Wie heeft interesse?

  • 20 June 2021
  • 1 reactie
  • 91 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Slecht of goed nieuws, wat gaat het worden, blijft het T-Mobile en Magenta of word het een nieuwe naam en kleur.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/tmobile-nederland-staat-versneld-in-de-verkoop/

Maar dat DE van NL af wil en wel snel is geen goed nieuws.😰


1 reactie

Reputatie 7
Badge +5

Naar ik meen was de overname van Vodafone Thuis door Tmobile een (soort van) experiment om te zien hoe vaste internet verbindingen te exploiteren zijn.

In het bericht van totaal-tv staat aangegeven dat Tmobile DE (Duitsland) geld wil genereren om aanleg van glasvezel in Duitsland te kunnen bekostigen.

Conclusie: (kort door de bocht) Er is geld mee te verdienen en continuïteit te creëren.

Overname goed of slecht voor Tmobile NL?

Afhankelijk wie er gaat overnemen.

Slecht: Een geldwolven groep, zoals bij V&D die het onroerend goed (de gebouwen) verkoopt waarna er een veel minder waard zijnde V&D overblijft die voor veel geld doorverkocht word maar een lage overlevingskans heeft.

Goed; Overname door een groep met dezelfde insteek om te groeien in de vaste Internet (glasvezel) markt. Beleid minder afhankelijk van een moedermaatschappij ??

Dat Tmobile.de (snel) geld wil maken van de NL tak heeft misschien meer van doen met de te verwachten opbrengst.

Tmobile NL heeft als bezittingen het mobile netwerk, waarde?
Op dit moment vaste internet klanten 700.000, met een redelijk constante groei dankzij de jaarlijkse prijsrondes van de concurrentie.

Ik vraag me wel eens af waar sommige nukken waar Tmobile op het Thuis gedeelte aan het rommelen is vandaan komt. Is dat van de voorheen Vodafone omgeving? misschien opgelegd door Tmobile.DE? of de eigen Tmobile medewerkers.
Ik wijs hiermee naar de DTAG affaire, de TraceRT verminking en nog wat irritaties.

Reageer