dat jullie dit doen en hopelijk zijn de kinderen een stuk wijzer geworden 😃
Reputatie 6
Geweldig van T-Mobile om daar aan mee te doen complimenten daar voor
Reputatie 5
Zie je de lach op RuudH zijn gezicht... We waren super trots dat wij dit mochten doen.
Mooi om te zien dat we ook echt iets over hebben kunnen brengen. Je had de gezichten moeten zien toen ze gingen bedenken wat ze allemaal konden kopen voor het bedrag van alle smartphones die er in de klas lagen bij elkaar opgeteld!
Arianneh, haha nou die lach op Ruud zijn gezicht verbaasd me enigszins want ik vind kinderen van die leeftijd vet irritant
Reputatie 6
Badge +8
Heel leuk!
Voorlichting is zo belangrijk.

Life is for sharing
Reputatie 4
Mooi dat jullie dit gedaan hebben, goed initiatief!
Reputatie 2
Wat een waanzinnige idee!

Reageer