[Info] Maatregelen bij T-Mobile omtrent Coronavirus 18-3-2020

  • 16 March 2020
  • 30 reacties
  • 19353 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Net als iedereen in Nederland zijn bij T-Mobile ook de nodige maatregelen getroffen om het Coronavirus het hoofd te bieden. In dit topic willen we jullie informeren over de maatregelen die we hebben genomen, de impact hiervan en ook nog wat tips om jouw abonnement en telefoon optimaal te kunnen gebruiken. Daarnaast gebruiken we dit ook om nieuwe updates te plaatsen wanneer er nieuwe maatregelen worden getroffen of als we iets anders te delen hebben.

 

Als je vragen hebt dan kun je die natuurlijk ook hier in dit topic aan ons stellen, dan komen we daar zo snel mogelijk bij je op terug!

 

Update 28-04-2021

Vanaf 28 april zijn de winkels van T-Mobile weer open, uiteraard wel volgens de laatste richtlijnen van het RIVM. Je bent welkom voor persoonlijk advies en hulp bij al je vragen, met of zonder afspraak. 

 

UPDATE 1-5 //  GRATIS BESCHIKBAAR: EXTRA TV-ZENDERS

De extra gratis zenders in het basispakket zijn vanaf vandaag uitgezet. Met uitzondering van NPO Nieuws (kanaal 260) en NPO Politiek (kanaal 261). Deze blijven voorlopig nog beschikbaar in het basispakket. 

 

Ik wil T-Mobile TV.

Heb je geen T-Mobile TV, maar wil je dit in deze periode wél graag aanzetten? Dat kan direct via My T-Mobile Thuis. Je ontvangt dan binnenkort een TV Box die je direct kunt aansluiten op het modem.

 

Klantenservice

We doen ons uiterste best om je zo snel mogelijk te helpen met al jouw vragen, maar het kan zijn dat het wat langer dan normaal duurt vanwege alle afgekondige maatregelen. Alle klantenservicemedewekers zijn gevraagd thuis te werken, maar niet iedereen is hiertoe in staat.
 

Hierdoor is de bezetting op de lijn minder dan we hadden gepland en daardoor kan het voorkomen dat je dus langer in de wachtrij staat wanneer je met ons belt. Alvast onze excuses daarvoor, maar hopelijk kunnen we hierin ook op jullie geduld en begrip rekenen! 


Via onze Community kun je al enorm veel informatie vinden én staan andere leden ook dag en nacht klaar om elkaar te helpen. Vind je het antwoord op jouw vraag niet? Stel dan jouw vraag hier!

 

Monteurs voor T-Mobile Thuis

T-Mobile houdt zich strikt aan de RIVM-maatregelen. Dit geldt ook voor onze monteurs die bij onze klanten op bezoek gaan. 

 

Voor elk bezoek voor T-Mobile Thuis zal een Guidion monteur:
1.    Telefonisch contact opnemen en bespreken of het bezoek door kan gaan.


Monteurs zullen vanzelfsprekend geen handen schudden en zich aan overige hygiëne richtlijnen houden. Monteurs die (neus)verkouden of milde klachten hebben die enigszins kunnen duiden op het Coronavirus moeten thuisblijven en mogen dus geen klanten bezoeken. In deze onzekere tijd hebben we als provider een belangrijke rol om mensen, onze klanten, verbonden te houden met elkaar. We vinden het belangrijk dat wij juist nu alle klanten kunnen blijven voorzien van werkend internet. Bezoeken van monteurs bij onze klanten vinden alleen plaats indien zowel de monteur als de klant instemmen met het bezoek. Indien een van beide partijen daar nu niet positief tegenover staat dan wordt de afspraak in goed overleg verzet. 
 

 

T-Mobile Winkels

Vanaf 28 april zijn de winkels van T-Mobile weer open, uiteraard wel volgens de laatste richtlijnen van het RIVM. Je bent welkom voor persoonlijk advies en hulp bij al je vragen, met of zonder afspraak. Let op: de basisregels gelden nog altijd. Kom dus alleen naar de winkel, desinfecteer je handen, houd minstens 1,5 meter afstand en draag een mondkapje. Op deze manier draagt T-Mobile eraan bij dat juist in deze tijd mensen met elkaar verbonden kunnen blijven en bij ons terechtkunnen.

 

Op deze pagina vind je een overzicht van de geopende winkels en bijbehorende openingstijden.

 

Inzicht verbruik en bijstellen bundel

Via My T-Mobile en de My T-Mobile App kun je eenvoudig, snel en 24/7 jouw verbruik inzien. Zo weet je altijd hoeveel belminuten en MB's je nog hebt.
 

Daarnaast kun je ook maandelijks jouw bundel snel bijstellen om ervoor te zorgen dat je voldoende minuten en/of MB's hebt. Dit kan gemakkelijk en snel via deze pagina.

 

Je kunt daarnaast ook jouw databundel altijd aanvullen, mocht je even wat extra MB's nodig hebben. Op deze pagina vind je een overzicht van de bundels die we aanbieden en deze zijn via My T-Mobile en de My T-Mobile App te activeren.

 

Conference call opzetten of doorschakeling instellen

Conference call via je mobiele telefoon
Of je nu Windows, Android of iOS op je telefoon hebt, voor vrijwel alle besturingssystemen en telefoonmerken is de werkwijze voor het opzetten van een conference call hetzelfde.

 

Stapsgewijs gaat dit als volgt: 

Eerste deelnemer bellen: leg telefonisch contact met de eerste deelnemer
Nog een deelnemer bellen: vervolgens zie je op je scherm een aantal opties zoals ‘add call’ of ‘nieuwe oproep’. Wanneer je hierop drukt, schiet de eerste deelnemer automatisch in de wacht en kun je de tweede deelnemer bellen.

 

Gesprekken samenvoegen: heb je ook contact met de tweede deelnemer? Druk dan op de optie ‘merge’ of ‘samenvoegen’. Zo voeg je de gesprekken samen en heb je een conference call.
Meer deelnemers toevoegen: wil je nog meer deelnemers toevoegen? Dat kan wederom met de optie ‘add call’ of ‘nieuwe oproep’. Zodra je aan het maximaal aantal deelnemers zit, wordt deze knop lichtgrijs of verdwijnt deze.


Conference call via Webex en Microsoft Teams
Er bestaan verschillende apps voor telefonisch vergaderen. Webex is verreweg de meest gebruikte, maar er is ook steeds meer mogelijk via Microsoft Teams (het vroegere Skype). Met Teams verzorg je niet alleen conference calls, maar werk je ook heel gemakkelijk met meerdere mensen tegelijk in word-documenten, Excel-sheets en andere documenten om deze vervolgens heel makkelijk te delen met je collega’s.


Videobellen
Andere opties om te videobellen zijn:
Facetime (iOS)
Duo (Android)
Whatsapp
Facetime Messenger


Oproepen doorschakelen
Om inkomende gesprekken door te schakelen naar een ander telefoonnummer voer je een code in op je toestel. Hiervoor bestaan verschillende opties:

Alle gesprekken: *21*telefoonnummer#
Bij geen gehoor: *61*telefoonnummer#
Bij geen bereik: *62*telefoonnummer#
Bij in gesprek: *67*telefoonnummer#
Alle doorschakelingen verwijderen: ##002#


Toets één van bovenstaande codes in, vervolgens het telefoonnummer waarnaar de gesprekken moeten worden doorgeschakeld en dan de ‘bel’-toets. Wil je bijvoorbeeld inkomende gesprekken doorschakelen naar 06 1234 5678 wanneer je zelf in gesprek bent? Dan toets je: *67*0612345678#.

 

Mocht je nog vragen voor ons hebben, laat het dan gerust weten in dit topic!


30 reacties

Misschien maar verlengen naar 11 Mei? :grin:

Ik ben zojuist klant geworden bij T-Mobile en heb alles werkend via eigen router. T-Mobile blijft echter aandringen op een monteur, terwijl ik duidelijk heb aangegeven deze niet in huis te willen i.v.m. corona. Iets met geen support kunnen bieden zonder Zyxel modem, etc. Nu heb ik het Zyxel modem maar aangesloten, maar nog steeds blijft de status op ‘Je kunt binnenkort 26-06 genieten van T-Mobile Thuis’ staan en geniet ik niet van klantvoordeel (terwijl ik hier al vanaf 26-06 recht op heb).

Ik heb al een glasvezel-abonnement van T-Mobile gehad dus de media-converter hangt al. Steek 2 utp-kabeltjes in en ik heb tv en internet. Snap niet waarom dit zo moeilijk moet.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @fRiEtJeSaTe 

Het was wel verstandiger geweest om een monteur langs te laten komen omdat die achteraf ook nog doorgeeft aan de technische dienst dat jouw verbinding werkt en dus officieel wordt aangemeld, je kon dit ook overleggen met Guidion en die konden dan misschien kijken of je met telefonische begeleiding aan kon sluiten. Guidon is bereikbaar op nummer 088 2000 151.

Ik weet niet of het aan de aanmelding van jouw verbinding ligt of iets anders is, daarvoor moet je de reactie even afwachten van een moderator.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @fRiEtJeSaTe, wat @Waqqas aangeeft, klopt helemaal. Bij een Glasvezelverbinding wordt de installatie altijd verricht door een monteur. Dat komt doordat de apparatuur en het FTU (aansluitpunt Glasvezel) enorm fragiel zijn. Als hier iets in misgaat, kan de schade oplopen tot in de honderden euro's. Daarnaast vervalt de servicegarantie op alle losse onderdelen van de aansluiting wanneer je besluit het toch zelf te installeren.

Super dat je het liever zelf wilt doen en rekening houdt met corona, maar dat is in dit specifieke geval niet aan te raden. Mocht er straks namelijk hulp nodig zijn omdat een onderdeel defect is of de verbinding niet blijkt te werken, dan kunnen wij je niet langer helpen. De monteur moet ook de verbinding aanmelden bij onze technici en doet dit altijd na een installatie. Zou dit niet gebeuren, dan wordt jouw aansluiting niet officieel aangemeld. Graag controleer ik of ik op afstand met onze experts jouw verbinding kan aanmelden. Stuur me alsjeblieft jouw volledige adres (postcode + huisnummer), geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht. Dan ga ik meteen aan de slag voor je! 😊

Thanks alvast voor je medewerking en als ik iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag. We zitten altijd voor je klaar op de Community. 

Misschien maar verlengen naar 11 Mei? :grin:

11 November 😂

Reageer