News

[INFO] T-Mobile maakt bellen en sms'en van en naar Oekraïne gratis

  • 25 February 2022
  • 38 reacties
  • 1536 Bekeken
[INFO] T-Mobile maakt bellen en sms'en van en naar Oekraïne gratis
Reputatie 6
Badge +3

Den Haag, 25 februari 2022 – T-Mobile maakt het bellen en sms'en vanuit Oekraïne naar Nederland en andersom van 24 februari tot in ieder geval eind maart gratis*. Dit geldt ook voor bellen naar lokale nummers binnen Oekraïne als je roamt. Dit geldt voor alle T-Mobile merken, inclusief Ben, Simpel en Tele2, zowel zakelijk als particulier. Ook geldt dit voor PrePaid-klanten.**Hiermee wil T-Mobile het voor mensen die geraakt worden door de huidige gebeurtenissen in Oekraïne, beter mogelijk maken met hun dierbaren in contact te blijven. 

Søren Abildgaard: “Juist in angstige en onzekere situaties is het contact met vrienden en familie van onschatbare waarde. Nu dit zo acuut onder druk staat, willen we mensen zo goed mogelijk de kans bieden verbonden te blijven met hun dierbaren.”

 

*Met uitzondering van Servicenummers.
** Op de prepaid kaart dient een speciale Oekraïne-bundel voor gratis bellen en sms’en via de klantenservice 06-24001200 geactiveerd te worden.


38 reacties

Gladly, the issue is solved. Probably it takes some time to have for. But it works. Calling with ukrain numbers is free. And gladly the people who i had to call are safe now. I hope for all of you the best. Слава Украине 💙💛

Reputatie 7

@Oleksii Novakov 

Has your costs and issue been resolved already? If not, could you send me a private message with your phone number, date of birth, full address and last four digits of your bank account info? I can then go on and check this for you.

Looking forward to your reply!

Good morning. I read the news about free calls to Ukraine from the Netherlands when I was in Hungary. I made an assumption this will be the same thing as calling NL numbers (which are included in my package). I made a few calls to make sure my mom and my father are safe. Now I learned that ‘free calls to Ukraine’ does not apply to calls made from other EU states. Only from the Netherlands. The customer support said there’s nothing they can do about it. Maybe you can help here.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mischko 

I hope your family is safe! 

Could you send me a private message with your phone number, date of birth, full address and last four digits of your bank account info? I will look into this!

I’ve sent all of the requested details yesterday. Did you receive the message? 

Reputatie 1

Hello,

I would like to know if this is valid also in April?

 

Thanks.

Reputatie 7
Badge +14

Yes, T-Mobile continue with this for some more months!

Reputatie 1

Yes, T-Mobile continue with this for some more months!

well, it seems that since the month of April started, the calls to Ukraine are staying under extra costs and not removed anymore!

Reputatie 7

Hi @alienoide,

The costs should definitely still be removed from your balance, since this has been extended til July. No worries, we’ll figure it out!

Could you send me a private message with your phone number, full address, date of birth and last four digits of your bank account info? Then I can go on and check if everything is in order or extra steps have to be taken.

Hi dit forum maar weer eens openen: t-mobile heeft het bellen van/naar Oekraine sinds april weer gratis gemaakt. Echter krijg ik alle kosten op de factuur te zien. Vorig jaar werden de kosten na een dag of wat verwijderd van het saldo op de app.

blijkbaar is er geen werkend algoritme dat de kosten verwijdert. 
Stalken van de - uitbestede - klantenservice leidde bij de een tot “ik geef het door” bij een ander tot creditnota’s die niet exact de gemaakte kosten weergeven (wel genereus bedrag overigens).

 

iemand vergelijkbare ervaringen? Benieuwd hoe dit gaat aflopen, en vooral goe dit eenduidig aan de klantenservice wordt doorgegeven. Wat een bende… 

ik heb wel klantenservices aangestuurd in het verleden en bied graag met hulp aan 

 

Reputatie 7
Badge +14

Er is een speciale pagina met informatie over het " Oekraïne aanbod".

Daar staan verlaagde tarieven voor bellen van Nederland naar Oekraïne en gratis bellen vanaf Oekraïne naar Nederland of binnen de Oekraïne. 

 

Waar bevind jij je en waar bel je heen?

Ik bel regelmatig vanuit Oekraine, of vanuit Nederland naar Oekraine. De regels ken ik. Ze worden alleen niet toegepast: ook deze maand zie ik in de app weer alle belminuten volgens het zone 2 tarief dus die krijg ik weer gefactureerd en dan kan ik weer gaan klagen, en dat hoeft toch niet nodig te zijn? Tmobile heeft een mooie regeling gemaakt maar de organisatie past die niet toe…. finance, marketing, call center doen allemaal hun eigen ding…. voor een klant bijzonder lastig en tijdrovend. 
mocht T mobile meelezen: ik help vanuit mijn beroepsachtergrond graag mee dit proces een keer strak neer te zetten.

Reputatie 7
Badge +14

Tja, als je volgens hun aanbod belt dan zou dat moeten kloppen. Dan is inderdaad de klantenservice de enigste die dit voor je kan rechtbreien.

Reageer