Sticky

[Belangrijk!] Phishing of spamberichten in omloop

  • 30 October 2013
  • 121 reacties
  • 133213 Bekeken


Toon eerste reactie

121 reacties

Super bedankt! Heb ondertussen de mail verwijderd.
Vandaag kwam er een phishing-mail binnen op naam van T-Mobile. Afzender: T-mobile@pervparadise.com.

Of mijn dochter maar even €255,82 over wil maken!!
Het beste is om er idd niet op te reageren en als het even kan de mail ook niet te openen. De afzender kan, voorzover ik heb begrepen, dan namelijk zien dat je het bericht hebt geopend en dus dat je e-mailadres in werking is. Daardoor krijg je alleen nog maar meer spam.



Het beste is om alles ongeopend in de prullenbak te gooien.
Uw nieuwe factuur



Dalibor Tularcevic



Uw nieuwe factuur staat klaar op My T-Mobile.

Het factuurbedrag is € 275,13.



Bijzonderheden bij deze factuur



✔️ U heeft op 15/09/2016 gebeld naar een servicenummer. Op deze factuur betaalt u daarvoor € 94,42 (exclusief BTW) gebruikskosten. Het gesprek naar dit servicenummer viel voor een deel of volledig buiten uw bundel/tegoed. Meer weten over servicenummers op uw factuur? Ga naar onze website



✔️ U heeft uw abonnement gebruikt in het buitenland. Op deze factuur betaalt u daarvoor in totaal € 121,71 (inclusief BTW). Meer details over de gesprekken en sms'jes ziet u op uw specificatie. Zie ook t-mobile.nl/buitenland voor informatie over de tarieven.



✔️ Op deze factuur zijn gebruikskosten in rekening gebracht voor de datum 15/09/2016. Deze kosten hadden eigenlijk al op een eerdere factuur moeten staan, maar wij konden ze pas later verwerken in onze systemen. Onze excuses voor de onduidelijkheid.



Uw gespecificeerde factuur kunt u bekijken op My T-Mobile.



Bekijk uw factuur



Heeft u nog geen My T-Mobile account? Dan kunt u zich via onderstaande link registreren.

Registreer voor My T-Mobile









En weer een vandaag
Even een melding dat er weer een fishingbericht in de omloop is. Ik zou gebeld hebben naar een service-nummer op een dag dat ik in mijn oproepen uberhaupt niet gebeld heb, en vanaf het buitenland gebeld hebben. Printscreen bijgevoegd.



Ik hoop hiermee anderen ook te waarschuwen om niet op de links te klikken en zeker niet te betalen!
Ik heb vandaag 9 november 2016 een mail ontvangen van "Uw nieuwe factuur staat klaar". Ik heb helemaal geen abonnement. Ik heb al jaren pre-pay. Wees gewaarschuwd!!!
Reputatie 7
Bedankt voor de alertheid! Zo van tijd tot tijd komt het helaas weer in volle hevigheid voorbij. Deze berichten gaan naar allerlei willekeurige e-mailadressen; abonnement, PrePaid, klanten en niet-klanten..



Gelukkig wordt iedereen er scherper en scherper op, zo geven we dit soort fraudeurs geen kans!
Ik krijg een mail waarin staat dat mijn nieuwe factuur € 275 is waarvan een deel door gebruik in het buitenland. Echter ik heb in geen jaren een stap in het buitenland gezet. Bovendien is normaal mijn maandfactuur niet hoger dan € 10. En ik heb mijn telefoon natuurlijk ook nooit uitgeleend of zo. Ben ik gehackt of iets dergelijks ?

Als ik op de site ga kijken vind ik die hoge factuur nog niet, maar er staat wel dat die factuur al snel afgeschreven gaat worden.

Ik maak me grote zorgen .
Hoi HaagseJopie, welkom op het klantenforum.



Ik heb je bericht verhuisd naar het topic over phishingmails, jouw e-mail lijkt hetzelfde te zijn namelijk.

Heb je op een link in die e-mail geklikt?



In de openingspost van dit topic vind je een voorbeeld van de phishingmail met bellen in het buitenland die momenteel wordt rondgestuurd. Markeren als spam en verwijderen, niet op linkjes klikken en geen gegevens achterlaten.



Als je wel via zo'n e-mail je gegevens hebt ingevuld, is het raadzaam om direct je wachtwoord op My T-Mobile te veranderen een voorlopig je rekening goed in de gaten te houden.
ik heb hem afgelopen week ook gekregen. Bedrag was opgelopen tot ruim €400,- erg leuk allemaal. maar wilde het even melden.
Ik krijg een mail waarin staat dat mijn nieuwe factuur € 275 is waarvan een deel door gebruik in het buitenland. Echter ik heb in geen jaren een stap in het buitenland gezet. Bovendien is normaal mijn maandfactuur niet hoger dan € 10. En ik heb mijn telefoon natuurlijk ook nooit uitgeleend of zo. Ben ik gehackt of iets dergelijks ?

Als ik op de site ga kijken vind ik die hoge factuur nog niet, maar er staat wel dat die factuur al snel afgeschreven gaat worden.

Ik maak me grote zorgen .


je kan aan het email adres zien dat het nep is. je bent niet gehackt. Dat gebeurd als je op de links klikt. melden dat het phishing is en email deleten
ook ik heb een valse email gekregen donderdag 10-11-2016. Ik kreeg de mail via mijn werk en dat vond ik al vreemd + de afzender. Hierbij de afbeelding
ook ik heb op 1 november een phisingmail ontvangen die er uit zag als een gewone factuur. Ik heb echter wel op een link geklikt, omdat ik niet in de gaten had zo snel dat dit een valse factuur was. Kom uit op een Russisch aandoende site, die ik meteen weer heb weggeklikt. Ik zit nu echter wel met het knagende gevoel dat er wellicht allerlei malware aan het downloaden is... hebben jullie reacties gekregen of zelf nagegaan of dit het geval is? Wat is wijsheid, los van die mail weggooien? Ze mailden mij met T-mobile mailadres [tmobile@threw88.com]
vandaag dit bericht gekregen. Ik schrok me rot.



ingelogd op tmobile, hier is deze factuur niet terug te vinden. Wel deze waarschuwing .Few!







Uw nieuwe factuur staat klaar op My T-Mobile.

Het factuurbedrag is € 267,66.



Bijzonderheden bij deze factuur



✔️ U heeft op 15/09/2016 gebeld naar een servicenummer. Op deze factuur betaalt u daarvoor € 87,25 (exclusief BTW) gebruikskosten. Het gesprek naar dit servicenummer viel voor een deel of volledig buiten uw bundel/tegoed. Meer weten over servicenummers op uw factuur? Ga naar onze website



✔️ U heeft uw abonnement gebruikt in het buitenland. Op deze factuur betaalt u daarvoor in totaal € 113,38 (inclusief BTW). Meer details over de gesprekken en sms'jes ziet u op uw specificatie. Zie ook t-mobile.nl/buitenland voor informatie over de tarieven.



✔️ Op deze factuur zijn gebruikskosten in rekening gebracht voor de datum 15/09/2016. Deze kosten hadden eigenlijk al op een eerdere factuur moeten staan, maar wij konden ze pas later verwerken in onze systemen. Onze excuses voor de onduidelijkheid.
Reputatie 7
Hoi allemaal,



Top dat jullie zo alert zijn en gelijk de mail weggooien en controleren via My T-Mobile of er iets openstaat!



@Oepswatnu



Hmm, snap ik dat je dat een knagend gevoel geeft. Heb je het geopend via je telefoon of computer? Ik raad je aan om een virusscanner te installeren (als je deze nog niet hebt) en even een virusscan uit te voeren, zo sluit je alles uit.



Overigens is het geen T-Mobile-adres wat je stuurt, de naam is alleen als tmobile geregistreerd. Het e-maildomein is schijnbaar @threw88.com. Houd er dus altijd rekening mee mailtjes van T-Mobile eindigen op @t-mobile.nl (dus met streepje tussen de t en mobile, en geen andere woorden ertussen) of @email.t-mobile.nl. Bij een andere extensie na @ moeten er dus belletjes gaan rinkelen.
Ik heb vandaag ook een mail gekregen , dat ik €269,- moet betalen, omdat ik naar een servicenummer zou hebben gebeld en in het buitenland mijn internetgebruik gebruikt. Beide niet waar uiteraard, maar onderaan de mail staat dat op 25-11-2016 dit bedrag automatisch word afgeschreven en daar maak ik ne wel zorgen om. Het mailadres van deze afzender is admin@bongsubscription.com

Ik heb mijn wachtwoord veranderd, wat kan ik nog meer doen? Groetjes Anyta
Hallo,



Ik heb een phishing mail gekregen en ik vertrouwde het al niet dus niks geklikt. Ik wil weten hoe ik dit bij jullie kan melden? Via welk mailadres?



Ik denk namelijk dat het belangrijk is dat jullie dit weten en via jullie IT het e.e.a. kunnen achterhalen en zodoende kunnen laten blokkeren. De banken zijn ook altijd erg geïnteresseerd om deze mails te ontvangen en zeggen hier actief mee aan de slag te gaan; ze hebben er zelfs een speciaal emailadres voor.

Ik denk in ieders belang dat dit handig voor jullie als bedrijf als wij als consument.



Wat wat ik in deze mail het meest erge vind is dat er een melding staat dat ik op 15/9 in het buitenland was en of het is erg toeval maar dit klopt en dat beangstig mij enorm dat zij via mijn telefoon dit weten.



Kortom, ik ontvang graag een email adres.



met vr.groet, Bianca Verhaar uit Den Haag.
Wellicht een stomme vraag.. Vandaag heb ik ook een spam mail ontvangen, direct gemarkeerd en verwijderd.

Hoe komen die gasten aan mijn e-mailadres en weten ze dat ik gebruik maak van t-mobile? Van bijvoorbeeld KPN krijg ik een dergelijke e-mail niet..

Groetjes Lenny
Ik heb vandaag ook een valse mail gekregen van tmobile met een factuurbedrag van €265,84

Het kwam van dit mail adres: 49747@smuttyvoices.com
Reputatie 5
Hey allemaal,



Bedankt voor de updates. Heel vervelend om te horen dat jullie te maken hebben met phishing mails uit onze naam. Goed dat jullie hier zo oplettend op zijn. We zijn momenteel op de hoogte van deze e-mails. Mocht je nieuwe e-mails ontvangen dan kun je altijd hier een reactie of screenshot (a.u.b wel zonder persoonlijke gegevens) plaatsen.



Het lastige is dat deze e-mails vaak niet van één partij komen en er telkens nieuwe e-mailadressen worden aangemaakt om deze mails te verzenden. De mails worden dan ook verzonden naar allerlei mensen waarvan het e-mail adres bekend is. Deze e-mailadressen worden uiteraard niet door ons verstrekt aan deze partijen. Zo ontvangen ook klanten van andere providers deze phishing e-mails uit onze naam.



In de openingspost van dit topic vind je meer informatie over phishing. 🙂
dinsdag 15 november een mail ontvangen: alleen heeft de beste Turkse meneer zijn e-mail adres niet afgeschermd dus ik zou zeggen maak hem een bekende turk!!! hiermee kreeg ik argwaan.



Van: T-mobile

Verzonden: woensdag 16 november 2016 11:43

Aan:

Onderwerp: Uw nieuwe factuur

 









Uw nieuwe factuur

 

 



 

Uw nieuwe factuur staat klaar op My T-Mobile.

Het factuurbedrag is € 285,65.

 

Bijzonderheden bij deze factuur

 

✔️

U heeft op 15/09/2016 gebeld naar een servicenummer. Op deze factuur betaalt u daarvoor € 68,76 (exclusief BTW) gebruikskosten. Het gesprek naar dit servicenummer viel voor een deel of volledig buiten uw bundel/tegoed. Meer weten over servicenummers op uw factuur? Ga naar onze website

 

✔️

U heeft uw abonnement gebruikt in het buitenland. Op deze factuur betaalt u daarvoor in totaal € 189,98 (inclusief BTW). Meer details over de gesprekken en sms'jes ziet u op uw specificatie. Zie ook t-mobile.nl/buitenland voor informatie over de tarieven.

 

✔️

Op deze factuur zijn gebruikskosten in rekening gebracht voor de datum 15/09/2016. Deze kosten hadden eigenlijk al op een eerdere factuur moeten staan, maar wij konden ze pas later verwerken in onze systemen. Onze excuses voor de onduidelijkheid.

 

 

 

 

 

Uw gespecificeerde factuur kunt u bekijken op My T-Mobile.

 

Bekijk uw factuur



 

Heeft u nog geen My T-Mobile account? Dan kunt u zich via onderstaande link registreren.

Registreer voor My T-Mobile 

 

 

 

Afschrijving

 

Het bedrag van € 285,65 wordt omstreeks 25/11/2016 van uw rekening afgeschreven.
Reputatie 7
UPDATE: Phishingmail van 6 juli 2017



We ontvangen meldingen van een phishing mail in omloop, waarin wordt aangegeven dat er sprake zou zijn van een betalingsachterstand (€48,65). Vanuit de e-mail wordt gevraagd om dit openstaande bedrag te voldoen. Deze e-mail is dus niet van ons afkomstig. Klik dan ook niet op de links en betaal dit niet. Twijfel je of je een factuur open hebt staan, dan kun je dit altijd via My T-Mobile controleren, of neem even contact op met ons, we kijken het graag voor je na!



Voorbeeld phishing mail:

Ik heb ook zo'n phishing email gehad voor het bedrag van €43.60. Ik heb inmiddels op mijn t-mobile gekeken en had toch een openstaande factuur voor €14.60 openstaan en heb die inmiddels met de link van t-mobile betaald. Alleen is mijn vraag, waarom ging dit niet met automatische incasso net als het elk maand normaal gesproken wel gaat. Die van mijn vrouw en 2 kinderen is wel gewoon betaald.
Hallo, de laatste phishing mail is wel behoorlijk goed. Daar waar je meestal kunt kijken of vanuit de juiste domeinnaam is gestuurd, lijkt deze echt van T-Mobile te zijn (abonnee@t-mobile.nl) !! Ik vermoed dat de security bij T-Mobile nog wel wat verbetering behoeft !! Kijk eens goed naar jullie exchange configuratie (gebruik van spf-records bijv.). En btw overweeg ook eens gebruik te maken van een responsible disclosure mogelijkheid...
Krijg nu ook een mail met t-mobile.nl als extensie. Inderdaad nogal kwalijk aangezien jullie zelf aangegeven dat dat een van de punten is waar mensen op moeten letten. En zoals Vanvee al aangaf een veiligheidspuntje voor T-mobile volgens mij...

Bij betalen met bitcoins zou natuurlijk wel een alarmbel moeten afgaan 😉

Reageer