News

[INFO] T-Mobile maakt bellen en sms'en van en naar Oekraïne gratis

  • 25 February 2022
  • 38 reacties
  • 1536 Bekeken
[INFO] T-Mobile maakt bellen en sms'en van en naar Oekraïne gratis
Reputatie 6
Badge +3

Den Haag, 25 februari 2022 – T-Mobile maakt het bellen en sms'en vanuit Oekraïne naar Nederland en andersom van 24 februari tot in ieder geval eind maart gratis*. Dit geldt ook voor bellen naar lokale nummers binnen Oekraïne als je roamt. Dit geldt voor alle T-Mobile merken, inclusief Ben, Simpel en Tele2, zowel zakelijk als particulier. Ook geldt dit voor PrePaid-klanten.**Hiermee wil T-Mobile het voor mensen die geraakt worden door de huidige gebeurtenissen in Oekraïne, beter mogelijk maken met hun dierbaren in contact te blijven. 

Søren Abildgaard: “Juist in angstige en onzekere situaties is het contact met vrienden en familie van onschatbare waarde. Nu dit zo acuut onder druk staat, willen we mensen zo goed mogelijk de kans bieden verbonden te blijven met hun dierbaren.”

 

*Met uitzondering van Servicenummers.
** Op de prepaid kaart dient een speciale Oekraïne-bundel voor gratis bellen en sms’en via de klantenservice 06-24001200 geactiveerd te worden.


38 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Top actie! Geen woorden maar daden. 

Reputatie 7
Badge +14

GEWELDIG Wat een mooi gebaar! 🆓👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻❤️

Reputatie 7
Badge +15

Goed bezig T-Mobile, geweldig om te zien 💕💕

Reputatie 7
Badge +7

GEWELDIG, hopen dat dit goede voorbeeld door andere providers over genomen wordt.

Als woorden tekort schieten….

 

Amazing, thanks a lot for the support!💛💙

Is dit ook voor bellen naar mobiel in Oekraïne?

Reputatie 7
Badge +14

Is dit ook voor bellen naar mobiel in Oekraïne?

 

"T-Mobile maakt het bellen en sms'en vanuit Oekraïne naar Nederland en andersom van 24 februari tot in ieder geval eind maart gratis.'

Dat zou je hier wel uit mogen concluderen. Er wordt geen specifiek onderscheid tussen vaste en mobiele nummers benoemd. T-Mobile heeft mooi gebaar gemaakt, zit denk ik geen dubbele bodem in hoor.

GEWELDIG, hopen dat dit goede voorbeeld door andere providers over genomen wordt.

Vodafone -  komende twee weken gratis mobiel bellen en sms'en van Nederland naar Oekraïne en vice versa. Voor klanten in Oekraïne bieden we ook gratis data aan.

KPN - tot eind maart voor mobiel (bellen en sms) en vast bellen naar Oekraïne geen kosten, voor onze klanten die in Oekraïne zijn roaming (bellen, sms’en en datagebruik) kosteloos.

Of te wel… een zeer mooi initiatief initiatief van alle partijen die deze zet hebben gedaan zodat in deze onzekere tijd contact kan worden gezocht en- / of gehouden. 

Reputatie 7
Badge +1

Las dat provider SKV een aantal zenders uit de Oekraine tijdelijk doorgeeft. 

Ik heb net mijn familie gebeld in Oekraïne. Er staat nu dat dit buiten de bundel valt. Ik vind dit echt schandalig!

Reputatie 7
Badge +14

Dat wordt voordat de factuur valt heus wel rechtgezet. Het updaten van prijsplannen in IT systemen kost gewoon even tijd.

Reputatie 7

@AJvK 

Het klopt wat eric hierboven zegt: Dit wordt zeker rechtgezet op de factuur! We kunnen dit, in verband met het automatisme van de systemen, niet direct op 0 euro zetten. Dit wordt op de factuur gecrediteerd. Hoe dan ook, geen zorgen, dit is echt kosteloos op het moment! 

Veel sterkte in deze moeilijke tijd! 

Reputatie 1

Hi,

my Ukrainian wife just received the invoice and these calls to Ukraine are calculated in the total amount!

 

Reputatie 7
Badge +14

Check at the call details the date on which these calls are made? THe free calling start at 24 februari 2022.

Reputatie 1

 

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +14

Dat is een mobiel nummer in Oekraïne. Ook duidelijk in de actie periode. Wacht even op een moderator. Zij lezen ook mee.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @alienoide 

Can you send me a private message with the number of the subscription, name, birth-date, full address and the last 4 numbers of your IBAN? I will look into it. If you press on my name you see the option ‘’stuur bericht’’ to send me a private message. 

Klinkt mooi, helaas jammer dat sms toch in rekening word gebracht. Vriendin niet meer te bereiken met Viber, internet lag er uit in Oekraïne bij haar provider. Nu dus best wel aardige rekening. Jammer dat je er nu weer achteraan moet om het het weer voor elkaar te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Hw77 

Ik wil dit graag voor je uitzoeken, want dat is namelijk niet de bedoeling. Zou je mij een privébricht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan ga ik ermee aan de slag! Als je op mijn naam klikt dan kun je mij een bericht sturen. 

Hi, well, I already have  extra costs for €100+ for calling to Ukrainian numbers, some of the calls marked at 0 cost, but some at full price as I suppose, how to know for sure is it really free or will I get huge bill?

Reputatie 1

I just wanted to report that now all the charges for calls made to Ukraine are “deleted” the next day.

Well done T-Mobile and thanks for your support in such difficult moment!

 

I just wanted to report that now all the charges for calls made to Ukraine are “deleted” the next day.

Well done T-Mobile and thanks for your support in such difficult moment!

 

unfortunately for me charges stated for random days (one day is charged, next is free) and there are still charges for 25th/26th/27th/28th of February, for example

Reputatie 1

I just wanted to report that now all the charges for calls made to Ukraine are “deleted” the next day.

Well done T-Mobile and thanks for your support in such difficult moment!

 

unfortunately for me charges stated for random days (one day is charged, next is free) and there are still charges for 25th/26th/27th/28th of February, for example

The automatic deletion worked for me after 4 March. If you made calls before this date you should request the credit back, and they do it manually by issuing a credit note.

Reageer